Hop til indhold

Ambull/amstaff blandings han vil gerne have hvalpe =)


Gæst Saaby
 Share

Recommended Posts

Gæst Saaby

Laban er som sagt en ambull/amstaff blanding. Han ligner mest en ambull, og han kan ses inde paa "Vis os din perle" under tråden "Laban"

 

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle hvalpe med ham. Han har ingen sygdomme der er arvelige (som jeg ved om, han er blevet checket) og jeg vil meget gerne lave et 100% check paa ham hos dyrelægen med hofter og hvad der ellers skal checkes.

 

Han er en sund og rask hund =)

 

Hans forældre er rene racer. Moren er Amstaff, faren er Ambull. Han er lidt af et "uheld" fra en biograftur med en hunhund i løbetid hehe. Jeg kan dog ikke skaffe papirer på forældrene da jeg ikke har kontakt med dem mere.

 

Det eneste jeg kunne tænke mig var en tæve hvalp fra kuldet.

 

Hvis du er blevet interesseret eller har spørgsmål. Saa skriv herinde, eller PM mig. Saa skal jeg nok se det (kigger herinde mere eller mindre hver dag.

 

m.v.h. Saaby

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hvad med sundheden i anerne bag ham? Hvordan vil du kontrollere dét?

 

Hvad kan netop din hund, som er specielt godt at få ført videre?

 

Er der afsætning i endnu et kuld blandings-muskelhunde?

 

efter min noget subjektive mening, er der mere end rigeligt af mærkelige kuld til salg, og særligt muskelhunde-blandinger er i dén grad overrepræsenteret på markedet.

Med andre ord må man, også som hanhunde-ejer, sikre sig at der er aftagere til hvalpene, og at aftagerne har en interesse i at beholde hvalpene. Også efter lømmelalderen. Dette gælder naturligvis også for alle andre racer og blandinger. ;-)

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med sundheden i anerne bag ham? Hvordan vil du kontrollere dét?

 

Hvad kan netop din hund, som er specielt godt at få ført videre?

 

Er der afsætning i endnu et kuld blandings-muskelhunde?

 

efter min noget subjektive mening, er der mere end rigeligt af mærkelige kuld til salg, og særligt muskelhunde-blandinger er i dén grad overrepræsenteret på markedet.

Med andre ord må man, også som hanhunde-ejer, sikre sig at der er aftagere til hvalpene, og at aftagerne har en interesse i at beholde hvalpene. Også efter lømmelalderen. Dette gælder naturligvis også for alle andre racer og blandinger. ;-)

 

Fornuftigt indlæg som jeg er helt enig i.

 

Til trådstarter: prøv at kig i Den Blå Avis og se hvilken fremtid du byder din hunds kommende hvalpe. Det vrimler med unghunde der søger nye hjem,... og jeg er ked af at sige det,... men det er jo fordi disse hunde tiltrækker unge, uvidende, modefølgende idioter til købere, der bare vil have hund (men selvfølgelig kun en bestemt slags) fordi det er smart.

 

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have en hvalp med din egen hunds gener (når han nu passer perfekt til dig og dit liv) men mon ikke du kan finde en hvalp der er ligeså god, og med nogenlunde samme temperament, i et kuld af hvalpe der ellers ville havne i de forkerte hænder?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Nu er dette jo en halvgammel tråd, og som sådan burde man måske lade den ligge, men jeg kan nu alligevel ikke lade være, nu da lige præcis amstaffen og ambullen bliver nævnt, der er nemlig en lang række faktorer, der MÅ tages i betragtning for netop disse racer...

 

1. Mange boligforeninger er i gang med at forbyde 'muskelhunde'. Det vil sjældent være med tilbagevirkende kraft, men det betyder at der ikke må komme nye til. Dette reducerer selvsagt afsætningsmulighederne for hvalpe betragteligt, ikke mindst set i lyset af at...

 

2. Mange af de, der ønsker sig amstaffs og ambulls bor i lejlighed. Nogle bor i lejligheder hvor hundehold er forbudt - hundene står så enten i kælderrum, er 'opmagasineret' hos venner/kammerater, eller går i lejlighederne med konstant overhængende fare for at blive opdaget. Opdages en sådan hund hedder valget: flyt eller gå af med hunden.

