Hop til indhold

Ihhh NEJ altså!


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Min mor lod som ingenting, og ringede til ham vi købte Buddha af, og spurgte om hun kunne købe en samojede hvalp....

 

Det kunne hun ikke lige nu, men de fik et kuld igen sidst på året!!!!

 

Jeg har totalt tudet, inde midt i Irma, jeg blev simpelthen så rasende og føler mig virkelig magtesløs og totalt ked af det :megaked:

 

Vil ringe til forbrugerklagenævnet igen i morgen, og spørge om der ikke er noget man kan gøre. Det vil være deres 4. kuld.

Jeg vil også kontakte Dyrenes Beskyttelse og måske ringe til den dyrlæge, jeg ved de bruger.

 

Tænk at man ikke tager sådan noget alvorligt... :evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

og det er de samme forældredyr?

 

de skulle skamme sig skulle de :cry:

 

fik du egentlig nogensinde svar fra dem der også havde købt en hvalp i samme by på samme tid, som også måtte aflives ganske ung?

 

Ja det er selvfølgelig et godt spørgsmål, men det tror jeg nu at det er. De har både han- og hunhund..

 

Hun svarede efter lang tid at det vist ikke var den samme sælger :vedikke:

Men faktisk kom jeg i tanke om, at 2. gang vi kontaktede ham, da Buddhas hofter begyndte at sige en klik-lyd, der sagde han at en anden havde ringet også og sagt det, men han havde ikke hørt mere fra dem...

Og åbenbart heller ikke selv ringet til dem og spurgt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Er personlige hjemmesider ikke noget af det, som de fleste forretningsdrivende frygter?!? Sådan noget der dukker op med rigtig dårlig omtale når potentielle kunder googler...

 

Jo det må klart være det som man frygter mest...

 

Forresten Buddha... din hjemmeside.. husk at tilføje google words.. det kan du gøre gratis, og så skrive ord såsom HD, evt. deres navne, samojed osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det må klart være det som man frygter mest...

 

Forresten Buddha... din hjemmeside.. husk at tilføje google words.. det kan du gøre gratis, og så skrive ord såsom HD, evt. deres navne, samojed osv.

 

Hjemmeside?!? Hvor, hvor, hvor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Man må gerne offentliggøre folk med navn?! Og måske gadenavn? Eller? Altså på en hjemmeside eller på HF.

 

Hmmm... jeg ved det faktisk ikke:hmm:... måske det er noget der skal undersøges, for man kan sige at du nødig skal have en sag på nakken lige pludselig.

 

Det må vel stå i en paragraf et eller andet sted.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor lod som ingenting, og ringede til ham vi købte Buddha af, og spurgte om hun kunne købe en samojede hvalp....

 

Det kunne hun ikke lige nu, men de fik et kuld igen sidst på året!!!!

 

Jeg har totalt tudet, inde midt i Irma, jeg blev simpelthen så rasende og føler mig virkelig magtesløs og totalt ked af det :megaked:

 

Vil ringe til forbrugerklagenævnet igen i morgen, og spørge om der ikke er noget man kan gøre. Det vil være deres 4. kuld.

Jeg vil også kontakte Dyrenes Beskyttelse og måske ringe til den dyrlæge, jeg ved de bruger.

 

Tænk at man ikke tager sådan noget alvorligt... :evil::evil::evil:

 

vormange kuld må man da treke på en tæve??. hos GD klubben er det

nemlig max 4 kuld (etiske regler for opdrat i grand danois klubbne)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor lod som ingenting, og ringede til ham vi købte Buddha af, og spurgte om hun kunne købe en samojede hvalp....

 

Det kunne hun ikke lige nu, men de fik et kuld igen sidst på året!!!!

 

Jeg har totalt tudet, inde midt i Irma, jeg blev simpelthen så rasende og føler mig virkelig magtesløs og totalt ked af det :megaked:

 

Vil ringe til forbrugerklagenævnet igen i morgen, og spørge om der ikke er noget man kan gøre. Det vil være deres 4. kuld.

Jeg vil også kontakte Dyrenes Beskyttelse og måske ringe til den dyrlæge, jeg ved de bruger.

 

Tænk at man ikke tager sådan noget alvorligt... :evil::evil::evil:

Jeg ved præcis hvordan du ahr det..Men så længe der er købere til "den slags" så længe bliver de ved...

Jeg tror ikke på man kan stoppe dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

vormange kuld må man da treke på en tæve??. hos GD klubben er det

nemlig max 4 kuld (etiske regler for opdrat i grand danois klubbne)

DKK ANBEFALER max 4-5 kuld... Men jeg har set tæver få 8-10 kuld..Også i hver eneste løbetid... Uden DKK har gjort noget før der var en eller anden der gjorde dem opmærksom på det... Så skiftede tæven ejer og fortsatte 3 kuld endnu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er personlige hjemmesider ikke noget af det, som de fleste forretningsdrivende frygter?!? Sådan noget der dukker op med rigtig dårlig omtale når potentielle kunder googler...

 

Det første jeg tænkte var faktisk også at du skulle gøre noget for at gøre opmærksom på det, måske det kunne ødelægge nok for dem til at de droppede det. Eller i det mindste at de købere som gjorde noget for at undersøge opdrætteren blev advaret.. Men det var nok ikke en dårlig idé lige at spørge en med forstand på paragraffer først (måske gratis advokathjælp)..

Men igen, så længe du holder dig til facts og ikke direkte sviner dem til (det er nok ikke nemt, men prøv :) ), men bare skriver om dine oplevelser, så kan jeg egentlig ikke tro det er forbudt. De kan vel ikke forbyde dig at fortælle din historie, bare fordi den ikke endte lykkeligt?

Tænker at fx denne hjemmeside STOP-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk har eksisteret i mange år efterhånden, og det er vist ikke fordi han ikke har prøvet at få den fjernet...

Så hvis du vil lave en hjemmeside, så fyld godt med søge ord som man vil søge efter hvis man leder after hvalp, fx avler, samojed, hvalpe, kuld, parring, hd, sygdomme, arveligt osv..

 

Men allerførst skal du nok finde ud af om det overhovedet er de samme dyr de bruger, ellers kunne det blive lidt uheldigt.. Er de ikke med i nogen foreninger eller noget du kan mælde dem til?

Ih altså, hvor er det bare respektløst, både over for hundene og de kommende ejere hvis det virkelig er de samme dyr de avler videre på :(

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK ANBEFALER max 4-5 kuld... Men jeg har set tæver få 8-10 kuld..Også i hver eneste løbetid... Uden DKK har gjort noget før der var en eller anden der gjorde dem opmærksom på det... Så skiftede tæven ejer og fortsatte 3 kuld endnu..

 

ja men som du selv siger di anbefaler det jo kon.

det lyder meget volsomt med 8-10 kuld stakels tæve:evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må gerne offentliggøre folk med navn?! Og måske gadenavn? Eller? Altså på en hjemmeside eller på HF.

 

Jeg har gjort det, dem (2 stk) jeg 'hængte ud' havde ikke råd til at føre en sag og vidste at jeg ville køre det helt ud, så de opgav på forhånd.

 

MEN pas på du ikke får stemplet hysterisk gimpe, der er fuld af løgn ;-) jeg mener, vi der har fulgt dig, kan sagtens se det, men du skal finde en vej til nye købere, og formulere det så du ikke lyder hævngerrig og bindegal, men kun fakta.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men HF kommer højt på googles resultatliste, når man søger, og jeg har da set mange tråde herinde, hvor folk spørger til en specifik opdrætter og så får en masse negative ting at vide. Hvis man ikke må det, så er der jo ikke længere ytringsfrihed i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men HF kommer højt på googles resultatliste, når man søger, og jeg har da set mange tråde herinde, hvor folk spørger til en specifik opdrætter og så får en masse negative ting at vide. Hvis man ikke må det, så er der jo ikke længere ytringsfrihed i DK.

 

Ej, og hvis en hjemmeside som trustpilot er lovlig, så må det da også være lovligt at anmelde folk andre steder. Det er jo heller ikke privatpersonen, men opdrættet, som vel er at betragte som en forretning? Tror måske der er en forskel dér, mellem om det er en privatperson eller en forretning man anmelder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...