Hop til indhold

Jeg vil ha' en whippet


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy

Kære Hunde-Forum-folk !

Jeg har længe kigget med fra sidelinjen her på debatten/forummet - til stor fornøjelse. Men nu synes jeg det er tid til en præsentation!

Jeg er 25 år og bor i Århus midte med min kæreste gennem 3 år.

Vi bliver begge færdige med vores uddannelser her i det nye år - jeg her til Januar og han til sommer.

Dette betyder lidt flere penge - og forhåbentlig et lille hus inden for en overskuelig fremtid. Og det betyder egen have …. Og det betyder… HUND !

 

Jeg vil simpelthen have mig en hund. Vi bor som sagt i lejlighed og selvom vi har lov til at have hund i lejligheden og har lækker stor gårdhave, så vil jeg nu foretrække egen have og ingen trapper når en lille tissetrold af en hvalp skal lære renlighed. Jeg kan lige se mig selv storme ned ad trapperne med lille pjevs i favnen…. Og en fin linje tis hele vejen ned ad opgangen… hehe.. Derudover er der ikke så mange lækre steder at gå tur her i by-midten, hvis man kun lige skal en “kort morgentur“.

 

NÅ - men jeg har ledt længe efter hvilken race der vil passe godt i mit hjem. Jeg har en øget sensibilitet for hund/kat, hvilket betyder at jeg ikke er direkte allergiker, men påvirkes alligevel lidt af mange hundehår osv. Derfor er det vigtigste krav at det ikke er en hund der fælder meget. Jeg ledte og ledte og ledte - de typiske allergivenlige hunde såsom pudel og bomuldshund er ikke lige mig (bevares, de er da nuttede). Så fandt jeg en race .. Whippet ..føj var det første jeg tænkte… Ikke ligefrem den smukkeste hund i mine øjne .. Men jeg var nysgerrig og læste videre og søgte mere information omkring denne pelsbetrukket skeletbunke (sagt med et glimt i øjet:drille:).. Og jeg blev hurtigt solgt.

 

Tænk sig engang - hvor nogle fantastiske karakteristika - det var jo lige sådan et sind jeg ledte efter hos min kommende hund! Ja, kærlighed må gøre blind, for nu synes jeg de ser fantastisk fine ud!

Jeg spår en fremtid med mange kommentarer - ja allerede nu hvor jeg nævner stolt overfor venner og familie at det altså bliver en whippet der skal “i kurven” “Ej..det er sådan en væddeløbshund ik’? Undskyld, de er virkelig grimme.. hvorfor ikke vælge en anden??”.

Og jeg kan mærke jeg bliver godt olm indeni - selvom det også var min egen første reaktion da jeg så en whippet. Men jeg er stolt over at kunne sige at jeg vil vælge hund med hjernen og ikke “hjertet” .

Jeg glæder mig til at blive en “ægte” del af HF-folket når der ligger en lille whippet ved mine fødder (eller nok snarer i mit skød).

En ting er sikkert - jeg skal til udstilling i Fredercia og klappe en hel masse whippets!

- Og til sidst skal i da se en bunke dejlige whippet billeder…:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Velkommen. :vinken: Whippets er dejlige hunde. Jeg kender en, og hun har et dejligt sind, så hun har lært mig at se charmen ved mynder (sammen med en skøn lille italiensk mynde, jeg også kender :lun:). Når hun er hjemme, slapper hun af, og når hun er ude, er hun med på, at der skal ske noget. :hundifart:

 

Jeg vidste dog ikke, at de er allergivenlige? :hmm: Normalt siger man jo ellers, at korthårshunde er de værste for allergikere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

De er som sådan heller ikke allergi-venlige - selvom de en årgang figurerede på listen over allgeri-venlige hunde sammen med basenjien.

MEN - de skulle fælde meget lidt, hvilket gør det nemmere at undgå pels alle mulige steder (med mindre man støvsuger hver dag).

Jeg kender et par stykker som har decideret allergi, men har whippets uden problemer.

Uanset, så selvom jeg ikke har allergi, så vil jeg lave en aftale med opdrætteren om at komme på besøg et par gange for at se om jeg reagere på hunden :vuf: - bare for at være HELT sikker.

Har kun mødt én hund - en slædebamse af en art - som jeg reagerede på. Alle andre hunde har ikke været et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
De er som sådan heller ikke allergi-venlige - selvom de en årgang figurerede på listen over allgeri-venlige hunde sammen med basenjien.

MEN - de skulle fælde meget lidt, hvilket gør det nemmere at undgå pels alle mulige steder (med mindre man støvsuger hver dag).

Jeg kender et par stykker som har decideret allergi, men har whippets uden problemer.

Uanset, så selvom jeg ikke har allergi, så vil jeg lave en aftale med opdrætteren om at komme på besøg et par gange for at se om jeg reagere på hunden :vuf: - bare for at være HELT sikker.

Har kun mødt én hund - en slædebamse af en art - som jeg reagerede på. Alle andre hunde har ikke været et problem.

 

Velkommen til :-D

 

Vi har selv haft whippets og kender flere der også har. Mht pels og fælderi, så er det vores erfaring, at de fælder nøjagtig ligeså meget, som alle andre almindelige racer.

 

Angående allergien, så vil jeg være skeptisk omkring, at du skulle kunne tåle whippets bedre end andre hunde, hvis du har allergi - et par i vores nærmeste omgangskreds måtte pga allergi af med deres whippet, deres yngste datter reagerede kraftigt - i dag har de en chinese crested og det fungerer 100% :-)

 

Håber du finder en hund, som både du og allergien kan leve med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til! Og sikke et godt indlæg, det er nemlig helt rigtig, forelsker man sig i sindet er udseendet lige pludselig perfekt!

 

Pelspleje blev pludselig det mindste problem i min verden, da jeg læste om samojeder :lun:

 

Håber du finder en god opdrætter, og fortæl os endelig om hvordan et besøg går! Krydser fingre for at du tåler hundene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Tusinde tak alle sammen - hvor er i søde !

Uh, det er forfærdeligt..har set en annonce på den perfekte unghunde-whippet. Det er ganske svært ikke at ringe og høre mere om den!:damn:

 

...Heldigvis bor den i den anden ende af landet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Velkommen til :-D

 

Vi har selv haft whippets og kender flere der også har. Mht pels og fælderi, så er det vores erfaring, at de fælder nøjagtig ligeså meget, som alle andre almindelige racer.

 

Angående allergien, så vil jeg være skeptisk omkring, at du skulle kunne tåle whippets bedre end andre hunde, hvis du har allergi - et par i vores nærmeste omgangskreds måtte pga allergi af med deres whippet, deres yngste datter reagerede kraftigt - i dag har de en chinese crested og det fungerer 100% :-)

 

Håber du finder en hund, som både du og allergien kan leve med :-D

 

Tusinde tak alle sammen - hvor er i søde !

Uh, det er forfærdeligt..har set en annonce på den perfekte unghunde-whippet. Det er ganske svært ikke at ringe og høre mere om den!:damn:

 

...Heldigvis bor den i den anden ende af landet

 

Vælger lige at sætte mit indlæg ind igen, hvis du ikke skulle have set det.

 

Det vil være rigtig grimt både for dig, men især også for en evt hvalp eller omplaceringshund at skulle videre, hvis det viser sig, at du ikke kan tåle den - derfor, så gør dig selv og din kommende hund en tjeneste og få undersøgt om du overhovedet kan tåle, at bo sammen med en whippet iden du påtænker at anskaffe dig en.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Velkommen til !

 

Jeg har selv en greyhound, altså lige nummeret større end en whippet! Det er bare skønne hunde, og jeg kan godt forstå at du glæder dig :lun:

 

Mht fældning, så er det min personlige erfaring at de fælder meget lidt, vi har haft Bonnie i snart halvandet år, og hun har fældet 1 gang. Det varede ca 14 dage og svarede ca til en kvart håndfuld hår om dagen, så det vat til at overse :mrgreen:

 

HUsk endelig millioner af billeder når vapsen flytter ind!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Min veninde med 2 Whippets bad mig skrive at du gerne må komme og hilse på hendes :-D

 

Hendes den ene er blevet racevinder i myndeklubben i år og hvis du hvae navnet på opdrætteren kan jeg sikkert godt få det til dig :5up:

 

...hvor bor hun henne :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Velkommen til !

 

Jeg har selv en greyhound, altså lige nummeret større end en whippet! Det er bare skønne hunde, og jeg kan godt forstå at du glæder dig :lun:

 

Mht fældning, så er det min personlige erfaring at de fælder meget lidt, vi har haft Bonnie i snart halvandet år, og hun har fældet 1 gang. Det varede ca 14 dage og svarede ca til en kvart håndfuld hår om dagen, så det vat til at overse :mrgreen:

 

HUsk endelig millioner af billeder når vapsen flytter ind!!

 

 

Totalt mærkeligt. Nu var jeg i Fredericia og gramse på nogle whippets..Og de var simpelthen bare for små synes jeg. Så jeg hopper op i nummeret større : Greyhound.

Desværre er der ikke lige så mange kenneler. Men der må gerne gå noget tid inden. Vil helst have hus inden jeg kaster mig ud i en grey!

 

Men hvor er det bare pudsigt at man kan læse nok så meget om en race og se nok så mange billeder..men så når man møder den "i virkeligheden" så er det slet ikke noget alligevel.

 

Oh well :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...