Hop til indhold

Det måtte jo komme.


Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Ekstrabladet 22022010 ( sjov dato) :mrgreen:

 

Ekstra Bladet - Modehund er en blevet lortehund

 

Ikke at det kommer bag på mig. Men jeg syntes det er rystende som mennesker bruger dyr som blikfang eller potensforlængere og dumper dem når virkeligheden går op for dem. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har sket før jo, med kamphunde omend det ikke fik så stor interesse..

 

men ja trist så mange racer lider undrer menneskeheden får sine "luner" og vil være moderigtig med et levende væsen uden at tænke på hvad der kræves...

 

Jeg tror altså ikke at vi helt har set det med kamphunde endnu, jeg ser stadig en stor interesse for at avle og købe disse hunde. Men interessen for dem startede samtidig med Chi'en, så mon ikke også interessen går af nogenlunde samtidigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså ikke at vi helt har set det med kamphunde endnu, jeg ser stadig en stor interesse for at avle og købe disse hunde. Men interessen for dem startede samtidig med Chi'en, så mon ikke også interessen går af nogenlunde samtidigt?

Flere steder er stigningen kommet over flere måneder, men flertallet af internater taler om en eksplosiv stigning over de seneste 14 dage. Fem internater konstaterer en stigning fra en månedlig henvendelse til en henvendelse hver eller hver anden dag.

Hundeejerne kommer dog ikke ud af kniben ved at kontakte et dyreinternat. Ingen danske internater tager imod kamphunderacer. Det besluttede internatejerne på et fællesmøde med Dyrenes Beskyttelse i april i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Flere steder er stigningen kommet over flere måneder, men flertallet af internater taler om en eksplosiv stigning over de seneste 14 dage. Fem internater konstaterer en stigning fra en månedlig henvendelse til en henvendelse hver eller hver anden dag.

Hundeejerne kommer dog ikke ud af kniben ved at kontakte et dyreinternat. Ingen danske internater tager imod kamphunderacer. Det besluttede internatejerne på et fællesmøde med Dyrenes Beskyttelse i april i år.

 

 

Ok, men jeg ser bare stadig en stor interesse i at avle på dem :cry:

 

Men disse folk kan jo selvfølgelig have "glemt" at undersøge markedet for dem :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Plejer vi ikke normalt at være ca. et halvt år efter modetildenserne i USA?

 

Så jeg vil skyde på at vi ser det til sommer, samtidig med de opdager hvor besværligt det er at få dem passet når de skal på sommerferie :damn:

Joow, det passer nok meget godt med en gang til sommer eller efteråret...

 

Jeg har ondt af de hunde der kommer i klemme i den "overgangs periode", men glædes sku også over de hunde som fremover ikke bliver købt af alle andre grunde, end en ægte interesse og kærlighed til dem og til ALT hvad der høre med at være hundeejer i 10-12 år!

 

Har nogen af jer set hvor langt kineserne har taget det, med de små hunderacer?

 

Jeg mener at have set i en tv udsendels at hunde-bryllupper, ekstremt hundetøj, indedørs hundelege klubber (kun for små tøjklædte hunde), hunde modeudstillinger med hunde ned af catwalken, hunde i pink, striber osv, kommer derfra....gadvide hvornår DE så får nok af den leg :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joow, det passer nok meget godt med en gang til sommer eller efteråret...

 

Jeg har ondt af de hunde der kommer i klemme i den "overgangs periode", men glædes sku også over de hunde som fremover ikke bliver købt af alle andre grunde, end en ægte interesse og kærlighed til dem og til ALT hvad der høre med at være hundeejer i 10-12 år!

 

Men det sker jo så desværre bare ikke, det vil bare være en anden race der så kommer på mode, og som det så vil gå ud over :cry:

 

Har nogen af jer set hvor langt kineserne har taget det, med de små hunderacer?

 

Jeg mener at have set i en tv udsendels at hunde-bryllupper, ekstremt hundetøj, indedørs hundelege klubber (kun for små tøjklædte hunde), hunde modeudstillinger med hunde ned af catwalken osv, kommer derfra....gadvide hvornår DE så får nok af den leg :vedikke:

 

Jeg har ikke set det, men det er vel en meget naturlig (omend sørgelig) konsekvens af deres et-barns politik?

Desværre eksporterer de jo så også denne måde at have hund på til udlandet

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja seriøse folk :blink:

 

Vi snakker jo om dem der køber hunde som modehunde/bling bling.

 

Nej, ikke seriøse folk, desværre...

 

Så sent som i dag så jeg en spørge om de kunne nå at alve på deres hund inden den blev forbudt :damn:

 

Men du har ret, der er egentlig ikke så mange købere mere. Jeg havde bare lige glemt det fordi jeg ikke rigtig ser nogen til salg, og dermed troede det var fordi de allerede var solgt, men det er det jo ikke, det er fordi de ikke må annoncere...

 

De seriøse avlere kan jeg rent faktisk se annoncer fra som er fra sommeren 2008, hvor de stadig ikke har fået solgt alle hvalpe. Og de seriøse avlere har avl stop i øjeblikket, pånær et par enkelte som har solgt hvalpene endnu før forældrerne er parret

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det sker jo så desværre bare ikke, det vil bare være en anden race der så kommer på mode, og som det så vil gå ud over :cry:

 

 

 

Jeg har ikke set det, men det er vel en meget naturlig (omend sørgelig) konsekvens af deres et-barns politik?

Desværre eksporterer de jo så også denne måde at have hund på til udlandet

Bryllupper, legeklubber osv har de haft i flere år i USA
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ikke seriøse folk, desværre...

 

Så sent som i dag så jeg en spørge om de kunne nå at alve på deres hund inden den blev forbudt :damn:

 

Men du har ret, der er egentlig ikke så mange købere mere. Jeg havde bare lige glemt det fordi jeg ikke rigtig ser nogen til salg, og dermed troede det var fordi de allerede var solgt, men det er det jo ikke, det er fordi de ikke må annoncere...

 

De seriøse avlere kan jeg rent faktisk se annoncer fra som er fra sommeren 2008, hvor de stadig ikke har fået solgt alle hvalpe. Og de seriøse avlere har avl stop i øjeblikket, pånær et par enkelte som har solgt hvalpene endnu før forældrerne er parret

Må de ikke annoncere deres hvalpe til salg??:shock: Det anede jeg ikke
Link til indlæg
Del på andre sites

Men det sker jo så desværre bare ikke, det vil bare være en anden race der så kommer på mode, og som det så vil gå ud over :cry:

Nej-nej-nejnejneeejjjjj....jeg ville ikke tænke på det :megaked: :megaked: :megaked:

 

 

 

Jeg har ikke set det, men det er vel en meget naturlig (omend sørgelig) konsekvens af deres et-barns politik?

Desværre eksporterer de jo så også denne måde at have hund på til udlandet

Præcis - til det hele! :megaked:

 

...og så lige :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

"How to Throw a Dog Wedding. Dog weddings are fast becoming a hot new trend for animal lovers. Once a tradition solely available to the upper class and ..."

 

Måske du finder et svar her :confused:

 

How to Throw a Dog Wedding | eHow.com

 

jo-joow, sårn et må man da ha, eller nowet :hmm: På linje med at hunde VIL være mor og far, det blir de nemmelig roligere af :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...