 

3. 'Kernegruppen' af amstaff- og ambull-interesserede er væsentligt yngre end gennemsnitshundeejeren: fra 15-16 år og op til omkring 30. Det er i denne alder, at man er mest 'ustabil' i sin hverdag (og dermed mulighederne for at have hund): parforhold kommer og går, hyppige flytninger, interesseskift, tidsmangel og børnefødsel...

 

4. Begge racer er meget livlige. Mange finder dette fascinerende, men i det øjeblik der kommer familieforøgelse (børn), ser mange det pludselig som et problem og bliver bange for at hunden skal vælte/trampe på eller på anden måde være 'til fare eller ulempe' for barnet. Derfor vælger mange i denne situation at skille sig af med hunden.

 

5. Der er en rigtigt, rigtigt, RIGTIGT stor tilvækst af netop disse to racer. I visse kredse bruges tæverne som regulære fødemaskiner, der får det ene kuld efter det andet. Hvalpene deles så ud til kammerater, familiemedlemmer og bekendte, hvorefter de overskydende hvalpe sælges på den blå avis, rastepladser, tankstationer og andre lignende steder. Der stilles ingen krav til køberne, kun at de har pengene. Herudover er der en strøm af hvalpe fra østeuropa, for det første fordi hvalpe herfra kan kuperes (hvilket 'visse kredse' foretrækker) og for det andet fordi det herfra er muligt at få fingre i den i Danmark forbudte pitbull (ja, de kan også fås i Danmark, men fra østeuropa kan man have garanti for at de virkelig ER pitbulls og ikke amstaff.)

 

6. Mange internater vil ikke længere tage 'muskelhunde' ind (det tager desuden minimum 3 gange så lang tid at finde et nyt GODT hjem til en sådan hund end det gør for en 'ikke-muskelhund'.

 

Alt i alt betyder disse ting, at der er et voldsomt 'overskud' at både amstaffer og ambulls. 'Markedet' er simpelthen mættet i en grad så det er ganske absurd. Det er stadig nogenlunde muligt at afsætte et kuld hvalpe (alle falder for en lille nuttet hvalp), men en meget stor del af dem vil inden de fylder et år være blevet 'til overs' og nu kommer den virkelige tragedie: på grund af 'overskuddet' vil der ofte kun være 3 muligheder:

1. Sælg hunden til den første den bedste. Der kan ikke stilles nogensomhelst form for krav/forventninger til den nye ejer.

2. Få hunden aflivet

3. Slip hunden fri... den vil så som regel 'køre lidt rundt i systemet' inden den til sidst ender med at blive aflivet.

 

 

Bemærk venligst, at jeg ikke på nogen måde fordømmer hundene. Om de er gode, dejlige, dumme, farlige, seje eller lyserøde kan i denne sammenhæng være fløjtende underordnet. Mit budskab er, at alt, alt for mange af disse hunde i forvejen rammes af kummerlige, sørgelige skæbner. Elsker man sin hund, elsker man sin race, så vil man ikke bidrage til at skabe endnu flere tragedier ved at bidrage til en yderligere 'overmætning'.

 

Elsk din hund, TS, behold ham hele livet, så vil han være mere heldig end mange af hans artsfæller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et super godt indlæg Thomas.Et indlæg der med sit indhold sætter foikus på det egentlige problem

Debatten har i lang tid kørt på om disse såkaldte muskelhunde skal forbydes med udgasngspunkt i racen - ofte er hundene "stakler" der ikke har en ejer med forstand på hund.

Et forbud mod muskelhunde vil sikkert skabe trend for andre racer der kan gøres agressive - det er ikke hundene alene der er problemet

Hvis nogen skulle have fået opfattelse af jeg forsvarer muskelhunde er det forkert opfattet !

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er dette jo en halvgammel tråd, og som sådan burde man måske lade den ligge, men jeg kan nu alligevel ikke lade være, nu da lige præcis amstaffen og ambullen bliver nævnt, der er nemlig en lang række faktorer, der MÅ tages i betragtning for netop disse racer...

 

1. Mange boligforeninger er i gang med at forbyde 'muskelhunde'. Det vil sjældent være med tilbagevirkende kraft, men det betyder at der ikke må komme nye til. Dette reducerer selvsagt afsætningsmulighederne for hvalpe betragteligt, ikke mindst set i lyset af at...

