Hop til indhold

Luna's dyrlæge besøg


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna har jo været til dyrlægen i dag

 

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/13015-en-lille-undren.html

 

Og det var meget godt hun kom det, der var gået betændelse i såret på hendes fod, så hun fik et skud antibiotika og piller med hjem til de næste 5 dage :ae:

 

Samtidig fik vi en lille snak om at jeg stadig syntes hun hoster, f.eks. når hun skal gø, og hun har meget let ved at få godbidder og andet galt i halsen. Og ud over det, så syntes jeg at hun bliver meget let forpustet.

 

Jeg foreslog dyrlægen at Luna måske har det man kalder blød gane, da hun nogen gange også ligesom harker i det. Dyrlægen mente godt at det kunne være en mulighed, men hun mente måske også at Luna kunne have for meget kød i svælget (eller sådan noget lignende), det er åbenbart noget man godt kan se hos amstaff'en, og dette kan indsnævre hendes luftrør lidt, og dermed er der ikke helt plads nok til at hun kan trække vejret ordentlig.

 

Men endnu værere, så frygtede dyrlægen egentlig mere at Luna måske stadig havde hjerte/lungeorm, og at hendes lunger eller hjerte måske er beskadiget :shock:

 

Så på tirsdag skal Luna igen til dyrlægen, denne gang skal hun i narkose, og så skal hendes mund og svælg undersøges, og der skal tages røgten af hendes hjerte og lunger.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 151
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ved slet ikke hva jeg skal sige/skrive... sidder bare med en klump i halsen og tænker: Det kan bare IKKE passe at I skal blive ved med at slås med alle de problemer !

 

Jeg håber så inderligt at der er tale om blød gane og ikke mere end det, nu SKAL I altså til at have det godt og bare kunne nyde hinanden !

 

STORT KNUS og en masse :x::x2::x:

fra Tøserne og mig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: iiih altså...

 

:ae:

 

NU STOPPER DET ALTSÅ? :x::x: herfra

 

Jeg ved slet ikke hva jeg skal sige/skrive... sidder bare med en klump i halsen og tænker: Det kan bare IKKE passe at I skal blive ved med at slås med alle de problemer !

 

Jeg håber så inderligt at der er tale om blød gane og ikke mere end det, nu SKAL I altså til at have det godt og bare kunne nyde hinanden !

 

STORT KNUS og en masse :x::x2::x:

fra Tøserne og mig :ae:

 

Tak :-)

 

Og ja, jeg syntes også godt at det kan stoppe nu, jeg orker ikke rigtig mere for at være helt ærlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Erj seriøst?

 

skal i nu til at have problemer igen?

 

 

 

 

Jeg troede vi alle sammen var blevet enige om at nu sluttede det!

 

 

 

 

God bedring til Luna, og så håber jeg at det bare er for meget kød og at det ikke har det fjerneste med de orm at gører.

 

 

Skal nok krydse for at det går :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har jo været til dyrlægen i dag

 

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/13015-en-lille-undren.html

 

Og det var meget godt hun kom det, der var gået betændelse i såret på hendes fod, så hun fik et skud antibiotika og piller med hjem til de næste 5 dage :ae:

 

Altså :evil:

Det er synd hun har fået betændelse :ae:

Men antibiotika hjælper forhåbentligt hurtigt.

 

Men endnu værere, så frygtede dyrlægen egentlig mere at Luna måske stadig havde hjerte/lungeorm, og at hendes lunger eller hjerte måske er beskadiget :shock:

 

Så på tirsdag skal Luna igen til dyrlægen, denne gang skal hun i narkose, og så skal hendes mund og svælg undersøges, og der skal tages røgten af hendes hjerte og lunger.

 

Jeg springer let henover det med for meget kød - det ved jeg ikke noget om.

 

Men hun har haft hjerte-/lungeorm ? Og fået kur mod det ?

Har der ikke efterfølgende været en kontrol, der viste der ikke var flere ?

Og hvor længe siden er det ?

 

Bailey har jo haft et meget alvorligt tilfælde :evil: Efter indlæggelsen og kuren skulle vi komme med afføringsprøve for at sikre der ikke var mere.

 

Jeg håber i hvert fald ikke det stadig er det - eller at det har sat spor, hvilket det jo kan gøre :cry:

(Er det stadig, så tal evt. med Uffe på Lyngby Dyrehospital. Det var ham der opdagede den i DK, og skulle være lidt af en ekspert på området)

 

Held og lykke på tirsdag :ae: :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

uha, hvor er det da bare for meget, hvis det stadig er ormene der spøger. Det håber jeg ikke.:ae:

 

Skal Luna have sok på foden, eller hvordan behandles betændelsen ud over antibiotika....

- Oskar har også betændelse i foden. Det er operationssåret, der er lidt betændt. Han har haft bandage, som er blevet skiftet hver 3. dag. Nu prøver vi med to sokker, som skal være helt tørre. Så kan foden få mere luft, og det skulle hjælpe.....Jeg er ved at være ret træt af sneen, for det gør det hele meget mere besværligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså :evil:

Det er synd hun har fået betændelse :ae:

Men antibiotika hjælper forhåbentligt hurtigt.

 

Jeg springer let henover det med for meget kød - det ved jeg ikke noget om.

 

Men hun har haft hjerte-/lungeorm ? Og fået kur mod det ?

Har der ikke efterfølgende været en kontrol, der viste der ikke var flere ?

Og hvor længe siden er det ?

 

Bailey har jo haft et meget alvorligt tilfælde :evil: Efter indlæggelsen og kuren skulle vi komme med afføringsprøve for at sikre der ikke var mere.

 

Jeg håber i hvert fald ikke det stadig er det - eller at det har sat spor, hvilket det jo kan gøre :cry:

(Er det stadig, så tal evt. med Uffe på Lyngby Dyrehospital. Det var ham der opdagede den i DK, og skulle være lidt af en ekspert på området)

 

Held og lykke på tirsdag :ae: :x:

 

Baldur (vores anden hund) blev jo aflivet her i november fordi han var blevet meget syg af følgesygdommene ved hjerte/lungeorm. Luna er aldrig blevet testet positiv for disse orm, men på trods af dette så mener 2 forskellige dyrlæger at hendes symptomer skyldes at hun også har ormen. Der er jo en voldsom stor smitterisiko i vores nærområde, i og med at Baldur jo har besørget i vores egen have :cry:

 

Hun får derfor forebyggende behandling på nuværende tidspunkt, det vil sige, at hver 3. måned får hun en ormekur, og dette selvom vi ikke kan finde nogen orme i hendes afføring.

 

Men på mandag skal jeg igen aflevere en afføringsprøve, og så må vi se om den viser noget denne gang. Og tirsdag skal hun jo så have taget røgten af hjerte og lunger, for at se om den ormeinfektion de tror hun har (har haft) har gjort skade på hjerte eller lunger.

 

uha, hvor er det da bare for meget, hvis det stadig er ormene der spøger. Det håber jeg ikke.:ae:

 

Skal Luna have sok på foden, eller hvordan behandles betændelsen ud over antibiotika....

- Oskar har også betændelse i foden. Det er operationssåret, der er lidt betændt. Han har haft bandage, som er blevet skiftet hver 3. dag. Nu prøver vi med to sokker, som skal være helt tørre. Så kan foden få mere luft, og det skulle hjælpe.....Jeg er ved at være ret træt af sneen, for det gør det hele meget mere besværligt

 

Luna har ikke sok på, men jeg begrænser hendes gåture indtil vi modtager de sko jeg lige har bestilt til hende :-D

 

Jeg tror bestemt at det hjælper at sørge for at foden får luft så den bedre kan hele. Så jeg tror at det vil virke bedre med sokkerne end med en forbinding. Renser I det dagligt, så der ikke går yderligere betændelse i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sku gør i så :vuf: .........jeg vil oss ha smarte røde sko :banan:

 

Jeg mente at "vi", altså os 4 tøser bliver de sejeste, vi andre må jo bare låne lidt af Luna's udstråling, så skal vi nok klare den :blink:

 

Men det kunne være vildt cool at begge hunde havde fine røde sko på, så skulle du og jeg bare finde nogle sko der matchede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Luna har ikke sok på, men jeg begrænser hendes gåture indtil vi modtager de sko jeg lige har bestilt til hende :-D

 

Jeg tror bestemt at det hjælper at sørge for at foden får luft så den bedre kan hele. Så jeg tror at det vil virke bedre med sokkerne end med en forbinding. Renser I det dagligt, så der ikke går yderligere betændelse i?

 

Ja, Oskar får to sokker på - den inderste vender vrangen udad.

Når han er ude at tisse, så kommer der en pose udenpå.

 

Jeg skal dagligt skifte sokker og rense pote. Hvis sokkerne bliver våde, så skal de skiftes.

Jeg har lige fået en udesko/tyk sok med gummi, som Oskar kan bruge, når vi får lov til at gå en rigtig tur igen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Oskar får to sokker på - den inderste vender vrangen udad.

Når han er ude at tisse, så kommer der en pose udenpå.

 

Jeg skal dagligt skifte sokker og rense pote. Hvis sokkerne bliver våde, så skal de skiftes.

Jeg har lige fået en udesko/tyk sok med gummi, som Oskar kan bruge, når vi får lov til at gå en rigtig tur igen.....

 

Jamen skal du ikke tage sokkerne af når han er inden for, så såret kan få noget mere luft?

 

Luna skulle da kun have forbinding på i 3 dage, derefter skulle det have luft. Og dengang hun blev opereret i maven, der fik hun hverken plaster eller forbinding på, netop fordi at såret havde bedst af at få luft

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Havde ikke lige set efterfølgeren her!

 

Åh, hvor er jeg ked af at høre om udfaldet fra dyrlægebesøget. Det var jo slet ikke sådan beskeden skulle lyde.. :ae:

 

Til gengæld er det jo helt vildt godt at du var så opmærksom på Luna, og fik hende til dyrlægen. Jeg tilslutter mig naturligvis resten af koret og krydser fingre til på tirsdag!

 

Hun har det ellers godt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen skal du ikke tage sokkerne af når han er inden for, så såret kan få noget mere luft?

 

Luna skulle da kun have forbinding på i 3 dage, derefter skulle det have luft. Og dengang hun blev opereret i maven, der fik hun hverken plaster eller forbinding på, netop fordi at såret havde bedst af at få luft

 

Nej sokkerne skal være på hele tiden...Måske skal han af med sok på mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...