Bailey_f1 Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Er i næsten alle aviser nu. Det er simpelthen utrolig hvad folk kan finde på :evil: Ekstra Bladet - Mishandlet hundehvalp fundet i affaldsskakt Hundehvalp død efter grov mishandling - Krimi - BT.dk Hvalp fundet mishandlet i affaldsskakt - TV 2 Nyhederne En ejendomsfunktionær i en boligblok på Lykkegårdsvej i Esbjerg fandt i morges en mishandlet hundehvalp i en affaldsskakt, oplyser politiet. Det drejer sig om en krydsningshvalp – sandsynligvis mellem en dansk-svensk gårdhund og en labrador. Hunden blev fundet klokken 08.25. Nogen havde øjensynligt forsøgt at skære halsen over på den med et dybt snit, og hvalpen havde blødt meget, mens den lå i affaldsskakten. Alligevel var den stadig i live. Hvalpen blev kørt til et dyrehospital i Esbjerg. Her kunne dyrlægen konstatere, at hunden udover mishandlingen fra snitsåret blandt andet havde et brækket ben. Hundens ejere, et yngre par, er fundet. Parret er sigtet for dyremishandling, skriver Syd- og Sønderjyllands Politi i en pressemeddelelse. Edit: Hvalpen overlevede i første omgang, men blev senere aflivet, da den var for hårdt medtaget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Er tom for ord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Januar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Ja, vi skulle have det som i USA - 2 år bag tremmer for dyremishandling :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Jeg er ikke tom for ord men dem jeg har egner sig ikke til at komme ud og ja mindst 2 år de kunne for min skyld rådne op i en affaldsskakt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Altså hvis man ikke vil have sin hvalp længere er der andre alternativer Forstår ikke lige hvad der er sket, men har så heller ikke haft lyst til at læse artiklen, må jeg indrømme. Kan godt undvære den slags nyheder. Stakkels lille ven at skulle ende sit liv på den måde...og efterladt helt alene i skakten og forblødende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Det er virkelig uhyggeligt så lidt respekt, der er for andre levende væsen efterhånden, både ift. mennesker og dyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Elsang Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Fy for den lede:evil: Smid dem ned i skakten og så kan de rådne op der!!! Stakkels lille pus:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst joka Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Får helt kuldegysninger. Føj da :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Det er ufattelig at folk, så syge i hovedet , påtager sig ansvaret for et dyr. Godt de blev fundet , men hvad så??? Og den stakkels hvalp, jeg er uden ord. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Belzique Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Stakkels stakkels lille pus :megaked:, hvor jeg dog græmmes over den måde nogen mennesker bahandler dyr på (og andre mennesker for den sags skyld). For min skyld kunne de selv rådne op i en affaldsskakt. Tror det er godt at dyrlægen valgte at aflive staklen, skulle den have overlevet så er det da noget af en grum oplevelse at starte livet med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Godt de blev fundet , men hvad så??? Ja, det er jo det, der er det vigtigste. For umiddelbart virker det til, at man kan gøre sådan noget ganske "gratis"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Januar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Det er ufattelig at folk, så syge i hovedet , påtager sig ansvaret for et dyr. Godt de blev fundet , men hvad så???Og den stakkels hvalp, jeg er uden ord. Ja, det er jo det, der er det vigtigste. For umiddelbart virker det til, at man kan gøre sådan noget ganske "gratis"... Jeg er også meget spændt på at høre hvad straffen bliver ! 500 kr for hærværk ? Nu må vi altså til at have nogle ordentlige straffe for dyremishandling ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst k9lover Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Puha er helt rystet - der ud over skal jeg ikke skrive mere da jeg sikkert vil blive bedt om at tage mundkurv på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Kan slet ikke bære at tænke på, hvor det lille væsen har lidt og været bange. Det kan ikke være velfungerende mennesker, der gør den slags. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Den eneste undskyldning er jo , at begge ejerer er sindsyge, pzykopater eller helt vanvittige af misbrug. Men trappen bør ikke tage hensyn til dette, for vi har desværre for mange syge mennesker i vort samfund. Har lige nu 3 snart 3 ugers hvalpe, så er helt hvalpeskruk. Og så lige- Hvem har dog overdraget en hvalp til sådanne mennesker????????????? Alle ligeglade med dens fremtid. En masse dyrevenner burde møde op, hver gang der foretages en retssag med dyremishandling, så vort retsudvalg/Justitsministerirum kan blive det begribeligt, at en masse danskerer er imod de altfor slappe straffe for mishandling af alle dyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ThomasTBO Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Stakkels lille hvalp Mht. straf, så mener jeg ikke der skal idømmes bøde... heller ikke fængsel, faktisk, men derimod såkaldt 'tidsubestemt forvaring' - der teoretisk set kan være resten af livet. Forvaring bruges til mordere, seksualforbrydere o.lign., der i deres nuværende tilstand skønnes at udgøre en væsentlig fare for deres omgivelser (som oftest sindssyge). Mennesker der er i stand til at mishandle en hundehvalp på denne måde, må betegnes som psykopater, i kraft af deres følelseskulde, afstumpethed og komplette mangel på empati. Jeg er udmærket klar over det "kun" (i ekstreme anførselstegn) gik ud over en hund, men i princippet bør det vel behandles med samme alvor, som hvis det var et menneske det var gået ud over - hvis man er i stand til at begå en handling som denne, er man teoretisk set vel i stand til alt, eftersom der ikke synes at være hæmninger eller følelser til stede. Så ikke for hævnens skyld, men ganske enkelt fordi alt andet er for farligt, ønsker jeg mig, at 'dybt psykopatiske' handlinger, uanset hvem de går ud over, bør kunne føre til anbringelse i forvaring, indtil vedkommende ikke længere skønnes at være til fare for sine omgivelser, om det så er resten af livet, then so be it! Bødestraf hjælper ikke en bønne overfor en psykopat... Lille bøde = sur psykopat, stor bøde = meget sur psykopat. Almindeligt fængsel eliminerer heller ikke de personlighedsmæssige træk, der førte til episoden. Vedkommende vil være nøjagtigt lige så farlig (mindst) bagefter, så... forvaring!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Disse mennesker burde jo fjernes fra samfundet og i behandling og så denne tillægsstraf , at ikke måtte eje dyr, før de evt mentalt er i stand til at kunne påtage sig det ansvar, hvis overhovedet nogensinde i fremtiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Ja, det er jo sådan nogle sager, min kæreste elsker at bringe op, fordi han ved, at jeg er imod straffe som sådan. I det her tilfælde vil jeg mene, at den bedste løsning er en behandlingsdom. Som du, ThomasTBO, er inde på så er de jo afstumpede og uden empati for andre levende væsener, og selvom man ikke kan lære dem empati, så kan man lære dem at forstå, at andre væsener også kan føle smerte, og man kan lære dem at stoppe fra at udføre de handlinger. At jeg ikke smider dem i fængsel, skyldes kun mit princip omkring straffe. Der er jo folk derude, som vil mene, at "det kun var en hund"...men til dem, kan man jo kun sige, at den slags tit starter med dyrene for så at blive mennesker, der er de næste ofre. Og i det hele taget, hvad er forskellen? Dyr og mennesker føler angst og smerte på samme måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts