Hop til indhold

Små dumme spørgsmål


Gæst Chaddin
 Share

Recommended Posts

Vi sov på gulvet sammen med Akira den første uge, så hun følte sig tryg, derefter havde en hun brugt gammel t-shirt nede i sin kurv, ja, indtil den måtte vaskes :-D

 

Tror jeg er blevet lidt miljøskadet fra da vi fik hende, vågner om natten, når jeg hører det mindste fra hende.. Nemlig mig der var oppe om natten, når hun pev, skulle tisse osv.. men ikke at jeg har fortrudt det..

 

Idag sover hun i vores seng, når hun gider, eller til hun bliver jaget ned, fordi man ikke kan være der.. det er bare SÅ hyggeligt at ligge og putte med hende og kæresten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst happy_face

Jeg har engang læst at det skulle hjælpe at have et lille tæppe eller stykke tøj som lugter af hundemoren eller dig i deres kurv, så det gør dem tryg. Plus at et gammelt tik tok vægur viklet ind i noget blødt også skulle simulerer hundemors hjerte banken.

Bare vær forsigtig med ikke at sætte alarmen til :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu poppede der lige et spørgsmål op i mit hoved i forbindelse med at jeg købte noget flydende svømmelegetøj til hunden :engel:

 

Hvornår kan en hund svømme og skal man lære den det eller er det bare noget den kan? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu poppede der lige et spørgsmål op i mit hoved i forbindelse med at jeg købte noget flydende svømmelegetøj til hunden :engel:

 

Hvornår kan en hund svømme og skal man lære den det eller er det bare noget den kan? :vedikke:

Med tanke på den skønne race du får i huset, er det ikke oplagt at den vil kunne lide at svømme - men lære det, kan den muligvis - hvis ikke den går i spidshunde-stædigheds-mode :blink:

 

Jeg har haft lært begge mine det så tidligt som muligt, Buster var en Labrador retr. og en sommer-hvalp, han ville selv i vandet så ingen problemer der! Misja er halv lab og halv spids (men hun har svømmehud som en retriver), så med hende var det ikke heelt så let at få hende til at svømme (jeg har kun de lokale søer at gøre brug af). Hun trænede sammen med en jagt-trænet Labrador retv. og med hans hjælp gik det ok godt, men hun var alligevel 1 årstid før hun turde svømme ud.

 

Har du mulighed for at tage hende i svømmehal, er det fremgangs måden jeg ville bruge til en ren spidshund - eller vælge at acceptere at den måske/måske ikke, vil være en vandhund :-)

 

En jæger jeg kender der bruger Cockere, lære dem det fra hvalp af. Hans første cocker-tæve apporterede perferkt, inden hendes 4. månede (han er så også en gavet hundeføre) :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med tanke på den skønne race du får i huset, er det ikke oplagt at den vil kunne lide at svømme - men lære det, kan den muligvis - hvis ikke den går i spidshunde-stædigheds-mode :blink:

 

Jeg har haft lært begge mine det så tidligt som muligt, Buster var en Labrador retr. og en sommer-hvalp, han ville selv i vandet så ingen problemer der! Misja er halv lab og halv spids (men hun har svømmehud som en retriver), så med hende var det ikke heelt så let at få hende til at svømme (jeg har kun de lokale søer at gøre brug af). Hun trænede sammen med en jagt-trænet Labrador retv. og med hans hjælp gik det ok godt, men hun var alligevel 1 årstid før hun turde svømme ud.

