Hop til indhold

Slutvægt golden retriever


Gæst Ronja
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

Vi er lidt i tvivl om hvad vægt Ronja skal slutte på. Manden mener hun ikke kommer til at veje mere end 25 kilo, men pt (14 uger) ligger hun lidt over vægtkurven til en 30 kilos hund. :vuf:

 

Hun er af den klassiske type, som jo ikke bliver ligeså stor som udstillingshunden, og Royal Canin skriver 27-40 kilo, som jo er et meget bredt spænd.

 

Et billede af Ronja skal der også til :-D (Godt nok 1 md gammelt)

picture.aspx?id=32969049

Link til indlæg
Del på andre sites

Min stabytæve vejer cirka 22 kg - hun er cirka 52 cm høj og spinkel men muskuløs.

 

En Golden tæve bliver så vidt jeg husker 52-56 cm i højden og betydeligt mere kraftigt bygget end en Staby.

Jeg ville nok påregne en vægt på 28-34 kg!

 

Min dyrlæge gav mig engang en tommelfingerregel, hvis man ganger hvalpen vægt som 16 ugers, vil du få voksenvægten.

Det gælder så vist ikke for gigantracer, men ellers skulle den holde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg troede som udgangspunkt selv ca 30 kilo, og med 2 bud der svæver deromkring er det jo heldigvis ikke helt galt afmarcheret.

 

Og ja hun bliver bare skønnere dag for dag :lun::lun:

 

Må lige få taget nogle nyt sitautionsbilleder (lidt mere besværligt når man ikke længere går hjemme hele dagen, men det kan jo lade sig gøre :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min stabytæve vejer cirka 22 kg - hun er cirka 52 cm høj og spinkel men muskuløs.

 

En Golden tæve bliver så vidt jeg husker 52-56 cm i højden og betydeligt mere kraftigt bygget end en Staby.

Jeg ville nok påregne en vægt på 28-34 kg!

 

Min dyrlæge gav mig engang en tommelfingerregel, hvis man ganger hvalpen vægt som 16 ugers, vil du få voksenvægten.

Det gælder så vist ikke for gigantracer, men ellers skulle den holde!

 

Går ud fra at du mener ganger med 2? :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke mindede meget om Ronja, da hun var hvalp.

 

Silke vejer i dag 31 kg.

 

Hold da op ja, de ligner godt nok hinanden rigtig meget! :lun: Hvor er hun skøn, hvis Ronja følger samme spor, kan vi forvente en rigtig smuk voksen hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op ja, de ligner godt nok hinanden rigtig meget! :lun: Hvor er hun skøn, hvis Ronja følger samme spor, kan vi forvente en rigtig smuk voksen hund :lun:

 

Jaha..... Jeg bliver helt blød når jeg ser Ronja:lun:.. Hun bliver nok osse rigtig rød ligesom Silke. Det er SÅ flot! Især i solskin...

 

Her er endnu et Lookalike-billede. Der er Silke lige flyttet ind, 8 uger gammel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min stabytæve vejer cirka 22 kg - hun er cirka 52 cm høj og spinkel men muskuløs.

 

En Golden tæve bliver så vidt jeg husker 52-56 cm i højden og betydeligt mere kraftigt bygget end en Staby.

Jeg ville nok påregne en vægt på 28-34 kg!

 

Min dyrlæge gav mig engang en tommelfingerregel, hvis man ganger hvalpen vægt som 16 ugers, vil du få voksenvægten.

Det gælder så vist ikke for gigantracer, men ellers skulle den holde!

 

Interessant om den holder :mrgreen: Jeg har lavet regnestykket - her går den ikke.

Karla 16 uger = 5,6 kg (skulle blive 11,2 som voksen så)

Karla halvandet år = 9,3 kg (og hun bør nok kun veje 9 for at være optimalt strømlinet :cool: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant om den holder :mrgreen: Jeg har lavet regnestykket - her går den ikke.

Karla 16 uger = 5,6 kg (skulle blive 11,2 som voksen så)

Karla halvandet år = 9,3 kg (og hun bør nok kun veje 9 for at være optimalt strømlinet :cool: )

 

Mon ikke det gælder bedst ved store hunde? :hmm:

 

Må veje Ronja om 2 uger, så vi kan se om det vil holde med de ca 30 kilo :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha..... Jeg bliver helt blød når jeg ser Ronja:lun:.. Hun bliver nok osse rigtig rød ligesom Silke. Det er SÅ flot! Især i solskin...

 

Her er endnu et Lookalike-billede. Der er Silke lige flyttet ind, 8 uger gammel:

 

Nøj hvor er udtrykket bare 100% identisk!

 

picture.aspx?id=32969035

 

Mht farven tror jeg hun bliver ligeså rød som Silke, man siger man kan se farven på ørerne, og de er meget mørke :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio var en lille splejs.. og er det stadigvæk :lol:

 

Han har dog fået en god del muskler på efterhånden, så han ligger mellem 24 og 25 kg.

 

Hans vækstkurve er også lidt sjov, var ved at tro han gik mod de 15kg da han var 4mdr... :stupid: :mrgreen:

 

Tror måske han er en af de tre hvalpe (10 om 9 dievorter), der ikke var så gode til at puffe de andre væk, som måtte have "ta selv bord" alene en gang imellem :stupid: :hjerte:

Kan huske en af hans brødre, da vi skulle hente ham, det var godt nok et "ordentligt brød" i forhold til Mio :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Nøj hvor er udtrykket bare 100% identisk!

 

picture.aspx?id=32969035

 

Mht farven tror jeg hun bliver ligeså rød som Silke, man siger man kan se farven på ørerne, og de er meget mørke :lun:

 

Åh, den gik lige i hjertet.:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Fu.., hvor er hun dejlig. :hjerte::hjerte::hjerte:.

 

Mht. til vægten, så tror jeg du skal regne med et sted mellem 25 -30 kilo. Især hvis hun er efter jagtlinjer og ikke udstillingslinjer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst vejlepigen

Hej med dig

 

Tillykke med den lille ny, altså jeg har en jagt goldenretriever (ikke udstillingsmodellen) og hun fylder snart 1,5 år og hun vejer ca 21-22 kg og de andre jeg kender fra med samme race deres tæver vejer heller ikke mere.

 

Hvor er hun fra??? Hun ser sød ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hanhund han vejer 40 kg men er også en stor dreng altså ikke tyk men høj og af den kraftige slags, og han er fin på den vægt, så mit bud vil også være ca 30 kg :blink:

 

Gad vide om Mio lider af komplekser over sin lave vægt på 25kg, hvis tæverne er helt oppe og ligge på 30kg?! :hmm:

Anyway, herhjemme er det tøserne der tager vægt-prisen, mens fyrene er nogle magre, langbenet nogle.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge gav mig engang en tommelfingerregel, hvis man ganger hvalpen vægt som 16 ugers, vil du få voksenvægten.

Det gælder så vist ikke for gigantracer, men ellers skulle den holde!

 

Det håber jeg passer! Vi har et væddemål om Motors slutvægt, jeg sagde 28-30 og Anders sagde 32,5 - han vejede 15 kilo da han var 16 uger.

 

Hans vækstkurve er også lidt sjov, var ved at tro han gik mod de 15kg da han var 4mdr... :stupid: :mrgreen:

 

Ej hvor har du fået sådan en proffesionel vægtkurve henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg passer! Vi har et væddemål om Motors slutvægt, jeg sagde 28-30 og Anders sagde 32,5 - han vejede 15 kilo da han var 16 uger.

 

 

 

Ej hvor har du fået sådan en proffesionel vægtkurve henne?

 

http://www.hillspet.dk/Adult/Pets.aspx :mrgreen:

 

Husk den bliver slettet når vovse fylder 1 år, så man skal gemme den inden - evt. screenshot :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hej med dig

 

Tillykke med den lille ny, altså jeg har en jagt goldenretriever (ikke udstillingsmodellen) og hun fylder snart 1,5 år og hun vejer ca 21-22 kg og de andre jeg kender fra med samme race deres tæver vejer heller ikke mere.

 

Hvor er hun fra??? Hun ser sød ud

 

Orv så slet ikke at der var svaret i denne tråd (jep har været lidt distræt og meget fraværende:oops: )

Ronja er fra Kennel Foglmann, og bare mere og mere en lækkerbidsken for hver dag der går, må lige lægge nogle nye billeder ind snarest, for nøj hun er jo vokset helt vildt! :lun: Mors egen lille prinsesse på nu 4½ mdr.

 

Okay, så tror jeg vi vil gå ud fra 25 kilo som manden også mener de ender med at veje.. for hun er ganske korrekt af jagtafstamningen, og de er jo meget mindre end udstillingslinjen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...