Hop til indhold

Ideer til hjemmelavet hundelegetøj?

Gæst majajosefine
 Share

Recommended Posts

Gæst majajosefine

Hejsa :-).

Har været inde på end masse hjemmesider & været i butikker, men synes bare at hundelegetøj er dyrt :shock:.

Tænkte om der var nogen herinde der ligger inde med nogle gode ideer til noget dejligt (billigt) hundelegetøj?

Jeg kan starte:

Tag en ½ liters colaflaske, skru låget af og fyld den med godbidder, eller alm. hundemad, så har det bette kræ nogle minutters underholdende :lol:

Jeg beklager hvis der allerede er sådan en debat, men har ikke kunne finde nogen. :engel:

Mvh. Maja & Egon.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BeagleDog

Sally er helt vild med garnnøgler, derfor har jeg lavede en pompon til hende af uldgarn, den er hun i hvert fald glad for.

Jeg syntes tit det er det hun selv finder, der er det største hit f.eks. grankogler - grisser dog en del, men så længe hun har det sjovt:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar synes plastikting er sjove. Plastikkrus, plastikbøtter og plastikflasker :-)

Vær bare lige opmærksom på hvilken type hund du har - Karla elsker også plastic-ting og det hun elsker allermest er den lyd plastic giver når det flækker mellem hundetænder :evil:

Der er eddermame røget mange tupperware-dimser på den konto

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær bare lige opmærksom på hvilken type hund du har - Karla elsker også plastic-ting og det hun elsker allermest er den lyd plastic giver når det flækker mellem hundetænder :evil:

Der er eddermame røget mange tupperware-dimser på den konto

Det er selvfølgelig rigtig :-) Men de plastikkrus han har fået lov at lege med er ret hårde så tror ikke han kan ødelægge dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine
Hehe okay, så stærk er Oskar bare ikke så :blink: Men han har faktisk heller aldrig ødelagt noget af hans legetøj. Måske er han bare godt opdraget :fornaermet: Haha :slem:

Det tror jeg på Ditte :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Humm - jeg synes jeg havde lavet et indlæg tidligere på dagen - jeg er vist ved at blive gammel :oops:

Vi lavede i går en lille vippe. Det er meningen at vi lægger en kiks i den ene ende. Bailey skal så trykke den anden ende ned, så kiksen flyver op, og hun skal så gribe den.

Hun har ikke fanget den endnu, men det kommer vel :lol:

Vippen har jeg lavet af en linial og en tændstiksæske som jeg har sat linialen fast på med noget tape.

Link til indlæg
Del på andre sites

Klip nogle tykke strimler af gamle, slidte jeans og bind knude på, evt. kan man binde knuden løst og så putte en godbid ind i stoffet. Så skal der arbejdes...

Jeg har selv overvejet noget lignende, men da Elvis er slem til at rende med vores tøj, er jeg bange for at han tror, det nu er legalt at rende med tøjet, hvis han får noget tøj som legetøj :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa har en aktivitetskasse. det er en lille papkasse der er skåret til så hun kan stå på gulvet og nå ned i bunden af kassen uden hun rammer mod den øverste kant.

I kassen er stofrester, et lille bæger og en sok. Jeg gemmer godbiderne mellem stofresterne, i sokken og under bægeret, så hun skal rode rundt med snuden for at få fat i godbiderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine
Groa har en aktivitetskasse. det er en lille papkasse der er skåret til så hun kan stå på gulvet og nå ned i bunden af kassen uden hun rammer mod den øverste kant.

I kassen er stofrester, et lille bæger og en sok. Jeg gemmer godbiderne mellem stofresterne, i sokken og under bægeret, så hun skal rode rundt med snuden for at få fat i godbiderne.

Hvor kreativt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine
det er rigtig smart og man kan jo gøre det mere svært efterhånden som hunden bliver bedre og bedre. Og når kassen er blevet ulækker hneter man jo bare en ny i netto eller fakta :blink:

Ja, det er smart :mrgreen:

Er bare ikke den mest kreative, hehehe :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites