Hop til indhold

Brug for hurtigt svar om afbundet hund


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg er på arbejde og kunne for en halv times tid siden høre en hund gø. Jeg gik ned for at se hvor den stod og det viste sig at den var bundet lidt "mærkeligt" af ved et skilt over området. Det står lige ud til vejen, så det er ikke det mest nærliggende sted at binde en hund af efter min mening...

Det er en golden/samojed-blanding tror jeg, den ligner meget en golden men har en dejlig tyk pels, så den dør jo nok ikke af kulde inden for den første halve time, men hvor lang tid kan den ca. holde ud at ligge der?

 

Jeg går ud fra at det er nogle besøgende som har bundet den af mens de besøger en patient, men hunden har ikke mere en en halv meter snor at bevæge sig på, så den ligger i sneen. Jeg holder øje med den, men hvornår er det på tide at reagere? Jeg tænker en time til halvanden, er det helt hen i vejret?

 

Hvorfor f... lader folk ikke hunden blive hjemme når de skal på besøg på et hospital?? :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Øhm, jeg tror ikke at den har stået der så længe, for den gør med jævne mellemrum og det lægger jeg mærke til :mrgreen:

 

Og så er det altså ikke bare sådan lige at tage den og aflevere den på et internat, jeg er som sagt på arbejde og kan ikke bare stikke af sådan uden videre :blink: Så der skal tænkes temmelig kreativt (f.eks. ringe til Dyrenes Beskyttelse eller nowet) hvis der skal handles på det inden kl. 23.15 :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, jeg tror ikke at den har stået der så længe, for den gør med jævne mellemrum og det lægger jeg mærke til :mrgreen:

 

Og så er det altså ikke bare sådan lige at tage den og aflevere den på et internat, jeg er som sagt på arbejde og kan ikke bare stikke af sådan uden videre :blink: Så der skal tænkes temmelig kreativt (f.eks. ringe til Dyrenes Beskyttelse eller nowet) hvis der skal handles på det inden kl. 23.15 :genert:

 

Prøv at ringe til dem og hør hvad de siger, det er trods alt ret koldt udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal måske lige afvente for at se om hunden har det dårligt med at ligge der.

Jeg var lige ude for at gå med hunden i dag, det var mega koldt, da vi kom hjem gik jeg ind i varmen og Zantos lagde sig ud i sneen og sov en times tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alarmen er afblæst :klap: Hunden er hentet af ejerne. Det var med vilje at de havde sat ham i sneen, for der kan han bedst lide at være. Jeg fik dog sagt at stedet var "underligt" og at jeg havde været tæt på at ringe til Dyrenes Beskyttelse, hvilket de faktisk var glade for, fordi det var rart at der var nogen som tænkte på dyrene :5up: Så ingen sure miner og hunden var daaajlig at nusse med. Han var ganske rigtigt en golden/samojed :lun:

 

Tak for hjælpen allesammen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er sent, det er mørkt og det vrimler med gakkede folk på hospitaler, jeg er mindst bekymret over kulden ;-)

 

Præcis og den stod så tæt på vejen, at hvis to biler skulle passere hinanden, så ville den kunne komme i klemme :???: De syntes selv at det var et smart sted, netop fordi der var en lygtepæl og sne han kunne ligge i, så sådan ser man så forskelligt på det :lol:

 

Skidt pyt, det hele er endt lykkeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Nej, det er sent, det er mørkt og det vrimler med gakkede folk på hospitaler, jeg er mindst bekymret over kulden ;-)

 

Man ska dælmer da godt nok passe på ikke at falde uden for HF's etiske retningslinier... For SÅ falder der brænde ned.. :lol:

 

Glem DB... Ring til PET og få ejerne aflivet pga. denne grumme mishandling :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Ja jeg er hårdhændet og autonom, men modsat en gak eller en tyv, så vil jeg hundens bedste :engel: har stjålet adskillige hunde i min tid!

 

Og du mener at have indsigt nok til at forsvare dine handlinger i en sag som denne??

Tænk sig at måske hunden ikke synes det ville være bedre at skulle tilbringe tid på et internat eller et fremmed sted!?

 

Hunden havde masser af pels og havde absolut ikke stået der hele dagen, efter hvad jeg kunne læse mig til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige for at gentage mig selv, kulden ville være det mindste at bekymre sig om. Er dybt bekymret over hvad en tyv kan gøre ved den, og når jeg stjæler, plejer jeg at slæbe dem med hjem og så ringer jeg bare fremlyser hos politiet, er så indbildsk, at jeg tror hunden er helt tip top med at overnatte hos mig :oops:

 

Jeg synes IKKE det er ok at tøjre sin hund uden opsyn, heller ikke en grønlandshund en kølig forårsdag ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op jeg ville blive vred hvis jeg havde tøjlet min hund, gået ind på hospitalet med blomster og kommet ud for at se at den var væk!

