Hop til indhold

Indslag på DR1 om hundefoder og priser, onsdag


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

I morgen kommer der fokus på hundefoders pris kontra kvalitet...

 

Onsdag d. 10/2 på DR1, Magasinet Penge, kl. 21.25

 

"Dyr, dyrere - dyrest hos dyrlægen"

 

"Der er kæmpestore prisforskelle på forskellige typer foder til kæledyr - men ingen dokumenteret forskel på ernæringskvaliteten. Alligevel fraråder dyrlæger supermarkeders billige hundemad. Vi afslører fup og fakta om kæledyrspenge. Vært: Dorte Fals PENGE - dr.dk/DR1/Penge Sendes også 11.2.10"

 

Er lidt spændt på hvad indslaget vil indeholde... Så må nok hellere huske at få det set...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst louise s
Skal helt sikkert se det, selvom hvis jeg gætter rigtigt, ud fra beskrivelsen, så kommer jeg sikkert til at være harm bagefter, fordi de i bund og grund ikke helt ved nok om emnet (kigger ikke på indholdsfortegnelse, men kun på næringsindholdet) :lol:

 

Enig, enig, enig:roll::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

tror i ikke bare vi ender med endnu en af de der: "man kan ligeså godt købe Bilkas det bedste"-undersøgelser... som så vil give mere pondus til de der allerede mener det....

 

Min bedstefar er et prima-eksempel... Jeg havde vundet 16 kg senior foder Vetpro. Ikke et foder jeg selv ønskede at fodre med + det var senior (det er min hund ikke)... Mine bedsteforældres tæve på 15 år bliver fodret med brugsens tørfoder og rester af aftensmaden... Så jeg forærede det til dem.

 

I den periode Face spiste dette foder fældede hun ikke konstant, som hun ellers har gjort i de 8 år hun har boet hos dem :hmm: Da de løber tør vil min bedstemor høre hvor foderet kan købes, for hun er så glad for at Face ikke fælder og i det hele taget virker til at trives på det... Jeg finder ud af det - men ak, det koster 3 gange så meget som Brugsens, så bedstefar nedlægger veto :roll: for han har læst, at det er noget pjat at bruge mange penge på tørfoder, for det billige er ligeså godt som det dyre...

 

Så selv når manden har fået syn for sagen vil han ikke omvendes, for han har læst at nogle kloge hoveder sagde det modsatte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Ja i har så evigt ret. Jeg tror hellere jeg må lade være med at se det, for tror også bare jeg sidder og er harm bagefter.

Hader når de gør sig "klog" på noget der altså ikke er så lige til :damn: og ja bagefter så har vi kun flere af dem der er af den menig at Remas det billige er lige så godt som det dyre på markede, for det har "eksperterne" selv sagt i fjernsynet :damn:

Og dit eksempel Amocca, dem kan jeg nævne mange af tilsvarende :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke se det eftersom jeg ikke har planer om at give min hund andet foder end det han får nu, og så lige den lille detalje... Det kommer på en kanal som ikke engang har styr på deres egen økonomi så hvordan i alverden skulle de kunne rådgive andre om penge og priser

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke se det eftersom jeg ikke har planer om at give min hund andet foder end det han får nu, og så lige den lille detalje... Det kommer på en kanal som ikke engang har styr på deres egen økonomi så hvordan i alverden skulle de kunne rådgive andre om penge og priser

 

Ej, de to ting hænger da ikke sammen. Selvom de økonomiansvarlige i DR ikke har gjort deres arbejde ordentligt, er der da ikke noget i vejen for, at deres journalister kan lave nogle gode programmer. Det er jo ikke de samme mennesker.

Jeg har heller ikke planer om at skifte, men jeg synes, det er interessant at høre argumenterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal da også se det, selvom min hund ikke skal på tørfoder. De er nogle slyngler og banditter de der producerer foder,...sådan en generel fordom herfra. :lol:

 

Men det dèr: det billigste er mht. næringsværdi ligeså godt som det dyre, har jo været oppe før, så måske har de en anden vinkel på idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal heller ikke se det. Er udmærket tilfreds med det mine beagler får. De stortrives simpel hen - Så her betyder pengene ikke noget.

 

Generelt er det på foderet jeg bruger en del tid - da ingen af mine hunde skal have foder der anvendes dyrforsøg på - og det gør der på det meste - så det betaler sig at se sig for - hvis man går ind for den slags.

Det var bedre de lavede et program hvor de viste hvad der bruges forsøg på - jeg tror rigtig mange ville blive overrasket

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke for at være pedantisk eller noget, men hvis man har 10 hunde der prøvesmager hundemaden inden den bliver sendt i forretningerne er det jo også dyre-forsøg, eller hva? og det er vel ok? selv for de mest hysteriske af dyreværnsgrupperne? eller skal det være mennesker der prøvesmager hundemaden for at den kan være lavet uden dyreforsøg?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

eller skal det være mennesker der prøvesmager hundemaden for at den kan være lavet uden dyreforsøg?

