Hop til indhold

Luna's dyrlæge besøg


Lonny
 Share

Recommended Posts

:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Dyrlægen siger at skaderne på Luna's lunger ligner en akut reaktion, det vil sige at det ikke, som vi troede, er længe siden at hun har haft hjerte/lundeorm, men at hun måske har det nu.

 

Skaderne er ret alvorlige, og dyrlægen vil gerne give Luna binyrebarkomon i 4-6 uger, og hvis dette ikke hjælper, så kan vi lave en skylning samt prøve af hendes lunger.

 

Vi skal påny komme med en afføringsprøve, men lige nu forsøger jeg at få fat i dyrlægen, for jeg forstår jo ikke at vi ikke bare sætter hende i behandling for hjerte/lungeormen med det samme.

 

Hvad angår mandlerne, så forventer dyrlægen først svar i næste uge, og når svaret kommer, så vil vi igangsætte med den antibiotika der kan slå netop denne type infektion ned.

 

Dyrlægen mener ikke at andre af Luna's indre organer har taget skade, men jeg stoler ikke på det, så jeg vil have taget prøver af Luna's nyrer (det var jo der Baldur blev syg), og så vil jeg undersøge om man på anden vis kan teste resten af hendes indre organer.

 

Lortedag!

 

Ved ikke hvad jeg skal sige... :shock:

 

 

 

:megaked::megaked::megaked: :ae: :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 151
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så skal vi klart på Advocate! Er der hjerte-orme-sæson hele året eller?

 

 

Der er hjerteorm-sæson lige så længe der er snegle.

Og det er ikke de synlige snegle, der er problemet. Jeg er især bange for de der bittesmå slimede snegle uden hus, som man kan finde i nedfaldsfrugt og vådt græs og sådan noget.

 

Silke bliver dryppet året rundt. OG hun tåler det godt.

 

Men der er visse racer, der kan have nogle problemer:

 

Dette produkt indeholder moxidectin (en makrocyklisk lakton), derfor , skal man være særlig forsigtig med at påføre produktet korrekt, som beskrevet i afsnittet ”OPLYSNINGER OM KORREKT ANVENDELSE”, på Collier, Old English Sheepdogs og beslægtede racer eller krydsninger; i særdeleshed skal indtagelse gennem munden undgås for det behandlede og/eller andre dyr i nærheden.

---Fra Produktresume:

http://www.ema.europa.eu/vetdocs/PDFs/EPAR/advocate/V-076-PI-da.pdf

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Dyrlægen siger at skaderne på Luna's lunger ligner en akut reaktion, det vil sige at det ikke, som vi troede, er længe siden at hun har haft hjerte/lundeorm, men at hun måske har det nu.

 

Skaderne er ret alvorlige, og dyrlægen vil gerne give Luna binyrebarkomon i 4-6 uger, og hvis dette ikke hjælper, så kan vi lave en skylning samt prøve af hendes lunger.

 

Vi skal påny komme med en afføringsprøve, men lige nu forsøger jeg at få fat i dyrlægen, for jeg forstår jo ikke at vi ikke bare sætter hende i behandling for hjerte/lungeormen med det samme.

 

Hvad angår mandlerne, så forventer dyrlægen først svar i næste uge, og når svaret kommer, så vil vi igangsætte med den antibiotika der kan slå netop denne type infektion ned.

 

Dyrlægen mener ikke at andre af Luna's indre organer har taget skade, men jeg stoler ikke på det, så jeg vil have taget prøver af Luna's nyrer (det var jo der Baldur blev syg), og så vil jeg undersøge om man på anden vis kan teste resten af hendes indre organer.

 

Lortedag!

 

:ae:

 

Behandling nu ville slå hende ihjel. Hvis hun har orm i hjertet og også har ødelagte lunger, så ville hun ikke kunne klare at hoste ormene op af lungerne. Når ormene dør i hjertet, så ER der kun én vej ud: Gennem de syge lunger...:megaked:

 

Binyrebark er simpelthen et vidundermiddel, når fanden er løs. Lungerne skal nok komme sig..

Og SÅ kan de skide orm bare vente sig!!:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Behandling nu ville slå hende ihjel. Hvis hun har orm i hjertet og også har ødelagte lunger, så ville hun ikke kunne klare at hoste ormene op af lungerne. Når ormene dør i hjertet, så ER der kun én vej ud: Gennem de syge lunger...:megaked:

 

Binyrebark er simpelthen et vidundermiddel, når fanden er løs. Lungerne skal nok komme sig..

Og SÅ kan de skide orm bare vente sig!!:evil:

 

Tak.

 

Jeg fik også lige snakket med dyrlægen, og hun sagde også nej. Hun sagde også at en af hendes grunde til at sige nej var, at hun ikke kan forstå at ormene skulle være aktive nu, hun er jo blevet behandlet forebyggende. Så enten virker behandlingen ikke, og vi skal finde ud af hvad vi så gør, eller også er det slet ikke ormene der er problemet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

 

Jeg fik også lige snakket med dyrlægen, og hun sagde også nej. Hun sagde også at en af hendes grunde til at sige nej var, at hun ikke kan forstå at ormene skulle være aktive nu, hun er jo blevet behandlet forebyggende. Så enten virker behandlingen ikke, og vi skal finde ud af hvad vi så gør, eller også er det slet ikke ormene der er problemet...

 

Du skrev tidligere, at Luna fik forebyggende behandling hver 3. måned....

 

Men da Silke havde hjerteorm, fik hun ormekur i tre uger, 21 dage. SÅ længe tager det at udrydde alle orm.

Og ALLIGEVEL begyndte hun at blive syg igen 2-3 måneder senere....

Og fik en ny kur på 3 uger.

--Først derefter begyndte vi på forebyggende behandling. Og det er for Silke en behandling hver måned..

--Dengang levede hun nærmest af ormepiller:roll:. Der var såmænd heller

 

--Du må snakke med dyrlægen om grundig udryddelse af ormene. Og derefter behandling med Advocate.

 

--Silke er en meget udsat hund . I et temmelig inficeret område. Og hun har det rigtig godt i dag (tror jeg nok, vi får svar på vinterlorteprøven i morgen:mrgreen:).

 

Uuh. Jeg håber, at al den frost og kulde gør noget ved både snegle og hjerteorm...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Øv altså Lonny :megaked:

 

Tror vist også heller jeg må få mine hunde afsted, Ronja hoster tit efter at have leget. Troede det pga. hårboller (de tygger ret godt i hinanden), men nu er jeg da også blevet nervøs for det satans kryb :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke med ormen, men sneglene overlever fint kulden (deres æg er gravet ned i sikkerhed)

 

 

Øv at Silke har orm, dvs forebyggelsen slet ikke har virket :cry:

 

Dyrlægen var også temmelig chokeret:shock:...

Men Silke har jo været holdt fri for orm i 6 år nu, så forebyggelsen HAR jo virket..

Og jeg synes endda, at der har været rigtig FÅ snegle i sommer..

 

Dyrlægen frygter, at der er tale om begyndende resistens..:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

VIL I SÅ se at få samlet nogle lorte, Karina og Aussies... :shock:

I bor endda på Sjælland!

 

Og alle andre skal nok også liige tjekke, hvornår de sidst fik afleveret lorte.

Sygdommen HAR spredt sig til hele Danmark.

 

Og det er næsten for sent at gøre noget når hunden er begyndt at hoste eller har mistet appetitten..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har lige ringet...

 

Silke har osse hjerteorm..:shock:

 

Åh nej :megaked:

 

Øv altså Lonny :megaked:

 

Tror vist også heller jeg må få mine hunde afsted, Ronja hoster tit efter at have leget. Troede det pga. hårboller (de tygger ret godt i hinanden), men nu er jeg da også blevet nervøs for det satans kryb :cry:

 

Jeg syntes helt bestemt du skal se at komme afsted hurtigst muligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har givet besked om at Luna's lunger ikke har godt af at være ude i frostvejr, men hvordan pokker undgår man det i det her vejr :confused:

 

Så Luna's nye sko bliver alligevel ikke brug foreløbigt, så længe det er frosvejr må hun kun komme ud på korte ture, og hun må ikke anstrenge sig fysisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har givet besked om at Luna's lunger ikke har godt af at være ude i frostvejr, men hvordan pokker undgår man det i det her vejr :confused:

 

Så Luna's nye sko bliver alligevel ikke brug foreløbigt, så længe det er frosvejr må hun kun komme ud på korte ture, og hun må ikke anstrenge sig fysisk

Sikke noget møg, Lonny :cry:

 

Jeg ville tage et dækken på hende, ude på jeres ture - også de korte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke måtte kun gå små ture i snor, da hun havde hjerteorm som ung.....

 

---Og det må hun så heller ikke nu:megaked:..

 

Nårh, hun er jo blevet så gammel og fornuftig så hun godt kan gå stille og roligt uden snor.

Men turene bliver helt klart korte i den næste tid.. :cry:

 

Da hun fik behandling som 1-årig var hun i snor i nogle uger... Så skulle jeg liiige prøve om hun ikke kunne gå lidt løs.....

OG selvfølgelig skulle der hoppe en hjort op lige for næsen af os.

Hun STRØG af sted.

Dèr havde JEG nær fået et hjerteanfald...:stupid:

 

Lonnie, vi skal huske at samle ALLE lorte op fra vores syge hunde. --Men det gør du måske allerede.. Så er det bare mig selv, jeg siger det til.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget møg, Lonny :cry:

 

Jeg ville tage et dækken på hende, ude på jeres ture - også de korte.

 

Øv !

Sne og frost er jo noget mange hunde godt kan lide.

Jeg synes også ideen med et dækken lyder god :5up:

Spørg evt. dyrlægen om hun kan komme mere ud med dækken på.

Der er jo ikke sikkert - et dækken gør jo ikke forskel på den luft der bliver suget ind :???:

 

Det er jo netop det, det er ikke det at hun fryser, men det at det belaster lungerne at få den kolde luft derned, og det hjælper et dækken jo desværre ikke på :cry:

 

Silke måtte kun gå små ture i snor, da hun havde hjerteorm som ung.....