 

2. Mange af de, der ønsker sig amstaffs og ambulls bor i lejlighed. Nogle bor i lejligheder hvor hundehold er forbudt - hundene står så enten i kælderrum, er 'opmagasineret' hos venner/kammerater, eller går i lejlighederne med konstant overhængende fare for at blive opdaget. Opdages en sådan hund hedder valget: flyt eller gå af med hunden.

 

3. 'Kernegruppen' af amstaff- og ambull-interesserede er væsentligt yngre end gennemsnitshundeejeren: fra 15-16 år og op til omkring 30. Det er i denne alder, at man er mest 'ustabil' i sin hverdag (og dermed mulighederne for at have hund): parforhold kommer og går, hyppige flytninger, interesseskift, tidsmangel og børnefødsel...

 

4. Begge racer er meget livlige. Mange finder dette fascinerende, men i det øjeblik der kommer familieforøgelse (børn), ser mange det pludselig som et problem og bliver bange for at hunden skal vælte/trampe på eller på anden måde være 'til fare eller ulempe' for barnet. Derfor vælger mange i denne situation at skille sig af med hunden.

 

5. Der er en rigtigt, rigtigt, RIGTIGT stor tilvækst af netop disse to racer. I visse kredse bruges tæverne som regulære fødemaskiner, der får det ene kuld efter det andet. Hvalpene deles så ud til kammerater, familiemedlemmer og bekendte, hvorefter de overskydende hvalpe sælges på den blå avis, rastepladser, tankstationer og andre lignende steder. Der stilles ingen krav til køberne, kun at de har pengene. Herudover er der en strøm af hvalpe fra østeuropa, for det første fordi hvalpe herfra kan kuperes (hvilket 'visse kredse' foretrækker) og for det andet fordi det herfra er muligt at få fingre i den i Danmark forbudte pitbull (ja, de kan også fås i Danmark, men fra østeuropa kan man have garanti for at de virkelig ER pitbulls og ikke amstaff.)

 

6. Mange internater vil ikke længere tage 'muskelhunde' ind (det tager desuden minimum 3 gange så lang tid at finde et nyt GODT hjem til en sådan hund end det gør for en 'ikke-muskelhund'.

 

Alt i alt betyder disse ting, at der er et voldsomt 'overskud' at både amstaffer og ambulls. 'Markedet' er simpelthen mættet i en grad så det er ganske absurd. Det er stadig nogenlunde muligt at afsætte et kuld hvalpe (alle falder for en lille nuttet hvalp), men en meget stor del af dem vil inden de fylder et år være blevet 'til overs' og nu kommer den virkelige tragedie: på grund af 'overskuddet' vil der ofte kun være 3 muligheder:

1. Sælg hunden til den første den bedste. Der kan ikke stilles nogensomhelst form for krav/forventninger til den nye ejer.

2. Få hunden aflivet

3. Slip hunden fri... den vil så som regel 'køre lidt rundt i systemet' inden den til sidst ender med at blive aflivet.

 

 

Bemærk venligst, at jeg ikke på nogen måde fordømmer hundene. Om de er gode, dejlige, dumme, farlige, seje eller lyserøde kan i denne sammenhæng være fløjtende underordnet. Mit budskab er, at alt, alt for mange af disse hunde i forvejen rammes af kummerlige, sørgelige skæbner. Elsker man sin hund, elsker man sin race, så vil man ikke bidrage til at skabe endnu flere tragedier ved at bidrage til en yderligere 'overmætning'.

 

Elsk din hund, TS, behold ham hele livet, så vil han være mere heldig end mange af hans artsfæller.

 

FEDT, flot indlæg! - Mangler tilbedesmiley - du får den her: n020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
hej hej jeg har en dejlig amstaff tæve i løbe tid,

hun er næsten 3år, synes det på tide hun får hvalpe.

tror du det noget din øjesten kan klare?:-D

 

Undskyld, hvis dette opfattes som galde fra min side :/ Jeg bliver bare nødt til at spørge dig, om ikke ThomasTBO's indlæg sætter nogle tanker igang hos dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camilla85

hmm elsker min hund og det er der ingen der kan lave om på, min hund har det som en dronning og er ikke spor farlig kun hvis hun føler sig utryk eller hendes ejer er i fare så kan hun da godt gå amok.

 

alle folk har hver sin mening om muskel hunde. længe leve muskel hunde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm elsker min hund og det er der ingen der kan lave om på, min hund har det som en dronning og er ikke spor farlig kun hvis hun føler sig utryk eller hendes ejer er i fare så kan hun da godt gå amok.

