Hop til indhold

Luna med hendes skattekiste

Lonny
 Share

Recommended Posts

Ninjamor kom med et rigtig godt forslag inde i aktiveringstråden, nemlig at man fyldte en kasse med hundens legetøj, og i mellem legetøjet gemte man en masse godbidder, og det skulle jo helt klart prøves.

Men da næsten ingen har set (eller kommenteret) min video i aktiveringstråden, så smider jeg den da også lige her :blink:

Bemærk hvordan Luna flytter alle kødben fra kassen og over i hendes kurv, de skulle jo helst ikke blive væk... Legetøjet gør det ikke noget med, det må gerne ligge og flyde på gulvet, men ikke hendes højt elskede kødben :lol:

Luna leger kasse leg.wmv from Lonny on Motionbox

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ninjamor kom med et rigtig godt forslag inde i aktiveringstråden, nemlig at man fyldte en kasse med hundens legetøj, og i mellem legetøjet gemte man en masse godbidder, og det skulle jo helt klart prøves.

Men da næsten ingen har set (eller kommenteret) min video i aktiveringstråden, så smider jeg den da også lige her :blink:

Bemærk hvordan Luna flytter alle kødben fra kassen og over i hendes kurv, de skulle jo helst ikke blive væk... Legetøjet gør det ikke noget med, det må gerne ligge og flyde på gulvet, men ikke hendes højt elskede kødben :lol:

Luna leger kasse leg.wmv from Lonny on Motionbox

Hvor lang tid kan hun få til at gå med det?

Der er en fin ro over hende :-D

Videoen viser tydeligt hvordan man kan give sin hund aktivering i laang tid, for der kan være foder i foderkuglen, der kan ligge en kong eller andet med fyld i og diverse beholdere med godbidder, som den bamseting Luna finder frem.

Når hunden bliver rigtigt dygtig kan tingene stoppes hårdt sammen, så hunden skal bruge mere tidpå projektet og når den bliver rigtigt dygtig kan man sætte kassen på hjul og lære hunden at "balancere" kassen så den ikke farer hen over gulvet.

Når så hunden er færdig kan den rydde det hele op igen.

(Hold da op hvor hun smasker!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tid kan hun få til at gå med det?

Der er en fin ro over hende :-D

Videoen viser tydeligt hvordan man kan give sin hund aktivering i laang tid, for der kan være foder i foderkuglen, der kan ligge en kong eller andet med fyld i og diverse beholdere med godbidder, som den bamseting Luna finder frem.

Når hunden bliver rigtigt dygtig kan tingene stoppes hårdt sammen, så hunden skal bruge mere tidpå projektet og når den bliver rigtigt dygtig kan man sætte kassen på hjul og lære hunden at "balancere" kassen så den ikke farer hen over gulvet.

Når så hunden er færdig kan den rydde det hele op igen.

(Hold da op hvor hun smasker!)

Det markerede, rigtig gode forslag, dem skal vi helt bestemt prøve næste gang :5up:

Hun brugte kun 5-10 minutter på den, men jeg havde heller ikke gjort den så svær, det var jo hendes første forsøg.

Men det kan jo ende med at blive et helt dagsprojekt med de forslag du har her, det tror jeg helt sikkert Luna ville syntes er sjovt :-D

Hvad mener du med at hun smasker, en rigtig dame tygger da maden før den sluges :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det markerede, rigtig gode forslag, dem skal vi helt bestemt prøve næste gang :5up:

Hun brugte kun 5-10 minutter på den, men jeg havde heller ikke gjort den så svær, det var jo hendes første forsøg.

Nå da, så er hun jo meeget dygtig

Men det kan jo ende med at blive et helt dagsprojekt med de forslag du har her, det tror jeg helt sikkert Luna ville syntes er sjovt :-D

Sikkert, og så kommer der ofte den sidegevinst at hundene fra tid til anden lige tjekker om de nu fik alt med sig - det er ekstra aktivering :-D

Hvad mener du med at hun smasker, en rigtig dame tygger da maden før den sluges :blink:

Joe, men taler vi RIGTIGE damsells, så sker tygningen med lukket mund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå da, så er hun jo meeget dygtig

