Hop til indhold

Samson har fået konstateret fem former for allergi


Buju
 Share

Recommended Posts

Så har vi været til opfølgning - Samsons poter ser allerede bedre ud og det hår der vokser ud lige ved trædepuderne er helt hvidt:5up:

Dog er håret helt inde under poterne (hvis det giver mening) stadig rødt og jeg kan ikke umiddelbart se at der er vokset noget hvidt ud. Men Gudruns bud lyder på ca. 2 mdr.

 

Samson er nu 'kølet ned', så vi skal bare variere hans kost og huske både at give varmt og koldt. Samtidig fik vi nogle urter med hjem, bl.a. til at køle hovedet/stille kløe, da han har kløet sig et par gange ved øjet. Desuden fik han lidt laser forskellige steder.

 

Og ellers er der ikke så meget at gøre end at vente og se - jeg krydser fingre for at han har nogle kridhvide poter om 2 mdr:blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så har vi været til opfølgning - Samsons poter ser allerede bedre ud og det hår der vokser ud lige ved trædepuderne er helt hvidt:5up:

Dog er håret helt inde under poterne (hvis det giver mening) stadig rødt og jeg kan ikke umiddelbart se at der er vokset noget hvidt ud. Men Gudruns bud lyder på ca. 2 mdr.

 

Samson er nu 'kølet ned', så vi skal bare variere hans kost og huske både at give varmt og koldt. Samtidig fik vi nogle urter med hjem, bl.a. til at køle hovedet/stille kløe, da han har kløet sig et par gange ved øjet. Desuden fik han lidt laser forskellige steder.

 

Og ellers er der ikke så meget at gøre end at vente og se - jeg krydser fingre for at han har nogle kridhvide poter om 2 mdr:blink:

 

Det lyder da godt, din gamle hippie :blink: - nu er Samson rigtig en alternahund! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Jeg kan da lige lukke denne tråd med en status på hvordan det så egentlig er gået.

 

Det viser sig at Samson faktisk slet ikke har allergi overfor lagermider/støvmider - tror vi i hvert fald.

Han fik nemlig konstateret skab af en ny dyrlæge vi tog til her på Sjælland (anbefalet af Gudrun fordi Viby er liidt langt væk). Hun ved tilfældigvis en masse om skab, så da vi kom derop tog hun både en meget grundigere allergitest, men sagde samtidig, at hun meget gerne ville have ham testet for skab efter at have hørt historien.

 

Det viste sig at han var rigtig slemt angrebet af skab, faktisk havde hun sjældent set så høje tal:shock:

Så det var jo bare at komme i gang med behandlingen, som vi afsluttede i sidste tirsdag.

 

Svaret på den grundige allergitest kom så i går. Den slår stort ud på lagermider og husstøvmider - men dyrlægen siger, at hun faktisk tror at det er skabmiderne der forårsager dette. Disse tre mider ligner åbenbart hinanden så meget, at testen sagtens kan tage fejl.

 

Samtidig blev der jo testet for fødevareallergi - der er nogle ting han slår mere ud på end andre, men ingen fødevarer hvor testen decideret er positiv. Så der er et par ting vi nok skal undgå, da værdierne er i den høje ende, men i bund og grund er han faktisk slet ikke allergisk:-D

Hans poter ser faktisk meget bedre ud nu end da vi startede, så mon ikke også det havde noget med skab at gøre.

 

Nu skal vi så bare lige ned til vores gamle dyrlæge og fortælle ham hvad der rent faktisk var galt med Samson - så han kan være opmærksom på symptomerne næste gang. Men jeg tror vi beholder vores nye dyrlæge, hende har vi stor tiltro til.

 

Nu venter vi bare på regningen for hele denn omgang....:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Total optur!

 

Skal han så have taget ny allergitest igen? Mener, hvis hun siger det kunne være skab som gav udslag på den?

 

Nej det regner jeg ikke med er nødvendigt. Vi spurgte om vi skulle have taget en blodprøve nu for at tjekke, at han var rask, men hun siger, at op til et år efter vil testen stadig vise skab selv om han faktisk er rask. Så det kan man ikke.

Og vi vælger at tro på hende i og med at han jo netop aldrig har haft de problemer før vi løb ind i dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nej det regner jeg ikke med er nødvendigt. Vi spurgte om vi skulle have taget en blodprøve nu for at tjekke, at han var rask, men hun siger, at op til et år efter vil testen stadig vise skab selv om han faktisk er rask. Så det kan man ikke.

Og vi vælger at tro på hende i og med at han jo netop aldrig har haft de problemer før vi løb ind i dette.

 

Det havde du faktisk godt sagt. Klart.

Jeg er godt nok glad på jeres vegne over, at i faktisk har fået den diagnose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at I ikke skulle ud i alt muligt omstændigt allergi-halløj. Hvad var hans symptomer på skab egentlig?

 

Først fik han noget gøj i øret som han kløede i så det blev til et sår. Det blev behandlet med antibiotika og vi troede egentlig at det var det... Så fik han nogle små bare pletter rundt omkring på benene hvor han tabte håret. Og så var han sådan rigtig 'klø mig, klø mig' på brystet og i hovedet.

 

Men det var først da han fik et meget mærkeligt sår i panden at vi kom til den sidste dyrlæge og hun fandt ud af at det var skab.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Dogslover
Så fik vi svar på blodprøven, den viste store udsving på 5 områder, bl.a. lagermider, husstøvmider og flåter/lopper så vidt jeg husker. Det var ikke vores dyrlæge jeg snakkede med, så jeg fik ikke helt klar besked om behandling osv. Jeg skal ringe til ham i morgen.

 

Men hvad kan jeg selv gøre ift. behandling.

 

Mad uden lagermider - vi har netop købt wolfsblut som praler af at være 100% fri for lagermider. Kan man stole på det. Og hvad med ziwipeak, er det kun foder med korn der kan være problemer med?

 

Vaske tæpper/sengetøj jævnligt og vel bare mere rengøring?

 

Hvad går dyrlægens behandling ud på og hvad er evt. bivirkninger?

 

Han har indtil nu aldrig virket påvirket af det, undtagen at han lidt før vi fik taget prøverne begyndte at klø sig mere end sædvanligt. Desuden fik han noget hudbetændelse som han nu er behandlet for.

 

Og hvad med hende Gudrun, hvad er det hun kan?

 

 

Stakkels Samson :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...