Hop til indhold

Ville en weekend for os med vovser være interessant?


Aina B
 Share

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Lumi kan heller ikke finde ud af at være alene, så jeg kommer også til at være sammen med hende hele tiden, men netop - hvis det blir for meget for hende med noget af det, så tuller man jo bare lige lidt for sig selv - slapper af et sted eller går en tur eller noget.

 

Og maj lyder for mig som et meget godt tidspunkt?

 

 

Synes også folk er rimelige enige mht snor/ikke snor -

som jeg forstår det så snakker folk om at hundene er i snor som udgangspunkt og så har vi en løbegård, hvor de kan lege løst og måske kan man sige at nogle gange er det kun store og nogle gange kun små og nogle gange blandet? Sådan så de hunde som ikke er så gode til at lege med andre størrelser også kan lege frit uden at blive bange.

Lumi er heller ikke så vild med at lege frit med store, da hun tit føler de ikke bremser i tide..hehe...men hun kan godt lide at snuse og snakke med dem:-D

og så ved aktiviteter hvor hundene ikke skal ha snor på, så er det også uden snor...

 

Eller er jeg helt galt på den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig spændende med en træningsweekend, men vil heller ikke med, hvis hundene skal have lov til, at løbe rundt som det passer dem.

 

I den kreds jeg træner i, har vi hvert år en træningsweekend. Vi er vel omkring 20 hunde og folk bor i telte og campingvogne. Vi træner lidt om formiddagen og igen om eftermiddagen. Hundene er løse under trænigen, men hver mand/kvinde har styr på sin hund og de render ikke rundt blandt hinanden. De arbejder jo:-D

Når de har pausen kommer de i deres bur, hvis de er van til det eller i bilen. Min veninde og jeg har en lille indhegning ved vores campingvogn som vores hunde kommer ind i. Og de synes det er dejligt, at få en lur og komme lidt væk fra alle de andre hunde og mennesker.

Hvis vi synes de skal have lov til, at lege med nogle enkelte udvalgte hunde, så går vi væk fra træningspladsen.

 

Men jeg vil bare lige advare aussie ejerne og border collie ejerne. Hvis jeg kommer med, så bliver jeres hunde helt fedtet til, for jeg kommer til, at gramse på dem hele tiden:mrgreen::hjerte::hjerte::slem::slem:

Og hvis Aussies For Ever tager Ronja med, ja så får du hende ikke med hjem igen:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:;-);-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

OK så vi er rimelig enige om at løse hunde kun skal foregå udvalgte steder, så os der ikke kan eller vil have løse hunde omkring os, kan være i fred på pladsen ?

 

Kan vi blive enige om et ca. tidspunkt?

Jeg stemmer for sent forår - tidligt efterår, så man kan ligge i telt.

 

Stemningen synes at være Fyn?

Det ville også være mest fair, da det ligger midt i landet, ved bare ikke om jeg kan finde penge til togbilleten: KBH-Odense tur/retur for en voksen og en hund i en weekend = Kr. 800,-

 

Samkørsel fra sjælland kunne være en idé?

Evt. leje af minibus?

 

BAM-BAM:

tak for kommentaren om min røvertøs :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

OK så vi er rimelig enige om at løse hunde kun skal foregå udvalgte steder, så os der ikke kan eller vil have løse hunde omkring os, kan være i fred på pladsen ?

 

Kan vi blive enige om et ca. tidspunkt?

Jeg stemmer for sent forår - tidligt efterår, så man kan ligge i telt.

 

Stemningen synes at være Fyn?

Det ville også være mest fair, da det ligger midt i landet, ved bare ikke om jeg kan finde penge til togbilleten: KBH-Odense tur/retur for en voksen og en hund i en weekend = Kr. 800,-

 

Samkørsel fra sjælland kunne være en idé?

Evt. leje af minibus?

 

BAM-BAM:

tak for kommentaren om min røvertøs :-D

 

Sådan læser jeg det i hvert fald :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

OK så vi er rimelig enige om at løse hunde kun skal foregå udvalgte steder, så os der ikke kan eller vil have løse hunde omkring os, kan være i fred på pladsen ?

 

Ja, sådan har jeg i hvert fald opfattet det. Jeg blev faktisk lidt forvirret, da nogen skrev, at der ikke var enighed om det med snor/ikke snor. :genert:

 

 

 

 

 

Aina, nu må du skynde dig at få det kørekort og den bil, så vi kan køre til Fyn i fin dyt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK så vi er rimelig enige om at løse hunde kun skal foregå udvalgte steder, så os der ikke kan eller vil have løse hunde omkring os, kan være i fred på pladsen ?

 

Kan vi blive enige om et ca. tidspunkt?

Jeg stemmer for sent forår - tidligt efterår, så man kan ligge i telt.

 

Stemningen synes at være Fyn?

