Hop til indhold

Så skete det jeg frygtede allermest


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Jeg har virkelig overvejet om jeg skulle oprette det her emne, fordi jeg har det så dårligt efter denne her episode :cry:

 

Victor og jeg var ude og gå igår aftes i den store dybe sne, lige inden aftensmaden, og lige inden vi drejer ned af den sti hvor vi bor, kommer der en fransk bulldog løbende løs lige imod os. En race Victor ikke kan med (dem og så mops'er er han bange for, så dem undgår jeg han hilser på) jeg råber ejeren an, der går langt bagude, at om ikke hun vil kalde sin hund til sig, og hun råber så "skal de hilse"??? "nej det skal de ikke" råber jeg, og holder Victor ind i stram line, imens hun så prøver at kalde dyret til sig, og så løber den franske bulldog bare helt op i hovedet på Victor, og jeg prøver så på ikke at panikke, alle de andre gange han har mødt sådan en hund er det endt med et kæmpe udfald, og gøen og knurren. Det sker så og bingo! jeg trækker Victor væk træder imellem hundene og ejeren er stadig ikke fremme ved os, så går den franske bulldog så imellem Victor og mig, og så får Victor åbenbart nok, og snapper efter den :shock: han dirrer overalt i kroppen og jeg råber så at nu får hun altså den hun væk fra min hund og det er NU!, og ejeren får så benene på nakken, og giver sig til at råbe af mig, at det var godt nok en sindssyg hund jeg havde mig der, og står og giver hendes hund godbidder og trøster den.

 

Jeg er rasende og siger at nu er det jo altså forbudt med løse hunde her i området, og der er en grund til at jeg har min hund i snor, det er bla. fordi jeg selv vil bestemme hvem han skal hilse på, og det her er altså ikke nogen hundeskov, og hun kan fandeme bare vente til hendes møghund løber hen til en sur amstaff (undskyld amstaff-ejere, håber i forstår pointen...), det blev sagt i vrede.

 

Victor gjorde ikke hende hund noget, men det kunne han jo have gjort...:( Han fejltolker den der mopse/fransk bulldog vejrtrækning som en knurren, så derfor skal han ikke møde de racer. Den går galt hver gang.

 

Det er vel nok træls, hele tiden at skulle have et øje på hver finger, med de løse hunde. Øv! Den dag han evt. bider sådan en fransk bulldog eller en mops, fordi de jo skal gå med dem løs, så vil de jo nok kræve at han bliver aflivet, selvom de selv har antaget at Victor er såååå sød at de bare skal lade deres hunde hilse på ham :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor træls. Hun har nok lært nu at passe lidt bedre på og at ikke alle hunde skal hilse på hinanden. Jeg har før hørt, at nogle hunde har det svært med boston terrier/franske bulldogs - men jeg hørt at det skyldes deres lidt udstående øjne, og andre hunde tolker det som at blive nedstirret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den dag han evt. bider sådan en fransk bulldog eller en mops, fordi de jo skal gå med dem løs, så vil de jo nok kræve at han bliver aflivet, selvom de selv har antaget at Victor er såååå sød at de bare skal lade deres hunde hilse på ham :damn:

 

Så vidt mig bekndt, så hviler ansvaret for sådanne uheld og skader, på den løse hund ('s ejer) når du har din i snor :5up:

 

Men ja, det må da være helt enormt træls ikke at kunne gå en fredelig tur uden at blive antastet af løse, ustyrlige hunde :cry: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor træls. Hun har nok lært nu at passe lidt bedre på og at ikke alle hunde skal hilse på hinanden. Jeg har før hørt, at nogle hunde har det svært med boston terrier/franske bulldogs - men jeg hørt at det skyldes deres lidt udstående øjne, og andre hunde tolker det som at blive nedstirret.

 

Ja det er rigtigt træls :(, og det kan man jo kun håbe. Jeg ved ikke hvad det er nøjagtigt, men min teori er at det især er de lyde som de kan sige, hvis de 'grynter' meget, for Vic har mødt 2 mopser, det var samme ejer, der havde dem, og de kom fra samme sted, og der sagde vi at de ikke skulle hilse, og sagde hvorfor, og der forklarede ejerne at deres hunde ikke 'gryntede', at det var noget med hvordan de var avlet, men det møde gik alletiders.

