Hop til indhold

Kamphunde forbud....


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 310
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jo, bortset fra at den jo ikke eksisterer herovre som race.. men jo, den vil blive betegnet som pittbull type, så vil derfor falde i kategorien.

 

Ok, så det er en type vi snakker om, og ikke racerne?

 

Jeg syntes altså det er svært når man skal forsøge at samle en masse forskellige hunde under en katagori...

 

F.eks. kan jeg ikke rigtig se hvad en ambull og en amstaff har tilfælles...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så det er en type vi snakker om, og ikke racerne?

 

Jeg syntes altså det er svært når man skal forsøge at samle en masse forskellige hunde under en katagori...

 

F.eks. kan jeg ikke rigtig se hvad en ambull og en amstaff har tilfælles...

ikke meget, andet end de er bull breeds :mrgreen:

 

-og har de ikke fælles aner? Eller den ene ligger til grund for den anden eller lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Men hvis man kigger på din ovenstående forklaring, så kan man vel dybest set bare konkluderer at hverken begrebet "kamphund" eller "muskelhund" er godt nok defineret til at det kan bruges i nogen som helst konstruktiv debat...

 

Tjah, det er jo det... :hmm::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg synes det engelsk-brugte "bull breeds" er meget mere rammende på den gruppe hunde der ofte tales om. Det udelukker så også de åndssvage inkluderinger som rottweiler og schæfer :lol:

 

Ja, men der er jo bare det, at der netop er nogle, der også gerne vil have f.eks. rottweileren forbudt, og så dutter det jo ikke med en definition, hvor denne race ikke indgår. Jeg tror de har MEGET at rode med i det hundeudvalg, og det undrer mig bestemt ikke, at man intet hører fra dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke meget, andet end de er bull breeds :mrgreen:

 

-og har de ikke fælles aner? Eller den ene ligger til grund for den anden eller lignende?

 

Jeg kender ikke udtrykket "Bull breeds", og jo, engang i tidernes morgen krydsede man bull dog'en med nogle andre racer, og fik amstaff'en. Men lige på stående fod kan jeg altså ikke lige huske hvordan det var, og hvilke racer det drejede sig om :oops: Men i dag har de jo ikke meget lighed, udover at de begge er lidt bredde i det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Forbyd lortet...nakkeskud ved daggry...alle ved at forbud kan få et hvert problem til at forsvinde...synes vi skal kriminalisere dem der laver et seriøst avlsarbejde, og istedet overlade handelen til Georg Olsen og Låsby Svendsen når vi har forbudt racerne...det vil helt sikkert løse problemerne...:mrgreen:

 

Ej...i kender jo min holdning til det forbudslort, så jeg magter ikke lige at skrive en længere stil igen....skal se football om lidt...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg kender ikke udtrykket "Bull breeds", og jo, engang i tidernes morgen krydsede man bull dog'en med nogle andre racer, og fik amstaff'en. Men lige på stående fod kan jeg altså ikke lige huske hvordan det var, og hvilke racer det drejede sig om :oops: Men i dag har de jo ikke meget lighed, udover at de begge er lidt bredde i det...

 

 

har lige fået mig en amstaff-bog mere...hehe...der foreslås tre bøger som er uundværlige hvis man gerne vil vide alt om kamphunde-racerne...:engel:...skal nok lige finde ud af hvad de hedder hvis det har din interesse...

Link til indlæg
Del på andre sites

har lige fået mig en amstaff-bog mere...hehe...der foreslås tre bøger som er uundværlige hvis man gerne vil vide alt om kamphunde-racerne...:engel:...skal nok lige finde ud af hvad de hedder hvis det har din interesse...

 

Jeg har før læst en del af disse bøger, men jeg må ærligt indrømme at jeg har mistet interessen...

 

Jeg gider ikke længere deltager i debatterne om hvad en kamphund er og ikke er, jeg har en dejlig hund som jeg er glad for, og så er den ikke længere :-D

 

Men tak for forslaget :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg har før læst en del af disse bøger, men jeg må ærligt indrømme at jeg har mistet interessen...

 

Jeg gider ikke længere deltager i debatterne om hvad en kamphund er og ikke er, jeg har en dejlig hund som jeg er glad for, og så er den ikke længere :-D

 

Men tak for forslaget :5up:

 

hehe...okay så...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Meen...til dem der vil læse noget mere...hehe...ved godt man selvfølgelig ikke kan lære alt fra bøger...men her er lidt læsning til de interesserede...:-D

 

American staffordshire terrier owners will find complete coverage of the breed in three special books

 

The Staffordshire terrier by Anna Katherine Nicholas

 

Pitbulls and teenacius guard dogs and The world of fighting dogs are both written by Dr. Carl Semencic

 

Har ikke selv læst bøgerne, så jeg selvfølgelig ikke om de er så gode som forfatteren giver udtryk for...hehe...men er i gang med "american staffordshire terrier" af Anna Katherine Nicholas

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Har lige været inde omkring jp.dk og ifølge dem skulle de 14 racer være:

  • Pitbull terrier
  • Fila brasileiro
  • Dogo argentino
  • Amerikansk staffordshire terrier
  • Tosa inu
  • Boerboel
  • Kangal
  • Centralasiatisk ovtcharka
  • Kaukasisk ovtcharka
  • Sydrussisk ovtcharka
  • Tornjak
  • Sarplaninac

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis...gider bare ikke diskutere det med folk :roll: de kan mene hvad de vil, jeg kan alligevel ikke sige noget der kan ændre deres fordomme. Lad dem beholde deres og jeg beholder mine :genert:

 

Det er netop os med uskyldige hunde, der kan gøre en forskel, jeg tager diskussionen HVER gang, for alle 'haderne' tror at jeg er ligeså indskrænket pga min uskyldige hund :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...