 

Havde engang sat Buddha uden for apoteket mens jeg var inde og hente noget, kunne se ham gennem vinduet, og så udemærket en dame gå hen og kæle for ham (hvilket irriterede mig, for han lå sådan set med et tyggeben og burde vel have lov at tygge det i fred), da jeg kom ud var en dame mere så stoppet og så stod de og talte om hvor længe den hund mon havde stået der. Øhhh 4 minutter sagde jeg, "nåååh det var min, jamen jeg skulle jo også passe på, for nogle mennesker stjal altså hunde". Skulle have spurgt om det var det hun var ude på :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op jeg ville blive vred hvis jeg havde tøjlet min hund, gået ind på hospitalet med blomster og kommet ud for at se at den var væk!

 

Havde engang sat Buddha uden for apoteket mens jeg var inde og hente noget, kunne se ham gennem vinduet, og så udemærket en dame gå hen og kæle for ham (hvilket irriterede mig, for han lå sådan set med et tyggeben og burde vel have lov at tygge det i fred), da jeg kom ud var en dame mere så stoppet og så stod de og talte om hvor længe den hund mon havde stået der. Øhhh 4 minutter sagde jeg, "nåååh det var min, jamen jeg skulle jo også passe på, for nogle mennesker stjal altså hunde". Skulle have spurgt om det var det hun var ude på :evil:

 

Fair nok, men her har de altså ikke haft en kinamands chance for at holde øje med hunden og reagerede heller ikke på at den gøede... Og den stod der en times tid (hvad jeg ved af) før den blev hentet. Der er lidt forskel på de to eksempler synes jeg :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Bare lige for at gentage mig selv, kulden ville være det mindste at bekymre sig om. Er dybt bekymret over hvad en tyv kan gøre ved den, og når jeg stjæler, plejer jeg at slæbe dem med hjem og så ringer jeg bare fremlyser hos politiet, er så indbildsk, at jeg tror hunden er helt tip top med at overnatte hos mig :oops:

 

Jeg synes IKKE det er ok at tøjre sin hund uden opsyn, heller ikke en grønlandshund en kølig forårsdag ;-)

 

Hvis du tager hunden med dig, er det dig der er tyven. Hvis du havde neglet min hund feks. uden for en butik var du blevet anmeldt.. uanset dine hensigter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Fair nok, men her har de altså ikke haft en kinamands chance for at holde øje med hunden og reagerede heller ikke på at den gøede... Og den stod der en times tid (hvad jeg ved af) før den blev hentet. Der er lidt forskel på de to eksempler synes jeg :genert:

 

Jeg forstår dig sagtens, jeg ville bestemt også holde øje, men jeg ville altså ikke gå ud og tage en hund med ind. Tænk hvor bange man selv ville blive, hvis ens hund var væk. Bare tanken om det :shock:

 

Jo der er forskel på en time, det havde jeg ikke læst, men med det jeg skrev mener jeg bare, at jeg var væk i meget kort tid og alligevel havde 2 damer nået at begynde at bekymre sig om, hvorvidt Buddha var efterladt. IKKE at jeg siger du er sådan :kys:

 

Men udover det kan man vel også satse på at en hund har hundetegn på og så ringe til ejeren.

 

Bestemt godt du holdt øje, det synes jeg virkelig, og også fedt at du sagde til dem, at det måske var et ret dumt sted at placere hunden, rent sikkerhedsmæssigt. Var bare imod at der skulle ringes og hunden skulle hentes osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår dig sagtens, jeg ville bestemt også holde øje, men jeg ville altså ikke gå ud og tage en hund med ind. Tænk hvor bange man selv ville blive, hvis ens hund var væk. Bare tanken om det :shock:

 

Jo der er forskel på en time, det havde jeg ikke læst, men med det jeg skrev mener jeg bare, at jeg var væk i meget kort tid og alligevel havde 2 damer nået at begynde at bekymre sig om, hvorvidt Buddha var efterladt. IKKE at jeg siger du er sådan :kys:

 

Men udover det kan man vel også satse på at en hund har hundetegn på og så ringe til ejeren.

 

Bestemt godt du holdt øje, det synes jeg virkelig, og også fedt at du sagde til dem, at det måske var et ret dumt sted at placere hunden, rent sikkerhedsmæssigt. Var bare imod at der skulle ringes og hunden skulle hentes osv..

 

Jeg var heller ikke ude på at ringe efter en time :blink: Ville bare høre hvor lang tid den ville kunne ligge der uden problemer. Jeg tænkte jo godt at det kunne være nogen som var på besøg et sted, men hvis det nu IKKE var, så skulle der jo handles på det. Og hvis de var på besøg var en time til halvanden jo nok nogenlunde den tid der ville passe med et besøg hvis man har en hund stående udenfor... Den var totalt sød, så jeg havde sgu nok taget den med hjem til Noomi hvis det var gået helt galt :lun: En rigtig bamse :hjerte: Og helt ekstremt nusseglad, den gik helt ned i bagbenene da jeg nussede den på ryggen ved haleroden :lol:

Måske det var sådan en man skulle have næste gang? :hmm: En golden med helt fantastisk meget pels :lun: Tænk hvor glad Noomi ville være blevet hvis jeg var kommet hjem med ham, en blanding af hende selv og Samson (hun kan jo ikke sammenligne med Motor endnu, men det kommer... Ik'? :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...