 

alle folk har hver sin mening om muskel hunde. længe leve muskel hunde:5up:

 

 

Han skrev

 

Bemærk venligst, at jeg ikke på nogen måde fordømmer hundene.

 

Men okay, det er tit man er efter muskelhundende, det er ikke nemt at eje en af slagsen når man tænker på hvordan folk kigger på en der har sådan en.

 

 

En kollega til min kæreste købte en amstaff, de skrev under på at de ville gå til træning i så og så lang tid og alle mulige andre ting.

 

Dette kunne jo være et must for at købe jeres evt hvalpe. Hvis folk går med til en del krav, er der måske håb forude for hvalpen.

 

Så er det ikke bare brian der kommer og skal have en kamphund.

 

 

Ikke at de nødvendigvis vil overholde kravene.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm elsker min hund og det er der ingen der kan lave om på, min hund har det som en dronning og er ikke spor farlig kun hvis hun føler sig utryk eller hendes ejer er i fare så kan hun da godt gå amok.

 

alle folk har hver sin mening om muskel hunde. længe leve muskel hunde:5up:

 

Ja ja - længe leve muskelhunde, men ikke tilfældig avl :vinken:

 

Og velkommen herinde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm elsker min hund og det er der ingen der kan lave om på, min hund har det som en dronning og er ikke spor farlig kun hvis hun føler sig utryk eller hendes ejer er i fare så kan hun da godt gå amok.

 

alle folk har hver sin mening om muskel hunde. længe leve muskel hunde:5up:

 

Nåeh ja, selvfølgelig. Det er da derfor at alle de hvalpe du får lavet, ikke bliver overskudshunde og havner i de forkerte hænder!!!.

 

Længe leve fornuften og objektiviteten.

Link til indlæg
Del på andre sites

For at krydre Thomas' indlæg yderligere:

 

http://www.dr.dk/odp/default.aspx?template=anbefalede&null#

 

(skal ikke kunne sige hvor længe klippet ligger på denne adresse, men det belyser netop problematikken med denne type hunde i forhold til at finde brugbare og holdbare hjem. Klippet "nej til kamphunde" viser et indslag fra internatet i Hillerød, og har været bragt i AS).

Link til indlæg
Del på andre sites

For at krydre Thomas' indlæg yderligere:

 

http://www.dr.dk/odp/default.aspx?template=anbefalede&null#

 

(skal ikke kunne sige hvor længe klippet ligger på denne adresse, men det belyser netop problematikken med denne type hunde i forhold til at finde brugbare og holdbare hjem. Klippet "nej til kamphunde" viser et indslag fra internatet i Hillerød, og har været bragt i AS).

manden har efter min mening ingen fornuft, du kan læse alle kommentar i den anden tråd her på forummet omkring klippet.

 

 

camilla85

 

længe leve muskelhunde? slap da af, selvfølgelig har vi søde hunde men man kan ikke bare tror man kan avle på dem og få en god hund fordi man tror man kan, hvad er dine forudsætninger for at avle en race? hvad er din fortid?

 

hun føler sig utryk eller hendes ejer er i fare så kan hun da godt gå amok.

 

Det er ikke hensigtsmæssigt at en hund går amok fordi den er utryg, det mener jeg en hund skal vise på en ordentligt måde, ordentligt hunde sprog, gå, bakke væk eller andet, ikke bare gå amok...

 

Har i plads og tid til at tage jer af hvalpe? det er et 24 timers job i flere uger...

Sørger i for chips og vaccination før ejerne køber dem? hvordan vil i bedømme potentiale ejer?

hvad vil i gøre med de hvalpe i ikke kan få afsat når de er små hvalpe? i dba/qxl?

 

Vi er ikke i tvivl om du ælsker din hund, det gør alle hundeejer vel, men hvad gør dig/jer så speciel at i kan håndtere det at skulle have et kuld hvalpe og en drægtig tæve?

 

Hvis Cujo nogensinde skulle lave hvalpe på en tæve skulle der store overvejelser til og kendskab til den anden og tror alligevel ikke vi ville gøre det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Linkede blot til den for at underbygge Thomas' indlæg om, at man fra internaternes side ikke er interessert i, at modtage disse hunde.

 

Kunne lige så vel have linket til denne artikel.

 

Linket til DR handler fra min side ikke om hvordan denne hundetype er, blot at disse hunde er i "overskud".

