Hop til indhold

Godt man normalt samler op!!


Gæst Mette1107
 Share

Recommended Posts

Njah både og.. Hun kunne da bare samle op.. Ja det er da lidt ekstremt, men vi ved jo ikke baggrunden.. Hvis nu den dame er gået den tur hver dag i flere uger/måneder/år, og aldrig samler op, så kan jeg egentlig godt forstå ham

 

Jeg ville aldrig selv turde gøre det.. Men jeg samler så også - så godt som - altid op efter Luna. Undtagelser er når hun sætter sig ude på marker, i mosen eller i den ufremkommelige del af skoven..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Njah både og.. Hun kunne da bare samle op.. Ja det er da lidt ekstremt, men vi ved jo ikke baggrunden.. Hvis nu den dame er gået den tur hver dag i flere uger/måneder/år, og aldrig samler op, så kan jeg egentlig godt forstå ham

 

Jeg ville aldrig selv turde gøre det.. Men jeg samler så også - så godt som - altid op efter Luna. Undtagelser er når hun sætter sig ude på marker, i mosen eller i den ufremkommelige del af skoven..

 

Der er vi helt enige :5up:, samler også altid op efter Coco, undtagen samme tilfælde som du skriver...

 

Men bryder mig ikke om selvtægt og slet ikke på den voldelige måde :cry:.

 

Har faktisk en enkelt gang selv glemt pose og gik så hjem og hentede èn inden vi fortsatte vores tur....

 

Men ved godt at det oftest bare er en undskyldning for at slippe ud af at være blevet taget på fesk gerning :mrgreen:

 

Men forsvare hvad han gør kan jeg på igen måde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så den godt og må indrømme, at han da bare kunne ha hentet en affaldspose til damen og givet hende den så hun kunne samle op - og så give hende en god gammeldags verbal svada om hensyn og god opførsel!

 

Sku ikke okay at begå selvtægt på den måde, om så han fandt hundelorte hver dag ude foran hans fortov.

 

Jeg håber at han bliver sigtet for vold og så håber jeg at der bliver sat endnu flere skraldespande op, så vi der gerne samler op når uheldet er ude hvor andre mennesker går, ikke skal gå rundt med en fyldt høm-pose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Mon ikke han bliver dømt for vold... Forhåbentlig da! Hvis man kan dømmes for vold fordi man klipper nogens hår uden samtykke eller hælder en spand vand ud over en anden, så vil jeg også mene at det er vold når man tværer hundelort i hovedet på en anden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så den godt og må indrømme, at han da bare kunne ha hentet en affaldspose til damen og givet hende den så hun kunne samle op - og så give hende en god gammeldags verbal svada om hensyn og god opførsel!

 

Sku ikke okay at begå selvtægt på den måde, om så han fandt hundelorte hver dag ude foran hans fortov.

 

Jeg håber at han bliver sigtet for vold og så håber jeg at der bliver sat endnu flere skraldespande op, så vi der gerne samler op når uheldet er ude hvor andre mennesker går, ikke skal gå rundt med en fyldt høm-pose.

 

Enig! Det er altså ret ufedt at trave 3 km med en hundelort i lommen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld men..............

 

 

 

Hahahahahah - det er bare det sjovere når det sker for andre end en selv :mrgreen:

 

 

 

 

 

Og så er det jo egentlig synd for manden, vis fortov andres (måske endda hende damen) hunde ALTID skider på, og de ALDRIG samler op.

At skulle irritere sig så meget over det, at han til sidst tænder af...........

 

 

Ja, jeg syntes sq egentlig at det er synd for manden også :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps,

 

jeg har endda brugt en kabine hage til at hænge posen i, vi køber nemlig poser med hank :mrgreen: her er der nemlig ingen skraldespande i byen, dem smadrer de unge for sjov, så det har kommunen droppet, undtaget helt centralt i byen.

 

Her er skraldespandene bare fyldt op konstant - naturligvis med høm-høm poser :5up: - jeg kan så se at nogen tror at hvis man nu forsigtigt lægger sin pose ovenpå, så bliver den da også liggende, selv om det blæser en halv pelikan imorgen? :damn:

 

og gud ved hvor stor skraldespande der skulle til, hvis alle dem der pt. aldrig samler op, også tog sig sammen :badr: Der er bare så ulækkert på vores hunderuter :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jamen, hvorfor i alverden tilbød manden hende ikke bare en pose?

 

Det var da godt nok en noget voldsom reaktion - Mon ikke hun har lært at samle op?! :roll:

 

Meeeen... At tvære det i hovedet på hende er nok lige overdrevent nok, når en skideballe og en pose kunne gøre det.

 

Kan heller ikke fordrage at folk ikke samler op.

Slet ikke efter at Bamse har fået hjerte/lungeorm.

 

Hvis vi ikke altid havde samlet alt op han laver, så kunne vi være skyld i at ormene blev spredt yderligere, og det ville jeg ikke have det godt med at have hængende på mig.

 

Lige netop derfor har jeg altid ekstra poser med på tur - Så er der lidt til dem der ikke selv kan finde ud af at have nogle med. :engel:

Og de bliver sjovt nok altid ekstra flove, når det er en anden hundeejer der giver dem en "hjælpende hånd" :blink:

 

Håber rigtig mange læser den historie, så de måske er bedre til at huske poserne fremover, når nu de kan bogstavelig talt, kan få lorten at smage :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvorfor i alverden tilbød manden hende ikke bare en pose?

 

Det var da godt nok en noget voldsom reaktion - Mon ikke hun har lært at samle op?! :roll:

 

Meeeen... At tvære det i hovedet på hende er nok lige overdrevent nok, når en skideballe og en pose kunne gøre det.

 

Kan heller ikke fordrage at folk ikke samler op.

Slet ikke efter at Bamse har fået hjerte/lungeorm.

 

Hvis vi ikke altid havde samlet alt op han laver, så kunne vi være skyld i at ormene blev spredt yderligere, og det ville jeg ikke have det godt med at have hængende på mig.

 

Lige netop derfor har jeg altid ekstra poser med på tur - Så er der lidt til dem der ikke selv kan finde ud af at have nogle med. :engel:

Og de bliver sjovt nok altid ekstra flove, når det er en anden hundeejer der giver dem en "hjælpende hånd" :blink:

 

Håber rigtig mange læser den historie, så de måske er bedre til at huske poserne fremover, når nu de kan bogstavelig talt, kan få lorten at smage :mrgreen:

 

:5up:

 

Mange glemmer at deres hunds efterladenskaber kan være en smittekilde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler nu også altid op, og har også altid et par poser i lommen, for Manse kan nu godt lave to gange på en tur.

Jeg synes det er klamt der ligger lort over det hele, om de er store eller små, folk kan træde i det, hunde kan spise dem, og hvis man kommer med barnevogn eller lignede, og så måske kører ind i en opgang med det.

Jeg synes nu også det er flovt at blir taget i, ikk at samle op!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps,

 

jeg har endda brugt en kabine hage til at hænge posen i, vi køber nemlig poser med hank :mrgreen: her er der nemlig ingen skraldespande i byen, dem smadrer de unge for sjov, så det har kommunen droppet, undtaget helt centralt i byen.

 

Ok, så måske både skraldespande og fritids aktiviteter til de unge?

De må sørme kede sig voldsomt:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam

Synes det er skræmmende, at mange mener det er helt okay, at begår den form for selvtægt.

 

Hvis man f.eks kigger på ekstrabladet kan man se at 33 % af dem der har stemt, mener det er ok. Og når jeg læser de mange hadefulde kommentar, så får jeg helt ondt i maven.

 

Hvornår er vi blevet så egocentreret, at vi kun kan se udover vores egen næsetip og føler at vi har ret til både at dømme og udføre straffen.

 

Hvor mange har ikke smidt en smøg, pose, slikpapir, dåse, flaske o.s.v på et eller andet tidspunkt i deres liv. Skal vi så også klynge dem op eller skal vi gøre det ved os selv. Alle skal selvf. rydde op efter sig selv også deres hund, men håber da ikke vi bliver et folkefærd, hvor de fleste af os tænker så onde tanker om vores medmennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er skræmmende, at mange mener det er helt okay, at begår den form for selvtægt.

 

Hvis man f.eks kigger på ekstrabladet kan man se at 33 % af dem der har stemt, mener det er ok. Og når jeg læser de mange hadefulde kommentar, så får jeg helt ondt i maven.

