Hop til indhold

Ingen luftning uden snor


Amocca
 Share

Recommended Posts

Coco kommer også til at rende løs alligevel :fornaermet:! Det er jo en fuldstændig uholdbar lov!!

 

Vi bor i et lille rækkehus med en meget lille have. Og hvordan skulle hun så overhovedet komme ud og spæne og strække ud...???

 

Jeg tænker på alle os med store hunde med stort aktivitets niveau som en labrador er. Hun skal jo have mellem 1,5-3 timer motion dagligt og det kan hun sgu da ikke i snor!

 

Så bliver der et marked for verdens længste Flexi liner :stupid:!!!

Eller os med lille hund i lejlighed = ingen have

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bide = aflivning :hmm:

 

Hva er at bide `

Nappe ?

Bide/markere ?

Skambide ?

Lemlæste ?

 

Der jo forskel på at hunden napper en andne hund eller om den lemlæster den. Om den napper naboens søn fordi han tager dens ben eller om den skambider drengen uden grund..

 

HOLD OP den er svær at tolke...

 

Mht træningspladser så tror jeg at loven vil påbyde en indhegning af området.

Vi har heldigvis hegnet vores hestefolde med både alm elhegn og fårehegn. El.hegnet er naturligvis slukket når vi har hundene med !

 

Men måske man skulle overveje et opslag oppe i byen om at folk kan lufte deres hunde uden snor på hegnet mark indenfor visse tidsrum... det vil da give os en masse nye hundevenner :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at undre mig en del over, at der er så mange herinde, der offentlig vælger at udtale, at de i hvertfald ikke har i sinde, at følge en evt ny lov - men har tænkt sig at fortsætte med, at lade deres hunde løbe løse, selvom en evt lov forbyder det?!

 

Hvad er forskellen på Jer og andre, der også ser stort på lovgivning?

 

Vi kan godt blive enige om, at det umiddelbart ikke ser så velgennemtænkt ud, fra mange hundeejers side, at man evt ikke må lufte hund løs længere, medmindre der er skiltet herfor - men er det OK, at tolke lov som man vil - hvor går grænsen for egentolkning?

 

Bestemmer man selv hvor hurtigt man vil køre på motorvejen - for man er jo en god bilist og ens bil har bedst af at få lov, at blive blæst igennem af og til?!

 

Er det OK, at sælge for gammelt kød - for det er jo synd at smide det ud og der er endnu ingen, der er døde af det?!

 

Af og til undres jeg kraftigt - mange hundeejere herinde ser jeg ofte være meget bevidste om ret og rimeligt, men er det kun når de ikke selv har noget i klemme?

 

Faktisk synes jeg at du har ret :5up: Jeg vil selv være rigtig ked af sådan en lov, men den mest rigtige måde at håndtere en sådan på, vil jo være ved at gøre højlydt opmærksom på at det er helt hul i hovedet at straffe de mange for at ramme de få :stupid: og ikke bare at gøre som man selv vil. Det gør de "få" jo nok også og så er vi lige vidt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Synes bare den lovgivning rammer de forkerte i samme åndedrag som de "rigtige".

 

Som det er nu, må hunden gå uden snor ret mange steder HVIS den er under fuld kontrol af ejeren. Så kan vi diskutere om hunde kan finde på at stikke af nok så meget, min opfattelse er, at der er masser af hunde der er under fuld kontrol uden snor. Fatter ikke hvorfor bl.a. de mennesker, som har brugt tid, energi og mange år på at træne deres hund skal have trukket en lov ned over sig - fatter irriterende nok ikke, hvorfor man ikke kan slå ned på dem der er det reelle problem.

 

Det er helt korrekt, at den lovændring der er lagt op til, umiddelbart vil ramme en masse forkerte og jeg mener heller ikke det er vejen frem - men hvis man ikke selv aktivt vil gøre noget for at ændre på lovgivningen, så ser jeg ingen anden udvej, end at følge den lov, som andre vælger.

 

Mennesker der har brugt masser af tid og energi på korrekt træning af deres hund - ser man aldrig de hunde bide? Som jeg har læst herinde, så har der da været trænede hunde, der har bidt!

 

Mht at have hunden under kontrol, så har der været masser af sager, hvor nok så lydige hunde, pludselig har vist en anden side - jeg har kendt til flere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at undre mig en del over, at der er så mange herinde, der offentlig vælger at udtale, at de i hvertfald ikke har i sinde, at følge en evt ny lov - men har tænkt sig at fortsætte med, at lade deres hunde løbe løse, selvom en evt lov forbyder det?!

 

Hvad er forskellen på Jer og andre, der også ser stort på lovgivning?

 

Vi kan godt blive enige om, at det umiddelbart ikke ser så velgennemtænkt ud, fra mange hundeejers side, at man evt ikke må lufte hund løs længere, medmindre der er skiltet herfor - men er det OK, at tolke lov som man vil - hvor går grænsen for egentolkning?

 

Bestemmer man selv hvor hurtigt man vil køre på motorvejen - for man er jo en god bilist og ens bil har bedst af at få lov, at blive blæst igennem af og til?!

 

Er det OK, at sælge for gammelt kød - for det er jo synd at smide det ud og der er endnu ingen, der er døde af det?!

 

Af og til undres jeg kraftigt - mange hundeejere herinde ser jeg ofte være meget bevidste om ret og rimeligt, men er det kun når de ikke selv har noget i klemme?

 

Synes måske nok der er noget forskel på de ting du sammenligner med :hmm: men altså med hensyn til hunde luftning, så ja jeg har min hund løs, og nej jeg tror ikke jeg vil ændre på min måde at lufte på, men synes så bare at det er træls at dem som sikkert også nu råber efter alle med hund uden snor lige får en ekstra grund til at mene at man bare kan råbe og true hundeejer. Og ja du har måske ikke noget i klemme lige her men lur mig om du så ikke ser stort på en anden lov, for sådan er det jo at de ting man selv føler rammer og giver en selv et problem ja dem brokker man sig over det andet er man ligeglad med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg er skide træt af visse hunde-ejere kan ødelægge det for resten af hunde-ejerne :damn:

 

Men Jeg bryder alligevel loven hver dag, så kommer ikke til at ændre så meget på min luftnig af Fie.

 

Jeg vil vædde med sådan et forbud giver langt flere skader i det lange løb, for nu skal alle hunde i hundeskoven og sikke et vivar det bliver....

 

Det ser jo ikke ud til, at hundeskovene bliver løbet så meget mere over ende end nu - ikke hvis man læser herinde på hundeforum!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Det ser jo ikke ud til, at hundeskovene bliver løbet så meget mere over ende end nu - ikke hvis man læser herinde på hundeforum!

 

Jeg er sikker på hr og fru danmark, samt en masse muskelhunde-ejere vælger at bruge hundeskove, såfremt det kommer igennem og så har vi først balladen.....desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeskov? :-D eller tag nogle løbeture med dyret, det gør vi meget herhjemme. (der er vel ingen der siger at hunden skal motionere sig selv?)

 

Nu er jeg her ikke for at vinde nogen popularitets-konkurrencer, jeg ved godt der er mange der går ind for løse hunde. Men jeg synes altså at det er ens pligt som hundeejer også at tage hensyn til dem der ikke bryder sig om hunde/er bange for hunde, eller de hunde-ejere der kommer med deres hund i snor (netop fordi ejeren har taget den forholdsregel, at vedkommende selv ønsker at bestemme hvem deres hund hilser på, det kan der jo være mange årsager til, og det bliver så saboteret når nogen vælger at være ligeglade).

 

Altså nu løber jeg ikke, og er der sikket mange som ikke gør, men mener ikke jeg er en doven hundejer af den grund, hundeskov ja jo er da fint nok men altså nogle er meget små, og overfyldte, så der er tit alt for stor mulighed for ballede og bliver da kun være hvis alle hundeejer skal være der.

 

Min hund motionere ikke sig selv jeg er med, men jeg mener bare han får mere udaf at kan løbe inde i træer osv, for jeg kravler ikke rundt i buske osv (er jeg en doven hundeejer? :shock:) nå men det gør jeg ikke, men han må gerne og vil gerne, og han får brugt mere energi af at løbe frit end ved at følges med mig på stien eller noget.

 

Man kan godt tage hensyn med en løs hund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Synes måske nok der er noget forskel på de ting du sammenligner med :hmm: men altså med hensyn til hunde luftning, så ja jeg har min hund løs, og nej jeg tror ikke jeg vil ændre på min måde at lufte på, men synes så bare at det er træls at dem som sikkert også nu råber efter alle med hund uden snor lige får en ekstra grund til at mene at man bare kan råbe og true hundeejer. Og ja du har måske ikke noget i klemme lige her men lur mig om du så ikke ser stort på en anden lov, for sådan er det jo at de ting man selv føler rammer og giver en selv et problem ja dem brokker man sig over det andet er man ligeglad med.

 

Du kan bide dig selv i næsen på, at jeg også bliver ramt hårdt, hvis den nye lov træder i kraft.

 

Bare sådan en ting som hyrdning - det vil ikke længere være muligt, at flytte fårene fra et græsningssted til et andet, kun ved brug af hund.

