Hop til indhold

Træning, også muskelhunde


Gæst Elsang
 Share

Recommended Posts

Vi synes at der mangler steder her i Nordsjælland, hvor man kan komme til træning, især med sin muskelhund. Der er mange steder disse hunde og deres ejere ikke er velkomne og det er skam.

Vi tænker at vi vil starte hold op en gang i det nye år, jeg vil bare lige høre om dette er en god ide og om der er nogen der interesseret?

 

Glæder mig til at høre fra jer:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny, lige nu er jeg bare lige ved at se om det overhovedet har nogen interesse, så på min hjemmeside, står der intet om træning! Det vil der selvfølgelig komme til inden vi starter op:blink:

 

Men du må meget gerne forhøre dig rundt omkring, hvis du skulle møde nogen der kunne være interesseret kan de evt sende mig en mail, så kan vi tage den derfra:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Nice...jeg bor godt nok i det mørke Jylland, men det er et godt initiativ og jeg håber i får nogen tilmeldinger...:5up:

 

Som jeg ser det er en af de store syndere i kamphunde-problematikken nemlig at der ikke er mulighed for træning nogen steder...hvis man har taget munden lidt for fuld og måske bare lige skal have et skub i den rigtige retning er træningspladserne bare lukket land, og det er så ærgerligt...:-(

 

Så jeg håber at folk vil tage imod det med åbne arme...

 

Har selv gået på hold med mine i Odense, og det giver nogen gode redskaber at arbejde med...:-D

 

Mit indlæg blev lige lidt langt, men pointen var bare at jeg synes det er en god idé...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nice...jeg bor godt nok i det mørke Jylland, men det er et godt initiativ og jeg håber i får nogen tilmeldinger...:5up:

 

Som jeg ser det er en af de store syndere i kamphunde-problematikken nemlig at der ikke er mulighed for træning nogen steder...hvis man har taget munden lidt for fuld og måske bare lige skal have et skub i den rigtige retning er træningspladserne bare lukket land, og det er så ærgerligt...:-(

 

Så jeg håber at folk vil tage imod det med åbne arme...

 

Har selv gået på hold med mine i Odense, og det giver nogen gode redskaber at arbejde med...:-D

 

Mit indlæg blev lige lidt langt, men pointen var bare at jeg synes det er en god idé...:engel:

 

Undrer mig, for her i området er der flere steder hvor kamphunde er velkomne, dog må de ikke være med i legestuen når de er fyldt 6 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Undrer mig, for her i området er der flere steder hvor kamphunde er velkomne, dog må de ikke være med i legestuen når de er fyldt 6 mdr.

 

 

Okay...det er da dejligt...:-D...jeg bor i Kolding, og jeg kan ikke finde træningsmuligheder i området...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogfather: Til info så SKAL alle DKK afdelinger tage imod"muskelhunde", så der kan man træne :-D - og der er en del rundt i landet :blink:

 

Det kan godt være de skal, men når man ringer til afdelingerne, så siger de nej til at modtage en, så det kræver at man orker at tage kampen op, og at man overhovedet har lyst til at gå på et hold hvor man dybest set ikke er velkommen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogfather: Til info så SKAL alle DKK afdelinger tage imod"muskelhunde", så der kan man træne :-D - og der er en del rundt i landet :blink:

 

Det er nu ikke sandt. Det er den enkelte træner, der afgør om vedkommende vil have muskelhunde på pladsen. Til dato har jeg ingen set, hverken til hvalpetræning eller blandt de voksne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke sandt. Det er den enkelte træner, der afgør om vedkommende vil have muskelhunde på pladsen. Til dato har jeg ingen set, hverken til hvalpetræning eller blandt de voksne.

 

Men det er måske fordi at så mange er blevet afvist, og dermed har rygtet om at DKK alligevel ikke tager muskelhunde bredt sig, og ingen gider jo at ringe for bare at blive afvist...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er måske fordi at så mange er blevet afvist, og dermed har rygtet om at DKK alligevel ikke tager muskelhunde bredt sig, og ingen gider jo at ringe for bare at blive afvist...

 

Måske. Jeg har bare hørt (og det behøves ikke at være andet end et rygte), at det er op til den enkelte træner ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske. Jeg har bare hørt (og det behøves ikke at være andet end et rygte), at det er op til den enkelte træner ?!?

 

Jeg har hørt (og jeg ved heller ikke hvad der er rigtigt) at de SKAL tage disse hunde ind, men at den enkelt træner har lov at sætte et max antal de vil have af dem på det enkelt hold.

