Hop til indhold

Vilya video


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

He he... Vilya og jeg, nu som meget brede dværge!

 

Jeg kunne simpelthen ikke få youtube til at æde videoen (1,2 gb .mts format), selv om det plejer at virke :vedikke: Så downloadede et eller andet konverteringsprogram og kunne så konvertere 5 minutter, hvilket gjorde os meget små og brede :mrgreen:

 

Men vi træner lidt "flyd" i plads, doggie zen (Vilya er MEGET glad for mad!) først ved at "trække" hende ud af plads, så med godbid i modsat hånd og siden med pølsestykker på gulvet.

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

He he... Vilya og jeg, nu som meget brede dværge!

 

Jeg kunne simpelthen ikke få youtube til at æde videoen (1,2 gb .mts format), selv om det plejer at virke :vedikke: Så downloadede et eller andet konverteringsprogram og kunne så konvertere 5 minutter, hvilket gjorde os meget små og brede :mrgreen:

 

Men vi træner lidt "flyd" i plads, doggie zen (Vilya er MEGET glad for mad!) først ved at "trække" hende ud af plads, så med godbid i modsat hånd og siden med pølsestykker på gulvet.

 

[media]

[/media]

 

Åh, hun er dygtii'! :lun:

 

ELSKER ELSKER ELSKER! den måde, hun sniger sig om maden, der ligger på gulvet - hun ligner én, der er blevet slået, når hun har stjålet, så forfærdeligt det er for hende! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Kan desværre ikke rigtig komme med konstruktiv kritik - det er og bliver vidst dig, der er eksperten og ikke mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh ja.. da du piftede, skulede tinka lige over til mig med en mine a'la "hwa' det?" bondejok som hun er :stupid::klap:

 

Jamen det er også en utroligt dårlig vane.... det er fordi de to andre er udenfor og gøer af et eller andet, hvilket Vilya så kommenterer på. Jeg har fået bildt mig selv ind, at de holder op med at gø, hvis jeg pifter :stupid: Og det må jo have virket, siden jeg bliver ved :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Hvor er hun dygtig.. Og sød :lun:

 

Jeg er meget imponeret over hvad hun (og Møffe) kan, når jeg ser på deres alder..

Tessa kunne nok også have lært det i den alder, men Molly bliver hurtigt ufokuseret.. Så :5up: og :klap:til jer og jeres dygtige hunde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hun er dygtii'! :lun:

 

ELSKER ELSKER ELSKER! den måde, hun sniger sig om maden, der ligger på gulvet - hun ligner én, der er blevet slået, når hun har stjålet, så forfærdeligt det er for hende! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Kan desværre ikke rigtig komme med konstruktiv kritik - det er og bliver vidst dig, der er eksperten og ikke mig :mrgreen:

 

Ligner én? Hun bliver skam slået - dagligt! I hvert fald, hvis du spørger hende.... :mrgreen: Hun er jo nærmest forelsket i de pølsestykker og finder det utroligt krænkende, at hun ikke bare må kaste sig over dem :mrgreen:

 

Jeg kan så sagtens selv komme med kritik - men venter lige, det er sjovere at få det fra andre, så bare sæt i gang! Det er god træning for dig også!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle lige abstrahere fra at hun så lidt deform ud, men derefter nød jeg bares jeres video :lol:

 

Hvor er hun bare dygtig, og hvor hun dog minder om Luna når jeg er ligeså tarvelig som dig, og lægger belønningen på gulvet for derefter at bede hende om en øvelse der fører væk fra godbidden, så går Luna og i en bue uden om som om hun ville brænde sig på den hvis hun rørte den :lol: Jeg tror nu så bare det er fordi hun ved at med lidt afstand, så kan hun bedre styre sig :blink:

 

Men hvor er hun bare dygtig :5up:

 

Efter at have set din video, så tror jeg også jeg skal til at bruge det med afstandsbelønning noget mere, det giver altså en mere stabil øvelse, og Luna bliver rigtig ivrig når jeg gør sådan :-D Indtil nu har jeg kun forsøgt at lokke hende ud af sit, og så bruger jeg det meget ved indkald, hvor jeg kalder hende forbi belønningen, og det er hun blevet rigtig god til.