 

Det har jeg altid gjort, når jeg køber tørfoder (bruger en lille smule til aktivering) og der er ikke den store forskel på smagen. Det smager af grisefoder, det hele. :lol: Der kan dog være en smule forskel på lugten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er da tydeligvis nogen som ikke følger med i hvad de "kære" foder producenter på byder vores hunde i forsøgslokalerne - ærgeligt - Hvad med at vende det rundt og se hvis det nu havde været jeres hunde som havde været forsøgsdyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Der er da tydeligvis nogen som ikke følger med i hvad de "kære" foder producenter på byder vores hunde i forsøgslokalerne - ærgeligt - Hvad med at vende det rundt og se hvis det nu havde været jeres hunde som havde været forsøgsdyr

 

 

Det markerede:

Du må da endda meget gerne oplyse os om hvad vi ikke ved. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem som kæmper for at hjælpe beaglerne. Beagler bruges mest som forsøgshunde - fordi de er så medgørlige og nemme at have med at gøre. Jeg støtter et australsk projekt via min hjemmeside som kæmper for at hjælpe beaglen ud af disse forsøg .

 

Jeg har fundet disse sider og som I kan se er det specielt IAMS producenterne som bruger forsøg på hunde og katte. Det er blandt andet dem som laver Hills, Eukanuba mv.

 

Iams mishandler dyr::Men Iams siger...

 

Foder, dyrefoder - dyreforsøg , forsøgsdyr

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg er en af dem som kæmper for at hjælpe beaglerne. Beagler bruges mest som forsøgshunde - fordi de er så medgørlige og nemme at have med at gøre. Jeg støtter et australsk projekt via min hjemmeside som kæmper for at hjælpe beaglen ud af disse forsøg .

 

Jeg har fundet disse sider og som I kan se er det specielt IAMS producenterne som bruger forsøg på hunde og katte. Det er blandt andet dem som laver Hills, Eukanuba mv.

 

Iams mishandler dyr::Men Iams siger...

 

Foder, dyrefoder - dyreforsøg , forsøgsdyr

 

-Ina

 

Okay . Jeg har respekt for din holdning til dyreforsøg.

 

Men ikke for Anima.

Jeg betragter som udgangspunkt alt fra Anima som pladderhumanistisk propaganda som desværre alf for ofte ikke har rødder i virkeligheden. En organisation der bevidst overtræder den gældende lovgivning og bevidst er medvirkende til at risikere at sprede sygdomme med deres lovovertrædelser ved at tiltvinge sig adgang til lukkede faciliteter.

 

 

Med hensyn til dit link omkring indholdet i foder . Så er der ikke noget nyt der. Det er ikke nyt at der i de billigste fodertyper anvendes kategori 3 affald.

Dette er dog ikke tilfældet for de mærker jeg kender til.

 

Det er i øvrigt heller ikke korrekt at det ikke står hvilke tilsætningsstoffer der er i posen med foder.

Hvis det ikke gør så overtrædes den danske lovgivning og det er til syvende og sidst forbrugeren der så vælger om hun vil købe det eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
I morgen kommer der fokus på hundefoders pris kontra kvalitet...

 

Onsdag d. 10/2 på DR1, Magasinet Penge, kl. 21.25

 

"Dyr, dyrere - dyrest hos dyrlægen"

 

"Der er kæmpestore prisforskelle på forskellige typer foder til kæledyr - men ingen dokumenteret forskel på ernæringskvaliteten. Alligevel fraråder dyrlæger supermarkeders billige hundemad. Vi afslører fup og fakta om kæledyrspenge. Vært: Dorte Fals PENGE - dr.dk/DR1/Penge Sendes også 11.2.10"

 

Er lidt spændt på hvad indslaget vil indeholde... Så må nok hellere huske at få det set...

 

Det skal ses, men mon ikke det bliver det sædvanlige: Om deklarationen holder...

 

Naturligvis fraråder dyrlægernes alt andet end deres eget foder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem som kæmper for at hjælpe beaglerne. Beagler bruges mest som forsøgshunde - fordi de er så medgørlige og nemme at have med at gøre. Jeg støtter et australsk projekt via min hjemmeside som kæmper for at hjælpe beaglen ud af disse forsøg .

 

Jeg har fundet disse sider og som I kan se er det specielt IAMS producenterne som bruger forsøg på hunde og katte. Det er blandt andet dem som laver Hills, Eukanuba mv.

 

Iams mishandler dyr::Men Iams siger...

 

Foder, dyrefoder - dyreforsøg , forsøgsdyr

 

-Ina

 

Fint du gerne vil hjælpe Beaglen ud af disse forsøg, men hvad så med alle de andre forsøgsdyr der findes:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...