Hop til indhold

Er din hund potentielt farlig?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hundeudvalget har lavet et oplæg til retsudvalget, og her er deres forslag til hvilke hunde der ifølge dem bør kastrareres og bære mundkurv efter deres 6. måned, og desuden altid skal være iført en snor på max 2 meter på offentlige steder.

 

Defination af potentielt farlige hunde:

[ATTACH]21522[/ATTACH]

 

Eller syntes du ligesom jeg at deres begreber er meget diffuse, hvem skal afgøre om noget er bredt, kort, dyb osv.?

Og hvorfor i alverden har det at hunden er korthåret noget at gøre med om den er potentielt farlig :confused:

 

Hele deres oplæg kan ses her http://www.ft.dk/samling/20091/almdel/reu/bilag/275/792951.pdf

Redigeret af Lonny
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bizaert med pelsen (det går jo mod de østeuropæiske racer på listen tidligere) og modigheden. Og højden, 50 cm, det er da ikke amstaff.

 

Synes det er nogle meget subjektive kriterier, hvad er muskuløst etc.

 

Det var netop også det jeg syntes der var så mærkelig, der vil jo komme et utal af diskutioner fordi at folk ikke kan bliver enige om begreberne. Der er kun ét punkt på hele listen der ikke er subjektivt, og her falder Luna ikke ind under, og på trods af at vi ved jo alle at hun er af en de racer de mener der er potentielt farlige.

 

Og højden på en amstaff hanhund må ifølge racestandarden max være 47 cm, så nej højden passer ikke med en amstaff.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, korthåret!? Ammen altså, ved sgu snart ikke om man bør græde eller le!

Kan huske vi en gang for sjov snakkede om at hvis udviklingen forsatte, ville vi ende med at ikke andet end indavlede skødehunde ville være sikre at have. Synes pludselig ikke det er så sjovt længere..

:roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll: :damn: :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan leve op til 2 (delvis 3) af tingene... det der er jo en gang pis, for at sige det lige ud :stupid:

 

Altså, for dig Lonny er det jo meget fint, for I så fald får du og Luna jo ingen problemer - hun kan vel nærmest kun leve op til samme antal som Karla ... men altså, hvis de ønsker en liste de kan lovgive og dømme ud fra, så er denne her da lige til at lukke op at skide i...

 

Men vil dog mene, at jeg kender op til flere labrador-hanhunde der bør kastreres og smides mundkurv på når jeg læser listen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var netop også det jeg syntes der var så mærkelig, der vil jo komme et utal af diskutioner fordi at folk ikke kan bliver enige om begreberne. Der er kun ét punkt på hele listen der ikke er subjektivt, og her falder Luna ikke ind under, og på trods af at vi ved jo alle at hun er af en de racer de mener der er potentielt farlige.

 

Og højden på en amstaff hanhund må ifølge racestandarden max være 47 cm, så nej højden passer ikke med en amstaff.

 

Heller ikke på staffordshire bull terrier? Er de ikke endnu mindre? Det er da for galt, når nu vi alle sammen ved at samtlige amstaffer og staffier render rundt med konstante mordplaner mod alt hvad der røre sig...

Og altså, tænk om ens blandingshund får en klage fra en indebrændt nabo og den så passer på 4 punkter -og det så ender med at være fordi den er korthåret, at den nødvendigvis må være farlig... Omfg, det er en syg, syg verden vi lever i.

Hvad med rotter, bulldogs, og engelsk bullterrier?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hvem betaler egentlig for kastrering? Kan pludselig godt se det er en fed fidus for regeringen hvis 25000 hundeejere betaler 50mio kr. samlet(hvis vi regner med at en neutralisering i snit koster 2000kr)...kan være vi kan forbyde en masse hunderacer og tage toppen af krisen på én gang...skidesmart...

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan leve op til 2 (delvis 3) af tingene... det der er jo en gang pis, for at sige det lige ud :stupid:

 

Altså, for dig Lonny er det jo meget fint, for I så fald får du og Luna jo ingen problemer - hun kan vel nærmest kun leve op til samme antal som Karla ... men altså, hvis de ønsker en liste de kan lovgive og dømme ud fra, så er denne her da lige til at lukke op at skide i...

 

Men vil dog mene, at jeg kender op til flere labrador-hanhunde der bør kastreres og smides mundkurv på når jeg læser listen :vedikke:

 

Det er slet ikke korrekt, fik de, eller ville de ikke få indført omvendt bevisførelse i den sammenhæng?

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan leve op til 2 (delvis 3) af tingene... det der er jo en gang pis, for at sige det lige ud :stupid:

 

Altså, for dig Lonny er det jo meget fint, for I så fald får du og Luna jo ingen problemer - hun kan vel nærmest kun leve op til samme antal som Karla ... men altså, hvis de ønsker en liste de kan lovgive og dømme ud fra, så er denne her da lige til at lukke op at skide i...

 

Men vil dog mene, at jeg kender op til flere labrador-hanhunde der bør kastreres og smides mundkurv på når jeg læser listen :vedikke:

 

Listen er jo utrolig subjektiv, men jeg vil egentlig ikke mene at Luna lever op til deres kriterier. Luna er jo en lille tæve og hun bliver ikke større end hun er nu, måske max 2 kilo mere kommer hun til at veje.