 

Har du mulighed for at tage hende i svømmehal, er det fremgangs måden jeg ville bruge til en ren spidshund - eller vælge at acceptere at den måske/måske ikke, vil være en vandhund :-)

 

En jæger jeg kender der bruger Cockere, lære dem det fra hvalp af. Hans første cocker-tæve apporterede perferkt, inden hendes 4. månede (han er så også en gavet hundeføre) :lun:

 

Det accepterer jeg fuldstændig :-D Men det er jo altid sjovt at se om måske lige præcis min hund var untagelsen til reglen :P

Link til indlæg
Del på andre sites

I forbindelse med at jeg sad og læste Buddhas udstillings-tråd-ting så kom jeg på, et nok rigtig rigtig dumt spørgsmål :genert: Men det undrer mig stadigvæk så jeg bliver nødt til at spørge :engel:

 

Men der blev nævnt at hanhunde får tjekket og gramset på kronjuvelerne til udstilling. Men hvad så hvis hunden er kastareret? :confused: Lader de så bare være med at tjekke, eller må man ikke deltage til en udstilling med en kastareret vuffer?

Link til indlæg
Del på andre sites

I forbindelse med at jeg sad og læste Buddhas udstillings-tråd-ting så kom jeg på, et nok rigtig rigtig dumt spørgsmål :genert: Men det undrer mig stadigvæk så jeg bliver nødt til at spørge :engel:

 

Men der blev nævnt at hanhunde får tjekket og gramset på kronjuvelerne til udstilling. Men hvad så hvis hunden er kastareret? :confused: Lader de så bare være med at tjekke, eller må man ikke deltage til en udstilling med en kastareret vuffer?

 

Du kan ikke deltage med en kastareret han.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Chaddin

Lige et spørgsmål til der poppede ind i mit hoved :engel:

 

Hvor gammel ville i sige at en hvalp skulle være før man kan tage den med i tog (40 min) uden den tisser?

 

Jeg ved godt at der er mange faktorer der spiller ind.. fx om hvor renlig den er og om hvor vandt den er til at det altså er udenfor man skal "gøre" :P

 

Men jeg tænker at når der sker så meget på een gang i fx et tog, om hvalpen så nemt bliver så "overgearet" og glad fx at den så tisser fordi den har svært ved at fatte alt der sker omkring den eller noget?

 

Synes bare det ville være lidt sådan.. øhm ja pinligt og "synd for de andre" i toget hvis min hvalp fx tissede en pøl på gulvet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et spørgsmål til der poppede ind i mit hoved :engel:

 

Hvor gammel ville i sige at en hvalp skulle være før man kan tage den med i tog (40 min) uden den tisser?

 

Jeg ved godt at der er mange faktorer der spiller ind.. fx om hvor renlig den er og om hvor vandt den er til at det altså er udenfor man skal "gøre" :P

 

Men jeg tænker at når der sker så meget på een gang i fx et tog, om hvalpen så nemt bliver så "overgearet" og glad fx at den så tisser fordi den har svært ved at fatte alt der sker omkring den eller noget?

 

Synes bare det ville være lidt sådan.. øhm ja pinligt og "synd for de andre" i toget hvis min hvalp fx tissede en pøl på gulvet :genert:

 

Som du selv siger er det nok meget forskelligt fra hvalp til hvalp. Det er ikke alle hvalpe der tisser når de bliver overgearede, Sherlock har f.eks. aldrig gjort det :-D Så du må nok vente og se, om det er noget Darwin gør. Ellers tror jeg sagtens du kan tage ham med i toget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Som du selv siger er det nok meget forskelligt fra hvalp til hvalp. Det er ikke alle hvalpe der tisser når de bliver overgearede, Sherlock har f.eks. aldrig gjort det :-DSå du må nok vente og se, om det er noget Darwin gør. Ellers tror jeg sagtens du kan tage ham med i toget.

 

Ja, det er måske en meget god ide :-) tak for svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajko var med i tog til Århus (en tur på 50 min) for et par uger siden, så han var ca. 14 uger.

 

 

Han klarede det fint - sov hele vejen. :lun:

 

 

Men som de andre siger, vent og se. Pajko tisser normalt heller ikke hvis han overreagere, kun når han er meget, meget, meget glad og skal tisse meget, så "drypper" han lidt :engel::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I forbindelse med at jeg sad og læste Buddhas udstillings-tråd-ting så kom jeg på, et nok rigtig rigtig dumt spørgsmål :genert: Men det undrer mig stadigvæk så jeg bliver nødt til at spørge :engel:

 

Men der blev nævnt at hanhunde får tjekket og gramset på kronjuvelerne til udstilling. Men hvad så hvis hunden er kastareret? :confused: Lader de så bare være med at tjekke, eller må man ikke deltage til en udstilling med en kastareret vuffer?