Men man kan jo så desværre ikke se på afstand om en hund siger lyde, som ens hund reagerer uhensigsmæssigt på, og så er det så meget nemmere bare at udelukke at den hilser på hunde af den race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest, så længe du har Victor i snor, og deres er løs, så kan de IKKE kræve ham aflivet :ae:

 

En rigtig ærgelig oplevelse, som meget godt viser det med at folk tror at små hunde bare er helt ufarlige, og derfor kan de godt lade deres hund løbe lige op i snotten på dem.

Jeg var blevet lige så rasende, og jeg havde nok råbt, bare vent til din hund en dag møder en sur papillion (ej jeg forstod godt hvad du mente) :blink:

 

Hvis folk ikke kan kalde deres hund til sig, hvilket der desværre ikke er ret mange der kan, så skal de bare holde den i snor :evil:

 

Kan du evt.træne Viktor op i at møde denne slags hunde, så du ikke skal gå og være på vagt hele tiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en dum episode!!!

Jeg er meget opmærksom på, at andre hunde tit og ofte ser Eddie noget an. De franske har jo deres grynte-lyde og er meget "ryk-agtige" i deres bevægelser. Tror nogle gange at de andre hunde tror at jeg går tur med en lille grissebasse :-D

Jeg holder altid Eddie i snor hvor vi går, og jeg oplever desværre tit, at det er os der bliver løbet ned af andre hunde... øv øv....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var brændt fuldstændig af på k*llingen :evil:

 

Det gjorde jeg også :oops:

 

Det går jo ind og rammer at hun er fløjtende ligeglad med, at jeg ikke er interesseret i at hendes hund skal hilse på Victor, og så gør Victor bange så han laver udfald og snapper (gudskelov kun ud i luften) og så tillader sig at komme og kalde Victor for sindssyg :evil: Hun kunne fint have forhindret situationen enten ved at have haft styr på sit indkald eller haft hendes hund i snor, så der blev talt med store bogstaver og gø-bogstaver :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor ærgerligt!

 

Bortset fra at jeg er helt enig med dig, så forstår jeg ikke, at du tør lade Victor blive på jorden? Hvis han gnaver i en anden hund, så er der jo risiko for, at den anden bider tilbage....uanset skyld og ansvar, så tager jeg godt nok Petrine op, hvis hun bliver sur på en anden hund :oops:

 

Ja det er rigtigt ærgeligt.

 

Jeg plejer at springe imellem, det er det trick jeg altid bruger. Det var så ikke særligt effektivt, fordi den anden hund syntes den skulle over til Victor? og fortsætte mødet trods hans vilde knurren og gøen (det forstod jeg så ikke lige...) mærkelig adfærd, en anden hund havde jo trukket sig, sådan har andre hunde altid gjort, bortset fra dengang Vic blev tromlet, hvor jeg måtte sparke en hund væk...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Øv, hvor træls. Hun har nok lært nu at passe lidt bedre på og at ikke alle hunde skal hilse på hinanden. Jeg har før hørt, at nogle hunde har det svært med boston terrier/franske bulldogs - men jeg hørt at det skyldes deres lidt udstående øjne, og andre hunde tolker det som at blive nedstirret.

 

Tror det er en kombination på de opretstående øre, fremadrettet store øjne, manglende hale at logre med og så at mange af dem grunter.

 

Min Boston Terrier han går meget sjællent uden snor, med mindre der ikke er andre hunde og jeg har pølser eller ost i lommen. Han vil nemlig bestemme over andre hunde og slår heller først. Når han så har fortalt, at han bestemmer og den anden har accepteret det, så går han gerne sammen med dem. Det er det samme med min tæve. Hun vil gerne hilse, men den anden må ikke se forkert på hende, så får den et snap, til den acceptere, at hun er noget.

