stargirl1970 Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Koda gav os en kæmpe forskrækkelse her til aften... :damn: Han har lidt af blærebetændelse lige siden vi fik ham som 8 uger gammel - han er nu 7 mdr. Efter utallige antibiotika kure og mange dyrlæge besøg, en del ultralydsscanninger og scanning med kontrast vædske blev han opereret i onsdags. Dyrlægen mente at der kunne være en sten i blæren - og måske også i den ene nyre. :shock: Men da han blev lukket op viste det sig at der ikke var nogen sten :klap::banan: men en forandring i vævet indvendig i blæren..:shock: Dyrlægen skar stykket med vævsforandring ud og sendte det til et labaratorie til nærmere undersøgelse - han mente dog ikke at der så ud til at være noget kræft. :klap: Samtidig blev den testikel der stadig sad i bughulen fjernet. Her til aften da vi kom hjem havde Koda så en udposning på størelse med 2-3 hønseæg ved siden af operationssåret...:shock::shock: Ind og ringe til vagtdyrlægen med samme - og han bekræftede vores mistanke om en alvorlig brok. Afsted med Koda til dyrlægen for at få en akut operation. ( Hurra for sygeforsikringer!!) Heldigvis viste det sig at alligevel ikke var en brok men derimod en vædske samling. Puha ..:banan: Den blev så tømt ud og vi skal så dyrlægen med Koda igen i morgen for at finde ud hvad vædskeansamlingen kommer fra. Nu må det godt snart være slut med syge hunde - Koda er Pegasus' tredie hund i træk der er syg.... Nu gider vi ikke mere så jeg har hermed besluttet at det nu er slut!!! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Januar 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2010 Øv hvor er det bare træls... :ae: Det er da noget af en omgang - Kan godt forstå i fik en forskrækkelse. Håber dyrlægen snart finder ud af hvad det er, så den lille mand kan blive helt rask. Hvornår får i svar på prøverne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Januar 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2010 Stakkels stakkels Koda...Og stakkels Pegasus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2010 Øv hvor er det bare træls... :ae: Det er da noget af en omgang - Kan godt forstå i fik en forskrækkelse. Håber dyrlægen snart finder ud af hvad det er, så den lille mand kan blive helt rask. Hvornår får i svar på prøverne? Dyrlægen sagde der gik 10-14 dage før han havde et svar på prøverne... Vi håber også at han snart bliver helt rask.. Al den blærebetændelse har jo også betydet at han endnu ikke er renlig - jeg har fuld forståelse for at hvalpe ikke kan holde sig tørre - men nu har vi tørret tisse-søer op i 5 mdr og nu må det altså gerne snart være slut... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2010 Stakkels stakkels Koda...Og stakkels Pegasus Tark Pegasus er også godt træt af det efterhånden... Det er hårdt at se sin hund syg hele tiden - Koda har jo stort set været syg i 5 mdr nu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Stakkels jer, jeg krydser fingre for at det er harmløst, og at det at dyrlægen fjernede det fortættede væv er nok til at alting nu er som det skal være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Stakkels jer, jeg krydser fingre for at det er harmløst, og at det at dyrlægen fjernede det fortættede væv er nok til at alting nu er som det skal være Jamen det er ganske harmløst - det har vi besluttet!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Øv hvor træls! Kan godt forstå I er trætte af det.. Det er ikke sjovt at se sin hund være så syg.. God bedring med ham :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Rigtig god bedring til bette Koda :ae: Hvor er det uretfærdigt, at den bette fyr skal igennem så meget :ae: Også sådan nogle :ae: til dig og pegasus ... I har brug for dem også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mette1107 Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Vil også bare lige sige god bedring :ae: Krydser en masse fingre og poter for jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst torulv Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 God bedring til Koda,jeg håber at det er over nu. Gorm sender et bredt slik til Koda:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Øv nej altså Jeg for at det er ganske ufarligt og nemt at "fikse". Vi vil IKKE have mere sygdom her på HF nu. BASTA!! Sender lige lidt trøste- og god bedring karma i jeres retning :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Jamen det er ganske harmløst - det har vi besluttet!! God beslutning :klap: God bedring til Koda Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret Februar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2010 Rigtig meget god bedring med Koda.Har I informeret opdrætteren om at Koda har haft konstant blærebetændelse og nu har fået fjernet den ene sten? Det er bare ØV med STORT når ens hvalp er syg Ja vi har talt med opdrætteren om Kodas sygdom - og at den ene sten ikke kom ned. De har været søde omkring det - og tilbage betaler knap en 1/3 af købsprisen. Det er rigtig hårdt med en syg hvalp - han har jo stort set været syg lige siden vi fik ham. I dag er han blevet lukket op igen fordi dyrelægen ville sikre sig at der ikke var hul i bughinden. Den vædske ansamling Koda har ved operationssåret er temmelig stor og dyrelægen kunne ikke afgøre ved en scanning hvad den skyldes. Men heldigvis var der ikke noget hul i bughinden - grunden til at der var en stor vædskeansamling var lidt uvist... Det er sådan noget der nogen gange sker men det er ikke farligt :klap: Og vævsprøven er også kommet tilbage - der var ikke nogen celleforandringer - altså er det ikke kræft :klap::banan::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2010 Hold da op :ae: Men dejligt at at det ikke er kræft Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 God bedring med ham - håber at han snart er på højkant :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Update... Efter operationen er det gået rigtig fint med Koda - han har været frisk og er også blevet renlig - ikke mere tisseri inden for. :banan: Meen nu er den gal igen :damn: - Koda har i løbet af weekenden fået en voldsom blærebetændelse igen. Han tisser materie og store klumper størknet blod. Nu ved jeg snart ikke hvad vi skal gøre mere - vi har ringet til dyrlæge der opererede ham og venter på at han ringer tilbage... Sidst var han også sådan lidt i tvivl om hvad der kunne gøres hvis operationen ikke hjalp - antibiotika i flere mdr måske... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 19, 2010 Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 :ae: :ae: Det er jeg forfærdelig ked af at høre Det er sq* snart på tide, at vinden vender jeres vej :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 :ae: :ae: Det er jeg forfærdelig ked af at høre Det er sq* snart på tide, at vinden vender jeres vej :ae: Tak for det - vi er også ved at være godt trætte af syge hunde... Pegasus overvejer at gå over til guldfisk istedet...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 19, 2010 Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Hvor er jeg dog ked af det på jeres vegne, det lyder absolut ikke rart :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Hvor er jeg dog ked af det på jeres vegne, det lyder absolut ikke rart :ae: Nej det er det heller ikke - stakkels Koda - man kan se det gør ondt på ham når han står og presser for at tisse store klumper blod og materie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 19, 2010 Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Tak for det - vi er også ved at være godt trætte af syge hunde...Pegasus overvejer at gå over til guldfisk istedet...:hmm: Kan jeg ski godt forstå :kys: men kan de blive godkendt til mili :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Kan jeg ski godt forstå :kys: men kan de blive godkendt til mili :blink: Nej det er nok mest det der problemet - altså det er nok lidt svært at rende rundt med nogle guldfisk og lave rondering...:hmm:Måske han skal prøve med vores kamp-kanin istedet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 19, 2010 Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 åh stakkels bette mand ønsker ham god bedring :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 19, 2010 Rapporter Share Besvaret April 19, 2010 Det lyder absolut ikke behageligt Rigtig god bedring med ham!! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts