Hop til indhold

Gåtur med hund i frostvejr

Maria84
 Share

Recommended Posts

Hvor langt (tid) går i med jeres hund(e) når det er koldt udenfor? Her er der -2 grader.

Jeg spørger fordi jeg er meget i tvivl om, hvor langt jeg kan gå med Anton når det er så koldt, uden at det bliver for meget for ham... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor langt (tid) går i med jeres hund(e) når det er koldt udenfor? Her er der -2 grader.

Jeg spørger fordi jeg er meget i tvivl om, hvor langt jeg kan gå med Anton når det er så koldt, uden at det bliver for meget for ham... :genert:

Jeg laver ikke om i gåtursrutinerne selvom det er koldt, så det er de samme 35-40 minutter morgen og lille time eftermiddag og et kvarters tid om aftenen!

Så længe hunden er i bevægelse, skal du ikke bekymre dig. Jeg begynder først at tænke over det når hunden skal stå stille længere tid af gangen!

Hvis du er bekymret for om han fryser / oplever ubehag ved kulden, så kan du jo købe et dækken til ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver ikke om i gåtursrutinerne selvom det er koldt, så det er de samme 35-40 minutter morgen og lille time eftermiddag og et kvarters tid om aftenen!

Så længe hunden er i bevægelse, skal du ikke bekymre dig. Jeg begynder først at tænke over det når hunden skal stå stille længere tid af gangen!

Hvis du er bekymret for om han fryser / oplever ubehag ved kulden, så kan du jo købe et dækken til ham :-D

Det lyder godt at jeg ikke behøver være bekymret :-)

Kune være jeg skulle overveje et dækken dog.... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo skal have en våddragt...han gik gennem en våge på vores lege-vandpyt...hehe...

Men han får nu også bare lov at løbe sig varm bagefter...de elsker det, og er ikke helt så kuldskære som os...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pablo skal have en våddragt...han gik gennem en våge på vores lege-vandpyt...hehe...

Men han får nu også bare lov at løbe sig varm bagefter...de elsker det, og er ikke helt så kuldskære som os...:-D

Det kommer da nu nok an på.........så meget. Bonnie ryster fysisk hvis hun kommer udenfor uden dækken i disse dage.

Altså indtil hun har gået eller løbet sig varm, og det er klart at løber de frit bliver de hurtigere varme. Meeeen lige når man kommer ud af døren og de første 10-15 min, da er min hund sgi ligeså kuldskær som mig..;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé med et dækken, jeg går og venter på dette: Skrylle* - Polartec

Hurtta laver også glimrende dækkener, dem kan jeg også anbefale!

Og så skal du blot være opmærksom på opvarmning hvis du har stået stille med ham. Du kan lave skader, hvis han har fået lov til at ligge i bil/være stillestående og derved blevet kold hvorefter han laver store accelerationer o. lign. uden at have gået sig varm.

... Men det er generelt en god idé, også om sommeren :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så skal du blot være opmærksom på opvarmning hvis du har stået stille med ham. Du kan lave skader, hvis han har fået lov til at ligge i bil/være stillestående og derved blevet kold hvorefter han laver store accelerationer o. lign. uden at have gået sig varm.

Jaaa, sådan et har vi, og selvom det koster en bombe, så er det nok den bedste hundeinvestering vi har foretaget. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig fint ud :5up:

Men det er noget der skal vente til efter jul kan jeg godt se :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig fint ud :5up:

Men det er noget der skal vente til efter jul kan jeg godt se :oops:

De er pricy ja - men rigtigt god kvalitet :mrgreen: regner med at mit holder i mindst en 3 års tid - og så er det jo lige pludseligt næsten ingen penge :engel:

Billigere kan jo også gøre det! Bare vær opmærksom på at det ikke er for stift og generelt sidder behageligt, uden at stramme eller slaske!

Link til indlæg
Del på andre sites

De er pricy ja - men rigtigt god kvalitet :mrgreen: regner med at mit holder i mindst en 3 års tid - og så er det jo lige pludseligt næsten ingen penge :engel:

Billigere kan jo også gøre det! Bare vær opmærksom på at det ikke er for stift og generelt sidder behageligt, uden at stramme eller slaske!

Oki det må jeg hellere få kigget på engang efter jul. Mange tak for hjælpen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie får sit Hurtta dækken på når det er frostvejr, så fryser hun ikke så slemt. Men står vi stille for længe så begynder hun at fryser rigtig meget. Men så længe vi er i bevægelse fryser hun ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla bruger heller ikke dækken i det her vejr - på en almindelig gåtur står kræet jo aldrig stille :mrgreen: så ingen grund til dækken...

skulle jeg til lydighedstræning ville hun få dækken på... men nu skal jeg kun til agility, og der behøver vi det ihvertfald ikke - der har jeg selv mest lyst til at møde op i tshirt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla bruger heller ikke dækken i det her vejr - på en almindelig gåtur står kræet jo aldrig stille :mrgreen: så ingen grund til dækken...

skulle jeg til lydighedstræning ville hun få dækken på... men nu skal jeg kun til agility, og der behøver vi det ihvertfald ikke - der har jeg selv mest lyst til at møde op i tshirt :lol:

jeg brugte faktisk en overgang dækken til indy til agility. Hun fik det lige på mellem vores l¢beture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor koldt det føles for hunden tror jeg er meget forskellig fra hund til hund (race til race)

Min har endnu ikke vist tegn på at hun frøs, så vi laver ikke om på turene fordi det er koldt.

I går gik vi endda ekstra langt fordi det var første dag med sne og hun hyggede sig rigtigt.

Jeg synes det er meget værre med salt :damn:

På morgenturen nåede vi ikke 100m ned ad fortovet før saltet satte sine spor og Bailey stod på 3 ben :-(

Lidt nuldren poter og over på den anden side i sneen og det var overstået.

Lige inden morgenturen var slut måtte vi lige tage endnu en tur med pote-nuldring :evil:

Nogle gange sætter sneen sig også fast mellem trædepuderne som en is-/snebold. Det ser også ud til at det gør ondt :megaked:

Det kan også være svært at fjerne hvis is-/snebolden er viklet ind i hårene mellem trædepuderne.

Bortset fra det så hygger min sig helt vildt i sneen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager ikke hensyn til vejret, hverken frost eller regn.

Har aldrig oplevet Fie "fryse" og hun elsker alt slags vejr, det eneste hensyn jeg tager, er hvis jeg kan se hun er besværet af vejret. mht hendes ryg, ikke alt vejr den er glad for.

Efter en god lang tur, ryger hun i dækken når vi kommer hjem, så ligger hun og sover et par timer med det på

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg har været ret nervøs for at Amy ville komme til at fryse.

Men jeg må indrømme at jeg kun har oplevet hende fryse en gang og det var fordi jeg brugte ret lang tid på at få døren op.

Og det skal lige siges at her er sneen ca. 30 cm. højere end hende, og det gør jo at hun bliver nødt til at hoppe frem. men jeg går ikke ud med hende så længe ad gangen med mindre vi finder et sted hvor sneen er rigtig lav.

Men skal også have skaffet mig noget til at holde hende lidt varm nu hvor det bliver koldere ..

Link til indlæg
Del på andre sites