Hop til indhold

Det endelige valg...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Spændende valg - en af de smukkeste jagthunde, efter min mening :5up:

 

Kender ikke så meget til den. Kender en smule til dens blå søster race (sorry kan ikke stave til navnet - det starter med W :oops:), gennem en bekendt i lydighed.

 

Weimaraner :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad var det du faldt for ved den kombi I har valgt?

 

Og ligeså spændende; hvordan var det I landede på viszlaen? Stort benarbejde krydret med tilfældigheder eller?

 

Jeg kan godt lide at der er "Of Toy Town", "Nimrod" og "La Betoule" i linierne. Og så er der gode HD resultater også :-D

 

Og jeg kan få lov til at møde begge forældre, samt en tæve fra deres første kuld :-D Og se dem arbejde. Og kennelen vil ikke sælge mig en hvalp, medmindre at de har mødt os først, og vi har vist interesse i også at følge hvalpene hos dem, og det synes jeg er super fedt :-D Har også fortalt dem, at så er de altså også selv ude om det :lol:

 

Jeg har trænet sammen med en Vizsla for 2 år siden, og skønnere temperament skal man lede længe efter. Jeg er kommet dertil hvor jeg ikke gider opsøge racer som kan være racistiske/generelt egenkøns-aggressive/"skarpe", og så er Vizslaen perfekt :-D

 

Og den behøver som sagt ikke komme på jagt hver weekend for at trives, men vil stadig gerne have et aktivt liv og være med i ens aktive påfund. Så den vil elske også at blive aktiveret på andre måder end kun ved at være med på jagt, og så er den ikke så stortgående som andre stående racer, og egner sig godt til det danske terræn, og de terræner som vi går jagt på :-D Og så det at den er så social, kontaktsøgende og glad for sin familie :-D

 

Og så kan jeg godt lide at det ikke er en så udbredt race, da den så ikke er ødelagt med sygdomme, som jeg jo virkelig har måttet mærke på den hårde måde med mine schæfere :cry:

 

 

Men jeg glæder mig helt vildt :banan: Og selvom ventetiden er laaang, så er jeg helt okay med det faktisk, fordi ventetiden er det værd :blink: Og er allerede gået i tænkeboks mht navn :genert: kan ikke lade være :genert:

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Superflotte hunde.

Men selv om der står de er lette at fører, så er der godt gang i dem.

Jeg har en Vizhlamixtæve på 5 år, adopteret fra Grækenland.

Nu er din jo nok en hund , der har fået en god opvækst , også dens mor. Min hunds mor var påkørt, og ikke hos sin ejer, har født i en grøft , trods sin skade og dette først i november,hvor klimaet ikke er optimalt for hvalpe dernede. Min er nok en pointeragtig mix, meget blød pzykisk.

Du kan se hende på min hjemmeside , hun hedder Nana.

Hjemmeside er : www.sparkyjoys.dk

Tillykke med valget af så lækker en hund.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...