Hop til indhold

At-t-t-t-juuuuuiiii....... BONK!


potil
 Share

Recommended Posts

Fra om alt og intet-tråden:

"mine forældres hund har jo fået snuset noget op i næsen så det sidder fast :cry:

Den stakkels lille hundebasse!

de snakkede med dyrlægen om hvad der kunne gøres - og der er vist ikke så meget at gøre ved det, men de kunne sige at en "overfladisk" undersøgelse ville koste 2500,- :shock::shock::shock: og man kunne også lave en, endnu dyrere, kikkertundersøgelse i snuden, uufff, det lyder bare for ubehageligt!!

 

stakkels hund - uanset hvad så bliver det mega ubehageligt :cry: "

 

 

 

Er der nogle herinde med nogle gamle husråd om sådan et problem?

kan man skylle snudeskaftet i saltvand måske?

hvis nu man kunne undgå bedøvelse og pilleri i hendes næse, så var det altså meget at foretrække :blink:

Hun er heldigvis ikke konstant plaget af det, men det er tydeligt at det genere hende en gang imellem :hmm:

 

 

Hun lyder som overskriften, et giga nys der ender med at hun slår hagen i gulvet :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke så meget om det. MEN jeg ved at en kammerats hund havde kræft i næsen:cry:

 

Det er så altså ca 20 år siden. En stor sort labbe-dreng:-D Så det er ihvertfald nok godt de får det undersøgt

 

 

Det må være frygteligt at opleve :shock:

Man kan høre på Tinkas vejrtrækning at det har flyttet sig, så tror ikke det er en knude :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha fik et stift græsstrå i næsen, det var totalt ubehageligt og han nøs og der kom blod og alt muligt :megaked:

 

Men efter et døgns tid fik han det ligesom nyst ud.... Nyser dine forældres hund slet ikke? Eller sidder det (hvad er det?) meget langt oppe?

 

2500 lyder da af voldsomt meget? Er det deres dyrlæge de har talt med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha fik et stift græsstrå i næsen, det var totalt ubehageligt og han nøs og der kom blod og alt muligt :megaked:

 

Men efter et døgns tid fik han det ligesom nyst ud.... Nyser dine forældres hund slet ikke? Eller sidder det (hvad er det?) meget langt oppe?

 

2500 lyder da af voldsomt meget? Er det deres dyrlæge de har talt med?

 

 

Jo hun får nogle hasarderet nyseanfald nogle gange... og i samme forbindelse slår hagen i gulvet, men tror det sidder langt oppe i næsen på hende, første gang de ringede til dyrlægen, blev der sagt at så længe det der blev nyst ud ikke var farvet, så skulle vi lade det være, men det er jo generende for hende, så derfor ringede vi igen.

de 2500,- er jo fordi hun skal bedøves for at de kan komme til at pille hende rigtigt godt og grundigt i næsen :cry:

- det er samme dyrlægehus vi bruger, mine forældre og jeg...

 

Jeg har foreslået min mor at de kan ringe til Gudrun Frantsen, måske har hun en alternativ ide til det her? (som måske ligefrem kan ordnes telefonisk :genert::blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i prøvet at kigge op i næsen? Eventuelt med en lommelygte til hjælp? Måske kan i være så heldige at tingen sidder så i kan få fat i den, måske med hjælp af en ørerenserpind?

 

 

ja, de prøvede i starten, men uden at de kunne se noget... også var det at hun begyndte at fløjte med næsen, også troede vi jo at det nok var på vej ud, men ak nej :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes altså at de 2.500 lyder dyrt :???:

 

Lucki fik foretaget en kiggertundersøgelse af næsen, men det kostede da ikke så meget "kun" omkring 1.700, tror jeg :hmm:

 

Han havde så en svult helt oppe i næsenhulen :???:

 

 

ja, jeg synes også at det er en hamper pris...:hmm:

men hvordan foregik undersøgelsen og ikke mindst hvordan tog Lucki det?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg synes også at det er en hamper pris...:hmm:

men hvordan foregik undersøgelsen og ikke mindst hvordan tog Lucki det?

 

Helt præcist hvordan det foregik, ved jeg ej, da jeg ikke var tilstede :oops:

 

Men Lucki kom i fuld narkose og fik en kiggert "stukket" op i næsen, han fik ikke foretaget en biopsi, da svulsten var for skrøbelig = dyrlæge var bekymret for den blødning en biopsi ville forårsage :???: - havde der været et fremmedlegme ville det være blevet fjernet, det var der så ikke .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dine forældre en sygeforsikring? For det ville vel dække sådan en omgang.

 

Ej, tænk at det er så dyrt, for en ting i næsen.

Kan ikke rigtigt komme på andet.. Hvis i begynder at hælde vand op, flipper hunden så ikke skråt? Og hvor ender vandet? Og skubber det tingen længere ind eller kommer den ud? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dine forældre en sygeforsikring? For det ville vel dække sådan en omgang.

 

Ej, tænk at det er så dyrt, for en ting i næsen.

Kan ikke rigtigt komme på andet.. Hvis i begynder at hælde vand op, flipper hunden så ikke skråt? Og hvor ender vandet? Og skubber det tingen længere ind eller kommer den ud? :hmm:

 

Jeg ville ikke begynde at eksperimentere selv, det kan risikere at gøre mere skade end gavn :genert:

 

Ved godt, at der ikke er mange græsfrø for tiden, men dem, der er, har nogle ækle modhager, som bare borer sig længere og længere ned i det bløde væv, AV :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dine forældre en sygeforsikring? For det ville vel dække sådan en omgang.

 

Ej, tænk at det er så dyrt, for en ting i næsen.

Kan ikke rigtigt komme på andet.. Hvis i begynder at hælde vand op, flipper hunden så ikke skråt? Og hvor ender vandet? Og skubber det tingen længere ind eller kommer den ud? :hmm:

 

De har ikke sygesikring..

Jeg tror såmænd Tinka ville tage det det ganske ok at få vand i næsen, men som I også skriver, så er der jo risiko for at gøre det hele meget værrere...

så det ender nok med den dyre undersøgelse, måske man skulle være rigtig fræk og prøve at prutte om prisen nu hvor vi ved at kan gøres for mindre :slem::banan::mrgreen::rolleyes: (aaii, det er der vist ingen af os der kunne få sig til... )

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

:banan::banan::banan:

 

Tinka har lige nyset ET KÆMPE STRÅ (og blod) ud af næsen!!!

og min mor siger at hun har det godt :hjerte::hjerte:

 

der kommer et billed af stråmonstret senere :blink:

Åh hvor er det bare dejligt at hun har befriet sig selv for snudeplagen.... så er hun sig selv igen :lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan:

 

Tinka har lige nyset ET KÆMPE STRÅ (og blod) ud af næsen!!!

og min mor siger at hun har det godt :hjerte::hjerte:

 

der kommer et billed af stråmonstret senere :blink:

Åh hvor er det bare dejligt at hun har befriet sig selv for snudeplagen.... så er hun sig selv igen :lun::lun:

 

WIIIIIII:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op:shock: Det kan ikke have været rart, godt hun fik nyst det ud

 

Ja det er helt vildt :shock:

- men jeg synes egentligt at hendes nyseri havde været aftagende det sidste stykke tid, men det har nok bare været stilhed før stormen :vedikke:

 

Men hvor er det dejligt at det er overstået, uden narkose og alt mulig andet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Autch! Den har siddet deroppe i en hel måned? Det var da godt den kom ud.

 

ja.. men hun havde jo ikke nyset så voldsomt på det sidste, så jeg gik og troede at det måske var kommet ud, men det var det ikke :shock:

 

jeg synes det er vildt at hun har kunnet snuse sådan en fætter op i næsen og at vi ikke har kunnet få øje på den heller :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som om den er todelt.. Gad vide om der har siddet en del i hver sit næsebor - så er det altså svært at få den nyst ud tror jeg.

 

Godt hun er sig selv igen! :-D

 

 

ja det er i to stykker, så det har nok siddet ned i hver sit næsebor, da hun havde nyset fandt de det lille stykke først og da de tørrede op efter hende lå det store stykke i blodet... Men det må jo ha' siddet langt oppe, for ingen af os har kunnet få øje på det... Men jeg glæder mig bare så meget til at se hende næste weekend - og give hende et kæmpe kram :lun:

Hun burde faktisk få en præmie for hendes nyse-indsats :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...