Hop til indhold

Jeg vil ha' en whippet


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst FrøkenWhipsy
Oops - så skal du vist skifte navn til Frøken Greysy!

 

Det var da godt du fandt ud af det i så god tid :-D

 

 

Hehe ja!

Fra nu af må i tiltale mig FrøkenGreysy istedet. Basta :klap:.

Nå, "heldigvis" er det ikke lige om hjørnet vi skal have hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Totalt mærkeligt. Nu var jeg i Fredericia og gramse på nogle whippets..Og de var simpelthen bare for små synes jeg. Så jeg hopper op i nummeret større : Greyhound.

Desværre er der ikke lige så mange kenneler. Men der må gerne gå noget tid inden. Vil helst have hus inden jeg kaster mig ud i en grey!

 

Men hvor er det bare pudsigt at man kan læse nok så meget om en race og se nok så mange billeder..men så når man møder den "i virkeligheden" så er det slet ikke noget alligevel.

 

Oh well :hmm:

 

Jaah jubii :banan: En greyhound mere i DK!! Det glæder jeg mig til.

 

Når du kommer så langt som til at skulle kigge på kenneler, så sig til. Der er pt kun 1 aktiv DKK greyhound avler i danmark, og har da også hentet Bonnie i Tyskland. Ikke at den ene kennel i DK ikke er et super sted (for det er det), men det er ikke sikkert det lige passer tidsmæssigt med hvalpe osv.

Ellers findes der også gode steder i Sverige.

 

Ihhh, hvor spændende!!!

 

Forresten, du må meget gerne møde Bonnie in real life hvis du er interesseret?? For at være sikker på at det er en Greyhound du skal have. Der var jo ingen af dem udstillet i Fredericia.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst FrøkenWhipsy

Så er nærmer tiden sig så småt.

Vi skal i dag have besøg af min kærestes far som er gammel ejendomsmælger. Vi har haft lidt kig på et rækkehus i Skejby. Egentlig ville vi have ventet til om 1 år da manden da er færdig med sin turnus(læge).

Men nu er der et fint hus vi (ahem..JEG) synes er MEGET interessant.

Vi har hverken snakket med banken eller set huset udover på home's hjemmeside. Men vi er godt på vej!

Der er en fin skov kun 1 km fra huset som vi var ude og gå i med en "låne" fox terrier (svigermors) for at tjekke området ud. Næææh det var sørme en hundeskov! Ikke dårligt! Vi mødte rigtig mange søde venlige hunde på vores gåtur i skoven...Og mange marker som en whippet ville nyde at løbe på!

Derudover ligger Århus hundeføreforening også lige om hjørnet :)

 

Vi var i london for nylig og gik en tur i Hyde park hvor vi mødte en whippet (Sky hed han). Han var nu egentlig ret så fin og manden syens at det var en god størrelse. Jeg fik slæbt ham (noget modvilligt) med til WDS i Herning så vi kunne sammenligne Greys og whippets og han stemte klart for whippets da en grey er lidt mere "uhandy". Nå - så vi er tilbage til whippets..man skal også have et (lille) ord at skulle sige.

Men efter at have snakket med Sky, den fine fawn whippet fra London, så skidt da ! :lun:

 

Vi har besluttet at det skal være en han og nogle navne vi kredser lidt om er : Ziggy

Kairo ,Colombo, Astro eller Darwin...selvom det lidt tidligt..men man kan ikke lade vær'!

Hvis der ikke er hvalpe i DK når vi flytter så kører vi gerne til Tyskland til den tid.

 

 

...Et meget lille billede af Sky og Gimli (en sort lab) der irriterer en eller anden mad der kom gående med hans hund.

 

IMG_0822.jpg

 

IMG_0821.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvad, kiggede du på grey's og whippets til WDS i herning..så har vi garanteret set hinanden, vi var der nemlig (selvfølgelig) også.:mrgreen:

 

Jeg synes naturligvis stadig at I skal have en greyhound! De er da overhovedet ikke uhandy....:fornaermet: Bonnie sidder da gerne på skødet, og opfører sig i det hele taget som om hun kun er på størrelse med en chihuahua..:lol: især når hun skal finde en plads i sofaen. Så synes hun SAGTENS lige hun kan være på den der lillebitte plads mellem 2 mennesker...;-)

 

Nå men anyways, en whippet er jo også en mynde. Vores næste hund skal være en Sloughi...så du dem?? De er skøøøønne.

 

Der plejer iøvrigt ikke at være mangel på whippethvalpe i DK, og da slet ikke i Nordjylland. De har nærmest hovedkvarter nord for limfjorden..:mrgreen:

 

Husk at vi skal se masser af billeder når tiden kommer!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Årh hvad, kiggede du på grey's og whippets til WDS i herning..så har vi garanteret set hinanden, vi var der nemlig (selvfølgelig) også.:mrgreen:

 

 

Nå men anyways, en whippet er jo også en mynde. Vores næste hund skal være en Sloughi...så du dem?? De er skøøøønne.

 

 

 

Ja Sloughi'erne savlede jeg også over! Men hvis nu jeg havde HELT frit spil (uden at skulle overveje noget som helst praktisk eller fornuftigt) så må jeg indrømme at Borzoierne indtager 1-pladsen. Synes de ligner sådan nogle sjove ulve i fåreklæder :slem:. Afghanerne er nu også lækre! Men puha - al den pels - den bliver jo næppe udelukkende på hunden!