Link til indlæg
Del på andre sites

Linkede blot til den for at underbygge Thomas' indlæg om, at man fra internaternes side ikke er interessert i, at modtage disse hunde.

 

Kunne lige så vel have linket til denne artikel.

 

Linket til DR handler fra min side ikke om hvordan denne hundetype er, blot at disse hunde er i "overskud".

 

Okay, så forstod jeg dit indlæg :-)

 

Men ja det er desværre hvad der sker nå de unge er så dumme at købe impoteret hunde hvor de ikke kender fremtiden og ikek ved hvordan man behandler/opdrager en hund generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig.

 

Har stor respekt for de, der ved hvad de har mellem hænderne - uanset hvilken race man vælger at få. Har med stor glæde set velvoksne amstaffer og andre "kamphunde" stå logrende sammen i en championklasse, med kompetente ejere i den anden ende af snoren.

 

Hvordan jeg har det med denne type hunde når jeg møder dem her i København (som oftest også med en anden type ejer), er en helt anden side af sagen, som intet har med denne tråd at gøre.

 

Her har det for mig bare handlet om, at man gør opmærksom på, at man har et KÆMPE ansvar, hvis man vælger at få hvalpe på sin hund. Ikke alene overfor hunden, men også hvalpene og de kommende ejere af disse hvalpe.

 

Ingen hund beder om at få lov at indgå i avl. Det er UDELUKKENDE noget vi beslutter for dem, og ingen hund vil savne aldrig at have fået hvalpe. Og som så meget andet syntes jeg også her det handler om, at vi hver især ser det store billede, og ikke avler for egne behov.

 

Med få ord: er meget enig i Thomas' indlæg, og med visse racer må man tænke mere over, hvad fremtiden bringer for hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camilla85

hmm kan høre mange ikke kan li amstaff, måske efter de dårlige omtaler de har fået efter folk skære hele rasen over en kamp,

min lille mus er en perle og ingen skal bedømme hende uden at ha set hende ellers kunne jeg også dømme alle kællinger over en kamp efter at ha haft 1 dårlig oplevelse i tv avisen af bande piger, eller dømme alle perker over en kamp for de er jo også en race...... ender med jeg stiller op med alle de amstaff ejer jeg kan få med på iden og så vise at det ikke er alle amstaff der er dårlige og det er kun ejeren der kan gøre dem til noget skørt og der de stammer fra

Link til indlæg
Del på andre sites

min hund er godt opdrager hun er næsten 3år gammel og er opvokset med en mor der er hunde avler og god til hunde opdræt og min veninde er hunde træner for politi hunde

 

Det er da også en fordel de ting der. Men det berretiger ikke tilfældig avl.

 

Hvofor så ikke udvælge en hanhund af samme race og en hvor der er set på hvilke gener der ligger bag - istedet for en tilfældig henvendelse som dette jo er :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camilla85

min hund er fra danmark og hun er tidligere fra geo olsen den satans idiot som burde ha forbud for at eje dyr da min hunds far er brugt til kamp og så rede min x kæreste min hund og ga hende til mig som 8mdr gammel og nu har min hund det godt og er næsten 3år nu og lever som en dronning og er som en familie hund skal være.

både min mand og unger elsker chilli mus.... men hvis jeg nogen sinde ser en såkaldt muskel hund i de forkerte hænder så er jeg ikke bleg for at træde til med enden anmelde dem eller ta hunden fra dem eller hvis jeg ser de slår hunden for at lære dem at blive dræber så slår jeg ejeren så hårdt de aldrig vil drømme om at så et dyr mere..

har fra taget en hund fra en før da han var for ung og voldig over for hunden og slæbte den sølle amstaff med over det hele for at prale... helt ærligt man vælger en hund efter sin personlihed og hvis man er i stand til en hund i sær muskel hunde de kræver meget tid og kærlighed.... så hør folk amstaff er ikke til kamp eller til at spille smart med de er et familie medlem man hygger med og går lange tur med for sådan en race kræver meget så vogt jer ikke misbrug racen det går ud over os andre der synes racen er flot og vil dem noget godt...

hilsen amstaff ejeren

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camilla85

dette med den armstaff/bull terrier er ikke til fældig har mange tlf nummer på folk med amstaff og pitbull der gerne vil sætte hab hund til min så vil gerne ha noget at vælge i mellem undtaget pitbull.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...