Sikkert, og så kommer der ofte den sidegevinst at hundene fra tid til anden lige tjekker om de nu fik alt med sig - det er ekstra aktivering :-D

Joe, men taler vi RIGTIGE damsells, så sker tygningen med lukket mund :mrgreen:

Det er selvfølgelig rigtig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla vil gerne sige, at Luna gør det forkert - vejen frem er potegravning og derefter bulldozer-hoved :mrgreen:

Hold op hvor gør hun det pænt og roligt - er meget imponeret :5up:

Jeg beholder nogle af de bamser Karla har tømt for fyld og så hælder jeg også foderpiller ind i dem, så der af og til er ekstra bonus i nogle af tingene

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla vil gerne sige, at Luna gør det forkert - vejen frem er potegravning og derefter bulldozer-hoved :mrgreen:

Jeg beholder nogle af de bamser Karla har tømt for fyld og så hælder jeg også foderpiller ind i dem, så der af og til er ekstra bonus i nogle af tingene

God idé :5up:

Med hensyn til metode, så foretrækker katten Luna's metode, det er nemlig hans kurv tingene ligger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, lige præcis - det er rigtigt Amocca.

Nana bruger samme metode og det tager ihvertfald ikke 10 min. at gøre kål på sådan en skattekiste - bare det gjorde.:lol:

Det er til gengæld en rigtig god ide med en fyldt Kong eller den tomme bamse.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuj sikke en ro og omhyggelighed der er over Luna, dejligt at se :-D

Gad ski godt at jeg havde en hund der fik ro på i nye øvelser, i stedet for nærmest at sætte hjernen på højtryk :roll:

Men jeg vil prøve øvelsen Skattekiste alligevel, hun har kunnet lære at få hendes aftensmad på flaske, som alternativ til at søge rundt i hele lejligheden, og så kan hun vel også lære at det ikke er faarrrrligt at stikke hovedet ned i hendes kurv med bamser og brugte kødben :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuj sikke en ro og omhyggelighed der er over Luna, dejligt at se :-D

Gad ski godt at jeg havde en hund der fik ro på i nye øvelser, i stedet for nærmest at sætte hjernen på højtryk :roll:

Men jeg vil prøve øvelsen Skattekiste alligevel, hun har kunnet lære at få hendes aftensmad på flaske, som alternativ til at søge rundt i hele lejligheden, og så kan hun vel også lære at det ikke er faarrrrligt at stikke hovedet ned i hendes kurv med bamser og brugte kødben :hmm:

Luna har altid været rolig, selv som hvalp. Og det er en dejlig ting, men nogen gange kan det altså også være en ulempe, f.eks. når man skal træne en øvelse hvor der gerne skulle være lidt tempo på, her er Luna ikke til at rokke, tingene skal gøres roligt og velovervejede.

På hendes hvalpehold blev vi helt vildt mobbet, f.eks. med at jeg skulle passe på hun ikke faldt i søvn inden i tunnelen, eller når vi skulle gå i snor, og Luna bare kom luntende lige så stille, vi havde aldrig problemer med at hun trak lige som de andre, hun gad bare ikke gå :blink:.

Og så var der dengang hvor vi skulle øve indkald, og træneren var nødt til at give hende et skub, for hun gad da ikke lette røven fra jorden da jeg kaldte, nu sad hun jo lige så godt :lol:

Så ro er det der kendetegner Luna allermest, og jeg sætter egentlig pris på det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der store røde bold, hvad er det for en? Og "kan" den noget specielt? Den lyder nemlig lidt anderledes end almindelige bolde, synes jeg.

Den store røde bold har et eller andet spin i sig, som gør at den snurrer uforudsigeligt rundt, og så er den lavet af hård plastik, og er desuden lige lidt for stor til hende, og det gør at hun ikke kan bide den i stykker :blink:

Den larmer en del, men den vejer ikke meget og laver derfor ikke mærker i gulvet/væggen, og Luna syntes den er meget sjov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den store røde bold har et eller andet spin i sig, som gør at den snurrer uforudsigeligt rundt, og så er den lavet af hård plastik, og er desuden lige lidt for stor til hende, og det gør at hun ikke kan bide den i stykker :blink:

Den larmer en del, men den vejer ikke meget og laver derfor ikke mærker i gulvet/væggen, og Luna syntes den er meget sjov.

Det virker da meget smart :-D Du har vel ikke et link, du kan henvise til, så jeg kan se, hvad den hedder, så jeg ved hvad jeg skal gå efter, hvis jeg kunne finde på at anskaffe mig sådan en :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker da meget smart :-D Du har vel ikke et link, du kan henvise til, så jeg kan se, hvad den hedder, så jeg ved hvad jeg skal gå efter, hvis jeg kunne finde på at anskaffe mig sådan en :engel:

Jeg kan simpelthen ikke huske hvor jeg har købt den, men jeg skal nok forsøge at finde ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Luna

Jeg har også sådan en sej skattekiste - det er helt vildt fedt, hvad man kan være heldig at finde dernede. I dag var der en frossen Kong - total god gevinst! :klap:

Min mor var også glad, for så fik hun 40 minutters fred og ro.

:vuf: fra Louie

40 minutter, så lang tid tog det slet ikke mig, næ nej, 20 minutter, så var den kasse ordnet og tømt for godbidder :lol:

Men ja, det er en rigtig sjov leg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der kun er forskellige godbidder/foder i, så er han også kun ca. 10 min om det.. Han støvsuger den nærmest.

Men så fik jeg jo den gode idé her fra tråden om, at putte nogle andre ting i. Så udover diverse godbidder var der en lille kong, den brugte han nok ca. 15-20 min på, hans Leo med godbidder og en nem aktivitetsbold, der bare skal trilles så kommer tingene ud - det gav ham mere aktivitet at forsøge at få den ud af kassen faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der kun er forskellige godbidder/foder i, så er han også kun ca. 10 min om det.. Han støvsuger den nærmest.

Men så fik jeg jo den gode idé her fra tråden om, at putte nogle andre ting i. Så udover diverse godbidder var der en lille kong, den brugte han nok ca. 15-20 min på, hans Leo med godbidder og en nem aktivitetsbold, der bare skal trilles så kommer tingene ud - det gav ham mere aktivitet at forsøge at få den ud af kassen faktisk.

Lidt ligesom børn der syntes at indpakningen er sjovere end gaven :lol:

Vi havde også en lille kong i, men jeg havde ikke fyldt særlig meget i, så der var nok derfor at Luna var så hurtig færdig. Men med øvelse, så skal vi nok få lavet kasse som de kan bruge en lille times tid på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt ligesom børn der syntes at indpakningen er sjovere end gaven :lol:

Vi havde også en lille kong i, men jeg havde ikke fyldt særlig meget i, så der var nok derfor at Luna var så hurtig færdig. Men med øvelse, så skal vi nok få lavet kasse som de kan bruge en lille times tid på :-D

Ah, det kunne være dejligt... En hel times fred. Vi bruger jo mest kassen i øjeblikket til at trætte ham til når vi skal øve alene hjemme. Der er den også rigtig god. Gik Luna ikke helt død bagefter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah, det kunne være dejligt... En hel times fred. Vi bruger jo mest kassen i øjeblikket til at trætte ham til når vi skal øve alene hjemme. Der er den også rigtig god. Gik Luna ikke helt død bagefter?

Ikke i dag, men hun gjorde i går. Men det er meget trættende kan jeg se, i dag manglede hun så lige sin gåtur før hun var helt træt, så nu ligger hun og sover :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, jeg har lavet en skattekiste til Luna i dag.. Udover guffer i selve kurven, så var der lidt guffer i en kong og lidt guffer i et funnybone og en tørret kallunstang samt noget tørret hjort:-)

Kallun og hjort er fundet først og spist og hun er stadig i gang. Herligt at se..

15 minutter, så var det ovre:lol: den næste kong må vist være fyldt rigtigt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, jeg har lavet en skattekiste til Luna i dag.. Udover guffer i selve kurven, så var der lidt guffer i en kong og lidt guffer i et funnybone og en tørret kallunstang samt noget tørret hjort:-)

Kallun og hjort er fundet først og spist og hun er stadig i gang. Herligt at se..

15 minutter, så var det ovre:lol: den næste kong må vist være fyldt rigtigt:lol:

Sådan er det også her, jeg bruger mere tid på at lave kurven, end hun bruger på at tømme den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites