Hop til indhold

Ville en weekend for os med vovser være interessant?


Aina B
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og leger med en idé

 

En weekend i f.eks. oktober for os og vores dejlige hunde med hygge, hundeleg, strandture, agility, hundemassage, dogdancing o.l. :-D

 

Er det noget, som I ville være interesserede i?

 

Muskelsvindfonden har et feriecenter i Korsør og har regnet ud at hvis vi sover sammen på kryds og tværs og på sofa (har selv sovet på sofaerne, det er helt fint), så koster det ca. 200-250 kr pr. nat per mand - hvis det er i marts-april eller okt-nov.

Det ligger 5 min fra stranden - ikke en super strand, men vapserne kan bade. Og så er der en god stor jævn græsplane, hvor vi kan stille agility op f.eks.

 

- det er bare et enkelt sted jeg har kigget på. Ved godt det er lidt dyrere end andre steder, men det er uden trapper, hunde er velkomne, husene er fine og uden ting der nemt kan ødelægges :lol:, handicapvenligt (lidt et personligt krav :oops:) og så ligger det lidt centralt i dk.

Normalt skal hunde være i snor på deres grund, men tror godt jeg kan snakke med dem om at vi kan komme uden om den regel - om ikke andet, så lave en stor løbegård på plænen :hmm:

 

Men inden jeg går igang med at undersøge mere, er der så overhovedet nogle af jer som synes det er en god ide? :oops:

 

Link til Musholm Feriecenters hjemmeside:

Musholm Bugt Feriecenter

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

HVordan så med os med store hunde?

 

 

Hvis det er uden snor og fri leg osv, for der er der en del der ytre at de helst ikke ser deres hunde trampet ihjæld af et monstrum.

 

Så er det kun for små hunde eller?

 

Udover den store græsplæne er der vist nogle buske, men det er det. Der er ikke blomster og såen, som de er sarte overfor.

Men ville helt sikkert snakke med stedet om det - synes ikke kun det skal være for små hunde, der skal da ikke diskrimineres ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er stadig åben for idéen - det var vist mig, der startede snakken sidste år... der var bare ikke så mange, der ville være med :oops: Bliver hurtigt dyrt, hvis man vil have undervisere på....

 

ja det blir helt sikkert en udfordring med at holde prisen nede :hmm:

 

men har mod på at prøve at undersøge og fremlægge et forslag med ca. priser

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte faktisk på den gamle tråd i sommers, da jeg var til noget familieværk her Hyttefortegnelsen

 

Det er et kæmpe sted og helt øde, så det ville være super... men det er desværre ikke særligt handicapvenligt

 

Prisen ser god ud!

Ved du om der er trapper?

Det er sådan set det vigtigste "krav" for mig privat - ellers kan jeg godt "fungere" et normalt sted..hehe...må bare have min kæreste eller en hjælper med :hmm:

 

uh der er også denne her: http://www.hyttefortegnelsen.dk/hytte/692

eller denne: http://www.hyttefortegnelsen.dk/hytte/247

 

Super side Amocca!

 

EDIT: hov - den første er på Strynø...haha..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da totalt sjovt!

 

Men hvorfor undervisere? Kan nærmest alle herinde ikke et eller andet? Mener, har da set visse billeder af både dog dancing, agility, lydighed :engel:

Jeg kan lære jeres hunde at bide, hvis det skal være?

 

Aslan, næh store hunde skal da med :lun: Jeg skal nok lære Motor ikke at humpe! Så godt jeg kan i hvert fald..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da totalt sjovt!

 

Men hvorfor undervisere? Kan nærmest alle herinde ikke et eller andet? Mener, har da set visse billeder af både dog dancing, agility, lydighed :engel:

Jeg kan lære jeres hunde at bide, hvis det skal være?

 

Aslan, næh store hunde skal da med :lun: Jeg skal nok lære Motor ikke at humpe! Så godt jeg kan i hvert fald..

 

Tænker også lidt at der er pænt mange kompetente hundeejere med diverse skills :slem:

 

Sonja77 kan vi godt lokke til at vise lidt dogdancing og prøve at lære os klumpedumper noget :slem:

Og agility er vi vist en del der går til, så hvis man prøvede at fandt en lokal agilityklub om at låne deres remedier :hmm:

Og Weightpull er I også et par der kan ;-)

 

Nogen der kan hundemassage? :mrgreen:

 

Edit: Og er HELT enig! Store hunde skal også med da :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Prisen ser god ud!

Ved du om der er trapper?

Det er sådan set det vigtigste "krav" for mig privat - ellers kan jeg godt "fungere" et normalt sted..hehe...må bare have min kæreste eller en hjælper med :hmm:

 

uh der er også denne her: Hyttefortegnelsen

eller denne: Hyttefortegnelsen

 

Super side Amocca!

 

EDIT: hov - den første er på Strynø...haha..

 

jeg tror egentlig at det største problem på den jeg heviser til vil være at grunden er kæmpe, men selve "farmen" ligger nede i en "gryde" - så grunden er altså ret ujævn - tænker, at det ikke er oplagt i en rullestol / minicrosser.... der er trapper til op ovenpå ja, men tror nok der er 2 soveværelser nedenunder også... er dog ikke sikker... Men det er et ældgammelt sted... mine oldeforældre holdt alle deres fester der i tidernes morgen - og det er ikke blevet voldsomt renoveret siden, så handicapvenligt er det altså ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er LP? :vedikke:

 

det kunne være cool at se smagsprøver på en masse spændende aktiviteter man kan lave med ens vaps! :banan:

 

LP er dkk's lydighedsprogram... det kender jeg ihvertfald et par sabrotøser der godt kan undervise i :genert: det samme med rally.

 

Jeg kan godt stå for noget agility-dirrigeringsarbejde, og er ogå indehaver af 5 spring og sæt et slalompinde, men er lidt loren ved forhindringsarbejde uden en kvalificeret træner... det ville ihvertfald helt afhænge af grundens udformning om jeg ville være med til at vi gjorde den slags... Det kræver en plan og blød plæne for at jeg turde træne det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være rigtig sjovt. Tror bare man skal passe på med at tro at alle hunde bare kan slippes og fungerer som en stor familie både inden og udendørs.

 

Min erfaring er at hunde meget nemt kan få det klemt og helt anderledes med hinanden, så snart de kommer indenfor.

 

Så hvis der kan laves lidt regler for hvor og hvornår man har snor på ovs, så kunne det blive godt.

 

kan jeg komme og alt det der, så tager jeg mig gerne af undervisning i Rally o eller tricks.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Lige som sidste år er jeg frisk på et sådan arrengement :5up: ... men bliver nøden til at sige det skal være på sjælland for mit vedkommende ... evt. deltager fra det møøøørke jylland kunne lave en samkørsels ordning så prisen kunne komme ned?

 

Mht. spørgsmål omkring store hunde:

Har jeg bare ikke læst ordentlig eller skal der være krav om at hundene kan gå løse med andre hunde?

 

Jeg ville gerne deltage, men hvis dette er et "krav" så melder jeg pas. Kald mig en gnavpotte, men jeg "gider" ikke belemres med en masse løse hunde.

Hvis jeg skal deltage så skal der være båndpligt - undtaget udvalgte steder og med mindre aktiviteten lige kræver det.

 

Jeg synes stedet ser dejligt ud, men prisen kan være en hindring for mange. Tror at et sådan arrengement kunne tiltrække mange flere hvis der var mulighed for at sætte telt /campingvogn op til billige penge /gratis (dette vil inkludere mig).

 

Mht. aktiviteter så er der som flere nævner flere som er skrappe til noget her inde, der kunne da snildt laves undervisning i rally, dogdance, agility og spor for et rimelig symbolsk beløb?.

Menes også at have set bidearbejde? og ja weight-pull :5up:

 

Hvis nogle var interesseret i hyrdning, så kunne jeg måske arrengere noget - enten i Holbæk eller Jægerspris?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes stedet ser dejligt ud, men prisen kan være en hindring for mange. Tror at et sådan arrengement kunne tiltrække mange flere hvis der var mulighed for at sætte telt /campingvogn op til billige penge /gratis (dette vil inkludere mig).

 

Telt i januar/februar? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...