 

Svøming i sommerhalvåret kan heller ikke klares, medmindre vi betaler for det i svømmehal - som det er nu, kan vi gøre det ved fjorden, som ligger 400 meter herfra.

 

Osv osv...

 

Mht hvad jeg har valgt at sammenligne med - tja, den ene ting er vel lige så god som den anden - ingen af tingene er umiddelbart farlige, medmindre uheldet er ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Eller os med lille hund i lejlighed = ingen have

 

Det var af samme grund gederne mere eller mindre forsvandt som standart husdyr - i gammel tid, havde næsten alle i landsbyerne og på landet en ged, da loven så forbød at have gederne gående frit, pga de ødelagde mere end godt var, måtte folk gå af med dem.

 

Jeg er ked af at sige det - og det skal heller ikke forståes så hårdt som det kan lyde, men det at have hund er ikke en menneskeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan bide dig selv i næsen på, at jeg også bliver ramt hårdt, hvis den nye lov træder i kraft.

 

Bare sådan en ting som hyrdning - det vil ikke længere være muligt, at flytte fårene fra et græsningssted til et andet, kun ved brug af hund.

 

Svøming i sommerhalvåret kan heller ikke klares, medmindre vi betaler for det i svømmehal - som det er nu, kan vi gøre det ved fjorden, som ligger 400 meter herfra.

 

Osv osv...

 

Mht hvad jeg har valgt at sammenligne med - tja, den ene ting er vel lige så god som den anden - ingen af tingene er umiddelbart farlige, medmindre uheldet er ude.

Ok men så forstår jeg bare ikke helt hvorfor du mener det er så frygteligt at vi er mange som siger at vi stadig vil have vores hund løs :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

 

Det lyder fuldstændig tåbeligt, man kan jo ligsom ikke løbe aglity med snor på, eller lave fremadsendelse, eller, eller, eller... :???:

 

Og jeg er ret sikker på at fx. DKK selv får overordenligt svært ved at finde private områder der er store nok til deres egne store, internationale Lydigheds og rally prøver og agility og dogdancing konkurrencer...

 

Nej, jeg stoppede også med at gå til lydighedstræning af samme årsag, jeg gad ikke træne for aldrig at komme til en konkurrence, og for mine race alene ville de jo højst sandsynlig ikke gøre sig så store anstrengelser for at vi alligevel kunne træne og gå til konkurrence :cry:

 

Og ja, du kan absolut intet træne iført snor, i DKK's eget forslag til min race var jo, at de udover snor også skulle være iført mundkurv, så vi kunne heller ikke træne apport...

 

Så ja, jeg opgav på det tidspunkt, selvom vi rent faktisk startede med at træne til det allerede da Luna var 9 uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg er sikker på hr og fru danmark, samt en masse muskelhunde-ejere vælger at bruge hundeskove, såfremt det kommer igennem og så har vi først balladen.....desværre

 

Mener du ikke at hr. og fru DK er repræsenteret herinde? Muskelhundeejere er her da også!

 

Jeg siger ikke at det fremlagte lovforslag er godt og velgennemtænkt - tværtimod og jeg tror også at det vil give mange problemer og også kriminalisere en masse ellers lovlydige borgere - men det er ikke 1. og sikkert heller ikke sidste gang, at vi ser det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ok men så forstår jeg bare ikke helt hvorfor du mener det er så frygteligt at vi er mange som siger at vi stadig vil have vores hund løs :hmm:

 

Fordi jeg mener at man bør respektere lovgivningen - og ellers forsøge at ændre på den.

Jeg har bestemt ikke lyst til, at leve i et land, hvor hvert menneske selv tolker loven efter forgodtbefindende - for hvor går grænsen!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Mener du ikke at hr. og fru DK er repræsenteret herinde? Muskelhundeejere er her da også!

 

Jeg siger ikke at det fremlagte lovforslag er godt og velgennemtænkt - tværtimod og jeg tror også at det vil give mange problemer og også kriminalisere en masse ellers lovlydige borgere - men det er ikke 1. og sikkert heller ikke sidste gang, at vi ser det.

 

Nej jeg tror ikke hovedparten af hr og fru danmark, samt de muskelhunde-ejere der er skyld i sådan noget her er repræsenteret herinde.

 

Mange af de mennesker jeg møder i parken, bruger ikke debatforums på nettet vedr. hunde.

 

Jeg vil stadig slippe min hund i parken hvis dette foreslag kommer igennem, nøjagtigt som vi hunde-ejere har gjort de sidste 10 år....

 

Der har været meget få episoder og samme hund har været indblandet i dem jeg kender til.