 

Jeps jeg brugte en god sjat tid inde "mynde-hallen". Jeg synes jo det var lidt fantastisk at gå fra hallen med terrier hvor der blev gøet på livet løs til mynde området hvor der nærmest ikke blev sagt et pip - i hvert fald ikke så ofte :vuf:

 

Det sjoveste må næsten have været da der kom en STOR...altså..über stor "færge" af en russisk (?) kvinde gående med en whippet og min kæreste udbryder uskyldigt som et 5 årige barn: "Jeg troede man sagde hunde lignede deres ejere?!" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Sloughi'erne savlede jeg også over! Men hvis nu jeg havde HELT frit spil (uden at skulle overveje noget som helst praktisk eller fornuftigt) så må jeg indrømme at Borzoierne indtager 1-pladsen. Synes de ligner sådan nogle sjove ulve i fåreklæder :slem:.

 

De er lige så specielle som de ser ud til. Jeg har to af slagsen.

Det er dog en race der kræver en vis indsigt. Har man den, er det alletiders hund. Mange træningspladser er ikke gearet til at tage en borzoi. Forkert træning eller behandlingkan meget hurtigt ødelægge dem mentalt. Dog har jeg fundet en, og mine to lærer helt godt.

Fysisk er det generelt en af de sundere mynderacer.

Pelsplejen er ikke helt så kompliceret som man skulle tro, men der er fast arbejde til støvsugeren når de går i fældning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i kigger i "mynde-afdelingen" så synes jeg også at salukierne er smukke.. for ikke at glemme en pharaoh:lun:... men de er noget større end en whippet...

 

Uhhh ja, jeg synes også, at salukierne er gudesmukke. :hjerte: Men hvis jeg skulle have en mynde, skulle det altså være en whippet, jeg er vild med deres sind, og de har en praktisk størrelse. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Billederne af Sky & Gimli fra London? Ja de er "selv-taget" med vores tudse gamle digital kamera. Drømmer lidt om at få et spejlrefleks engang :lun:.

 

Vi er netop kommet hjem fra "hus-kig" og har fundet det helt rigtige. Imorgen skal vi tale med banken og krydser fingre for at vi får grønt lys så forhandlingerne kan starte !

 

Bonus - det er kun 300 meter fra Mollerup hundeskov :klap:

- Så den står på kaffe, kage & lidt godter til vovserne når samtlige fra H.F kommer til fælles gåture i Mollerup skov!

 

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Update : Banken har sagt go for it så imorgen går "kampen" igang :5up:

...Og snu som jeg er har jeg jo lurret at der kommer sen-sommer hvalpe hos en opdrætter....PERFEKT!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Tillykke!

 

Hvilken kennel har I kig på, om man må spørge? :-D

 

Tak tak !!

Jamen jeg har kigget lidt på kennel Sea Leopard's - tror det bliver et lækkert lækkert kuld de får!

Men har ikke kontaktet dem endnu da jeg gerne lige vil have "skudt bjørnen" først.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst FrøkenWhipsy

Jubii vi fik vores hus :banan: - men vi flytter først ind 1/1 så det bliver desværre alligevel ikke fra det kuld da det bliver for tidligt. Øv bøv !

Men mon ikke der kommer en lækker whippet hvalp til den tid der passer perfekt til mig!

Jeg er super glad for at vi kommer til at bo lige op og ned ad Mollerup skov og store marker!! Perfekt til gode gåture !

 

Og så håber jeg jo at jeg til den tid kan lokke nogle af HF'erne med på nogle dejlige ture i skoven! Så giver jeg en kiks derhjemme efter turen :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubii vi fik vores hus :banan: - men vi flytter først ind 1/1 så det bliver desværre alligevel ikke fra det kuld da det bliver for tidligt. Øv bøv !

Men mon ikke der kommer en lækker whippet hvalp til den tid der passer perfekt til mig!

Jeg er super glad for at vi kommer til at bo lige op og ned ad Mollerup skov og store marker!! Perfekt til gode gåture !

 

Og så håber jeg jo at jeg til den tid kan lokke nogle af HF'erne med på nogle dejlige ture i skoven! Så giver jeg en kiks derhjemme efter turen :vuf:

 

Tillykke :mrgreen:

 

Det perfekte kuld kommer helt sikkert snart!

 

Du kan helt sikkert godt lokke med mig og Pajko - til den tid er vi nemlig flyttet til Århus :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Tillykke :mrgreen:

 

Det perfekte kuld kommer helt sikkert snart!

 

Du kan helt sikkert godt lokke med mig og Pajko - til den tid er vi nemlig flyttet til Århus :-D

 

Det tilbud skal jeg holde dig op på :5up:

Hvor i Århus flytter du til? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Det ved jeg ikke endnu. Men har søgt kollgielejligheder i Århus N :-D

 

 

:5up: Jeg elsker Århus N - det er også der vi har købt hus ( I Skejby).

Hvis det ikke allerede er kollegieværelserne i Skejbyparken og på skelagervej så skulle du tag at søge dem - har hørt meget godt om dem ! Ved dog ikke om man må have hund der :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak tak !!

Jamen jeg har kigget lidt på kennel Sea Leopard's - tror det bliver et lækkert lækkert kuld de får!

Men har ikke kontaktet dem endnu da jeg gerne lige vil have "skudt bjørnen" først.

 

Har selv hund fra den kennel super lækker hunde de laver også er de bare så gode i bolden....

Vil gerne ha en hund mere fra deres næste kuld bliver desværde nok ikke kr til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...