 

Men hun er dog korthåret, og modig i de fleste situationer :blink:

 

Men jeg syntes ligesom dig at det er en omgang sludder, og jeg kan overhovedet ikke se hvordan de har tænkt sig at bruge den beskrivelse til noget! Skal jeg så anmelde naboens labrador for at være korthåret, have en stærk karakter og for at have en stærk muskulatur :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem betaler egentlig for kastrering? Kan pludselig godt se det er en fed fidus for regeringen hvis 25000 hundeejere betaler 50mio kr. samlet(hvis vi regner med at en neutralisering i snit koster 2000kr)...kan være vi kan forbyde en masse hunderacer og tage toppen af krisen på én gang...skidesmart...

 

Og hvad med tæverne, skal de steriliseres eller ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er slet ikke korrekt, fik de, eller ville de ikke få indført omvendt bevisførelse i den sammenhæng?

 

jamen hvordan vil du bevise at en hund er muskuløs? eller modig? i forhold til hvad? Hvad er "en stærk karakter"?

 

Karla er muskuløs - hun arbejder jo hårdt. Hun er adræt, energisk og udholdende. Hun er modig i forhold til at kaste sig ud i nye ting, har endnu ikke oplevet hende tøve på en agilitybane. Og hun er korthåret...

 

Hun er også 38 cm høj og en gårdhundeblanding :genert:

 

Mine venner har en stor labrador hanhund.

 

Han er muskuløs, kraftigt bygget, energisk, udholdende, korthåret, modig, hvad han vejer tør jeg ikke tænke på - men på den gode side af 35 kg vil jeg tro. Hans skulderhøjde er over 50 cm og jeg tror også bestemt hans brystmål er over 60. Han har en tyk tøndeformet brystkasse, store stærke kæber og en bred snude.

 

Han er en labrador på 9 år.

 

Hvem skal bevise at han er/ ikke er farlig?

 

Hvad er det for en ubrugelig liste?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det er ik fordi jeg ikke vil deltage i debatten...hehe...men afmelder den her tråd før der kommer nogen og skriver de godt kan se det "fornuftige" i det oplæg der...er på kur, så det går ikke at bide hovederne af folk, det giver luft i maven osv osv...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vi kan stadig lave spændende blandninger og håbe de ikke rammer mere end 4 punkter, vupti, ny interessant type.

 

Øv, men havde nok ikke forventet andet så vil ikke påstå jeg er overrasket.

 

Jeg var lidt overrasket, men er dog glad for at jeg slipper for at sterilliserer Luna.

 

Men enig, det gør ikke oplægget mere fornuftigt, tværtimod...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ik fordi jeg ikke vil deltage i debatten...hehe...men afmelder den her tråd før der kommer nogen og skriver de godt kan se det "fornuftige" i det oplæg der...er på kur, så det går ikke at bide hovederne af folk, det giver luft i maven osv osv...:mrgreen:

 

:lol:

 

Du ved godt at ignorering af uønsket adfærd er bedre end at skælde ud, ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen hvordan vil du bevise at en hund er muskuløs? eller modig? i forhold til hvad? Hvad er "en stærk karakter"?

 

Karla er muskuløs - hun arbejder jo hårdt. Hun er adræt, energisk og udholdende. Hun er modig i forhold til at kaste sig ud i nye ting, har endnu ikke oplevet hende tøve på en agilitybane. Og hun er korthåret...

 

Hun er også 38 cm høj og en gårdhundeblanding :genert:

 

Mine venner har en stor labrador hanhund.

 

Han er muskuløs, kraftigt bygget, energisk, udholdende, korthåret, modig, hvad han vejer tør jeg ikke tænke på - men på den gode side af 35 kg vil jeg tro. Hans skulderhøjde er over 50 cm og jeg tror også bestemt hans brystmål er over 60. Han har en tyk tøndeformet brystkasse, store stærke kæber og en bred snude.

 

Han er en labrador på 9 år.

 

Hvem skal bevise at han er/ ikke er farlig?

 

Hvad er det for en ubrugelig liste?

 

Det skal ejeren, og du må ikke spørge mig om hvordan man beviser det, for jeg aner det ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg tro...hvordan politiet så vil kontrollere om det er overholdt, skal jeg ik kunne sige...:mrgreen:

 

Haha, kan lige se de små grise rende rundt med deres maglites og lyse alle hundedamerne bag i :klap: Det er jo også meget passende nu de slet ikke ved hvad de skal gøre af alle deres overskydende ressourcer, nu kriminaliteten i dk er overvundet..

 

Ej pjat, tror det bliver noget med at dyrlæger får indberetningspligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lidt overrasket, men er dog glad for at jeg slipper for at sterilliserer Luna.

 

Men enig, det gør ikke oplægget mere fornuftigt, tværtimod...

 

 

Er også glad på dine vegne, for det er noget af et overgreb og enhver operation har en risiko - nogen VIL statistisk dø, hvis alle Danmarks muskelhunde tvangskastreres.

 

Men koldt og kynisk, så gør det intet 'mod' dem jeg er bange for, idioterne med de rigtige kamphunde, selvom jeg gør mig umage, ser jeg ingen forebyggende beskyttelse i den liste :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også glad på dine vegne, for det er noget af et overgreb og enhver operation har en risiko - nogen VIL statistisk dø, hvis alle Danmarks muskelhunde tvangskastreres.

 

Men koldt og kynisk, så gør det intet 'mod' dem jeg er bange for, idioterne med de rigtige kamphunde, selvom jeg gør mig umage, ser jeg ingen forebyggende beskyttelse i den liste :cry:

 

Der er vel noget forebyggende i den liste, 60% af alle hunde i danmark skal pludselig bære mundkurv så snart de er udenfor deres egen have...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...