Hop til indhold

Hvordan stopper man?


Petrine
 Share

Recommended Posts

Petrine er blevet klikker-gal, når jeg sidder her bliver hun bare ved, sit, dæk, op på kassen...jeg bliver vanvittig, hvordan får jeg hende til at fatte at nu er det slut?

 

Har gjort som jeg plejer, smidt de 3 guffer på gulvet, sagt værsgod og vist mine tomme hænder....hun fortsætter (og det er sket i dag, efter vi er startet med klikker)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Petrine er blevet klikker-gal, når jeg sidder her bliver hun bare ved, sit, dæk, op på kassen...jeg bliver vanvittig, hvordan får jeg hende til at fatte at nu er det slut?

 

Har gjort som jeg plejer, smidt de 3 guffer på gulvet, sagt værsgod og vist mine tomme hænder....hun fortsætter (og det er sket i dag, efter vi er startet med klikker)

 

Jeg er bange for, der ikke er nogen vej tilbage. Fra nu af, skal hvert eneste øjeblik af dagen reguleres med klikkeren :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Et klart slut-signal er en god ting, med mindre man vil have en hund der konstant tilbyder adfærd :lol:

 

Hvis du konsekvent bliver ved med at sige slut når det er ovre og så ignorere damens påfund, mon hun så ikke fanger pointen snart?

 

Men det lyder til at klikkertræningen var noget der passede damen? :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvad der er gået galt, klikkeren har forvandlet hende til Border...det er lidt underligt at opleve. Hun var til træning i formiddags og plejer at være dejligt flad resten af dagen, men ikke i dag...hun er ufatteligt kreativ.

 

Har snydt og fundet et kødben frem, vil ikke blive ved at sige stop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ved ikke hvad der er gået galt, klikkeren har forvandlet hende til Border...det er lidt underligt at opleve. Hun var til træning i formiddags og plejer at være dejligt flad resten af dagen, men ikke i dag...hun er ufatteligt kreativ.

 

Har snydt og fundet et kødben frem, vil ikke blive ved at sige stop.

 

Som andre siger: Sig slut og så kan du forlade hende. Gå i køkkenet eller andet, så du forlader træningssituationen.

 

Slutordet skal ikke gentages, det er jo kontakt og dermed en form for belønning for at hun fortsætter, hvilket kan give hende ideen om at hvsi hun bare bliver ved så sker der noget igen.

 

Dette er risikoen ved klikkertræning, at hunden ikke forstår at det er slut, og derfor er på konstant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvad der er gået galt, klikkeren har forvandlet hende til Border...det er lidt underligt at opleve. Hun var til træning i formiddags og plejer at være dejligt flad resten af dagen, men ikke i dag...hun er ufatteligt kreativ.

 

Har snydt og fundet et kødben frem, vil ikke blive ved at sige stop.

 

nej som de andre siger skal du heller ikke blive ved med det - jeg tror jeg fik formuleret mit indlæg lidt dumt. Slut siges selvfølgelig kun en gang i situationen. Det jeg mente du skulle "blive ved med" var at sige slut efter HVER træningssession

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...