 

Hvornår er vi blevet så egocentreret, at vi kun kan se udover vores egen næsetip og føler at vi har ret til både at dømme og udføre straffen.

 

Hvor mange har ikke smidt en smøg, pose, slikpapir, dåse, flaske o.s.v på et eller andet tidspunkt i deres liv. Skal vi så også klynge dem op eller skal vi gøre det ved os selv. Alle skal selvf. rydde op efter sig selv også deres hund, men håber da ikke vi bliver et folkefærd, hvor de fleste af os tænker så onde tanker om vores medmennesker.

 

Det er jo desværre en tildens der ses mere og mere, selvtægt er blevet ok i befolkningens øjne, måske fordi at de ikke føler at politiet gør noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

Hvornår er vi blevet så egocentreret, at vi kun kan se udover vores egen næsetip og føler at vi har ret til både at dømme og udføre straffen.

 

Istedet for at finde ud af hvor det er gået galt ,for der er mange årsager så læs denne fra Hella Joof. Så kan vi gøre det bedre imorgen eller allerede idag.

 

 

Efterlad egoismen i 2009

 

Gå IKKE til lægen med et myggestik og efterlad egoismen i det forgangne år, det er nogen af dagens klummeskribent, Hella Joof's gode råd - læs mere her

 

Det går ikke længere. Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: Man må ikke gå til lægen med et myggestik. Hvorfor? Fordi et velfærdssamfund er en aftale, vi har lavet med hinanden. De, der kan og har meget, afleverer til dem, der ikke kan eller vil eller har så meget, og således får vi alle sammen mad på bordet og kommer til lægen og bliver vaccineret og i skole og den slags vigtige ting. Det er gratis, og det skal vi værne om, ellers er det slut lige om lidt.

 

Vi sætter stor pris på de ting, vi kan lide og har et værdisæt, eller rettere nogen har. Nogen har ikke noget, men dem gider vi ikke tale om i dag. Vi ved jo alle sammen, at hvis man vil score, skal man spille kostbar, og hvem vil kaldes billig? Og derfor er det svært at blive ved med at værdsætte – der var det igen – noget der er gratis. SÅ her kommer opgaverne for 2010:

 

Vi tager lige myggestikket igen: Man må ikke gå til lægen med et myggestik, for så bliver der lægemangel, og så skal hende med en knude i brystet sidde og vente, og hun har det slemt nok i forvejen. Også selv om det er ens elskede søn Buller på tre år, der er blevet stukket og han var svær at få, for ens æggeledere var vokset sammen grundet ubeskyttet sex i 80’erne, og han måtte undfanges i en petriskål. Nix. Aldrig med et myggestik. Medmindre det er svulmet op, og armen er helt sort og lugter råddent. Og så er det ikke et myggestik, men koldbrand.

 

Og nu vi er i gang: Man må ikke smide skrald på gaden. Og tænke, at der nok er nogen, der samler det op. Ikke smide skodder, de skal samles op med håndkraft, for fejemaskinen kan ikke få dem op. Det ved jeg fra en ven, som har været teknikborgmester. Et folk, som vader i skodder, ender som et skod-folk.

 

Man må ikke køre råddent i et tættere bebygget område. Heller ikke, selv om man hedder Brian eller Mehmet og har haft en dårlig barn­dom og er gået ud af 9. uden folkeskolens afgangsprøve. Jeg ved, der er mange, der synes, det er en formildende omstændighed, men det er det ikke. Der går mødre med barnevogne og skole­børn og ældre mennesker med stok, og de er ikke skyld i det med den dårlige barndom og skal derfor ikke straffes for den.

 

Man skal tale pænt til hinanden og være sød mod en, man ikke kender, mindst en gang om dagen.

 

Og i øvrigt må man gøre, som man vil, ligesom i Kardemommeby!

 

Knus – Hella

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke i denne her kulde...

 

og når jeg så putter den i lommen, så er jeg altid vildt nervøs for om jeg nu glemmer den, og først opdager den igen den efterfølgende dag hvor jeg ved et uheld stikker hånden i lommen og får revet hul på posen :badr:

 

 

 

Det har martin prøvet, heldigvis var det ikke slemt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...