Hop til indhold

Når hunden drømmer


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Jeg har tit tænkt på hvad en hund drømmer når den ligger der og spjætter og piver osv :hmm:jeg blider mig selv ind at den får sat sine oplevelser på plads, og at de drømmer mere når de har lavet noget andet end de plejer været på en særlig god tur, haft det ekstra sjovt........... men nok også når de har haft en grim oplevelse. men er det sandt eller ?????

Link til indlæg
Del på andre sites

øhh vækker i hunden når den drømmer ? - nogengange drømmer Sookie så voldsomt, at hun ligger i sofaen og løber :shock: - og har tit tænkt på, om det er forkert at vække hende :oops:

Vækker ham aldrig for han bliver helt rundt på gulvet så det synes jeg er synd, men kan da godt lige skulle noget så jeg skal bevæge mig så vågner han uheldigvis :engel:men er kun når jeg synes det ser for vildt ud, men har faktisk også hørt at man helst ikke må vække dem, mon det passer :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er tydeligt når Petrine har haft store oplevelser, fx sæsonens 2-3 første gange til agility, en hundeudstilling, en stor familiefest eller lignende, så drømmer hun bagefter. Hvis hun klynker for meget, så vågner jeg hende blidt, men ellers får hun lov at give den gas - ofte knurrer og snapper hun :engel: og så har hun tit åbne øjne, så man kan se, hvordan de roterer vildt rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tit tænkt på hvad en hund drømmer når den ligger der og spjætter og piver osv :hmm:jeg blider mig selv ind at den får sat sine oplevelser på plads, og at de drømmer mere når de har lavet noget andet end de plejer været på en særlig god tur, haft det ekstra sjovt........... men nok også når de har haft en grim oplevelse. men er det sandt eller ?????

 

Dét tror jeg at det er, bearbejdende - ligesom os mennesker.

 

Hvis Motor (eller Buddha dengang) piver for meget, lægger jeg min hånd på poten eller lignende, nogle gange vågner Motor slet ikke, men falder alligevel til ro i drømmen. Motor gør det meget mere end Buddha gjorde, hvilket nok også passer rimelig godt sammen med, at han er lidt mere ...følsom :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk selv tænkt på at lave en tråd i samme stil for Noomi drømmer rigtig meget og det lyder ikke altid lige behageligt :cry: Hvis hun piver eller jeg synes at det lyder som om at det ikke er rart, så må jeg indrømme at jeg vækker hende :oops: (hvorfor må man egentlig ikke det?) Enten lægger jeg en hånd på hende og aer hende lidt, men det er ofte ikke nok. Så taler jeg til hende eller "rusker" hende lidt (aer lidt kraftigere). Nogle gange får vi så nogle ret sjove "samtaler" ud af det når hun er sådan halvvågen :mrgreen: a la: Jeg taler til hende, hun kommer med sådan en lidt klagende lyd - jeg siger lidt mere - hun kommer med endnu en lyd osv. osv. :lol: Efterhånden kan jeg høre at hun kommer mere op til overfladen og så får hun lov til at sove videre :lun:

Jeg talte med Gudrun omkring hendes drømme (eller mareridt er det vel nærmere :cry:) og hun sagde, at det var når Noomi havde oplevet noget der var for meget, så jeg skulle bl.a. passe mere på hende og være opmærksom på om f.eks. andre hunde var for meget for hende uden at hun selv sagde fra (det er derfor jeg ikke kommer til hundetræf herinde :cry:)

Men jeg synes nu også at hun drømmer meget selv om det har været en rolig dag :confused: If. Gudrun kunne det også hænge sammen med hendes nyreubalance og det ville det hjemmelavede mad hjælpe på, men jeg må indrømme at jeg jo er stoppet med det :oops: og egentlig ikke er helt sikker på om der har været en forskel fra mens hun fik det og til nu...

 

Nogle gange har hun sjove drømme (for mig i hvert fald :lol:) Så ligger hun og gør, knurrer, blæser kinderne ud (det ser totalt sjovt ud, jeg ved ikke lige hvordan man skal beskrive det, men ligesom når man i dårlige B-film skal illustrere en der sover dybt så vedkommende trækker vejret ind og kinderne blafrer når der bliver pustet ud :klap: Det kan Noomi :mrgreen:) Jeg har forsøgt at optage det, men det varer desværre som regel ikke ret længe af gangen, så det er ikke lykkedes endnu, men jeg håber at jeg når det en dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tit tænkt over det, da Jack drømmer mindst en gang i løbet af et døgn.

Og det ser bare så sjovt ud, han både løber, sætter hans negle i sengen, piver, gør jaah det hele faktisk. :klap:

Har dog været ude for hvor han har knurret, sådan rigtigt dybt og vist lidt tænder, der må jeg indrømme jeg flyttede pænt min arm væk fra hans hoved liiiiiige så stille for ikke at blive bidt :blink:

Men sidst vi lå sammen i sengen imens han drømte, der endte det faktisk med at han bed mig !!! Dog ikke hul men hold da helt k*ft hvor gjorde det ondt ! Det startede med at han løb i søvne, jeg tænker:" hihi hihi hvor sjovt det her" Så begyndte hans kinder at gå helt amok og det kildede så sjovt mit lår og jeg begyndte at grine stille for mig selv også lige pludseligt ud af det blå sagde det HAPS.

Men han nåede, stadig i sin drømmeverden, at opfattet:" hovsa det var vist ikke noget der skulle bides i" Og da hans fortænder rammer min hud, så lukker bæstet munden og banker hele sit tandsæt ind i mit håndled! Jeg skreg op og gav et helt hop, tror i så ikke at hunden opfatter intet og sover bare videre. Her ligger jeg og skriger AV af mine lunges fulde kraft fordi jeg bare blev overrasket og hunden sover da bare videre.

Selv da jeg ringede til min mor for omsorg, så griner hun bare og hunden vågner stadig ikke :damn::cry::lol:

Jeg har lært min lærestreg, grin aldrig af en drømmende hund og pas på tandsættet :mrgreen:

Nu må han drømme alene, jeg vil ikke have flere mærker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

øhh vækker i hunden når den drømmer ? - nogengange drømmer Sookie så voldsomt, at hun ligger i sofaen og løber :shock: - og har tit tænkt på, om det er forkert at vække hende :oops:

 

 

Vi hoster og larmer lidt, vågner han så sov han vel ikke sååååååååååå tungt :oops: Jeg brøds mig ikke om at han piber og ryster og spjætter :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dog været ude for hvor han har knurret, sådan rigtigt dybt og vist lidt tænder, der må jeg indrømme jeg flyttede pænt min arm væk fra hans hoved liiiiiige så stille for ikke at blive bidt :blink:

 

 

Det minder mig om en historie herinde.

 

En GD der heder Hector (kan ikke lige huske ejers brugernavn) som i søvne lige satte gebisset i sin ejers rumpette :mrgreen:

 

 

Jeg flytter mig også :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila drømmer meget, lidt i samme stil som noomi kan jeg høre:) Hun kan nemlig også tricket med at puste kinder op, hvilket hun dog også kan gøre i vågen tilstand:blink:

 

Jeg vækker hende aldrig, det er naturligt og drømme og sover jeg selv, så drømmer hun vel igennem alt muligt uden at blive reddet.

 

jeg er ret sikker på sheila hun drømmer om dagligdags situationer. Nogle er helt klart jagt og så er der nogle der er hundeleg og nogle få hvor hun vogter over noget/skræmmer nogle væk.

Det er selvfølgelig gæt, men hendes mimik og lyde er så tydelige, så jeg er ret sikker:mrgreen:

 

Mysla har jeg til gode at se drømme for alvor. Hun vågner nemlig så snart man kigger på hende:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjov tråd :-D

 

Nogen gange drømmer Misja rigtig meget, så kan hun ligge og sige piiv-piiv-GRRR-piivv-pivv-dyb GRRRR-piivv... Kan hun dog bare blive enig med sig selv om "den" er farlig eller om hun er farlig :hmm: :vedikke:

 

Normalt vækker jeg hende ikke, de gange jeg har, er drømmene bare startet forfra 2 min. efter - så jeg tror også at det er dags rester der skal bearbejdes, lige som hos os. Larmer hun for meget mens jeg ser tv, lægger jeg blidt en hånd på hende og nusser hende lidt mens jeg snakke-pludre til hende a-la "så tag dog den dåmme hund, gi den én søde" :rolleyes: Hader dog når hun sover med åbne øjne, så kan jeg se det hvide og det er skuette kønt!

 

Men det hænder at hun ligger som i kramper med hele kroppen, det ser meget ud som epileptiske kramper og her vækker jeg hende for det kan jeg ikke holde ud at se på - det er alt for voldsomt synes jeg :cry:

Men jeg gør det blidt, lægger en hånd på hende og fløjter eller kalder for hun kan være meget langt væk når hun "kramper" på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila drømmer meget, lidt i samme stil som noomi kan jeg høre:) Hun kan nemlig også tricket med at puste kinder op, hvilket hun dog også kan gøre i vågen tilstand:blink:

 

Jeg vækker hende aldrig, det er naturligt og drømme og sover jeg selv, så drømmer hun vel igennem alt muligt uden at blive reddet.

