Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Ja. de fryser for et godt ord, og i den størrelse har de slet ikke godt af at blive gennemkolde. Men de skal jo også ud og opleve, så min søster gik i gang med symaskinen :engel:

 

hårh, kunne man være så fræk at bede om et mønster / opskrift - for de ser godt nok gode ud....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sonja: Ja, det er der faktisk... jeg forstår det heller ikke. :vedikke::mrgreen: Som regel, når jeg får spurgt ind til det, handler det om at de er bange for schæfere - så godt at Ozzie kan lære dem at schæfere skam sagtens kan være søde og rare.

 

Lonny: det var godt hun fik noget lækkert. :cool: Og ja, det er bare så dejligt.

 

Dte kan være vi skal prøve at gå en tur sammen med dig, så Ozzy kn overbevise Karla om at schæfere er søde og rare :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Ja det er jo lige det med arbejdet der skal passe ind. Jeg kender ikke rigtig så mange steder syd for København, og hvis det skal være en hverdag skal det ikke være længere væk end s-toget, da jeg tidligst er hjemme kl 16.

 

Og så skal det jo også lige passe så vi kan få smidt Motor & Motormor ind i bilen:mrgreen:

 

Ellers kan jeg weekender i marts (ikke den første)

 

En weekend i marts lyder fint med os. Jeg kender heller ikke så mange steder der oppe ad, men der er jo et par dage til,at det er en weekend i marts, så vi kan vel nå at finde et sted inden da. Ellers er der jo altid en strand et sted syd for Kbh :-D hvilken weekend kunne passe jer ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
hårh, kunne man være så fræk at bede om et mønster / opskrift - for de ser godt nok gode ud....

 

Kan vist ikke lade sig gøre, for hun har selv lavet mønsteret og passet det til, efter hvalpenes mål :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Rigtig flot Luna!!! :klap: Håber hun fik en rigtig god beløøning for at være så dygtig.

 

Da jeg var ude at gå i mørket i aftes kommer vi forbi et par unge knægte, der er meget engagerede i en samtale - de bliver lidt forskrækkede over at se Ozzie, og den ene hyler op og springer til siden og er tydeligvis utryg ved hende... Ozzie lader sig ikke mærke med noget (hun er vant til sære folk :mrgreen:) og går bare stille og roligt forbi dem.

 

Da vi er et par meter fra dem kommer der et forsigtig "Hallo dame" og den knægt, der ikke sprang til siden, spørger, om han må hilse på Ozzie. Det får han lov til, og han aer Ozzie lidt. Efter lidt tid tager den anden knægt mod til sig og spørger om han også må hilse.

 

Han kommer lidt forsigtigt hen imod Ozzie og stikker en hånd hen mod hende, og hun slikker ham venligt på hånden og lader ham ae hende lidt på hovedet, før hun mener at hun har gjort sin pligt, og går hen og sætter sig på plads hos mig. :-D

 

Så bliver hun ellers rost til skyerne - drengen, der var noget usikker på hende, er vældig stolt over at hun slikkede på ham, det må klart betyde at hun kunne lide ham. :lol: Den anden dreng kommenterer at hun er flot og dygtig - og altså det kan jeg jo kun give ham ret i. :engel::mrgreen:

 

Så dejligt når folk, der er lidt usikre, kan få hilst på Ozzie og se at hun er helt fredelig. :klap:

 

Det er bare perfekt, når usikre børn, får nogle positive oplevelser, de kan arbejde videre på, hen imod ikke at være bange for hunde. Så :5up::5up::5up: herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må vist have lært mig, hvordan jeg putter mere end et citat ind i mine svar :stupid:

 

Du trykker på denne knap i de indlæg du vil citere:

multiquote_off.gif

 

Den lille grønne dut bliver rød, og når du har trykket på de indlæg du vil citere, trykker du besvar. Der står

rundt om hvert indlæg, du kan så besvare efter /quote.
Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

En weekend i marts lyder fint med os. Jeg kender heller ikke så mange steder der oppe ad, men der er jo et par dage til,at det er en weekend i marts, så vi kan vel nå at finde et sted inden da. Ellers er der jo altid en strand et sted syd for Kbh :-D hvilken weekend kunne passe jer ?

 

Så vil jeg lade det være op til Motormor - hvis hun da vil med - jeg har pt. ikke så mange planer. Så propper jeg bare Motor og motormor i bilen og triller lidt sydpå en dag - alternativt propper jeg bare Samson og mig selv ind i bilen og kører derudaf.

 

Buddha, hvad siger du - vil du med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Du trykker på denne knap i de indlæg du vil citere:

multiquote_off.gif

 

Den lille grønne dut bliver rød, og når du har trykket på de indlæg du vil citere, trykker du besvar. Der står

rundt om hvert indlæg, du kan så besvare efter /quote.

 

Tak :-D

 

Så vil jeg lade det være op til Motormor - hvis hun da vil med - jeg har pt. ikke så mange planer. Så propper jeg bare Motor og motormor i bilen og triller lidt sydpå en dag - alternativt propper jeg bare Samson og mig selv ind i bilen og kører derudaf.

 

Buddha, hvad siger du - vil du med?

 

Så køre jeg også derud af og så mødes vi et sted der oppe af :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Så vil jeg lade det være op til Motormor - hvis hun da vil med - jeg har pt. ikke så mange planer. Så propper jeg bare Motor og motormor i bilen og triller lidt sydpå en dag - alternativt propper jeg bare Samson og mig selv ind i bilen og kører derudaf.

 

Buddha, hvad siger du - vil du med?

 

JA! :-D Vi kan også i weekend hvis det er, på søndag er sidste hvalpetræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg altså lige Zacko skal have lidt ros :lun: jeg er så stolt af ham, nu her er hans "kærste" kommet i løbetid, og har været det i 5 dage, men vi har alligevel gået sammen, for Zacko er bare så rar, altså hun er da lækker synes han, men når hun siger skride ad h.... til så smutter han og han kan nemt finde på at lave andet end bare at snuse til hendes dejlige bagdel, men altså igår var vist sidste dag for nu bliver hun nok snart interesseret i ham, og så har vi jo små Zackoer før vi kan blinke :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg altså lige Zacko skal have lidt ros :lun: jeg er så stolt af ham, nu her er hans "kærste" kommet i løbetid, og har været det i 5 dage, men vi har alligevel gået sammen, for Zacko er bare så rar, altså hun er da lækker synes han, men når hun siger skride ad h.... til så smutter han og han kan nemt finde på at lave andet end bare at snuse til hendes dejlige bagdel, men altså igår var vist sidste dag for nu bliver hun nok snart interesseret i ham, og så har vi jo små Zackoer før vi kan blinke :slem:

 

Så er han jo en klog hanhund, han ved godt at der ikke er noget at komme efter endnu. Men det er nok en meget god aftale I har lavet om, at I undlader at gå tur sammen imens hun er højløbsk, fordi så tror jeg altså hans fornuft ryger sig en tur :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er han jo en klog hanhund, han ved godt at der ikke er noget at komme efter endnu. Men det er nok en meget god aftale I har lavet om, at I undlader at gå tur sammen imens hun er højløbsk, fordi så tror jeg altså hans fornuft ryger sig en tur :blink:

Er helt sikker på at når hun bliver højløbsk så er vi på farlig grund :shock: de er jo kærster :slem: men er da rart at vi ikke behøver stoppe deres ture før nu, og at han er så rar ikke bare af spinge på hende hele tiden osv men altså hun kan jo også bare styre ham med hård pote, og han er dybt forelsket de er så søde sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg altså lige Zacko skal have lidt ros :lun: jeg er så stolt af ham, nu her er hans "kærste" kommet i løbetid, og har været det i 5 dage, men vi har alligevel gået sammen, for Zacko er bare så rar, altså hun er da lækker synes han, men når hun siger skride ad h.... til så smutter han og han kan nemt finde på at lave andet end bare at snuse til hendes dejlige bagdel, men altså igår var vist sidste dag for nu bliver hun nok snart interesseret i ham, og så har vi jo små Zackoer før vi kan blinke :slem:

 

Dygtig Zacko. :-D Det er også slut for os med at gå tur med Chianti. Og hold da ferie hvor jeg nyder, at have en normal hanhund. :-D:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig Zacko. :-D Det er også slut for os med at gå tur med Chianti. Og hold da ferie hvor jeg nyder, at have en normal hanhund. :-D:vuf:

Ja hende Chianti er vist bare for lækker nu :blink: så Golden klanen må undvære deres prinsesse :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Nu synes jeg altså lige Zacko skal have lidt ros :lun: jeg er så stolt af ham, nu her er hans "kærste" kommet i løbetid, og har været det i 5 dage, men vi har alligevel gået sammen, for Zacko er bare så rar, altså hun er da lækker synes han, men når hun siger skride ad h.... til så smutter han og han kan nemt finde på at lave andet end bare at snuse til hendes dejlige bagdel, men altså igår var vist sidste dag for nu bliver hun nok snart interesseret i ham, og så har vi jo små Zackoer før vi kan blinke :slem:

 

Zacko fortjener al den ros, han kan få. Han fik vist sig som en rigtig Gentleman :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Yay, yes og mere YAY!

 

Bamse har lige for første gang i al den tid vi har haft ham, leget med to hunde på én gang, der var større end ham, og den ene var en ung hanhund :klap:

 

Startede med, at vi kunne se en af hans "damer", en stor golden, kom gående ude på marken - Så i snor med ham, så vi kunne træne hilse pænt, som vi altid gør når vi møder dem.

 

De får hilst og pludselig kommer denne her langbenede border collie dreng rendende - Ham havde vi ikke lige set, mens vi hilste.

 

Men efter lidt vuffen, får Bamse lige hilst forholdvis pænt og vi bliver enige om at det bedste er at tage snoren af, begge hunde, da vi er to til at holde styr på dem.

 

Og så går den vilde leg ellers :mrgreen:

 

De tre tosser rundt og Bamse er helt tryg og smider sig, så de to andre kan tumle rundt ovenpå ham, hvilket han bare synes er skide sjovt - For så kan man jo daske dem i hovedet med poterne :lun:

 

Kæmpe lykkelig Bamse hopper rundt og laver playbow til den store guldmedalje og han more sig virkelig - De to andre hunde, får endda lov at spise godbidder på skift, fra min hånd. Det er ellers ikke tit andre hunde må hilse på mig, men lige de to her, svingede han bare med, så de sad i rundkreds og fik godbidder. Tror de legede i 20 minutter indtil Bamse blev forpustet og vi måtte stoppe legen.

 

Bagefter så møder vi en sød collie dame, og Bamse er stadig rigtig glad og i lege humør, så hun skulle da også lige have nogle playbows med, inden vi gik hver til sit. :lun:

 

Til slut render vi i en anden hanhund, som Bamse virkelig hader - Og den var løs....

Men Bamse ignorere den fuldstændig indtil den kommer hen til os, og jeg kunne mærke og se på Bamse at det var ok at hilsei dag - hvorefter han hilser pænt og logre rent faktisk med halen nede i normal position, og er rigtig afslappet i sit kropsprog. Ikke så meget, som det mindste tegn på at han var usikker eller aggressiv :5up:

 

Så hvor meget bedre kan en gåtur lige blive???

:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, yes og mere YAY!

 

Bamse har lige for første gang i al den tid vi har haft ham, leget med to hunde på én gang, der var større end ham, og den ene var en ung hanhund :klap:

 

Startede med, at vi kunne se en af hans "damer", en stor golden, kom gående ude på marken - Så i snor med ham, så vi kunne træne hilse pænt, som vi altid gør når vi møder dem.

 

De får hilst og pludselig kommer denne her langbenede border collie dreng rendende - Ham havde vi ikke lige set, mens vi hilste.

 

Men efter lidt vuffen, får Bamse lige hilst forholdvis pænt og vi bliver enige om at det bedste er at tage snoren af, begge hunde, da vi er to til at holde styr på dem.

 

Og så går den vilde leg ellers :mrgreen:

 

De tre tosser rundt og Bamse er helt tryg og smider sig, så de to andre kan tumle rundt ovenpå ham, hvilket han bare synes er skide sjovt - For så kan man jo daske dem i hovedet med poterne :lun:

 

Kæmpe lykkelig Bamse hopper rundt og laver playbow til den store guldmedalje og han more sig virkelig - De to andre hunde, får endda lov at spise godbidder på skift, fra min hånd. Det er ellers ikke tit andre hunde må hilse på mig, men lige de to her, svingede han bare med, så de sad i rundkreds og fik godbidder. Tror de legede i 20 minutter indtil Bamse blev forpustet og vi måtte stoppe legen.

 

Bagefter så møder vi en sød collie dame, og Bamse er stadig rigtig glad og i lege humør, så hun skulle da også lige have nogle playbows med, inden vi gik hver til sit. :lun:

 

Til slut render vi i en anden hanhund, som Bamse virkelig hader - Og den var løs....

Men Bamse ignorere den fuldstændig indtil den kommer hen til os, og jeg kunne mærke og se på Bamse at det var ok at hilsei dag - hvorefter han hilser pænt og logre rent faktisk med halen nede i normal position, og er rigtig afslappet i sit kropsprog. Ikke så meget, som det mindste tegn på at han var usikker eller aggressiv :5up:

 

Så hvor meget bedre kan en gåtur lige blive???

:banan:

 

Det lyder bare fantastisk! :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Yay, yes og mere YAY!

 

Bamse har lige for første gang i al den tid vi har haft ham, leget med to hunde på én gang, der var større end ham, og den ene var en ung hanhund :klap:

 

Startede med, at vi kunne se en af hans "damer", en stor golden, kom gående ude på marken - Så i snor med ham, så vi kunne træne hilse pænt, som vi altid gør når vi møder dem.

 

De får hilst og pludselig kommer denne her langbenede border collie dreng rendende - Ham havde vi ikke lige set, mens vi hilste.

 

Men efter lidt vuffen, får Bamse lige hilst forholdvis pænt og vi bliver enige om at det bedste er at tage snoren af, begge hunde, da vi er to til at holde styr på dem.

 

Og så går den vilde leg ellers :mrgreen:

 

De tre tosser rundt og Bamse er helt tryg og smider sig, så de to andre kan tumle rundt ovenpå ham, hvilket han bare synes er skide sjovt - For så kan man jo daske dem i hovedet med poterne :lun:

 

Kæmpe lykkelig Bamse hopper rundt og laver playbow til den store guldmedalje og han more sig virkelig - De to andre hunde, får endda lov at spise godbidder på skift, fra min hånd. Det er ellers ikke tit andre hunde må hilse på mig, men lige de to her, svingede han bare med, så de sad i rundkreds og fik godbidder. Tror de legede i 20 minutter indtil Bamse blev forpustet og vi måtte stoppe legen.

 

Bagefter så møder vi en sød collie dame, og Bamse er stadig rigtig glad og i lege humør, så hun skulle da også lige have nogle playbows med, inden vi gik hver til sit. :lun:

 

Til slut render vi i en anden hanhund, som Bamse virkelig hader - Og den var løs....

Men Bamse ignorere den fuldstændig indtil den kommer hen til os, og jeg kunne mærke og se på Bamse at det var ok at hilsei dag - hvorefter han hilser pænt og logre rent faktisk med halen nede i normal position, og er rigtig afslappet i sit kropsprog. Ikke så meget, som det mindste tegn på at han var usikker eller aggressiv :5up:

 

Så hvor meget bedre kan en gåtur lige blive???

:banan:

 

Lyder bare som den perfekte gåtur. Godt for jer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Jeg havde en rigtig god oplevelse idag. Sådanne én, der gør mig rigtig glad, selv om jeg kun er beskuer fra min bil, fordi den sparkede til en ( og til tider også min) fordom om en steriotype med sin typiske hund.

 

Min søster og jeg sad og ventede for rødt lys i vores bil, da min søster peger et par unge ud, med en hund i snor, henne ved fodgængerovergangen. Der stod to unge mænd i starten af tyverne, hvoraf én holdte sin Amstaff. De to unge mænd var klædt på en måde, så jeg ved første tanke normalt ville tænke: "Hmm, utilpasset unger med deres potensforlænger" og overveje om de mon har styr på deres lidt ivrige kamphund :hmm:

 

Men men, ikke i dette tilfælde, her fik jeg istedet et smil på læberne og tænkte" Hvor dejligt, flere af den slags knægte, tak." Fordi den lidt ivrige Amstaff var tydelig i positiv tæning med godbid for at sidde pænt ved vejenkanten og have opmærksomheden op på far. Og det var tydeligt, da de begyndte at gå for grønt lys, at der var en godbid i hånden udenfor hundens snude, som den fik, mens den gik pænt ved siden af venstre ben. Så her var istedet et par ordentlige unge mænd, bare med dårlig tøjsmag, der var ude for at lære sin glade hund, hvordan man begår sig i gadebilledet. Hvor herligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...