 

Men jeg er egentlig ligeglad, jeg har ikke lyst til at gå på et hold hvor jeg dybest set ikke er velkommen og kun er kommet ind fordi jeg har brokket mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt (og jeg ved heller ikke hvad der er rigtigt) at de SKAL tage disse hunde ind, men at den enkelt træner har lov at sætte et max antal de vil have af dem på det enkelt hold.

 

Men jeg er egentlig ligeglad, jeg har ikke lyst til at gå på et hold hvor jeg dybest set ikke er velkommen og kun er kommet ind fordi jeg har brokket mig...

 

Ka´ jeg godt forstå. Så hellere finde noget andet, hvor man rent faktisk er velkommen med sin hund !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på kursus hos DKK, og fået at vide, at vi skulle tage alle racer ind.

 

Hvis man får andet at vide hos en afdeling, så synes jeg man skal sende en mail til DKK hovedkontoret. Det er simpelthen for dårligt, at de siger 1 ting, men at det ikke efterleves på træningspladsen.

 

De 2 steder jeg har trænet under DKK, har der begge steder været mange af disse racer, det ene sted, hvor jeg har været længst, var der på både hvalpehold, unghund, lydighed og agility.

 

Jeg kan dog godt forstå, at du ikke har lyst til at træne et sted, hvor man ikke føler sig velkommen. I "min" DKK klub er vi bare opdraget til at byde alle velkomne, ligegyldigt hvilken race de medbringer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK vil gerne have muskelhunde på pladserne - men den enkelte træner har lov til at sige fra overfor alle hunde, de har problemer med! Det er frivilligt arbejde at være DKK træner og ingen skal "udsættes" for noget, de ikke har lyst til. Er man bange for schæfere, SKAL man ikke have dem på hold og ligesådan med muskelhundene.

 

Jeg har f.eks. en amstaff på mit konkurrencelydighedshold - dyyyygtig lille vovse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt (og jeg ved heller ikke hvad der er rigtigt) at de SKAL tage disse hunde ind, men at den enkelt træner har lov at sætte et max antal de vil have af dem på det enkelt hold.

 

Men jeg er egentlig ligeglad, jeg har ikke lyst til at gå på et hold hvor jeg dybest set ikke er velkommen og kun er kommet ind fordi jeg har brokket mig...

 

Jeg træner ved De danske hundeskoler og her er muskelhunde velkomne på hvalpeholdet - også inkl. frikvarteret..

 

Til gengæld har de ALTID snor på fra unghunde-holdet og opefter.. hvorfor ved jeg dog ikke (jeg har det sådan at hvis man gerne vil gå til træning med sin hund, kan den jo ikke være ødelagt endnu?) og ja - det er efter min mening i 99% af tilfældene ejeren, der er noget galt med, når en muskelhund kommer i klammeri.. Undskyld på forhånd, hvis jeg støder nogen..:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så er det heller ikke racerne som sådan der ikke er velkomne, som jeg mente, men måske ikke skrev tydeligt nok.

 

Forstår dog ikke at man er træner, hvis man er bange for / har problemer med nogle racer :hmm:

 

Forståeligt eller ej, så er det jo virkeligheden for nogle... og derfor kan man jo være en dygtig træner alligevel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan man da, det har jeg ingen steder skrevet noget om.

 

Men når man vælger at man vil hjælpe andre mennesker med at træne hund, så er det da en skam, at det skal gå ud over bestemte racer.

 

Så burde man måske være 2 trænere på holdet, hvis man ikke føler man kan binde an med bestemte racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan man da, det har jeg ingen steder skrevet noget om.

 

Men når man vælger at man vil hjælpe andre mennesker med at træne hund, så er det da en skam, at det skal gå ud over bestemte racer.

 

Så burde man måske være 2 trænere på holdet, hvis man ikke føler man kan binde an med bestemte racer.

 

Hos os har vi flere hold med forskellige trænere, så det ville være muligt at finde en løsning - hvis vi altså havde trænere, der havde den slags problemer :mrgreen: Men har da stødt på rigtig gode trænere, der f.eks. havde problemer med store spidshunde (husky og malamutter). Ikke at de ikke fik lov at gå på hold - hun havde bare visse forbehold, som at de ikke måtte hilse og at hun ikke ville holde dem. Det fungerede fint i praksis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hhhmmm der er altså slet ikke nogen i Nordsjælland, der kunne være interesseret i at deltage?

 

Heller ikke nogen der kender nogen, har en fætter, eller en ven af venindes ven der kunne synes at det var noget:blink:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...