 

Lige som de andre har jeg heller ikke så mange kommentarer til din video, da du jo er eksperten :5up: Men jeg nød at se den, og jeg lærte noget af den, så bliv endelig ved :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Whauw hun er dygtig, og sød...:lun: Sikke en arbejdsglæde, der er næsten ikke noget bedre, når en hund bare elsker det den er igang med :-D

 

Hmm måske jeg skal prøve at lave en video af Cooper 9 mdr., selvom vi ikke kan så meget :-D

 

Ja, kom med video! De kan jo meget mere end man selv tror!

 

Jeg kommer tit til at sammenligne Vilya med Kimmi, som jo er uden for kategori, når det kommer til arbejdsglæde, så Vilya virker utroligt gumpetung... men det er hun jo ikke :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er også en utroligt dårlig vane.... det er fordi de to andre er udenfor og gøer af et eller andet, hvilket Vilya så kommenterer på. Jeg har fået bildt mig selv ind, at de holder op med at gø, hvis jeg pifter :stupid: Og det må jo have virket, siden jeg bliver ved :oops:

 

 

kender det godt... bare ikke med pifteri, kan ikke pifte, så det vil nok ende med et "fift" istedet :oops: :stupid::klap:

men må sige at Hempfling har hjulpet mig godt på vej især når man skal prøve at afbryde en handling eller skabe fornyet kontakt, godt nok til hesten i hans tilfælde, men det virker også på hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle lige abstrahere fra at hun så lidt deform ud, men derefter nød jeg bares jeres video :lol:

 

Hvor er hun bare dygtig, og hvor hun dog minder om Luna når jeg er ligeså tarvelig som dig, og lægger belønningen på gulvet for derefter at bede hende om en øvelse der fører væk fra godbidden, så går Luna og i en bue uden om som om hun ville brænde sig på den hvis hun rørte den :lol: Jeg tror nu så bare det er fordi hun ved at med lidt afstand, så kan hun bedre styre sig :blink:

 

Men hvor er hun bare dygtig :5up:

 

Efter at have set din video, så tror jeg også jeg skal til at bruge det med afstandsbelønning noget mere, det giver altså en mere stabil øvelse, og Luna bliver rigtig ivrig når jeg gør sådan :-D Indtil nu har jeg kun forsøgt at lokke hende ud af sit, og så bruger jeg det meget ved indkald, hvor jeg kalder hende forbi belønningen, og det er hun blevet rigtig god til.

 

Lige som de andre har jeg heller ikke så mange kommentarer til din video, da du jo er eksperten :5up: Men jeg nød at se den, og jeg lærte noget af den, så bliv endelig ved :5up:

 

Lonny, jeg er på ingen måder ekspert! Mine hunde har ingen titler og jeg har ikke nogen "rigtig" uddannelse! Jeg har brugt meget tid på at se på andres hunde, ja, men det kan alle gøre :mrgreen:

 

Så som jeg sagde til Rikke - bare sæt igang, der ER fejl at påpege, så bare kom med dem! Jeg lover dig, at du også bliver klogere på træning på den måde! Og måske I kan se noget andet, end det jeg ser, så jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer - husk på, at det er 4 år siden jeg sidst fik undervisning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny, jeg er på ingen måder ekspert! Mine hunde har ingen titler og jeg har ikke nogen "rigtig" uddannelse! Jeg har brugt meget tid på at se på andres hunde, ja, men det kan alle gøre :mrgreen:

 

Så som jeg sagde til Rikke - bare sæt igang, der ER fejl at påpege, så bare kom med dem! Jeg lover dig, at du også bliver klogere på træning på den måde! Og måske I kan se noget andet, end det jeg ser, så jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer - husk på, at det er 4 år siden jeg sidst fik undervisning!