 

Så længe man kalder sin hund til sig når der kommer andre, både hunde og mennesker, så kan jeg ikke se problemet....så lige der tolker jeg loven på min egen måde

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg mener at man bør respektere lovgivningen - og ellers forsøge at ændre på den.

Jeg har bestemt ikke lyst til, at leve i et land, hvor hvert menneske selv tolker loven efter forgodtbefindende - for hvor går grænsen!?

 

Jeg er ganske enig med dig, og jeg sidder også og undrer mig lidt over om folk ville vise mig den samme overbærenhed hvis det bliver vedtaget ved lov at Luna skal have mundkurv på, og jeg så siger at Luna aldrig kunne finde på at bide og at det er en dum lov, så derfor vil jeg ikke følge den...

 

Ps. Jeg ville syntes at det var en dum lov, men jeg ville følge den

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg er ganske enig med dig, og jeg sidder også og undrer mig lidt over om folk ville vise mig den samme overbærenhed hvis det bliver vedtaget ved lov at Luna skal have mundkurv på, og jeg så siger at Luna aldrig kunne finde på at bide og at det er en dum lov, så derfor vil jeg ikke følge den...

 

Ps. Jeg ville syntes at det var en dum lov, men jeg ville følge den

 

Jeg ville ingen problemer have med et mundkurvs påbud til løse hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nej jeg tror ikke hovedparten af hr og fru danmark, samt de muskelhunde-ejere der er skyld i sådan noget her er repræsenteret herinde.

 

Mange af de mennesker jeg møder i parken, bruger ikke debatforums på nettet vedr. hunde.

 

Jeg vil stadig slippe min hund i parken hvis dette foreslag kommer igennem, nøjagtigt som vi hunde-ejere har gjort de sidste 10 år....

 

Der har været meget få episoder og samme hund har været indblandet i dem jeg kender til.

 

Så længe man kalder sin hund til sig når der kommer andre, både hunde og mennesker, så kan jeg ikke se problemet....så lige der tolker jeg loven på min egen måde

 

Selvfølgelig er hovedparten af hr og fru DK ikke repræsenteret herinde eller på andre sites - men medlemmerne herinde og på andre hundesites repræsenterer gemmensnitsmeningen af DK´s befolkning....måske er folk over 85 år ikke repræsenteret på nettet, men resten er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Selvfølgelig er hovedparten af hr og fru DK ikke repræsenteret herinde eller på andre sites - men medlemmerne herinde og på andre hundesites repræsenterer gemmensnitsmeningen af DK´s befolkning....måske er folk over 85 år ikke repræsenteret på nettet, men resten er.

 

Stadig, så er der jo rigtig mange af os herinde der ikke vil bruge en hundeskov, på grund af flere ting, der vil hr og fru danmark søge ud, hvis dette foreslag kommer igennem og så har vi problemerne.

 

Men vi 2 bliver nok ikke enige om dette, og det er fint nok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg ville ingen problemer have med et mundkurvs påbud til løse hunde

 

Det ville jeg som udgangspunkt, da det ville indskrænke mine muligheder for træning og hyrdning gevaldigt....

 

Bare et lille indspark for at vise, hvor svært det vil være, at lave en lovgivning, der kun rammer de rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jo, men foreslaget DKK fremlagde var, at Luna skulle have både snor og mundkurv på, på samme tid.

 

Ja der er jo både livrem og seler, og mon ikke det kan skyldes de epsioder der har været, hvor hundene har revet sig løs ?

 

Aner det ikke, blot mit gæt.

 

Generelt så er jeg ikke mundkurvsforskrækket, mundkurven er et redskab alá hundesnoren

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er jo både livrem og seler, og mon ikke det kan skyldes de epsioder der har været, hvor hundene har revet sig løs ?

 

Aner det ikke, blot mit gæt.

 

Generelt så er jeg ikke mundkurvsforskrækket, mundkurven er et redskab alá hundesnoren

 

Men du ville ikke have noget imod at jeg valgte at bryde loven om mundkurv, fordi at jeg personligt er modstander af mundkurv og syntes at det er fuldstændigt skudt over målet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Men du ville ikke have noget imod at jeg valgte at bryde loven om mundkurv, fordi at jeg personligt er modstander af mundkurv og syntes at det er fuldstændigt skudt over målet?

 

Hvis hunden var i snor og du kan holde den og ikke reagere når andre passere den, nej så ville jeg ikke have problemer med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvis hunden var i snor og du kan holde den og ikke reagere når andre passere den, nej så ville jeg ikke have problemer med det

 

Jeg indrømmer, at jeg var monsterspændt på dit svar, på et rigtig godt spørgsmål :lol: Og så syntes jeg egentlig dit svar er lidt sjovt, for der er godt nok mange forbehold i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...