Hop til indhold

Retrieverline


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Godt, der er nogen der nævner, at halsbånd ikke hører til indendørs. Glemmer det selv, fordi det er så indgroet en vane.

 

Har desværre hørt fra anden hånd en historie om en hund, der blev fundet død af familien da de kom hjem. Den var hoppet op af et eller andet, og på vejen ned, havde halsbåndet hængt fast i et eller andet, sådan at hunden havde fået kvalt sig selv.

 

:skraek::megaked: --Hundeejere burde prøve at gå med deres hunds halsbånd en gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er vi jo så forskellige hvad angår halsbånd på vores hund eller ej.

 

Nike havde også halsbåndet på indenfor, men hun var heller aldrig uden opsyn - var hun alene hjemme røg halsbåndet selvfølgelig af.

 

Men på ture osv skal min hund altid have halsbånd på - løber hunden væk er det nemt for personen der finder den, at ringe op i stedet for at det skal gå gennem chippen, hvilket også er mere besværligt for den der finder hunden.

 

Desuden er det også lovpligtigt - og det er der vel en grund til !?

 

Og idag findes der altså rigtig rigtig mange kvalitets halsbånd som er, jeg vil ikke ligefrem sige behagelige, men de generer ihvertfald ikke hunden - og slet ikke hvis man går efter tommelfingerreglen - at der skal være plads til to fingre imellem hunden og halsbåndet.

 

Vi havde et Hurtta Sport halsbånd fra den gamle "serie". Det var virkeligt lækkert blødt, og foret så det ikke sled på hundens hår og hud.

 

Men ligefrem at sige at ejeren selv skulle prøve at gå med hundens halsbånd får det til at lyde som om at det er direkte dyremishandling at give hunden halsbånd på :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er vi jo så forskellige hvad angår halsbånd på vores hund eller ej.

 

Nike havde også halsbåndet på indenfor, men hun var heller aldrig uden opsyn - var hun alene hjemme røg halsbåndet selvfølgelig af.

 

Men på ture osv skal min hund altid have halsbånd på - løber hunden væk er det nemt for personen der finder den, at ringe op i stedet for at det skal gå gennem chippen, hvilket også er mere besværligt for den der finder hunden.

 

Desuden er det også lovpligtigt - og det er der vel en grund til !?

 

Og idag findes der altså rigtig rigtig mange kvalitets halsbånd som er, jeg vil ikke ligefrem sige behagelige, men de generer ihvertfald ikke hunden - og slet ikke hvis man går efter tommelfingerreglen - at der skal være plads til to fingre imellem hunden og halsbåndet.

 

Vi havde et Hurtta Sport halsbånd fra den gamle "serie". Det var virkeligt lækkert blødt, og foret så det ikke sled på hundens hår og hud.

 

Men ligefrem at sige at ejeren selv skulle prøve at gå med hundens halsbånd får det til at lyde som om at det er direkte dyremishandling at give hunden halsbånd på :hmm:

 

Luna har nu også halsbånd på 8 ud af 10 ture. Men når vi er på tur i mosen, leger Luna og Binka (en 3. veninde's hund) og Binka synes det er dagens højdepunkt at bide sig fast i Luna's halsbånd. Derfor har Luna ikke halsbånd på i mosen. Ej heller en dag som i dag, hvor vi lige har været nede på en runde på 10 minutter

 

Luna er alt alt for mor-glad til at løbe væk, derfor gør jeg det. Men skal vi på lang tur i skov, strand (der får hun det nu altså også af, når hun skal i vandet) over i centeret etc, jamen så har hun da halsbånd med skilt i, på

 

Og nej, jeg har aldrig prøvet hendes halsbånd og har heller ikke tænkt mig at gøre det. Luna's halsbånd er pt et halvkvæler, jeg bare kører indover hovedet på hende.. Så det sidder ikke stramt eller noget.. I burde kunne se det på nogle af mine billeder (dog ikke dem i går, for der brugte jeg retrieverlinen:-))

Redigeret af JeanetteH
En bette rettelse :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Men ligefrem at sige at ejeren selv skulle prøve at gå med hundens halsbånd får det til at lyde som om at det er direkte dyremishandling at give hunden halsbånd på :hmm:

Jeg vil ikke lægge hovedet på bloggen, men jeg opfattede det som der blev ment indedørs :hmm: :-D

 

...og som jeg skrev tidligere, så har jeg lavet et elastisk halsbånd af to simpele tykke runde elastiksnore - flettet sammen, en i rød og en i sort (ser skie smart ud) købt for få kroner i en stofforrentning.

 

Der sidder hendes navneskilt i.

 

Det bruger jeg når vi lufter vores vanlige steder i mosen, hvorfor? - fordi jeg vil være sikker på at det både bliver, men også kan krænges af skulle Misja hænge fast uden jeg kan se det/opdager det.

 

Især når jeg laver genstands søg i det høje vilde græs eller apportering i vand, masser af ting hun kunne hænge fast i er uheldet ude.

 

I øvrigt har mange kattehalsbånd et stykke elastik i, af samme årsag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Erkender blankt at jeg bryder loven flere gange dagligt mht. halsbånd...

 

Skulle Fie stikke af, jamen så må jeg betale den bøde det evt. giver og det vil jeg gøre uden at brokke mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig til at Motor har lært at gå pænt i snor, så vil jeg også have en retriever line, de er simpelthen top smarte! Men til den tid får han så også et halsbånd hans hundetegn kan hænge i.

Og den Menelli postede, den kan jo det hele :-D Men jeg vil have en rundsyet, ligesom snoren vi har nu. Også halsbåndet.

 

Pt hænger hundetegnet i hans sele, den får han også af når vi er inde. En gang imellem på aften tisse turen er jeg lidt doven og bruger hans snor som retriever line, men det er også bare en ind-ud tur, og så tager jeg fat i ham med hånden hvis jeg ser der kommer en hund eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også retrieverline :blink:

 

I starten brugte jeg det hovedsageligt når jeg var til agility, men bruger den faktisk rigtig rigtig tit nu. F.eks. hvis vi bare lige skal ud i haven, så gider jeg ikke stå og bøvle med halsbånd, der er retriverlinen meget lettere. Eller når vi går over i skoven, som ligger et stenkast fra hvor vi bor.

 

Jeg har selv den fra Ruffwear, og er super glad for den :5up:

 

Mht. retrieverline med stop, så har de en hos 4hotdogs Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Og lige et billeder af den jeg har :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...