Hop til indhold

provokation eller???


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Nu ved jeg ikk om det er et dumt spørgsmål, men nu har det stået på et stykke tid og jeg er ved at blive sindssyg af det!!

 

Problemet er at jeg kan ha været nede med Manse, hvor han tisser, og så kan der gå en time, så kan han stå lige foran mig og tisse igen, og det er tit når jeg ikk lige snakker med ham, har veninderne på besøg og vi lige sidder og snakker!!

Idag, var jeg nede med ham da jeg kom hjem fra arbejde, kl 13, så fik vi lidt og spise, og vi legede lidt. Så ville jeg vaske op, og ca kl 14 stod han lige ved siden af mig og tissede igen!!! Jeg gik ned med ham, for at han kunne tisse færdig.

Jeg fortsatte med opvasken, så fanme 25 minutter senere gjorde han det igen!!

Mit spørgsmål er så om det kan være i provokation af at han ikk lige fik opmærksomhed?!

Og er der nogen der ved hva jeg kan gøre for at han stopper med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Nu ved jeg ikk om det er et dumt spørgsmål, men nu har det stået på et stykke tid og jeg er ved at blive sindssyg af det!!

 

Problemet er at jeg kan ha været nede med Manse, hvor han tisser, og så kan der gå en time, så kan han stå lige foran mig og tisse igen, og det er tit når jeg ikk lige snakker med ham, har veninderne på besøg og vi lige sidder og snakker!!

Idag, var jeg nede med ham da jeg kom hjem fra arbejde, kl 13, så fik vi lidt og spise, og vi legede lidt. Så ville jeg vaske op, og ca kl 14 stod han lige ved siden af mig og tissede igen!!! Jeg gik ned med ham, for at han kunne tisse færdig.

Jeg fortsatte med opvasken, så fanme 25 minutter senere gjorde han det igen!!

Mit spørgsmål er så om det kan være i provokation af at han ikk lige fik opmærksomhed?!

Og er der nogen der ved hva jeg kan gøre for at han stopper med det?

 

Hvad skulle han få ud af at provokere dig ??

 

Hvor gammel er han ?

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvalpe på den alder skal når de skal. han kan ikke "gemme" på det så han kan bruge det i et eller tænkt spil mellem jer.

 

For hunde er det at tisse en ganske naturlig ting og har intet med provokation eller opmærksomhedssøgende adfærd at gøre.

 

Er det fuld størrelse "søer" han laver eller småsjatter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo det jeg startede med at skrive at jeg ikk vidste om det var et dumt spørgsmål. Jeg ved ikk hvordan en hund tænker :vedikke::-)

 

Men han har nemlig ikk hele tiden gjort det, og det er som regel når jeg laver noget andet end lige ham.

 

Ja det ligner at det er normale størrelser tis mængder....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det var jo det jeg startede med at skrive at jeg ikk vidste om det var et dumt spørgsmål. Jeg ved ikk hvordan en hund tænker :vedikke::-)

 

Men han har nemlig ikk hele tiden gjort det, og det er som regel når jeg laver noget andet end lige ham.

 

Ja det ligner at det er normale størrelser tis mængder....

 

Nej, det var ikke en dumt spørgsmål :-D

 

Hvis det havde været en mængde småsjatter kunne det have været en urinvejsinfektion.

 

Du må bare ud med ham oftere, der er ikke nogen vej udenom

Link til indlæg
Del på andre sites

så fik vi lidt og spise, og vi legede lidt. Så ville jeg vaske op, og ca kl 14 stod han lige ved siden af mig og tissede igen!!! det?

 

Hej og velkommen til :vinken:

Jeg vil bare sige, at da Sophus var i den alder for et par måneder siden, så kunne jeg forebygge uheld ved at gå ned med ham når han lige var vågnet (også selvom han kun havde sovet i kort tid) Når han havde leget og når han havde spist. Det vil sige LIGE når han havde gjort disse ting. Det betød, at jeg var nede i gennemsnit en gang i timen, men det gjorde så også, at han blev ret hurtigt renlig. Jeg roste ham helt vildt og overøste ham med godbidder, når han så tissede ude og han fattede ret hurtigt, at det var fedt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker lidt at du nok kommer til at starte helt forfra.

 

HVER gang han har spist, drukket, leget el. sovet, så skal han ud og han er selvfølgelig helt utrolig dygtiiig når han så laver udenfor:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Manse sover en del mens du jobber, så vil han jo når du kommer hjem spise og drikke igen. Så skal der jo tisses af.

Der kan sagtends endnu gå et par måneder, før den udvikling i kroppen, der gør at hans hjerne får besked fra blæren er godt eller bedre udviklet.

