Hop til indhold

Kong stuff


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Opretter lige en ny tråd, der er sikkert allerede en om det, men kan ikke finde det.

 

Hvad bruger i til at putte i kong og marvben?

 

Vi har brugt godbidder og leverpostej, men syntes det bliver lidt meget og lidt kedeligt i længden, så nu jeg alligevel skal til at kokkerere godbidder kan jeg vel ligeså godt få lavet lidt fyld også :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cirka ½ pose quinoa (jeg bruger brune ris og kun 300 gram)

Cirka 500 g kalkun kød (kalkun indeholder højere niveauer af trypthofan end kylling) skåret i små strimler / tern

3-4 bananer skåret i helt små tern

En god håndfuld græskarkerner og en god håndfuld solsikkekerner – stødt til pulverlignende tilstand

 

Blandes i en gryde, bringes i kog. Lad det så simre på meget lavt blus i cirka 1 time. Omrør 2-3 gange i løbet af denne tid.

 

Herefter tilsættes hvedeklid efter behov – for at suge det sidste væske og gøre massen klistret (er desuden godt for maven) og masses simrer videre stadig på meget lavt blus i 15 minutters tid.

 

Retten passer meget sig selv, så det er let at gå til.

 

Massen kan opdeles i portionsposer som man så kan fryse ned og tage op efter behov. I køleskab holder det sig i 3-4 dage, så jeg har næsten altid en portion stående som jeg bare kan tage af løbende. Når jeg løber tør, tager jeg en ny portion op af fryseren, og den holder så også nemt i 3-4 dage!

 

-----------------

det er grund opskriften, det meste er bare på slum.

Jeg giver det en gang med håndmixeren og nogle skvat fiskeolie oven i, og så er kogetiden halveret.

og når jeg tager det op fra fryseren får det 1-2 æg for at blive klistret igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cirka ½ pose quinoa (jeg bruger brune ris og kun 300 gram)

Cirka 500 g kalkun kød (kalkun indeholder højere niveauer af trypthofan end kylling) skåret i små strimler / tern

3-4 bananer skåret i helt små tern

En god håndfuld græskarkerner og en god håndfuld solsikkekerner – stødt til pulverlignende tilstand

 

Blandes i en gryde, bringes i kog. Lad det så simre på meget lavt blus i cirka 1 time. Omrør 2-3 gange i løbet af denne tid.

 

Herefter tilsættes hvedeklid efter behov – for at suge det sidste væske og gøre massen klistret (er desuden godt for maven) og masses simrer videre stadig på meget lavt blus i 15 minutters tid.

 

Retten passer meget sig selv, så det er let at gå til.

 

Massen kan opdeles i portionsposer som man så kan fryse ned og tage op efter behov. I køleskab holder det sig i 3-4 dage, så jeg har næsten altid en portion stående som jeg bare kan tage af løbende. Når jeg løber tør, tager jeg en ny portion op af fryseren, og den holder så også nemt i 3-4 dage!

 

-----------------

det er grund opskriften, det meste er bare på slum.

Jeg giver det en gang med håndmixeren og nogle skvat fiskeolie oven i, og så er kogetiden halveret.

og når jeg tager det op fra fryseren får det 1-2 æg for at blive klistret igen.

 

Tak skal du have :5up:

 

Øhm... Hvor får du kalkunkød fra? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kopiere lige mit indlæg fra tidl. tråd :genert:

 

Jeg bruger, hvad jeg har og klistrer det sammen med leverpostej eller torskerogn :mums:

 

En kong ser typisk således ud: hjerte/lever/pølse - leverpostej/torskerogn - købe hundekiks/træning bites - leverpostej/torskerogn - 1. slags tør foder - leverpostej/torskerogn - 2. slags tør foder - leverpostej/torskerogn - stort pølsestykke/mini marv hundekiks til at lukke med :mums: :ivrig: :mums: :ivrig:

 

Rørknogler fyldes på samme måde men med leverpostej/torskerogn i hver ende :mums: :ivrig: :mums:

 

Ost, fiskeboller, suppe kødboller, kød rest, tørret kyllige vinger/halse, tørret kalkun finder også vej i kong'er/rørknogler - det er faktisk kun fantasien, der sætter grænser ..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg bruger som regel bare hundemad på dåse, det er let og der burde være de korrekte ting i, og Luna elsker det :-D

