Hop til indhold

Hvalpelegetøj?


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Hvilke legetøj kan i anbefale til en hvalp? så den ikke lige pludselig synes at den skal lege med gulvtæppet eller andet invetar i huset i stedet for :o) .

Har læst om et aktiverings tæppe, hvor man kan gemme hundekiks i?

Har i andre gode råd? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

I det hele taget er sådan nogle aktiveringsspil en rigtig god idé. Og en kong ville også være en god ting. Ellers er der selvfølgelig også alt det almindelige legetøj som sikkert også kunne være et hit. Og alt efter hvilken hund du har kan du købe legetøj efter det. Har fx hørt at terriere vist nok godt kan lide legetøj med piv i. Jeg ved ikke om det er rigtigt men det lyder meget sandt siden de dræbte rotter og mus osv i gamle dage :hmm: men hvad ved jeg :vedikke:

 

Held og lykke :vinken:

 

P.S. Man kan købe en bog der hedder "Leg med din hund" eller noget i den dur.. der er også nogle gode forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

En tennisbold er et hit hjemme hos os nu, men i starten gad han den ikke. Der var en stor fodbold, som var for stor til, at han kunne have den i munden bedre. Hver gang, han prøvede at hoppe op ad bolden, trillede den væk - og så kunne han jagte den igen :lol:

 

Uanset hvilket legetøj du køber, så prøv kun at have lidt legetøj fremme af gangen, og skift det med mellemrum. Det "nye" legetøj er så pludselig meget mere spændende end dét, den plejer at lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla elsker pivedyr, bamser og bløde bolde og har altid gjort det....

 

reb og lignende har hun aldrig været fan af og tennisbolde er kun sat i verden for at blive pelset og tygget til atomer :roll:

 

aktivitetstæppet kan du med fordel lave selv ud af x-antal firkanter af stof, aktivitetsspil er der ingen grund til at købe, hvis du vil spare lidt... køkkenrullerør med guffer i og sammenfoldede ender, youghurtbægre med guffer under, en sok med knude på og guffer indeni o.lign er lige så aktiverende for en hvalp og koster sådan ca gratis ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også foreslå , store reb den kan ruske / bide i. Et eller to kong legetøj, begge dele er super når tænderne klør :-D

 

Træ legetøj og tæppet ville jeg nok vente med til tandskiftet er ovre :hmm:

 

Men den med toilet rulle papet er også en super ide, buk begge ender sammen når du har lagt en godbid i dem. De giver "lidt" pap smulder, men hvalpen er glad og så sparer du lidt på møblerne.

 

Hvis ikke du kan finde nogle gode reb i nærhedden er de på tilbud ved www.apporten.dk

 

Hvis du komme forbi en genbrugs butik, er det ofte at du kan finde nogle billige bamser. Så er noget den kan "myrde" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

P.S. Man kan købe en bog der hedder "Leg med din hund" eller noget i den dur.. der er også nogle gode forslag.

 

 

Den har jeg :banan: den er bare suuupeeer!!! :mrgreen: Izzie kan snart det hele, bortset fra "genert hund".

 

Der er nemlig også hundetricks i den :klap:

 

Men jeg stemmer også i og siger tennis bold, nu har jeg ikke lige fanget hvor stor vovsen er, men du kan få nogle ret så små lyserøde og lyseblå bolde rundt omkring hos dyrehandlere, de er guld værd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har jeg :banan: den er bare suuupeeer!!! :mrgreen: Izzie kan snart det hele, bortset fra "genert hund".

 

Der er nemlig også hundetricks i den :klap:

 

Men jeg stemmer også i og siger tennis bold, nu har jeg ikke lige fanget hvor stor vovsen er, men du kan få nogle ret så små lyserøde og lyseblå bolde rundt omkring hos dyrehandlere, de er guld værd :5up:

 

A pro pos de her "hundetennisbolde" - er jeg den eneste der har oplevet at de er elendige? :confused: En almindelig tennisbold pelser hun og bider i indtil den flækker i to halve glober...

 

De der latterligt dyre "hundetennisbolde" kan gnaves til en million, milliard bitte bitte små stykker - og man behøver ikke engang at vente til man har pelset den... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

A pro pos de her "hundetennisbolde" - er jeg den eneste der har oplevet at de er elendige? :confused: En almindelig tennisbold pelser hun og bider i indtil den flækker i to halve glober...

 

De der latterligt dyre "hundetennisbolde" kan gnaves til en million, milliard bitte bitte små stykker - og man behøver ikke engang at vente til man har pelset den... :evil:

 

OBS! "almindelige" tennisbolde er lavet af glasfibre og slider meget på hundetænder!

 

Større hunde kan også komme i knibe med tennisbolde, da de er bløde og kan bides sammen - sluger hunden den, vil den udvide sig igen og det er uheldigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

OBS! "almindelige" tennisbolde er lavet af glasfibre og slider meget på hundetænder!

 

Større hunde kan også komme i knibe med tennisbolde, da de er bløde og kan bides sammen - sluger hunden den, vil den udvide sig igen og det er uheldigt....

 

men vel hellere slid på tænderne, end risikere at hun sluger x-antal små bitte skarpe stumper hård "gummi"-agtig bold? eller hva? de flækker vitterligt i en milliard stykker .....

 

ikke at spørgsmålet er så aktuelt, hun får ikke tennisbolde, kun bløde bolde... men hun finder jo af og til en tennisbold på gåture ... og til jul fik hun så to fine "hundetennisbolde" - deraf har jeg observeret forskellen

Link til indlæg
Del på andre sites

men vel hellere slid på tænderne, end risikere at hun sluger x-antal små bitte skarpe stumper hård "gummi"-agtig bold? eller hva? de flækker vitterligt i en milliard stykker .....

 

Jo.... det kan der jo være noget om.... men skal det absolut være tennisbolde?

 

Vi er rigtig glade for de her

 

FoamBall_w.jpg

 

Foamball fra Triple Crown.... de er sådan bløde udenpå, men stadig massive. Meget lette og utroligt holdbare....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo.... det kan der jo være noget om.... men skal det absolut være tennisbolde?

 

 

Overhovedet ikke, fik vist editeret, mens du skrev ;-)

 

 

ikke at spørgsmålet er så aktuelt, hun får ikke tennisbolde, kun bløde bolde... men hun finder jo af og til en tennisbold på gåture ... og til jul fik hun så to fine "hundetennisbolde" - deraf har jeg observeret forskellen

 

Vi har 2 af de foambolde du viste, 3 bløde luftfyldte bolde (i tennisboldstørrelse) og et par i stof / plys... jeg bruger ikke tennisbolde, men de dukker uvægerligt op af og til...

 

Indtil videre har jeg ladet hende have dem, men vil da overveje at tage dem fra hende fra nu af... Hundetennisboldene får hun dog ikke lov at have mere - er kommet hjem til en sofa fyldt med hårde stikkende platic-krummer en gang - det gider jeg ikke igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Overhovedet ikke, fik vist editeret, mens du skrev ;-)

 

 

 

Vi har 2 af de foambolde du viste, 3 bløde luftfyldte bolde (i tennisboldstørrelse) og et par i stof / plys... jeg bruger ikke tennisbolde, men de dukker uvægerligt op af og til...

 

Indtil videre har jeg ladet hende have dem, men vil da overveje at tage dem fra hende fra nu af... Hundetennisboldene får hun dog ikke lov at have mere - er kommet hjem til en sofa fyldt med hårde stikkende platic-krummer en gang - det gider jeg ikke igen

 

He he.... her ude på landet dukker der ikke bare sådan tennisbolde op :mrgreen:

 

Vidste det faktisk ikke, før min dyrlæge spurgte om Kimmi legede meget med tennisbolde (det har hun så aldrig gjort...), fordi hendes hjørnetænder er meget, meget slidte - tror ikke hun kan bide hul i nogen mere :mrgreen: Ved ikke, hvad der har slidt dem - ben måske?

 

Det lyder ret skidt, at de kan gnaves i stykker på den måde - de der små stumper kan vel lave ret meget ballade i en hundemave? De er jo rimeligt hårde....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige taget lidt billeder af den sidste halvdel af den sidste "hundetennisbold" vi har tilbage - stumper kan jeg ikke fremvise, for den blev taget fra hende, da hun havde splittet den til atomer...

 

jeg ved ikke om i kan fornemme på billederne hvor "takket" den er, efter at hun har gnavet bid for bid for bid af den...? det kan hun ikke gøre med en rigtig tennisbold - de går bare i 2 halve, hvis de er blevet pelset... (men det giver jo så også mening, hvis de er lavet af glasfiber)

 

 

undskyld til trådstarter for OT :oops: jeg ville bare lige nævne, at jeg ikke kunne anbefale denne type af tennisbolde, men det ser ud til at tennisbolde i det hele tager er no-go... jeg vil så også nævne, at for hunde der selv kan kaste bolden giver det ret hurtigt sig selv at bløde bolde er vejen frem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hjemme, er det bedste legetøj Egon ved, vores tæer :oops:

Men ellers et godt tyggeben, kan holde vovsen lidt beskæftiget :-)

Hehe ja, tæerne er rigtig spændende når man er lille hvalp :-)

 

 

Oskar er vild med plastikdimser - Plastikkrus, plastikskåle osv. Og i modsætning til Karla (fnis :banan:) så har Oskar ikke tygget den slags i stykker, så han får lov at lege med det endnu, hehe :lol:

 

En tom ½ liter sodavandsflaske (den hårde slags), synes Oskar også er rigtig sjov at lege med. Nogle gange fylder vi et par hundekiks i og så er den pludselig endnu sjovere :-)

 

Der findes faktisk to "Leg med din hund"-bøger. En der koster en hund og en der koster 2½ hunde ;-) (cirka). Har lånt den sidstnævnte på biblioteket og den er rigtig god.

 

Ud over legetøj, så er der også mange sjove øvelser og lege du an underholde din vuffer med.. Jeg vil endnu engang linke til dette indlæg (har nævnt det i en anden tråd også :-)): http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/12030-bider-i-vaegge-osv-13.html#post297849 som er skrevet af Ninjamor. Der er masser af ideer. Har prøvet nogle af dem med Oskar og er sikker på han nyder det :-)

 

Ved ikke om du kender denne side: www.ralph-hummer.dk men der er også en masse ideer til hjemmelavet legetøj, hvis du er kreativ :-)

 

Apropos Kong'en, så har Dr denne artikel om hvad der kan fyldes i: Sjov aktivering af hunden - dr.dk/DR1/Kaeledyr

 

Her er lidt mere hvis du har lidt fingersnilde: Dennisogmette

 

Selv har jeg syet sådan en bold her til Oskar, og den har han været rigtig glad for. Han rusker den som en gal og når den slipper fra ham, så springer han på den igen ;-)

15165d1255363814-kreativitet-dsc01668-1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...