Hop til indhold

Opdatering på at sove igennem


Gæst Tinke
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere spurgt jer til råds omkring Tinkes nætter.

Sagen er jo den at Tinke på 14 uger, er utrolig meget vågen om natten GAAABBB....

Hun forlanger at komme ud og tisse ca. hver anden time...

 

I nat blev jeg så enig med mig selv om, at jeg ville finde ud af om det mest af alt var et spørgsmål om at få kontakt, og det har jeg nu fået bevist, at det er!

Jeg lagde mig på en madras på gulvet sammen med hende. Hun tissede af kl. 21.30, og forlangte først at komme ud igen kl. 5.30 - hun sov 8 timer i træk!!!!!!

Så nu har jeg beviset, hun KAN godt holde sig, og hun KAN godt sove en helt nat!

 

Konklusionen må altså være at det er kontakt/tryghed hun søger. Hun sover i sin kurv ved siden af min seng, og jeg nægter at have hende i sengen, og jeg ønsker ikke at sove på en madras på gulvet... :-D

 

Så hvad gør jeg nu? Ignorerer at hun vil ud? (Skal lige siges at hun kan være MEGET vedholdende om natten :damn:) Flytter hende til et andet rum, så hun ikke sover sammen med os? (Synes jeg ikke selv lyder som en god løsning?)

Håbe ri har en masse gode forslag? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere spurgt jer til råds omkring Tinkes nætter.

Sagen er jo den at Tinke på 14 uger, er utrolig meget vågen om natten GAAABBB....

Hun forlanger at komme ud og tisse ca. hver anden time...

 

I nat blev jeg så enig med mig selv om, at jeg ville finde ud af om det mest af alt var et spørgsmål om at få kontakt, og det har jeg nu fået bevist, at det er!

Jeg lagde mig på en madras på gulvet sammen med hende. Hun tissede af kl. 21.30, og forlangte først at komme ud igen kl. 5.30 - hun sov 8 timer i træk!!!!!!

Så nu har jeg beviset, hun KAN godt holde sig, og hun KAN godt sove en helt nat!

 

Konklusionen må altså være at det er kontakt/tryghed hun søger. Hun sover i sin kurv ved siden af min seng, og jeg nægter at have hende i sengen, og jeg ønsker ikke at sove på en madras på gulvet... :-D

 

Så hvad gør jeg nu? Ignorerer at hun vil ud? (Skal lige siges at hun kan være MEGET vedholdende om natten :damn:) Flytter hende til et andet rum, så hun ikke sover sammen med os? (Synes jeg ikke selv lyder som en god løsning?)

Håbe ri har en masse gode forslag? :blink:

 

Dejligt at høre en Opdatering,:klap: og ja forstår dig, for en gang i sengen altid i sengen,:evil: men hvad gør vi ikke for at få nattesøvnen:lol:

prøv evt med at Tinke får lov at sove med noget af det tøj i sin kurv, som i har haft på om dagen, vi har nogle venner hvor det hjalp.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre en Opdatering,:klap: og ja forstår dig, for en gang i sengen altid i sengen,:evil: men hvad gør vi ikke for at få nattesøvnen:lol:

prøv evt med at Tinke får lov at sove med noget af det tøj i sin kurv, som i har haft på om dagen, vi har nogle venner hvor det hjalp.:5up:

 

Det tror jeg at jeg vil prøve... :blink:

Og kryds så lige fingre for at hun ikke spiser det! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er doven, havde bare taget hende op i sengen, det er jo også dejligt med en varmedunk her i vinter :lun: har ikke andre råd :oops:

 

UHA der er jeg godt nok for sart, ingen hundehår i sengen tak... :-D

Men måske har det også noget at sige, at sengen ind i mellem er ret overbefolket, med to børn også.... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

UHA der er jeg godt nok for sart, ingen hundehår i sengen tak... :-D

Men måske har det også noget at sige, at sengen ind i mellem er ret overbefolket, med to børn også.... :blink:

 

 

 

Alt kan blive en vane,:slem: min gamle hund som blev 12½ år har ALDRIG været i sengen,

for tænkte også på der kom løbetid og ØV det sengetøj,:roll:

men det har ikke været nogen problem Bella har bukser på når den tid er, og sit tæppe i fodenden af sengen, men JA hundehår kan man jo ikke komme uden om.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brugt tøj er en rigtig god ide. Motor får en trøje eller lignende hver nat, altså den kan sagtens bruges flere gange og så ryger den til vask men så er der jo også en ny menneske-duftende trøje klar, han har faktisk ikke ædt nogen af dem (endnu), han stjæler ellers alt andet tøj, rent som brugt, til den store guldmedalje.

Bruger meget tid i løbet af en uge på at lede efter en vante, min nattrøje, min bh, de sokker jeg da havde i hånden lige før :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi gør det således at når jeg skifter sengetøj, så får Karla også skiftet sin dyne - men det er så mit brugte betræk der ryger på den....

 

 

Karla elsker sin dyne :hjerte: men det er altså kun en hun bruger i sin kasse nede i køkkenet - hun sover jo under min om natten :lun:

 

Men sengetøj med duft af mor er et hit her...

Link til indlæg
Del på andre sites

vi gør det således at når jeg skifter sengetøj, så får Karla også skiftet sin dyne - men det er så mit brugte betræk der ryger på den....

 

 

Karla elsker sin dyne :hjerte: men det er altså kun en hun bruger i sin kasse nede i køkkenet - hun sover jo under min om natten :lun:

 

Men sengetøj med duft af mor er et hit her...

 

Har du en baby-dyne til hende? Jeg har selv haft kig på én til Smilla, men synes de er dyre (lige så dyre som voksen-dyne vil jeg tro??)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre en Opdatering,:klap: og ja forstår dig, for en gang i sengen altid i sengen,:evil: men hvad gør vi ikke for at få nattesøvnen:lol:

prøv evt med at Tinke får lov at sove med noget af det tøj i sin kurv, som i har haft på om dagen, vi har nogle venner hvor det hjalp.:5up:

 

Hej igen

 

Lige en lille opdatering... :blink:

Jeg vil sige dig tusinde tak for rådet, det har virkelig virket, 3 nætter i træk, har der næsten været ro!!! :-D Jeg er så glad....

 

Nu kan hun sove 5-6 timer uden at skulle ud, det er jo perfekt!

Samtidig har jeg lavet lidt gør-det-selv, så hun ikke kan gå ind i børneværelserne og vække børnene, så denne stressfaktor er også væk.

Og ved du hvad, nu SOVER jeg om natten! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Lige en lille opdatering... :blink:

Jeg vil sige dig tusinde tak for rådet, det har virkelig virket, 3 nætter i træk, har der næsten været ro!!! :-D Jeg er så glad....

 

Nu kan hun sove 5-6 timer uden at skulle ud, det er jo perfekt!

Samtidig har jeg lavet lidt gør-det-selv, så hun ikke kan gå ind i børneværelserne og vække børnene, så denne stressfaktor er også væk.

Og ved du hvad, nu SOVER jeg om natten! :banan:

 

Velbekom, DEJLIGT med opdateringer.tak:5up:

ja det er jo det der er så dejligt herinde, at vi kan hjælpe hinande, det der ikke hjælper på den ene hund hjælper måske på den næste,

alle hunde skal jo ikke behandles ens, men det skal vi mennesker jo heller ikke. fortsat held og lykke med din nattesøvn:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...