 

Vi prøver faktisk hundemad på dåse idag til Chili og Caias kong. Tror det er et hit, de hoppede og dansede ihvert fald da jeg tog det ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger som regel bare hundemad på dåse, det er let og der burde være de korrekte ting i, og Luna elsker det :-D

 

Ja, se det er da utroligt - det havde jeg slet ikke tænkt på....:5up:

Jeg har ellers brudt mit hoved med at finde alternativer til leverpostej. Ved næste indkøbstur vil jeg da også prøve at supplere med lidt dåsemad:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger som regel bare hundemad på dåse, det er let og der burde være de korrekte ting i, og Luna elsker det :-D

 

Jeg køber nogle gange de der klamme hunde-pateer i supermarkedet og bruger dem :oops: Jeg er ret sikker på, at de er fulde af både sukker, salt og e-numre men Karla æææææælsker dem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, se det er da utroligt - det havde jeg slet ikke tænkt på....:5up:

Jeg har ellers brudt mit hoved med at finde alternativer til leverpostej. Ved næste indkøbstur vil jeg da også prøve at supplere med lidt dåsemad:-D

 

Jeg har også givet Baldur leverpostej og andre spændende ting i 2 år, og havde aldrig tænkt på dåse hundemad, men så en dag havde jeg ikke andet, og først der kom jeg til tænke på det :oops:

 

Og siden har jeg kun brugt dåse hundemad, da jeg tænker at det må være noget sundere end leverpostej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber nogle gange de der klamme hunde-pateer i supermarkedet og bruger dem :oops: Jeg er ret sikker på, at de er fulde af både sukker, salt og e-numre men Karla æææææælsker dem :hjerte:

 

Jeg har set en bruge dem som belønning til sidst efter en omgang på lydighedsbanen, og tro mig, hendes beagle var perfekt på den bane, fordi den vidste hvad der ventede den til sidst :lol: Så de er måske ikke så sunde, men de smager åbenbart rigtig godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også givet Baldur leverpostej og andre spændende ting i 2 år, og havde aldrig tænkt på dåse hundemad, men så en dag havde jeg ikke andet, og først der kom jeg til tænke på det :oops:

 

Og siden har jeg kun brugt dåse hundemad, da jeg tænker at det må være noget sundere end leverpostej...

 

Jamen det er da ret smart, utroligt jeg ikke har tænkt på det. Jeg syntes nemlig også vi har brugt lige lovlig meget leverpostej til Dumle efterhånden :lol: Det er heldigt nok han ikke lige er en hund der tager på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger som regel bare hundemad på dåse, det er let og der burde være de korrekte ting i, og Luna elsker det :-D

den jeg laver er da også let, du skal handle en gang i måneden, du laver det hele på en gang og lur mig om ikke det også er mindst 10 gange billigere :blink: vi har selv haft brugt pate..

 

dåsemad er der jo mest vand i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har også givet Baldur leverpostej og andre spændende ting i 2 år, og havde aldrig tænkt på dåse hundemad, men så en dag havde jeg ikke andet, og først der kom jeg til tænke på det :oops:

 

Og siden har jeg kun brugt dåse hundemad, da jeg tænker at det må være noget sundere end leverpostej...

 

Jeg håber og tror også at det måske er lidt sundere.

Jeg er i hvert fald spændt på at se om hele kongen er tømt når jeg kommer hjem... Haha

Link til indlæg
Del på andre sites

den jeg laver er da også let, du skal handle en gang i måneden, du laver det hele på en gang og lur mig om ikke det også er mindst 10 gange billigere :blink: vi har selv haft brugt pate..

 

dåsemad er der jo mest vand i.

 

Ja hvis man har en stor fryser. Vi har jo kun sådan en lille en over køleskabet, men det skal helt klart prøves alligevel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis man har en stor fryser. Vi har jo kun sådan en lille en over køleskabet, men det skal helt klart prøves alligevel :blink:

resten fylder ikke så meget aligevel :blink: men igen vores marvben er også kun 7-9 cm i længden og 2-3 i diameter (indvendigt) og der er til 30-35 opfyldninger. vi har 8 stk. i fryser af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...