Hop til indhold

Aktivitetstæppe ?


Gryn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Dog Treat Trapper

 

Nina Ottosen Treat Trapper

 

Her er det på tilbud: FunkyDogShop, hundeudstyr, hundeartikler, hundeting, hundelegetøj, hundefoder, hundetilbehør

 

Der er også en tråd herinde et sted om, hvordan man selv kan sy et, men kan ikke huske, hvor den ligger. :vedikke:

 

Tak.

Jeg kan desværre ikke sy, så må vist betale mig fra det.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker syede Imba selv et - det er så nemt, at jeg tror selv jeg kan finde ud af det :vedikke:

 

Så vidt jeg kunne forstå - så lagde du bare 2 kvadratiske tæpper ovenpå hinanden - det øverste lidt mindre end det nederste - og så siksakkede du diagonalt fra hjørne til hjørne på begge leder - og vupti - hjemmesyet tæppe til ca 30 kr - istedet for 400 kr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Der er også ét fra www.termoland.dk det koster kun 150 kr men er selvfølgelig heller ikke så flot som ovenstående :-)

 

Leg "godbidsskjul" med din hund

lille tæppe af amaretta med 12 lommer til at gemme godbidder i.

Amaretta (kunstskind) er det materiale vi bruger til lapper på termobukser.

Tæppet er syet sammen af lapper og er robust og kan vaskes....

Se under "Diverse" og "hund".....

 

Kan ikke lige få lov at kopiere billedet over...

Link til indlæg
Del på andre sites

ok lidt mere end 2 tæpper :mrgreen: tråden er her http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/5364-hundelegetoj-hjemmelavet.html#post142085

 

Jeg købte et fleecetæppe til 12 kr i jysk den anden dag, så det kan immervæk stadig laves meget billigt

 

Mange tak :kys:

Det er grundet handicap jeg ikke kan sy, men tror jeg kan lokke med min ene veninde. Hun er rigtig god til sådan noget, hun har bl.a. lavet en seng til Groa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved at de kun er syet diagonalt er at der er mere plads til at løfte tæppet og få fat i godbidden, men hvis du forventer at hun skal bore snuden ind i hullerne, og hun ikke har noget imod det, så er det vel ikke et problem. Men fordelen ved det andet er som sagt at hunden kan løfte hjørnerne for at få fat i godbidden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved at de kun er syet diagonalt er at der er mere plads til at løfte tæppet og få fat i godbidden, men hvis du forventer at hun skal bore snuden ind i hullerne, og hun ikke har noget imod det, så er det vel ikke et problem. Men fordelen ved det andet er som sagt at hunden kan løfte hjørnerne for at få fat i godbidden.

 

hun er jo en lille hund, med små poter og et lille snudeskaft, det var derfor jeg tænkte det...

 

Men jeg tror jeg starter med blot over midten på hver led, og hvis det viser sig at være alt for nemt, så kan jeg jo altid føje et diagonalt kryds til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det syes sådan her:

 

[ATTACH]21274[/ATTACH]

 

Det grå og blå er tæppe/stof lagt i lag, de sorte streger er der hvor syningen er. Man kan sikkert også lave krydset skråt på tæppet hvis man vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

diagonalt, eller :confused:

 

Groa er jo også en med spids snude og små poter.

 

 

sådan her var min umiddelbare ide - det blå og hvide er lag af tæpper og så er der streger der hvor jeg tænkte syningerne skulle være.... men det kan godt være det bliver for svært med små lommer... så tror jeg starter med et "kors" og så kan jeg sy et "kryds" senere hvis jeg synes det er for nemt for hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan her var min umiddelbare ide - det blå og hvide er lag af tæpper og så er der streger der hvor jeg tænkte syningerne skulle være.... men det kan godt være det bliver for svært med små lommer... så tror jeg starter med et "kors" og så kan jeg sy et "kryds" senere hvis jeg synes det er for nemt for hende...

 

Tak, Karla er vist også større end Groa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nina Ottesen go home :lol:

 

3 styks tæpper kreeret, forbrug 4 fleecetæpper og ca 3 timer ved symaskinen...

 

Hvis man ikke medregner min tid, så hardet kostet ca 60 kr i alt for alle 3 tæpper :mrgreen:

 

Et til os selv - det har Karla og Sif allerede indviet med stor glæde og entusiasme, et til Jackpot og et til Tulle og Bella (men sssssh! I må ikke sige det til dem, for det er en overraskelse ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Nina Ottesen go home :lol:

 

3 styks tæpper kreeret, forbrug 4 fleecetæpper og ca 3 timer ved symaskinen...

 

Hvis man ikke medregner min tid, så hardet kostet ca 60 kr i alt for alle 3 tæpper :mrgreen:

 

Et til os selv - det har Karla og Sif allerede indviet med stor glæde og entusiasme, et til Jackpot og et til Tulle og Bella (men sssssh! I må ikke sige det til dem, for det er en overraskelse ;-))

 

Hold da op hvor er de flotte :5up:

 

Men hvis du har brugt 3 timer på at sy dem, så tør jeg da slet ikke gå i gang med forsøge at lave et selv, jeg har ikke brugt en symaskine siden jeg gik i folkeskole, så det vil vist tage mig en hel dag :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor er de flotte :5up:

 

Men hvis du har brugt 3 timer på at sy dem, så tør jeg da slet ikke gå i gang med forsøge at lave et selv, jeg har ikke brugt en symaskine siden jeg gik i folkeskole, så det vil vist tage mig en hel dag :oops:

 

lige bortset fra Karlas dækken er dette kun anden gang jeg bruger en symaskine siden 1987-88 - så kom du bare i gang ;-)

 

Jeg valgte at siksakke kanten på alle 7 firkanter i alle 3 tæpper - det tager tid når man er nybegynder syerske - men derudover er det der tager længst tid egentlig at klippe firkanterne ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

lige bortset fra Karlas dækken er dette kun anden gang jeg bruger en symaskine siden 1987-88 - så kom du bare i gang ;-)

 

Jeg valgte at siksakke kanten på alle 7 firkanter i alle 3 tæpper - det tager tid når man er nybegynder syerske - men derudover er det der tager længst tid egentlig at klippe firkanterne ud.

 

Jeg har rent faktisk købt en symaskine for et par år sden, bare sådan en billig en fra Aldi, fordi at jeg havde en idé om at jeg ville sy sådanne nogen ting til Luna, men jeg har endnu ikke fået den pakket ud af æsken :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har rent faktisk købt en symaskine for et par år sden, bare sådan en billig en fra Aldi, fordi at jeg havde en idé om at jeg ville sy sådanne nogen ting til Luna, men jeg har endnu ikke fået den pakket ud af æsken :oops:

 

tsk tsk - jeg forventer et billede af Lunas nysyede aktivitetstæppe snarligst :mrgreen:

 

2 tæpper skulle kunne gøre det til et enkelt tæppe - Jysk har hvide tæpper til 12 kr, IKEA har blå til en 10'er. Ellers har Bilka og Jysk alle farver til 30 kr. Mine firkanter er ca (skiftevis den ene og den anden farve):

 

80 cm

70 cm

60 cm

50 cm

40 cm

30 cm

20 cm

 

Herefter er de lagt ovenpå hinanden i størrelsesrækkefølge og så siksakket fra midten af yderste kant til yderste kant - på begge leder. Jeg startede med at sy de tre nederste sammen og derefter de 4 øverste sammen, og tilsidst lagde jeg de to dele ovenpå hinanden og siksakkede dem sammen.

 

Vupti! Tæppe. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...