 

jeg er ret sikker på sheila hun drømmer om dagligdags situationer. Nogle er helt klart jagt og så er der nogle der er hundeleg og nogle få hvor hun vogter over noget/skræmmer nogle væk.

Det er selvfølgelig gæt, men hendes mimik og lyde er så tydelige, så jeg er ret sikker:mrgreen:

 

Mysla har jeg til gode at se drømme for alvor. Hun vågner nemlig så snart man kigger på hende:???:

 

Det kan godt være at du har ret, jeg kan bare ikke lide når det lyder så grimt :cry: Hun piver altså rigtig højt nogle gange :megaked:

 

Tilgengæld er hun også en meget glad hund, nogle gange logrer hun i søvne :hjerte: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at du har ret, jeg kan bare ikke lide når det lyder så grimt :cry: Hun piver altså rigtig højt nogle gange :megaked:

 

Tilgengæld er hun også en meget glad hund, nogle gange logrer hun i søvne :hjerte: :lun:

 

ja, jeg ville måske se anderledes på det, hvis sheila pev sådan, men hun laver mest alle mulige andre lyde og når hun endelig piver, så er det gerne ledsaget af positiv mimik. Hvordan ser noomis mimik ud samtidig?

Sheila logre også:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan høre at de fleste gør som Zacko :blink: han kan også både løbe, pive, knurre, klynke osv............... men det med at røre ham det gør jeg ikke er bange for at forskræke ham er nogengange kommet til det fordi jeg ikke vidste han sov tungt, han flyver op og er helt forvirret :genert: så synes jeg hans drømmeri ser for uhyggeligt ud så snakker vi lidt højt eller rejser os og gå i køkkenet eller noget så han vågner af sig selv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vækker hende aldrig, det er naturligt og drømme og sover jeg selv, så drømmer hun vel igennem alt muligt uden at blive reddet.

 

Jeg tænker jo nemlig også at hvis det har en betydning altså som at få nogle ting sat på plads, så skal de vel have lov at drømme færdig, for at få orden i tingende (hvis man kan sige det sådan :???:) :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

øhh vækker i hunden når den drømmer ? - nogengange drømmer Sookie så voldsomt, at hun ligger i sofaen og løber :shock: - og har tit tænkt på, om det er forkert at vække hende :oops:

 

Jeg vækker kun Luna hvis hun ligger i mine arme og sover, og så lige pludselig begynder at knurre voldsomt... Jeg har aldrig oplevet at en hund der knurrer i søvne også bider i søvne, men jeg foretrækker nu at være på den sikre side :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Når en af vores hunde har noget som ligner voldsomt mareridt og de piver i søvne, får jeg det altid lidt dårligt :cry: og må tage mig selv i gerne at ville tryste dem :???:. Det ender dog kun med et par kærlige strøg over håret og et stille "rolig", hvor efter jeg altid forfalder til at prøve at tænke mig frem til, hvad hundene kunne have haft af dårlige oplevelser, der kan få en drøm til at få karakter af så voldsomme oplevelser, at det fremprovokere piv og løben. Men jeg har så også set en hvalp på få dage have noget som ligner volsomme drømme. Der må jeg undre mig, for de kan jo hverken se eller høre så eh, hvad kan de dog drømme om :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg har så også set en hvalp på få dage have noget som ligner volsomme drømme. Der må jeg undre mig, for de kan jo hverken se eller høre så eh, hvad kan de dog drømme om :hmm:

 

Chokket over fødslen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Chokket over fødslen :blink:

 

En mulighed jeg ikke havde overvejet :hmm:Min ellers lidt livlige fantasi når som reglen omkring mere skræmmende ting som følelsen af at blive skubbet længere og længere væk fra dievorten. Det må da være det værste sådan en lille størrelse, som jo ikke laver andet end at spise, sove og blive nusset af sin mor, kan tænke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta drømmer også tit, mest positive drømme så vidt jeg kan fornemme. Jagt, løb og leg, ofte med logren og lidt lege piv/gø også.

Enkelte gange har hun skræmt livet halvt af mig ved at ligge og knurre lidt og pludseligt FARE op og hen til nærmeste dør med rejste børster und alles.

Véd at det er fordi hun har drømt, men skal altid alligevel liiige ud og lure om der faktisk står nogen der :genert:

 

Tror næppe hun nogensinde kunne finde på at gøre mig noget, så hvis drømmen lyder meget ubehagelig kan jeg godt finde på at nusse hende lidt bag øret og fortælle hende at det nok skal blive godt igen eller lægge mig op af hende. Hun sover RET tungt og vågner ikke af det, men det virker som om det beroliger hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...