Hop til indhold

Ingen luftning uden snor


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men der står jo også at der vil være steder hvor det er tilladt, og mon ikke det er de fleste af de hundeskove vi har nu...

Jeg er så bare bange for at de ejere der nu går øde steder med god udsigt fordi de ikke er helt sikre på deres hunde, vil begynde at tage chancen og gå i hundeskovene istedet. Det skal nok blive hyggeligt. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt sikkert at jeg vil blive temmelig aktiv hvis den lov træder i kraft. Synes i den grad at det er en kollektiv afstaffelse der ikke vil berøre dem der er årsag til at stramningen kommer. :damn:

 

Men hvad kan man forvente når der ikke sidder en eneste i den gruppe der har forstand på adfærd. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der står jo også at der vil være steder hvor det er tilladt, og mon ikke det er de fleste af de hundeskove vi har nu...

 

Karla kan ikke komme i hundeskov - hun bliver seriøst arrig på fremmede løse hunde der flintrer hen og vil lege, lege, lege og ikke fatter et nej... så sådanne steder kommer vi ikke...

 

Vi går ture alene eller med kendte hundevenner... andet duer hun ikke til, så det er desværre ikke en mulighed for os...

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan ikke komme i hundeskov - hun bliver seriøst arrig på fremmede løse hunde der flintrer hen og vil lege, lege, lege og ikke fatter et nej... så sådanne steder kommer vi ikke...

 

Vi går ture alene eller med kendte hundevenner... andet duer hun ikke til, så det er desværre ikke en mulighed for os...

 

Nu er det heller ikke indhegnede hundeskove jeg mener... Det er helt almindelige skove hvor hunde må være løs... Aka alle de skove der er her omkring hvor jeg bor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det heller ikke indhegnede hundeskove jeg mener... Det er helt almindelige skove hvor hunde må være løs... Aka alle de skove der er her omkring hvor jeg bor...

 

nååårh, sådan nogle har vi desværre ikke ... men vi har dejlige strande, og de kan da bare vove på at sige at hun ikke må være løs der mellem oktober og april :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er allerede i snor alle steder undtagen i vores egen have, så for mig vil det ikke have nogen praktisk betydning, men mon ikke der kommer noget andet i den lov som vil have praktisk betydning for mig...

 

Victor er også i snor alle steder, bortset fra vores egen have/andres haver, så for mig er sådan en lov ligegyldig (altså det med snoren).

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor er også i snor alle steder, bortset fra vores egen have/andres haver, så for mig er sådan en lov ligegyldig (altså det med snoren).

Sådan vil det også være for os. Have og hundeskov (og på stranden, hvis det fortsat vil være tilladt) fri, og ellers i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

skal hunde i forvejen ikke være i snor på strande?

Klippe-klistret:

 

Efter Naturbeskyttelseslovens § 22 skal hunde i perioden fra den 1. april til den 30. september være i snor på strandbredder og andre kyststrækninger.

 

Men det er altid tilladt at have hunden løs i selve vandet. Med mindre kommunalbestyrelsen i kommunen har nedlagt et konkret forbud herom.

Før 1. april og efter 30. september må hunde gerne være løse på hele stranden, naturligvis forudsat det sker under førerens kontrol.

 

Nogle kommuner har lavet særlige regler. Fx at hunde ikke må komme på stranden mellem kl. syv om morgenen og kl. 20 om aftenen i sommerperioden fra 1. juni til 1. september. Eller at hunde gerne må være på stranden hele året og hele døgnet, men om sommeren kun på et lille bestemt område af stranden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Coco kommer også til at rende løs alligevel :fornaermet:! Det er jo en fuldstændig uholdbar lov!!

 

Vi bor i et lille rækkehus med en meget lille have. Og hvordan skulle hun så overhovedet komme ud og spæne og strække ud...???

 

Jeg tænker på alle os med store hunde med stort aktivitets niveau som en labrador er. Hun skal jo have mellem 1,5-3 timer motion dagligt og det kan hun sgu da ikke i snor!

 

Så bliver der et marked for verdens længste Flexi liner :stupid:!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Coco kommer også til at rende løs alligevel :fornaermet:! Det er jo en fuldstændig uholdbar lov!!

 

Vi bor i et lille rækkehus med en meget lille have. Og hvordan skulle hun så overhovedet komme ud og spæne og strække ud...???

 

Jeg tænker på alle os med store hunde med stort aktivitets niveau som en labrador er. Hun skal jo have mellem 1,5-3 timer motion dagligt og det kan hun sgu da ikke i snor!

 

Så bliver der et marked for verdens længste Flexi liner :stupid:!!!

 

Hundeskov? :-D eller tag nogle løbeture med dyret, det gør vi meget herhjemme. (der er vel ingen der siger at hunden skal motionere sig selv?)

 

Nu er jeg her ikke for at vinde nogen popularitets-konkurrencer, jeg ved godt der er mange der går ind for løse hunde. Men jeg synes altså at det er ens pligt som hundeejer også at tage hensyn til dem der ikke bryder sig om hunde/er bange for hunde, eller de hunde-ejere der kommer med deres hund i snor (netop fordi ejeren har taget den forholdsregel, at vedkommende selv ønsker at bestemme hvem deres hund hilser på, det kan der jo være mange årsager til, og det bliver så saboteret når nogen vælger at være ligeglade).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...