Det er som med små børn temmelig forskelligt.

Han opdager det først lige inden det skal ske, så han er uforskyldt i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger mange tak for jeres svar :-D

 

Det er meget forskelligt hvor længe vi er ude at gå, det kommer an på om han gider. Når han lige har sovet vil han kun lige ud og lave det der nu skal laves, og så vil han gerne op igen, og har læst mig frem til at man ikk må tvinge ham ud på ture hvis han ikk har lyst.

Ellers kan vi godt bare stå og kigge på mennesker, biler og hva der ellers kan komme forbi.

 

Jeg må bare prøve at gå ud med ham hver gang han har lavet det der er blevet nævnt... Men glæder mig nu til han selv siger til når han skal, men han er nu rigtig dygtig til at lave noget hver gang vi er ude! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bjergbestigeren

Min Schæferhvalp på 3½ måned er renlig. Han går selv hen til havedøren når han skal tisse (også når vi er ude hos andre)

Han holder sig alle de timer jeg er på arbejde men når jeg så er hjemme kan han ville ud hver halve time for at tisse.

Igår var vi med tog Århus/København. Ved Ringsted skulle han virkelig tisse....han piver eller gør til mig når han skal ud og jeg ikke lige har lagt mærke til ham...men der var ligesom ikke noget jeg kunne gøre....og han holdt sig faktisk til Hovedbanegården....men hold dog op hvor han så tissede ligeså snart vi var stået af :-)

 

Så det der med at de ikke kan gemme....den tror jeg ikke på.

Jeg tror løsningen er at du smutter ud med ham lidt oftere...og så stadig roser ham. Jeg roser stadig Casper....han sku jo nødig glemme hvor dygtig han er ;-)

 

/Hanne

Link til indlæg
Del på andre sites

som det også bliver nævnt i tråden, så udvikler hundehvalpe sig forskelligt - nøjagtigt ligesom børn... min lille pige var også renlig omkring de 11-12 uger - men hendes jævnaldrende bedste ven var næsten 6 mdr før han var renlig... på trods af nøjagtig samme træningsmetoder :-D

 

Så jo, nogle hvalpe KAN ikke holde sig... rent fysiologisk kan man ikke forvente det før de er minimum 16 uger - at nogle så er hurtigere er jo bare en drøm for den ejer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rott-Brador Fan

Machikos (næsten 4 mdr.) er vældig god til at fortælle mig han skal ud når altså jeg er vågen.. Falder jeg i søvn foran TV, (hvilket sker jævnligt efter jeg har fået ham og kommer hulens tidligt op om morgenen) så mener han det kan være lige meget. Vågnede i aftes ved at han drak og tænkte fint, så passer det lige at han skal ud, men for sent..Han havde allerede leveret både stort og småt. Gik en nattur med begge hunde alligevel og gik i seng derefter. Kom efter ca 15 mins i tanker om at jeg havde glemt at lukke for spjældet i brændeovnen og gik ned igen, og gud hjælpe mig om han ikke igen havde lavet både en sø og det var værre :damn:

 

Kan godt forstå du føler det som en provokation. Sådan føles det altså, men det er jo altså en menneskelig egenskab. Hundene vil gerne gøre alt hvad de kan for at gøre os glade og tilpasse, så der er vist ikke andet at gøre end bare at tørre op, lade som ingenting, lufte dem ofte og skamrose dem når de besørger udendørs. Tålmodighed belønnes og en skønne dag...

 

Tro mig, jeg vil juble den første morgen hvor jeg ikke skal starte dagen med at tørre dit og dat op :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar, er glad for det ikk kun er mig der kan ha det sådan :blink:

 

Manse kan heldigvis godt holde sig om natten, vi går i seng omkring kl 22 og så kan han sove til kl ca 6, så skal han virkelig ud og tisse, men er så ved at vende ham til, at jeg skal på wc først, for jeg skal også om morgenen :-D

Og der sidder han også bare lige så pænt og venter på jeg blir klar :lol:

 

Jeg har haft ferie i den her uge, så den blir brugt til at gå ud med ham, ca. 1 gang i timen, hvis han selvfølgelig ikk sover, og der har ikk været nogen uheld igår eller idag, indtil videre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst trollepige

Jeg har en lille tæve på 3 mdr. når det er nat putter jeg hende i en stor papkasse og stiller den ved min seng, så begynder hun gerne efter 8 timer at pive så kan vi gå ud. En hund tisser aldrig hvor den sover. Jeg er pensionist så jeg har mulighed for at holde øje med hende så vi har ikke problemer mere med hende efter 14 dage så jeg føler mig heldig:banan:

dc 4 007++.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...