 

Ok, jeg prøver at se den igen med de kritiske briller :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

kender det godt... bare ikke med pifteri, kan ikke pifte, så det vil nok ende med et "fift" istedet :oops: :stupid::klap:

men må sige at Hempfling har hjulpet mig godt på vej især når man skal prøve at afbryde en handling eller skabe fornyet kontakt, godt nok til hesten i hans tilfælde, men det virker også på hunde :blink:

 

Forklar, forklar??? Læææænge siden jeg har læst Hempfling!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, hvis jeg skal komme med kritik, ville jeg sige, at du måske skulle arbejde lidt mere med bagpartskontrollen (fra én, der absolut burde arbejde lidt mere med den) - men er jo 99,99% overbevist om, at det ved du godt selv og er i fuld gang med :genert:

 

Tak - nej, det er vi faktisk ikke så meget igang med! Trænede det meget, da hun var lille - på en lidt anderledes måde end jeg normalt ville gøre. Derfor har vi ikke gjort så meget ved det på det sidste, men du har ret, vi bør gøre mere ved det! Evt. arbejde mere med hendes tempo - hun er ikke den hurtigste Border Collie i verden :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, næste gang tror jeg squ også bare jeg vil sige at det er videoens skyld at jeg ser lille og bred ud :slem:

 

Ej pjat, hun er rigtig fin og forsuuuultet, det stakkels lille kræ altså, jeg tror hellere hun må komme herhjem og bo i stedet for at blive udsat for den slags mishandling hos dig :fornaermet::engel:

 

Det ville hun sikkert elske - troløse lille tøs :mrgreen: Hun er jo inderligt forelsket í aussier, så det ville jo være en slags himmel!

 

Og det er altså videoens skyld, nå :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville hun sikkert elske - troløse lille tøs :mrgreen: Hun er jo inderligt forelsket í aussier, så det ville jo være en slags himmel!

 

Og det er altså videoens skyld, nå :evil:

 

Altså, ikke nok med at du sulter hende, nu vil du også nægte hende chancen for at komme i himlen her hos os :scared: :megaked:

Jeg syntes straks du skulle se at komme af sted, Chivas vil garanteret tage i mod hende med åbne poter -det to andre er måske af en lidt anden mening, men de skal såmænd nok indordne sig :engel:

 

Ej, jeg syntes altså at hun er en rigtig lille smuksak :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så forsøger jeg, og husk at du selv har bedt om det :blink:

 

Lige i starten af videoen er der lige en lille episode hvor du ikke belønner for en par "pladser" og hvor det ser ud som om Vilya bliver forvirret over hvorfor, og det gør jeg egentlig også... For mig at se, så sidder hun på præcis samme måde som hun hele tiden har gjort, og måske sidder hun en lille smule skævt (jeg syntes det, men er lidt i tvivl om det bare er hendes pels der får det til at se sådan ud).

Så enten skal du beslutte dig for at hendes plads ikke er pæn nok, og så være konsekvent i ikke at belønne for en skæv plads Og hvis det er fordi hun skal lære at hun ikke får belønning hver gang, så skal du måske starte ud med kun at springe en enkelt gang over, så hun ikke begynder at tilbyde al mulig andet adfærd fordi hun bliver forvirret.

 

Jeg er ikke vant til at forsøge at lokke hunden ud af position, men personligt ville jeg nok lokke lidt mindre lige til at starte med, så hun ikke ryger ud af position 2 gange, for derefter at blive belønnet når hun går ind på plads igen. Jeg ville være bange for at der kunne blive dannet en kæde der hedder, det er ok at forlade pladsen, bare jeg kommer tilbage igen...

 

Til gengæld syntes jeg at hendes selvkontrol under afstandsbelønning er helt fantastisk, jeg var aldrig nogensinde sluppet afsted med at klikke, og så kun give én af godbidderne fra gulvet, hold da op hvor er hun dygtig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, ikke nok med at du sulter hende, nu vil du også nægte hende chancen for at komme i himlen her hos os :scared: :megaked:

Jeg syntes straks du skulle se at komme af sted, Chivas vil garanteret tage i mod hende med åbne poter -det to andre er måske af en lidt anden mening, men de skal såmænd nok indordne sig :engel:

 

Ej, jeg syntes altså at hun er en rigtig lille smuksak :lun:

 

He he - hun er mægtig god til at fedte sig ind!

 

Og tak - hun er smuk, ja, men ikke så klog :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...