 

Du kan ikke deltage med en kastareret han.

 

Jeg tror faktisk, at hunden skal være bedømt på 2 udstillinger (efter den er fyldt 9 mdr) - SÅ må man kastrere. Men er ikke helt sikker :genert:

 

Lige et spørgsmål til der poppede ind i mit hoved :engel:

 

Hvor gammel ville i sige at en hvalp skulle være før man kan tage den med i tog (40 min) uden den tisser?

 

Jeg ved godt at der er mange faktorer der spiller ind.. fx om hvor renlig den er og om hvor vandt den er til at det altså er udenfor man skal "gøre" :P

 

Men jeg tænker at når der sker så meget på een gang i fx et tog, om hvalpen så nemt bliver så "overgearet" og glad fx at den så tisser fordi den har svært ved at fatte alt der sker omkring den eller noget?

 

Synes bare det ville være lidt sådan.. øhm ja pinligt og "synd for de andre" i toget hvis min hvalp fx tissede en pøl på gulvet :genert:

 

Af samme årsag har vi altid haft Motor på skødet, indtil for nylig, i offentlig trafik. For der tisser han alligevel ikke!

Har selv tænkt samme tanke mange gange.. og været glad for at han sad på skødet mens jeg tænkte det.

Bagsiden af medaljen er, at han ikke er vant til at sidde på gulvet i bus og tog.

 

Måske vil det være smart at have din hund i en taske på gulvet, mens den er lille nok til det, for de tisser ikke siddende, og hvis den er i en taske, er den ligesom til at styre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk, at hunden skal være bedømt på 2 udstillinger (efter den er fyldt 9 mdr) - SÅ må man kastrere. Men er ikke helt sikker :genert:

 

 

 

Af samme årsag har vi altid haft Motor på skødet, indtil for nylig, i offentlig trafik. For der tisser han alligevel ikke!

Har selv tænkt samme tanke mange gange.. og været glad for at han sad på skødet mens jeg tænkte det.

Bagsiden af medaljen er, at han ikke er vant til at sidde på gulvet i bus og tog.

 

Måske vil det være smart at have din hund i en taske på gulvet, mens den er lille nok til det, for de tisser ikke siddende, og hvis den er i en taske, er den ligesom til at styre?

Det der havde Misja så ikke læst :blink:

 

Da hun var 9-10 uger gammel var jeg nødtil at have hende med i bus hver dag, hun var i taske og jow, hun tissede altså også i den taske siddene og liggende :stupid: - selvom hun var luftet af inden vi steg på bussen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der havde Misja så ikke læst :blink:

 

Da hun var 9-10 uger gammel var jeg nødtil at have hende med i bus hver dag, hun var i taske og jow, hun tissede altså også i den taske siddene og liggende :stupid: - selvom hun var luftet af inden vi steg på bussen :vedikke:

 

Undtagelsen der bekræfter reglen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Jeg tror faktisk, at hunden skal være bedømt på 2 udstillinger (efter den er fyldt 9 mdr) - SÅ må man kastrere. Men er ikke helt sikker :genert:

 

 

 

Af samme årsag har vi altid haft Motor på skødet, indtil for nylig, i offentlig trafik. For der tisser han alligevel ikke!

Har selv tænkt samme tanke mange gange.. og været glad for at han sad på skødet mens jeg tænkte det.

Bagsiden af medaljen er, at han ikke er vant til at sidde på gulvet i bus og tog.

 

Måske vil det være smart at have din hund i en taske på gulvet, mens den er lille nok til det, for de tisser ikke siddende, og hvis den er i en taske, er den ligesom til at styre?