Det ville også være mest fair, da det ligger midt i landet, ved bare ikke om jeg kan finde penge til togbilleten: KBH-Odense tur/retur for en voksen og en hund i en weekend = Kr. 800,-

 

Samkørsel fra sjælland kunne være en idé?

Evt. leje af minibus?

 

BAM-BAM:

tak for kommentaren om min røvertøs :-D

 

Enig i det med løse hunde :-D

 

Sent forår/tidligt efterår lyder super med mig. Mange er ude at rejse i sommeren og mon egentlig ikke også at hundene bedst kan lide at det ikke er alt for varmt - og vi andre at det ikke er alt for koldt :mrgreen:

 

Det er sgu dyrt med tog - skal selv til at tage kørekort i januar og så have bil, men det er gennem kommunen (handicapkørekort+bil), så ved sgu ikke hvornår jeg kommer til at få bil :confused: Men ellers er jeg helt med på at lægge bil til samkørsel.

 

Men det ville være fint hvis dem med mulighed for at tage andre med kunne skrive det, når vi får fastlagt en weekend og folk melder til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det ikke allerede er foreslået, så prøv om I kan få lov til at være på Bøsøre Strandcamping. De huser Bernernes klubudstilling over en weekend, så de er ikke hundefjendske dernede. Og skønt er der...

 

Helnes Camping har vist heller ikke noget at udsætte på begrebet hund. De har i hvert fald huset DKK`s hundecampingferie-ting med træning og halløjsa-sa...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det ikke allerede er foreslået, så prøv om I kan få lov til at være på Bøsøre Strandcamping. De huser Bernernes klubudstilling over en weekend, så de er ikke hundefjendske dernede. Og skønt er der...

 

Helnes Camping har vist heller ikke noget at udsætte på begrebet hund. De har i hvert fald huset DKK`s hundecampingferie-ting med træning og halløjsa-sa...

 

Hmm, Bøsøre, er det alligevel ikke lidt for "småt"? :hmm:

 

Altså, jeg tænker... Godt nok var der plads til hele udstillingen på græsplænen, men der var jo også kun den ene græsplæne vi måtte bruge og ikke noget sådan tæt på (så vidt jeg forstod), hvor der var mulighed for løse hunde? :hmm: Det hørte jeg da i hvert fald nogen brokke sig over..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, Bøsøre, er det alligevel ikke lidt for "småt"? :hmm:

 

Altså, jeg tænker... Godt nok var der plads til hele udstillingen på græsplænen, men der var jo også kun den ene græsplæne vi måtte bruge og ikke noget sådan tæt på (så vidt jeg forstod), hvor der var mulighed for løse hunde? :hmm: Det hørte jeg da i hvert fald nogen brokke sig over..

 

For småt tror jeg ikke det bliver. I bliver nok næppe mere end 200 hunde, som vi var til udstillingen. Til gengæld er der måske noget i det du siger om løse hunde. Aner faktisk ikke om der er et sted, hvor I må slippe jeres hunde, men det er da til at forhøre sig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Nu har jeg ikke lige fået fulgt op på denne tråd helt, men kan fornemme at det sagtens kan gå hen og blive til noget?

 

Hvis stedet bliver fyn, så håber jeg at de af os fra Sjælland som ingen bil har evt. kan finde en løsning hvor vi kan køre sammen, for toget synes jeg ikke lige er sagen:-)

Og på den måde kommer det heller ikke til at koste alt for meget, der er jo lige bro pengene tur/retur også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke lige fået fulgt op på denne tråd helt, men kan fornemme at det sagtens kan gå hen og blive til noget?

 

Hvis stedet bliver fyn, så håber jeg at de af os fra Sjælland som ingen bil har evt. kan finde en løsning hvor vi kan køre sammen, for toget synes jeg ikke lige er sagen:-)

Og på den måde kommer det heller ikke til at koste alt for meget, der er jo lige bro pengene tur/retur også...

 

Det tror jeg da helt sikkert, at vi kan finde ud af, det lyder jo til, at vi er en del fra Sjælland, der gerne vil med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke lige fået fulgt op på denne tråd helt, men kan fornemme at det sagtens kan gå hen og blive til noget?

 

Hvis stedet bliver fyn, så håber jeg at de af os fra Sjælland som ingen bil har evt. kan finde en løsning hvor vi kan køre sammen, for toget synes jeg ikke lige er sagen:-)

Og på den måde kommer det heller ikke til at koste alt for meget, der er jo lige bro pengene tur/retur også...

 

Jeg er i hvert fald villig til at slæbe nogle med, hvis jeg kommer (hvilket jeg går meget stærkt udfra!) :-D

 

Jeg har et bagagerum, hvor der godt nok desværre endnu ikke er blevet installeret nogle former for sikkerhed :cry: men det kommer forhåbentligt. Og så har jeg sikkerhedsrem til en hund på bagsæddet :-D

 

Så jeg kan i hvert fald have en ekstra person og én ekstra hund med (alt efter størrelse, måske to, hvis de kan være i bagagerummet? :hmm: Det ved jeg ikke :genert:). Jeg kan have 2 personer med, hvis de ikke har noget imod at dele bagsæde med Møffe eller egen hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i hvert fald villig til at slæbe nogle med, hvis jeg kommer (hvilket jeg går meget stærkt udfra!) :-D

 

Jeg har et bagagerum, hvor der godt nok desværre endnu ikke er blevet installeret nogle former for sikkerhed :cry: men det kommer forhåbentligt. Og så har jeg sikkerhedsrem til en hund på bagsæddet :-D

 

Så jeg kan i hvert fald have en ekstra person og én ekstra hund med (alt efter størrelse, måske to, hvis de kan være i bagagerummet? :hmm: Det ved jeg ikke :genert:). Jeg kan have 2 personer med, hvis de ikke har noget imod at dele bagsæde med Møffe eller egen hund :mrgreen:

 

Og så var det jo, at jeg faktisk boede ret tæt på dig, og at min hund jo var lille bitte og ingenting fyldte og bare kunne sidde på skødet eller mellem benene hos mig. :engel:

 

Nå, forhåbentlig er der mere end én bil fra København, så må vi jo lige se, hvordan vi kan fordele os, når det er. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så var det jo, at jeg faktisk boede ret tæt på dig, og at min hund jo var lille bitte og ingenting fyldte og bare kunne sidde på skødet eller mellem benene hos mig. :engel:

 

Nå, forhåbentlig er der mere end én bil fra København, så må vi jo lige se, hvordan vi kan fordele os, når det er. :blink:

 

øøøhm, har du ikke 2 hunde på dette tidspunkt? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så var det jo, at jeg faktisk boede ret tæt på dig, og at min hund jo var lille bitte og ingenting fyldte og bare kunne sidde på skødet eller mellem benene hos mig. :engel:

 

Nå, forhåbentlig er der mere end én bil fra København, så må vi jo lige se, hvordan vi kan fordele os, når det er. :blink:

 

Gud jo. :stupid: Men de er jo begge to små = én på skødet og én mellem benene. :mrgreen:

 

Nice :mrgreen:

 

Jamen, så kan I jo sidde på forsædet, så har jeg stadig plads til én større hund og én person til (eller en lille hund og en person).

 

Aussies for ever: Jeg tror altså desværre ikke, at der er plads til 2 hunde i vores bils bagagerum :confused: Måske/måske ikke... Men én aussie har jeg i hvert fald plads til :5up: Men jeg er lidt i tvivl om vi har plads til grejet så, hvis vi stadig skal have plads til tøj o.l. :???:

 

Har du noget sikkerhedsudstyr af en art til bagagerum (jeg har kun gitter)? Jeg tænker på et bur eller hvad der nu kan være... For det har vi desværre ikke endnu (Møffe bruger stadig bagsædet). Men jeg finder nok snart ud af noget, da Møffe ikke bliver mindre, men større... Iiih, jeg har slet ikke forstand på sådan noget :genert:

 

Men du kan sagtens have din aussie på bagsædet, hvis du kun har en med - så kommer Møffe i bagagerummet:-D

 

Vi har tagbox, så der kan noget af vores grej forhåbentligt være :mrgreen: Og evt. plads til noget foran bagsæderne, hvis tagboxen ikke skulle være nok :hmm: Men jeg ved ikke, om der er plads til mere end ét telt i mits størrelse :???: Den skulle gerne kunne bære det - min far mener, at den kan bære 150kg... Og jeg tror, der er plads nok, til to telte og tøj og hundemad, hvis bare det andet telt ikke er sådan et kæmpe et som mit (vi har endnu ikke brugt den, så aner ikke, hvor meget den reelt kan indeholde, så det er på ren sjus, det jeg siger - men synes den er stor og jeg tjekker lige i morgen, når det er lyst)... Mit eget telt er nemlig temmelig stort, der er plads til to personer og to hunde i det :-D Der er to kabiner, og jeg skulle mene, at jeg og Møffe kan presse os ind i den ene og enten Aussies for Ever eller Sonja kan låne den anden, hvis de vil :5up: Og så er der også "stue", så vi kan opholde os i det i regnvejr, uden at blive våde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

nej ikke rigtigt.

 

Men vi kan da prøve at finde en weekend :-D

 

Den vigtigste person - faktisk altafgørende er Drentsche, da vi meget gerne vil invadere hendes grund :mrgreen:

 

 

Men jeg tænker på om man skulle gøre det i slutningen af maj/starten af juni?

 

 

Dogcamp, som Hundens Tarv holder, er i efteråret, så ville måske være for meget hvis vi også holdt vores der omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...