Hop til indhold

Hvad for et billede skal jeg vælge ...


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

... til forsiden af mit speciale?

 

Det handler om lederskab og flokstruktur hos hund og ulv:

 

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Hundene/Sirius/2007-Juni.jpg[/media]

 

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Diverse/Lederskab.jpg[/media]

 

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Hundene/2009-Maj-9.jpg[/media]

 

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/Hundene/2007-September-5.jpg[/media]

 

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/hvalpe/C-kuldet/Captain%20Hook/Painted%20Magic%20Captain%20Hook%208%20uger%20(1).jpg[/media]

 

 

... jeg har også fået lov at låne pinpoynters dejlige billede af basserne på sofaen :-D

 

Jeg har også et godt billede af passiv og aktiv underkastelse - de ligger bare ikke online, så jeg kan ikke vise dem lige nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Umuligt at svare på, for de er jo alle temmelige gode. Hvad er det centrale i din konklussion ? Personligt synes jeg, at det fungere bedst, hvis man finder det billed, der på en eller anden måde, formår at illustrere det centrale af din konklussion. Eller et billed, der formår at vise et kernepunkt for lederskab og / eller for flokstruktur.

 

De kloge herre, der skal bedømme dit værk, vil altid, omend ubevidst, bedømme layout, som en del af meningen bag teksten. (gav det meneing ?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg synes billede 5, det er super skønt:5up:

 

Jeg elsker simpelthen det billede :lun: Bare så ærgeligt at det er en smule uskarpt og baggrunden er så rodet.

 

Umuligt at svare på, for de er jo alle temmelige gode. Hvad er det centrale i din konklussion ? Personligt synes jeg, at det fungere bedst, hvis man finder det billed, der på en eller anden måde, formår at illustrere det centrale af din konklussion. Eller et billed, der formår at vise et kernepunkt for lederskab og / eller for flokstruktur.

 

De kloge herre, der skal bedømme dit værk, vil altid, omend ubevidst, bedømme layout, som en del af meningen bag teksten. (gav det meneing ?)

 

Konklussionen består faktisk af en masse del konklussioner, men det store og hele er, at man ikke bare kan overfører resultater/adfærd fra ulvene til hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Billede 2 da det kan tolkes som HP og LP, dog er jeg ikke sikker på om det i dette billede bare er leg :-D

 

Det er ikke leg. Tæven som står over den liggende hanhund var igang med at lege, da den anden hanhund kommer hen for at være med, hvilket tæven overhovedet slet ikke synes den skulle.

 

Jeg synes det er et knald godt billede på hundesprog, for ja umiddelbart kunne det tolkes som HP og LP pga haleføringen, men ser man grundigt efter vil man se at tæve står en anelse fremadrettet, hendes snude peger direkte mod den andens skulder (T formation), hendes blik er direkte på hanhunden, ørene fremme og læberne korte. Hanhunden derimod læner sig en smule bagud, hans blik er bortvendt og hovedet en anelse drejet. Hans meget høje haleføring er sikkert et tegn på usikkerhed; dominant haleføring er normalt ikke så høj, slet ikke når halen er lavt anset som på denne race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke leg. Tæven som står over den liggende hanhund var igang med at lege, da den anden hanhund kommer hen for at være med, hvilket tæven overhovedet slet ikke synes den skulle.

 

Jeg synes det er et knald godt billede på hundesprog, for ja umiddelbart kunne det tolkes som HP og LP pga haleføringen, men ser man grundigt efter vil man se at tæve står en anelse fremadrettet, hendes snude peger direkte mod den andens skulder (T formation), hendes blik er direkte på hanhunden, ørene fremme og læberne korte. Hanhunden derimod læner sig en smule bagud, hans blik er bortvendt og hovedet en anelse drejet. Hans meget høje haleføring er sikkert et tegn på usikkerhed; dominant haleføring er normalt ikke så høj, slet ikke når halen er lavt anset som på denne race.

 

Det var det der fik mig til at tro at det var leg, da det jo ikke rigtig passede sammen med halen :-D

 

Men jeg syntes stadig at det er et rigtig godt billede, der viser meget af det du har lavet statistiske undersøgelser af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det tror jeg at jeg vil overlade til eksperten (Aussies for ever) at forklare :blink:

 

Kan du så holde op med at kalde mig det :fornaermet: ... ellers så kommer jeg efter dig når vi ses om et par uger :slem:

 

Men mht. HP og LP:

 

HP og LP er en forkortelse ... fordi jeg er for doven til at skrive hele det lange navn så mange gange :engel: ... for High Posture og Low Posture, som er refferere til den "state" hunden befinder sig i ved interaktioner med andre hunde. HP indbefatter en række adfærdsformer som indebære selvsikkerhed og/eller dominans, mens LP indebære usikkerhed og/eller underlegenhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...