 

Jeg må også jævnligt råbe, at min hund ikke vil hilse, for at den anden hund ikke skal komme til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest, så længe du har Victor i snor, og deres er løs, så kan de IKKE kræve ham aflivet :ae:

 

En rigtig ærgelig oplevelse, som meget godt viser det med at folk tror at små hunde bare er helt ufarlige, og derfor kan de godt lade deres hund løbe lige op i snotten på dem.

Jeg var blevet lige så rasende, og jeg havde nok råbt, bare vent til din hund en dag møder en sur papillion (ej jeg forstod godt hvad du mente) :blink:

 

Hvis folk ikke kan kalde deres hund til sig, hvilket der desværre ikke er ret mange der kan, så skal de bare holde den i snor :evil:

 

Kan du evt.træne Viktor op i at møde denne slags hunde, så du ikke skal gå og være på vagt hele tiden?

 

Tak :kys:

 

De er fandeme heller ikke til at spøge med, sådan nogle sure papillon'er! :skraek: Håber ikke du får brug for at råbe det, men du må må endelig bruge det, hvis du kommer i sådan en situation :mrgreen:

 

Jamen nu har jeg jo f.eks også engang haft problemer med at Vic ikke brød sig om kastrerede hanhunde, UANSET STØRRELSEN, de skulle bare ha' en røffel, mente Victor, det fik vi trænet på plads, sådan at når der kommer sådan en forbi så ignorerer Victor den, og får en godbid, og et dygtig. Før det - KÆMPE UDFALD, uanset om det så var en stor doberman eller hvad nu. Tænk lige situationen til ende hvis han var løs :shock: hvilken fare han ville udgøre, dengang og nu, hvis han var løs, hvordan han kunne provokere andre hunde til at bide. Snor på!

 

Det ved jeg ikke om jeg kan :hmm:jeg ved ikke om det ville gå hen og blive synd for Victor, og måske også de andre hunde ? Ihvertfald er det stressende. Jeg ved heller ikke lige hvem jeg skulle få med på det, når nu han kan finde på at luftsnappe efter dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys:

 

De er fandeme heller ikke til at spøge med, sådan nogle sure papillon'er! :skraek: Håber ikke du får brug for at råbe det, men du må må endelig bruge det, hvis du kommer i sådan en situation :mrgreen:

 

Jamen nu har jeg jo f.eks også engang haft problemer med at Vic ikke brød sig om kastrerede hanhunde, UANSET STØRRELSEN, de skulle bare ha' en røffel, mente Victor, det fik vi trænet på plads, sådan at når der kommer sådan en forbi så ignorerer Victor den, og får en godbid, og et dygtig. Før det - KÆMPE UDFALD, uanset om det så var en stor doberman eller hvad nu. Tænk lige situationen til ende hvis han var løs :shock: hvilken fare han ville udgøre, dengang og nu, hvis han var løs, hvordan han kunne provokere andre hunde til at bide. Snor på!

 

Det ved jeg ikke om jeg kan :hmm:jeg ved ikke om det ville gå hen og blive synd for Victor, og måske også de andre hunde ? Ihvertfald er det stressende. Jeg ved heller ikke lige hvem jeg skulle få med på det, når nu han kan finde på at luftsnappe efter dem...

 

Træning foregår jo ikke ved at man går direkte hen til den anden hund, man starter på en afstand hvor Viktor er tryg, og man går aldrig tættere på end at han stadig er tryg. Så hvis han laver udfald, så har man begået en fejl og er gået for hurtigt frem.

Du behøver jo ikke at lære ham at elske dem, men at han kan ignorer dem (ligesom med de kastarerede hanhunde), ville jo også være en rigtig godt ting.

Redigeret af Lonny
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Puha... Kan kun alt for godt nikke genkendende til de situationer. :evil:

 

Det er så pisse frustrende, at man synes man har gjort alt man kan for at undgå det, og så skal man have at vide at ens hund er sindsyg.

 

Hun skal da bare være glad for at det ikke var en større hund, de rendte i - Jeg ville selv i hvertfald have noget svært ved lige at løfte Bamse op, så han ikke gnaskede lidt i hendes hund :oops:

 

Så sørgeligt, at folk ikke kan finde ud af at give en undskyldning, i stedet for at smide sådanne kommentare i hovedet på én.

Men håber det skyldes de er chokerede, godt ved de har gjort noget galt, men ikke kan finde ud af, at forholde sig til det der er sket og påtage sig ansvaret for at hendes hund fik en dårlig oplevelse.

 

Kan kun sige set sammen som de andre - At kontrollerede møder, er vejen frem.

Træning, træning og atter træning.

 

Om det kan lykkes at han kan hilse på de små gryntende hunde, er ikke sikkert, men han kan helt sikkert lære, at det er ok at blive taget op, og ikke hilse når i er uheldige at rende i nogle løse af slagsen.

 

Men det kan måske også hjælpe dig med ikke at panikke, og i stedet bevare roen, hvilket helt sikkert vil hjælpe Viktor til at tackle det lidt bedre.

Hunde er helt fantastiske til at læse deres ejere, så han kan mærke den mindste smule usikkerhed hos dig, lige med det samme.

 

Men op med humøret - Der skete jo heldigvis ikke noget, andet end i fik en forskrækkelse.

Op på hesten igen, og bare videre - Den dumme dame skal ikke have lov at ødelægge jeres dag, vel?!! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning foregår jo ikke ved at man går direkte hen til den anden hund, man starter på en afstand hvor Viktor er tryg, og man går aldrig tættere på end at han stadig er tryg. Så hvis han laver udfald, så har man begået en fejl og er gået for hurtigt frem.

Du behøver jo ikke at lære ham at elske dem, men at han kan ignorer dem (ligesom med de kastarerede hanhunde), ville jo også være en rigtig godt ting.

 

Nej det ved jeg self. godt, jeg tænker bare alligevel, at den anden hunde-ejer måske ville være nervøs ved situationen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Tyson har det præcis på samme måde med mopse og bulldogs (både de franske og de engelske), og han ville have reageret på samme måde som Victor i den situation.

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at træne det væk og har prøvet at efterlyse ejere af de pågældende racer, der ville have lyst til at være figuranter, så vi kunne gå tur med hundene i snor med afstand mellem hinanden, og så kun gradvist komme tættere på. Men det er desværre ikke lykkedes mig at finde nogle.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Tyson har det præcis på samme måde med mopse og bulldogs (både de franske og de engelske), og han ville have reageret på samme måde som Victor i den situation.

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at træne det væk og har prøvet at efterlyse ejere af de pågældende racer, der ville have lyst til at være figuranter, så vi kunne gå tur med hundene i snor med afstand mellem hinanden, og så kun gradvist komme tættere på. Men det er desværre ikke lykkedes mig at finde nogle.

 

Tak :kys:

 

Det er sådan lidt hunde-racisme/misforståelse af signaler/frygt for noget hunden ikke forstår.

 

Har du også prøvet lignende situationer? Det er godt nok ikke sjovt :(

 

Jeg frygter når vi skal ud og gå aftentur,faktisk hvis vi møder den pågældende hund + ejer igen...det er faktisk først nu jeg kommer til at tænke på det :hmm:

 

Nej jeg ville da også gerne have det trænet væk, hvis det er muligt. Pt. er der dog ting vi skal i gang med der er vigtigere end det. Indkald, og så skal Victor starte til svømning. Det står pt. nummer 1 på to-do-listen.

 

Men her hvor vi bor er der rigtig mange hunde af de fladnæsede, eller hvad man kalder dem (?) mops, fransk, boston terrier osv., så de er ikke lige sådan at undgå. Det gør i og for sig heller ikke noget, så længe de er i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets
Øv, hvor ærgerligt!

 

Bortset fra at jeg er helt enig med dig, så forstår jeg ikke, at du tør lade Victor blive på jorden? Hvis han gnaver i en anden hund, så er der jo risiko for, at den anden bider tilbage....uanset skyld og ansvar, så tager jeg godt nok Petrine op, hvis hun bliver sur på en anden hund :oops:

 

Hvordan vil du reagere med en Azawakh ? Den er ikke lige til at tage op og den kan ikke lide fremmede..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...