Gæst Pus Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hey! Jeg har lige et hurtigt spørgsmål: Jeg har forhørt mig om at når man har anskaffet sig en hund, så skal man også anskaffe sig et "HER VOGTER JEG" skilt, som skal placeres på døren eller tæt ved. Hvis en tyv bryder ind i huset, og hunden bider hans ben og han kommer på skadestuen - så kan det være på ens egen regning, fordi man ikke har oplyst at der var hund i ejendommen? Pus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2010 Det er ikke korrekt. Man SKAL ikke have et sådan skilt, og selvom du har et sådan skilt er det stadig for din regning, hvis en tyv bliver bidt.. Jeg har ikke et sådan skilt sat op:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2010 Hvad var spørgsmålet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Februar 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2010 Der er ikke krav om skilte, og du vil ikke kunne blive draget til ansvar for at hunden bider tyven, sålænge du ikke har pudset hunden på ham. Dvs. sålænge du ikke er hjemme, elelr du ligger og sover e.l. 2003-04 - Svar p 20-sprgsml: Om straffelovens bestemmelser om selvtgt i forbindelse med hund, der bider indbrudstyv. Hvis der er fare for at tyven vil angribe dig, elelr din familie, kan du endda pudse hunden på tyven, og endda "gå for vidt" i anvendelsen af hunden som magtmiddel, uden at blive straffet herfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2010 de virker heller ik ret godt...hehe...har to på min dør...så ventede tyven da bare med at komme til de ik var hjemme...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts