Hop til indhold

Uddannelse til hundetræner


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen

 

Ang. PAFF: Der bruges så vidt jeg kan forstå en del forskellige lærebøger? Kommer udgifterne til dem oveni, eller er de indbefattet i prisen? Eller kan man nøjes med at låne en del af dem på biblioteket fordi man ikke får brug for dem hele tiden?

Udgifterne på bøger kommer oveni. Man kan dog godt vælge at låne dem på biblioteket i stedet. Jeg har heller ikke dem alle, for så havde jeg da nok måtte sælge huset eller et eller andet lol.gif

 

Jeg mener, det var en 20-30 bøger der indgik i uddannelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget min instruktør uddannelse hos Irene Jarnved. Der havde vi også 270 timer over 15 mdr. teori og prakrisk træning, og kursister.

 

Et mini projekt, og et eksamens projekt, træning af hund og ejer 8 gange, med video og rapport.

3timers skriftlig skriftlig prøve og en praktisk prøve med en halv times undervisning af fremmede kursister.

 

En masse bøger og hjemme opgaver skulle læses og laves og træne forskellige opgaver med egen hund.

 

En spændende uddannelse. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne på vegne af min datter (Og sikkert også andre der besøger dette forum) godt tænke mig at vide nogle ting omkring hundetræneruddannelser forskellige steder.

 

Jeg kan da lige prøve at svare på vegne af DSS' uddannelse, som jeg er ved at tage. Man uddanner sig her først til klasse I instruktør. DSS står for dressursamarbejde special klubber, og vi træner efter DKK's regler.

 

 

1-Hvor mange timer er uddannelsen på, fordelt over hvor mange måneder?

 

Uddannelsen tager 2 år (ca). Det første år er man assistent. Det andet år er man aspirant, hvilket kræver at man har bestået den teoretiske prøve. Timemæssigt tager det den tid træningstimen tager, plus at man så som regel også træner med sin egen hund. Udover denne tid bruger man meget tid derhjemme på at læse bøger osv.

 

2-Hvad koster uddannelsen?

 

Ingenting. Når man er aspirant får man 400kr som "løn"

 

3-Er der både teori og praktiktimer, hvordan er fordelingen, og hvem underviser?

 

Nej ikke decideret. De træningstimer man er med på, og som man kommer til at stå for fungerer jo så som praktiske. Og alt det man læser derhjemme er det teoretiske

 

4-Er der eksamen, hvordan? (Og er der nogensinde nogen der dumper?)

 

Ja der er en teoretisk prøve efter det første år og en praktisk prøve det andet år.

Den teoretiske er en 2 timers eksamen uden hjælpemidler, med 60 træningsrelaterede spørgsmål samt 5 race specifikke. Man skal have min 75% rigtige, og man må ikke have nogle fejl i de racespecifikke.

Den praktiske prøve er den sidste eksamen. Her får man et hold stillet til rådighed. Man får så at vide hvilke øvelser man skal køre indlæring på. Mener der er 3-5 forskellige. Derudover vil der være en kursist man skal vejlede i at gå til prøve. Og en kursist som har et problem man skal hjælpe med.

Der er folk der dumper både den teoretiske og den praktiske.

 

5-Kan man passe et almindeligt job samtidig? (Hvornår på dagen foregår uddannelsen?)

 

Sagtens.

 

6-Løn efter uddannelsen?

 

Det er jo ikke noget man kan leve af :) Som det er nu i beagle klubben får man 40% af kursusgebyrene som løn. Det er ikke meget, så man skal gøre det fordi man kan lide det.

 

7-Er der løbende efteruddannelser, så man kan holde sin viden á jour?

 

Der er løbende seminarer som afholdes af de forskellige klubber i DSS. Derudover kan man videruddanne sig til klasse II, klasse III, elite klasse og hvalpe klasse instruktør.

 

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om ovenstående på forskellige uddannelsessteder:

 

DKK, DCH, PAFF, Irene Jarnved, Etologisk Institut, andre steder I kender til?

 

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget min instruktør uddannelse hos Irene Jarnved. Der havde vi også 270 timer over 15 mdr. teori og prakrisk træning, og kursister.

 

Et mini projekt, og et eksamens projekt, træning af hund og ejer 8 gange, med video og rapport.

3timers skriftlig skriftlig prøve og en praktisk prøve med en halv times undervisning af fremmede kursister.

 

En masse bøger og hjemme opgaver skulle læses og laves og træne forskellige opgaver med egen hund.

 

En spændende uddannelse. :D

 

 

Nå, jeg glemte lige pris det var også omkring 30.000 plus bøger.

 

Det var 2-3 hele hverdage hver måned.

 

Hilsen Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. DKK, Ekaterina, Bruges der kun én lærebog i DKK? Hvad hedder den?, for du skriver du ikke er så vild med den. Ved du om der er planer om at udskifte den?

 

Hov, ser først dette nu :oops: rundstyk!

 

Bogen ER der planer om at udskifte!! Lige pt. virker de desværre ret så langsigtede, da det er noget værre vi-skal-alle-være-enige-noget :shock:

 

Bogen hedder "Din Hund" og er forældet og ubrugelig, i min optik!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
Gæst michelle150
Jeg kan da lige prøve at svare på vegne af DSS' uddannelse, som jeg er ved at tage. Man uddanner sig her først til klasse I instruktør. DSS står for dressursamarbejde special klubber, og vi træner efter DKK's regler.

 

 

 

 

Uddannelsen tager 2 år (ca). Det første år er man assistent. Det andet år er man aspirant, hvilket kræver at man har bestået den teoretiske prøve. Timemæssigt tager det den tid træningstimen tager, plus at man så som regel også træner med sin egen hund. Udover denne tid bruger man meget tid derhjemme på at læse bøger osv.

 

 

 

Ingenting. Når man er aspirant får man 400kr som "løn"

 

 

 

Nej ikke decideret. De træningstimer man er med på, og som man kommer til at stå for fungerer jo så som praktiske. Og alt det man læser derhjemme er det teoretiske

 

 

 

Ja der er en teoretisk prøve efter det første år og en praktisk prøve det andet år.

Den teoretiske er en 2 timers eksamen uden hjælpemidler, med 60 træningsrelaterede spørgsmål samt 5 race specifikke. Man skal have min 75% rigtige, og man må ikke have nogle fejl i de racespecifikke.

Den praktiske prøve er den sidste eksamen. Her får man et hold stillet til rådighed. Man får så at vide hvilke øvelser man skal køre indlæring på. Mener der er 3-5 forskellige. Derudover vil der være en kursist man skal vejlede i at gå til prøve. Og en kursist som har et problem man skal hjælpe med.

Der er folk der dumper både den teoretiske og den praktiske.

 

 

 

Sagtens.

 

 

 

Det er jo ikke noget man kan leve af :) Som det er nu i beagle klubben får man 40% af kursusgebyrene som løn. Det er ikke meget, så man skal gøre det fordi man kan lide det.

 

 

 

Der er løbende seminarer som afholdes af de forskellige klubber i DSS. Derudover kan man videruddanne sig til klasse II, klasse III, elite klasse og hvalpe klasse instruktør.

 

 

 

 

 

 

:)

 

 

 

Hvor kan man tage den uddannelse??

Har søgt på google, men kan ikke finde nogen hjemmeside?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...