Hop til indhold

Hvad er der med hende?


vinhou
 Share

Recommended Posts

Idag og igår har Sascha udvist en sær opførsel. Det begyndte igår aftes efter at vi havde været ude og gå aftentur og hun havde fået sin aftensmad. Hun lå i sofaen og kiggede ind i hjørnet af væggen og sagde brummelyden, som nogle gange betyder 'giv mig lige det der er inde under sofaen' så jeg kiggede efter, men der var ikke noget hun ikke kunne nå.

 

Hun brummer og piver. Faktisk begyndte det i fredags da vi var ude i mit nye hus, men jeg tænker at hun bare var forvirret/stresset over at være et helt nyt sted uden møbler eller noget.

 

Men nu gør hun det jo så igen.

 

Kan I erfarne hundefolk komme med et bud på, hvad det er? Er hun stresset? Hun smasker og gaber på videoen nedenunder. Eller har hun mon ondt?

 

Skal lige siges at det ikke er normalt for hende, hun er normalt en meget stille hund der kun laver brummelyde når hun vil fortælle at hun skal lave hundepølser :roll: eller når vi er på vej ud ad døren og hun er utålmodig.

 

Husk at tænde for lyden på videoen.

 

Hjælp. :vedikke:

 

Jeg laver bare lige et link til youtube - videoen var for stor til at den kunne uploades her, og jeg har ikke tid til at redigere den og gøre den mindre osv.

 

(PS: Jeg tager ud i det nye hus og maler nu her, så jeg kan først se jeres svar i eftermiddag - jeg håber, nogen har en idé om, hvad der er med hende...)

 

Videoen: [media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Du er ved at flytte, huset er fuld af flyttekasser, du tager væk for at male, har mange ting at tænke på osv osv.. dette påvirker altså også hunden og mon ikke hun blot er fustreret og lidt usikker på hva der foregår ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres bud. :-D

 

Hendes sidste løbetid startede 16. december, så jeg tror næppe det har noget med det at gøre - jeg tror nærmere det er pga. flyttekasser osv. Sascha har været med derude når jeg har været ude at male for at vænne hende til stedet, og hun har i den forbindelse fået sin "hundehule" med derud samt hendes yndlingslegetøj og nogle kødben. Men måske er det bedre at lade hende være hjemme mens jeg maler... det kan jo være, det stresser hende?

 

Nå ja, og Christian flyttede jo ud 15. februar, så der er da sket en masse nye ting for hende. Der er heldigvis ikke længe til alt det flytning er overstået.

 

Igår var min mor derude og hjælpe også, og hun havde Silver med. Der brummede hun ikke, men legede i stedet med Silver og virkede ikke stresset på samme måde.

 

Nå, men jeg havde hende til dyrlæge idag, hun skulle alligevel have tjekket analkirtler - hvilket også var det eneste, der var galt med hende. De var meget fyldte, sagde dyrlægen, og de er så selvfølgelig blevet tømt - det må også hjælpe på hendes humør. :blink:

 

Hun virker faktisk allerede roligere.

 

Tidligere idag tog jeg ud på mine forældres gård sammen med hende fordi jeg tænkte, at det måske var fordi hun ikke havde kunnet løbe frit her de sidste par dage (og for at tage hende med et sted hen hvor alle tingene virker "normalt" = ingen flyttekasser osv., hun elsker at være derude). Så gik jeg en tur i skoven med hende og Silver og hun rendte helt tovligt rundt og var glad. :-D

 

Så nu vil jeg mene jeg har gjort mit til at hun bliver afslappet igen. Faktisk er hun lige kravlet op i sofaen og putter nu ved siden af mig, så mon ikke én af tingene har hjulpet. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, nu har jeg læst lidt om falsk drægtighed - og det kunne jo faktisk godt være det. Hun ser lidt tykkere ud (blev vejet igår og har ikke taget på), og hun virker mere glad for et af hendes stykker legetøj.

 

Hun lå i sofaen med det i munden og brummede, så tabte hun det og brummede endnu mere indtil jeg forbarmede mig over hende og samlede det op. Nu ligger hun så ved siden af mig, har lige slikket et stykke tid på legetøjet og det ligger inde ved hendes mave/brystvorter mens hun puttesover...:hmm:

 

Og før, da en af kattene kom i nærheden af legetøjet, snappede hun ud efter den (ikke for at bide, bare for at katten skulle gå væk).

 

Faktisk - nu jeg tænker over det - begyndte hendes brummeri i forbindelse med at jeg fandt hendes yndlingslegetøj (som havde været gemt væk bag et møbel) og gav hende (og tog med ud i det nye hus), så idag fandt hun det her andet stykke legetøj i haven her i den gamle lejlighed og har så været vældig opmærksom på det...

 

Lyder det ikke som falsk drægtighed?

 

(Nu ligger hun og slikker på den igen...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det gør det. Og det passer også meget godt med tiden.

 

Så jeg ville fjerne alt legetøj, som hun kan finde på at mene, er hvalpe.

 

Og som du så også selv har lagt mærke til, så hjælper det at blive distraheret med leg og gåture;-)

 

Så tag du hende bare med ud og male det nye sted, men fjern legetøjet indtil den falske drægtighed er slut:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det gør det. Og det passer også meget godt med tiden.

 

Så jeg ville fjerne alt legetøj, som hun kan finde på at mene, er hvalpe.

 

Og som du så også selv har lagt mærke til, så hjælper det at blive distraheret med leg og gåture;-)

 

Så tag du hende bare med ud og male det nye sted, men fjern legetøjet indtil den falske drægtighed er slut:-)

OK, tak for tippet. :-D

 

Jeg så lige en liste med mulige symptomer hvor jeg så har markeret dem der passer på Sascha:

 

- nedsat eller forøget appetit

* en slags - hun spiser gerne sit foder men har været uinteresseret i diverse tyggeben mv., der plejer at blive tygget grundigt i med det samme!

- manglende kontakt især under træning (indkald!)

* hun går og trækker helt ENORMT når vi går ture, hvilket hun ikke plejer

- mere stille og indadvendt eller

- mere aktiv og kontaktsøgende

- manglende lyst til gåture

- behandler legetøj (især pivedyr) som var det hvalpe, bæres med overalt

* de to stykker legetøj hun har "fået følelser" for er netop de to eneste pivedyr vi har

- maven vokser

- destruktiv adfærd (særlig alene hjemme)

- går ofte og små-klynker

- er meget vogtende overfor legetøj og mad (hus og hjem)

- kort lunte

- er uinteresseret nærmest fjendtlig overfor andre hunde

- hævede patter og vorter

- mælk i patterne

- gør meget, er mere vagtsom

* hun plejer ikke at gø, kun meget sjældent, men har faktisk gjort det en del de sidste par uger

- redebygning, tæpper æltes og der skrabes i gulvet

* jep - det undrede mig også at hun skulle ælte tæppet der ligger i sofaen helt tovligt igår, det plejer hun aldrig at gøre

- virker urolig og rastløs

- dårligt humør på grænsen til depressivt

 

Så det er sgu nok det. Udover at fjerne legetøjet, er det så bedst at ignorere hendes piven og brummen?

 

Og så er det bedste vel at få hende steriliseret engang i fremtiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er sgu nok det. Udover at fjerne legetøjet, er det så bedst at ignorere hendes piven og brummen?

 

Og så er det bedste vel at få hende steriliseret engang i fremtiden?

 

Ja det lyder sådan. Ja du skal ignorere det. Og så give hende så meget motion du kan i disse dage og få tankerne på andre ting.

 

Luna blev steriliseret pga falske drægtigheder. Men hun havde også underlige løbetider samtidig. Så hun blev steriliseret og det var det bedste jeg nogensinde har gjort for hende (tæt efterfulgt af massage, tror jeg:mrgreen:)

 

Jeg har hørt mange snakke om Galastop (fra dyrlægen), men min daværende dyrlæge sagde at det skulle gives i starten og helst på den dag, hvor den falske drægtighed startede, så vi har aldrig prøvet det.

 

Men alt legetøj blev fjernet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det lyder sådan. Ja du skal ignorere det. Og så give hende så meget motion du kan i disse dage og få tankerne på andre ting.

 

Luna blev steriliseret pga falske drægtigheder. Men hun havde også underlige løbetider samtidig. Så hun blev steriliseret og det var det bedste jeg nogensinde har gjort for hende (tæt efterfulgt af massage, tror jeg:mrgreen:)

 

Jeg har hørt mange snakke om Galastop (fra dyrlægen), men min daværende dyrlæge sagde at det skulle gives i starten og helst på den dag, hvor den falske drægtighed startede, så vi har aldrig prøvet det.

 

Men alt legetøj blev fjernet..

Ok, takker. Saschas løbetider er ganske normale og uproblematiske, men det er jo ikke rart for hende med falske drægtigheder - jeg havde i forvejen overvejet sterilisation, da hun jo ingen hvalpe skal have... jeg er ikke vild med at putte diverse "unødig" medicin i hende, så vil jeg hellere få hende steriliseret og så er den potte ude.

 

Fjollede hund. Men skønt at finde ud af årsagen - nu er jeg ikke bekymret mere. Hey, så virkede mit ønske fra igår - Sascha og jeg så et stjerneskud (meget romantisk :mrgreen:) og jeg ønskede at finde ud af hvad der var galt med hende og at hun skulle være rask! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det gør det. Og det passer også meget godt med tiden.

 

Så jeg ville fjerne alt legetøj, som hun kan finde på at mene, er hvalpe.

 

Og som du så også selv har lagt mærke til, så hjælper det at blive distraheret med leg og gåture;-)

 

Så tag du hende bare med ud og male det nye sted, men fjern legetøjet indtil den falske drægtighed er slut:-)

 

Hejsa!

 

Jeg tror umiddelbart ikke at jeg ville fjerne alt legetøjet - og slet ikke i den situation hvor den står på flytning. Jeg vil mene at det blot kan gøre hunden endnu mere forvirret. Jeg har selv haft en hund som blev falsk drægtig, og fik samme råd af dyrlægen, da hundene indimellem har en tendens til bare at blive endnu mere deprimerede af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, tak for tippet. :-D

 

Jeg så lige en liste med mulige symptomer hvor jeg så har markeret dem der passer på Sascha:

 

- nedsat eller forøget appetit

* en slags - hun spiser gerne sit foder men har været uinteresseret i diverse tyggeben mv., der plejer at blive tygget grundigt i med det samme!

- manglende kontakt især under træning (indkald!)

* hun går og trækker helt ENORMT når vi går ture, hvilket hun ikke plejer

- mere stille og indadvendt eller

- mere aktiv og kontaktsøgende

- manglende lyst til gåture

- behandler legetøj (især pivedyr) som var det hvalpe, bæres med overalt

* de to stykker legetøj hun har "fået følelser" for er netop de to eneste pivedyr vi har

- maven vokser

- destruktiv adfærd (særlig alene hjemme)

- går ofte og små-klynker

- er meget vogtende overfor legetøj og mad (hus og hjem)

- kort lunte

- er uinteresseret nærmest fjendtlig overfor andre hunde

- hævede patter og vorter

- mælk i patterne

- gør meget, er mere vagtsom

* hun plejer ikke at gø, kun meget sjældent, men har faktisk gjort det en del de sidste par uger

- redebygning, tæpper æltes og der skrabes i gulvet

* jep - det undrede mig også at hun skulle ælte tæppet der ligger i sofaen helt tovligt igår, det plejer hun aldrig at gøre

- virker urolig og rastløs

- dårligt humør på grænsen til depressivt

 

Så det er sgu nok det. Udover at fjerne legetøjet, er det så bedst at ignorere hendes piven og brummen?

 

Og så er det bedste vel at få hende steriliseret engang i fremtiden?

 

Hun vil somregel også få en lys gennemsigtig mælkeagtig væske i patterne, og patterne kan vokse rigtig meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det lyder sådan. Ja du skal ignorere det. Og så give hende så meget motion du kan i disse dage og få tankerne på andre ting.

 

Luna blev steriliseret pga falske drægtigheder. Men hun havde også underlige løbetider samtidig. Så hun blev steriliseret og det var det bedste jeg nogensinde har gjort for hende (tæt efterfulgt af massage, tror jeg:mrgreen:)

 

Jeg har hørt mange snakke om Galastop (fra dyrlægen), men min daværende dyrlæge sagde at det skulle gives i starten og helst på den dag, hvor den falske drægtighed startede, så vi har aldrig prøvet det.

 

Men alt legetøj blev fjernet..

 

Jeg har prøve Galastop til min hund, men det skal rigtig nok gives helt i starten af den falske drægtighed for at hjælpe. Jeg vil ikke sige at jeg kan konkludere at det har den store effekt, men den ene gang hvor vi fik givet det i tide skulle vi samtidig på Autocampertur til Norge, så der skete en hel masse omkring hende som hun var nødt til at forholde sig til. Så tror faktisk mere det var turen til Norge som gjorde at vi ikke mærkede så meget til det...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...