 

---Og det må hun så heller ikke nu:megaked:..

 

Nårh, hun er jo blevet så gammel og fornuftig så hun godt kan gå stille og roligt uden snor.

Men turene bliver helt klart korte i den næste tid.. :cry:

 

Da hun fik behandling som 1-årig var hun i snor i nogle uger... Så skulle jeg liiige prøve om hun ikke kunne gå lidt løs.....

OG selvfølgelig skulle der hoppe en hjort op lige for næsen af os.

Hun STRØG af sted.

Dèr havde JEG nær fået et hjerteanfald...:stupid:

 

Lonnie, vi skal huske at samle ALLE lorte op fra vores syge hunde. --Men det gør du måske allerede.. Så er det bare mig selv, jeg siger det til.. :???:

 

Og selvfølgelig samler jeg alle lorte op, både for at skåne andre for at gå igennem det samme som jeg, men så sandelig også for at undgå at Luna bliver smittet igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg sq ked af at læse Lonny :megaked:

 

 

i har sq ikke fortjent at det går ud over jeg hele tiden :ae:

 

 

Men et rimeligt liv er jo bedre end et ringe liv :blink:

Så som nogen skrev, skal hun jo bare ikke tumle hele tiden :blink:

 

 

:blink:Luna må gerne få en ekstra godbid når hun er frisk, det har hun fortjent :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Arj, Lonny, det er jeg virkelig ked af at læse! :megaked: Stakkels dig og Luna. Håber virkelig binyrebarkhormonet får slået ormene helt ud! Og håber for Jer, at de aldrig kommer tilbage :ae:

 

Og :ae: til Silke også

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej for pokker da også :megaked: Men hva' fa'en?? Jeg forstår det slet ikke? Hvordan kan hun have orm nu? Hvorfor virker de forebyggende piller ikke :evil: Er det Panacur?

Ihh det er da totalt forfærdeligt! Seriøst, jeg forstår det virkelig ikke..

 

Er hun ikke blevet tjekket flere gange efter det med Baldur? Tjekker dyrlægen afføring? Er det svært at se om en hund har hjerte-lunge orm? Vores dyrlæge siger hun vil starte med at lytte på lungerne (jeg har altså også en lille mistanke om orm her, men der er intet at se i afføringen).

 

:damn: Møgorm!! Skal hele HF ikke komme og rydde din have og markerne omkring jer for snegle, nu her til foråret? Vi stiller os på linje ligesom en hær, med diverse handsker, spande og lup! Jeg vil gerne komme.

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Dyrlægen siger at skaderne på Luna's lunger ligner en akut reaktion, det vil sige at det ikke, som vi troede, er længe siden at hun har haft hjerte/lundeorm, men at hun måske har det nu.

 

Skaderne er ret alvorlige, og dyrlægen vil gerne give Luna binyrebarkomon i 4-6 uger, og hvis dette ikke hjælper, så kan vi lave en skylning samt prøve af hendes lunger.

 

Vi skal påny komme med en afføringsprøve, men lige nu forsøger jeg at få fat i dyrlægen, for jeg forstår jo ikke at vi ikke bare sætter hende i behandling for hjerte/lungeormen med det samme.

 

Hvad angår mandlerne, så forventer dyrlægen først svar i næste uge, og når svaret kommer, så vil vi igangsætte med den antibiotika der kan slå netop denne type infektion ned.

 

Dyrlægen mener ikke at andre af Luna's indre organer har taget skade, men jeg stoler ikke på det, så jeg vil have taget prøver af Luna's nyrer (det var jo der Baldur blev syg), og så vil jeg undersøge om man på anden vis kan teste resten af hendes indre organer.

 

Lortedag!

 

Nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej og atter nej! Hvordan fuck kan I være så fanden gale uheldige? Det er sq da ikke fair! :megaked:

 

Jeg krydser virkelig hårdt for, at I kommer lettest muligt over det her! :x::x2: :ae:

 

Dyrlægen har lige ringet...

 

Silke har osse hjerteorm..:shock:

 

Og også Silke? Nej altså... God bedring! :ae:

 

Ej for pokker da også :megaked: Men hva' fa'en?? Jeg forstår det slet ikke? Hvordan kan hun have orm nu? Hvorfor virker de forebyggende piller ikke :evil: Er det Panacur?

Ihh det er da totalt forfærdeligt! Seriøst, jeg forstår det virkelig ikke..

 

Er hun ikke blevet tjekket flere gange efter det med Baldur? Tjekker dyrlægen afføring? Er det svært at se om en hund har hjerte-lunge orm? Vores dyrlæge siger hun vil starte med at lytte på lungerne (jeg har altså også en lille mistanke om orm her, men der er intet at se i afføringen).

 

:damn: Møgorm!! Skal hele HF ikke komme og rydde din have og markerne omkring jer for snegle, nu her til foråret? Vi stiller os på linje ligesom en hær, med diverse handsker, spande og lup! Jeg vil gerne komme.

 

Man kan ikke se ormen i afføringen - hvis det var så dejligt enkelt, ville det jo ikke være nødvendigt at samle op til dyrlægen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...