Hop til indhold

Ulve i dyrepark aflivet


Bankov
 Share

Recommended Posts

Dyrepark måtte aflive ulveflok - dr.dk/Nyheder/Udland

 

Hvad siger I til denne historie? Lyder det rigtigt, at man afliver en hel ulveflok fordi lederulven er død? Hvad sker der i naturen, når en lederulv dør? Er det mon anderledes når det sker i fangenskab?

 

Håber at det er ok med denne tråd selv om den handler om ulve og ikke hunde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover

Jeg har ikke forstand på ulve - men et eller andet sted syntes jeg det lyder utroligt at man må aflive en hel flok. Man skulle tro at en anden ulv ville overtage føre rollen. Men uanset havd syntes jeg det er meget bedrøveligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

De havde squ ikke behøvet aflive hele flokken :(

 

Når hannen dør, blir der jo en naturlig magtkamp om pladsen som leder. Men flokken kan altså sagtens fungere i mellem tiden :hmm:

 

Tror de har ment at når nu ulvene havde været kloge nok til at finde vej ud gennem hegnet, så ville de være for farligt at tage chancen selvom alfaen var død.

 

Jeg husker da alfa hunnen døde i zoo, hun blev skudt ved et uheld, da blev ulvene mere sky og trak sig tilbage. Inden hun døde var de ellers begyndt at blive lidt for modige og komme temmelig tæt på dem der fodrer dem :hmm: så tænker det sådan lidt er en dårlig undskyldning de håber at folk godtager uden at stille videre spørgsmål. Bare taknemmelige for at der ikke render ulve rundt i deres baghaver :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, det synes jeg bare ikke giver mening?! :???: Der vil jo blive en kamp af en art for magten og ja, der vil jo nok være urolighed i flokken et stykke tid efter - men de ville jo indfinde sig under forholdene, som hvis lederen var død ved sygdom eller alderdom.

 

Det er jo naturligt i ulveflokke i naturen, at han- eller hunlederen en gang i mellem bliver væltet af pinden af én af sit afkom? Eller at de (afkommet) ganske enkelt forlader flokken, når tid er, hvis de ikke kan indfinde sig i flokken.

 

Tror sq ikke på, at de lider så dyb sorg, at de ikke kan klare at blive skilt eller at indfinde sig i en ny orden uden han- eller hunlederen - men derimod en ny.

 

Må indrømme, at jeg måske tænker lidt i retning af Ragdoll - eller at de mangler noget viden eller initiativ ang. at passe ordentligt på deres flok, selv i "krisetider"... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal i den grad ikke kloge mig på ulve, men i teksten står der: citat" men ulve, der en gang er sluppet ud af en indhegning, er næsten umulige at holde inde, så i går slap to ulve igen ud af to nye huller." citat slut.

 

Mon ikke forklaringen nærmere skal findes der??

I radioen sagde de da også, at det var fordi ulvene var kommet ud af indhegningen, at man var nødt til at aflive dem...

 

Det står også her:

 

Ulve stukket af fra skånsk dyrepark - Udland - BT.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er fordi ulvene kan gøre enorm meget skade på hinanden når det kommer til rangstridigheder og de samtidig ikke har mulighed for at komme væk fra hinanden. Nu var det vist kun alfatæven, men det giver sikkert en masse interne magtkampe alligevel.

 

Men det kunne da være interessant at vide hvad årsagen har været.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...