Hop til indhold

ØV ingen plads til os.


Gryn
 Share

Recommended Posts

ØV :evil:

 

Jep, og synes det er underligt man kan afvise en hund fordi den er for lille. Ved da godt hun ikke kan det samme som store hunde, men man behøver da ikke være stor for at gå spor. Både DCH og specialklubber har afvist os:cry:

 

Jeg er total tom for idéer, problemet er også at grundet tiderne er pladerne afleveret til polisen. Så vi er afhængige af bus eller samkørsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, og synes det er underligt man kan afvise en hund fordi den er for lille. Ved da godt hun ikke kan det samme som store hunde, men man behøver da ikke være stor for at gå spor. Både DCH og specialklubber har afvist os:cry:

 

Jeg er total tom for idéer, problemet er også at grundet tiderne er pladerne afleveret til polisen. Så vi er afhængige af bus eller samkørsel.

 

Lyder altså underligt... der må da være en eller flere klubber hvor det kan lade sig gøre...

 

Og spor er noget at det bedste man kan gøre med og for sin hund... Og så vil de ikke engang lade en gøre det :stupid: :evil: Og vi snakker jo ikke ligefrem en af de racer der er på den berygtede "farlige-hunde" liste :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender hende, eller noget til stedet?

 

Randers Dyreterapi og Trning - Marie Olsen

 

kender hende ikke, men hun er uddannet hos etologisk institut - hvilket jeg efterhånden har et halvdårligt indtryk af...

 

Hjemmesiden ser rigtigt fin ud, og hun klikkertræner, hvilket er et plus i min bog. Det eneste jeg (ved hurtig gennemlæsning) ikke bryder mig om er denen artikel: Randers Dyreterapi og Trning - Artikler

 

Som er taget direkte ud af siderne af Roger Abrantes bog som har en del år på bagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

kender hende ikke, men hun er uddannet hos etologisk institut - hvilket jeg efterhånden har et halvdårligt indtryk af...

 

Hjemmesiden ser rigtigt fin ud, og hun klikkertræner, hvilket er et plus i min bog. Det eneste jeg (ved hurtig gennemlæsning) ikke bryder mig om er denen artikel: Randers Dyreterapi og Trning - Artikler

 

Som er taget direkte ud af siderne af Roger Abrantes bog som har en del år på bagen.

 

Tak for dit svar.

Er snart desperat efter at komme i gang i det nye år, men det skal ikke være for enhver pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar.

Er snart desperat efter at komme i gang i det nye år, men det skal ikke være for enhver pris.

 

men du skal jo ikke bruge hende som adfærdsbehandler fordi din hund ikke kan være alene hjemme ;-) så du kan jo være ligeglad med hvad hun mener i den retning - hun står næppe og øser ud af "alene-hjemme religion" under træningen :mrgreen:

 

Har hun hold nu? For så kan du jo tage ud og kigge på en gang og se om det ser ud som om det er noget for jer...

 

Hun kan jo sagtens være en fremragende træner bare fordi jeg har forudintagede holdninger om det sted hun er uddannet fra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, og synes det er underligt man kan afvise en hund fordi den er for lille. Ved da godt hun ikke kan det samme som store hunde, men man behøver da ikke være stor for at gå spor. Både DCH og specialklubber har afvist os:cry:

 

Jeg er total tom for idéer, problemet er også at grundet tiderne er pladerne afleveret til polisen. Så vi er afhængige af bus eller samkørsel.

 

Det lyder mærkeligt med DcH. I den afd. hvor jeg går, er der en chihuahua på C-holdet.

 

DcH tager nye hunde ind på bestemte tidspunkter, så måske skulle du allerede nu henvende dig til den DcH-afd., du kunne tænke dig at gå i.

Så kan du sikkert komme med, når de tager nye hunde ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender hende, eller noget til stedet?

 

Randers Dyreterapi og Trning - Marie Olsen

 

 

Ærgeligt at du ikke kan komme på kørekort til hund - vi starter selv til januar.

 

Jeg kender stedet og det kan jeg anbefale. Der trænes udelukkende efter positive metoder og Marie er dygtig. Vi har gået der af 2 omgange.

 

Held og lykke med at finde noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder mærkeligt med DcH. I den afd. hvor jeg går, er der en chihuahua på C-holdet.

 

DcH tager nye hunde ind på bestemte tidspunkter, så måske skulle du allerede nu henvende dig til den DcH-afd., du kunne tænke dig at gå i.

Så kan du sikkert komme med, når de tager nye hunde ind.

 

Tak. Vi vil gerne træne spor og der får vi nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgeligt at du ikke kan komme på kørekort til hund - vi starter selv til januar.

 

Jeg kender stedet og det kan jeg anbefale. Der trænes udelukkende efter positive metoder og Marie er dygtig. Vi har gået der af 2 omgange.

 

Held og lykke med at finde noget.

 

 

Lyder godt, hvor har hun træningsplads?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Vi vil gerne træne spor og der får vi nej.

 

DcH har et konkurrenceprogram, som man normalt følger. Der indgår også spor fra B-klassen.

 

I nogle afd. er der et hyggehold, hvor folk selv bestemmer, hvad de vil træne, og hvor de ikke går til konkurrencer.

 

I nogle DKK-kredse tilbyder de sporkurser. Kig på DKKs hjemmeside.

 

Men problemet med spor er, at det er svært at skaffe arealer. Vi kører selv langt for at træne spor.

Link til indlæg
Del på andre sites

DcH har et konkurrenceprogram, som man normalt følger. Der indgår også spor fra B-klassen.

 

I nogle afd. er der et hyggehold, hvor folk selv bestemmer, hvad de vil træne, og hvor de ikke går til konkurrencer.

 

I nogle DKK-kredse tilbyder de sporkurser. Kig på DKKs hjemmeside.

 

Men problemet med spor er, at det er svært at skaffe arealer. Vi kører selv langt for at træne spor.

 

Nemlig, og B klassen har vi fået at vide hun er for lille til.

DKK kan vi godt gå ved, men da vi pt er uden bil kan vi ikke komme til Sabro, de har ikke spor i Randers.

DCH har også overtegnet alt i alm. lydighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig, og B klassen har vi fået at vide hun er for lille til.

DKK kan vi godt gå ved, men da vi pt er uden bil kan vi ikke komme til Sabro, de har ikke spor i Randers.

DCH har også overtegnet alt i alm. lydighed.

Selve spor-træningen bliver heller ikke afholdt i Sabro men rundt om i landet - primært omkring Silkeborg så vidt jeg har forstået det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig, og B klassen har vi fået at vide hun er for lille til.

DKK kan vi godt gå ved, men da vi pt er uden bil kan vi ikke komme til Sabro, de har ikke spor i Randers.

DCH har også overtegnet alt i alm. lydighed.

 

Hun er ikke for lille til B-klassen, det kommer ikke an på størrelse eller alder.

Men hvis man ikke er gammel hundefører, starter man i C-klassen.

B-klassen ville være for stor en mundfuld for en begynder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ikke for lille til B-klassen, det kommer ikke an på størrelse eller alder.

Men hvis man ikke er gammel hundefører, starter man i C-klassen.

B-klassen ville være for stor en mundfuld for en begynder.

 

Har før gået i C klassen, men ikke med Groa. Blev faktisk klubmester :-D

Jeg vil prøve at age rundt og se de forskelllige steder, og så må jeg vente til der er plads det rette sted.

Vi vil gerne gå ved Pia igen på et tidspunkt, men det er tricks vi går til der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...