 

Det minder mig om, at da jeg var på besøg for at se den lille, der lå han faktisk ned og tissede :lol: Med bagbenene lagt bagud i sådan en rigtig hvalpestilling :-D Den lille bisse altså :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Chaddin

Har lige et spørgsmål angående når jeg skal ud med den lille.. Han er ret god til at sove når jeg gør det, osv osv.. men han kan altså bare ikke finde ud af at sidde stille når han skal have halsbånd og line på :vedikke: det ender tit med at han begynder at bidde i linen og derefter mig, så det tager mig en evighed at få ham til at "slappe af" hvorefter jeg skal være rigtig hurtig til at få linen på ham igen.. Hvordan ville i gribe det an?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Har lige et spørgsmål angående når jeg skal ud med den lille.. Han er ret god til at sove når jeg gør det, osv osv.. men han kan altså bare ikke finde ud af at sidde stille når han skal have halsbånd og line på :vedikke: det ender tit med at han begynder at bidde i linen og derefter mig, så det tager mig en evighed at få ham til at "slappe af" hvorefter jeg skal være rigtig hurtig til at få linen på ham igen.. Hvordan ville i gribe det an?

 

Og jeg skulle måske tilføje at det er ret svært at gøre det hurtigt, for han er jo helt dækket af lange hår så det er svært ikke at "knipse" dem ind i spænden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige et spørgsmål angående når jeg skal ud med den lille.. Han er ret god til at sove når jeg gør det, osv osv.. men han kan altså bare ikke finde ud af at sidde stille når han skal have halsbånd og line på :vedikke: det ender tit med at han begynder at bidde i linen og derefter mig, så det tager mig en evighed at få ham til at "slappe af" hvorefter jeg skal være rigtig hurtig til at få linen på ham igen.. Hvordan ville i gribe det an?

 

Jeg tænker på. Måske hvis du har en eller anden lille godbid, en lille kiks eller noget, så giv ham den at tygge i og så kan du give halsbånd og snor på imens. Mon ikke han så hurtigt lærer at sidde stille, når det foregår? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

det gjorde vi da slet ikke herhjemme første aften :engel:

 

 

 

 

 

Det er nu så deeeeeejligt med en hund i sengen :lun:

 

Tisser den slet ikke i sengen, så?

 

Og lige et par ekstra spørgsmål!

 

-Hvad betyder Aussie?

 

-Når man får en hvalp hjem..Er det så ikke noget med at man skal vente med at gå tur? Hvorfor? Og hvårnår man man begynde at gå tur?

Redigeret af Zmilla
Link til indlæg
Del på andre sites

Tisser den slet ikke i sengen, så?

 

vi har aldirg haft et uheld i sengen nej - ligesåsnart hun rørte på sig vågnede jeg jo og kunne tage hende ud... og som regel vil hunde absolut ikke gøre sig rene der hvor de sover... de vil søge væk... under alle omstændigheder sov hun igennem efter 4-5 dage :-D

 

 

Og lige et par ekstra spørgsmål!

 

-Hvad betyder Aussie?

 

aussie er en forkortelse for racen Australian Shepherd.

 

-Når man får en hvalp hjem..Er det så ikke noget med at man skal vente med at gå tur? Hvorfor? Og hvårnår man man begynde at gå tur?

 

Hvalpen skal jo ud at tisse, og det skal den nu engang - meget ofte - så den skal ud lige fra den kommer hjem. Men den første dags tid er det en god ide kun at gøre det i haven, eller et stykke græs / sand / jord tæt ved huset...

Det er en kæmpe omvæltning at skifte hjem og blive fjernet fra mor, søskende og alt man kender, så hvalpen skal gerne være tryg ved det nye hjem før man begynder at udsætte den for hele den store verden...

 

Og så skal hvalpe egentlig ikke gå ture som sådan, de skal bare ud at se på verden - det behøver ikke være længere væk end dørtrinnet til at starte med (hvis man har noget der er værd at se på)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...