Hop til indhold

Dutte med snuden?


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Det er det OGSÅ.

 

Der er to slags "dut": hygge, hengivenhed, underdanighedsduttet og jagtduttet, som er det hyrdehundene bruger for at få sat gang i husdyrene.

 

Sidstnævnte dut bliver fulgt op med niven og nappen hvis duttet i sig selv ikke er nok til at give den ønskede effekt.

 

Det jagtdut du nævner her... kan det passe at det typisk er et noget hårdere dut? Næsten mere et skub?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det jagtdut du nævner her... kan det passe at det typisk er et noget hårdere dut? Næsten mere et skub?

 

Præcis et længerevarende "dut" som kan være et skub.

 

Og så kan man jo tænke lidt over at det gør nogle hunde også ved mennesker :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis et længerevarende "dut" som kan være et skub.

 

Og så kan man jo tænke lidt over at det gør nogle hunde også ved mennesker :shock:

 

Mange tak for svar!

 

Jeg har selv haft "æren" af at få sådan et snudedut/skub... en hel anden følelse end den anden slags dut som jeg opfatter som super hyggelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Mange tak for svar!

 

 

Jeg har selv haft "æren" af at få sådan et snudedut/skub... en hel anden følelse end den anden slags dut som jeg opfatter som super hyggelig.

 

 

Selv tak

 

Ja!

 

Jeg kendte engang en velvoksen rhodesian ridgeback som "duttede" fremmede gæster ret hårdt bagi.

Nu var han kendt med mig, så jeg fik ikke den tur, men der var ret ubehageligt for dem, det gik ud over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Selv tak

 

Ja!

 

Jeg kendte engang en velvoksen rhodesian ridgeback som "duttede" fremmede gæster ret hårdt bagi.

Nu var han kendt med mig, så jeg fik ikke den tur, men der var ret ubehageligt for dem, det gik ud over.

 

 

vinter er kommet til at dutte et par mænd hårdt 'foran', en af dem var nødt til at sætte sig ned bagefter :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
:lol: Vinter dog - var de ubehøvlede de kære mænner eller hvad:mrgreen:

 

:-D:-D

 

nej, men mon hun synes de bare lige skulle komme ned i hendes højde :oops:

 

en anden ting hun gør, det er at (med fortænderne) lave bitte små hurtige bide bevægelser nogle gange når hun bliver nusset lidt - i et ærme eller lignende - hun napper nærmest i ærmet. Det sker sjældent, men undrer mig nu alligevel :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D:-D

 

nej, men mon hun synes de bare lige skulle komme ned i hendes højde :oops:

 

en anden ting hun gør, det er at (med fortænderne) lave bitte små hurtige bide bevægelser nogle gange når hun bliver nusset lidt - i et ærme eller lignende - hun napper nærmest i ærmet. Det sker sjældent, men undrer mig nu alligevel :confused:

 

Det er sjovt, det gjorde min gamle hund også med stor iver - han så næsten ud til at han ikke vidste han gjorde det.. Det var altid når vi lige ramte der hvor det kløede allerværst..

Egentlig føltes det som om han kløede igen - sødt var det ihvertfald

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D:-D

 

nej, men mon hun synes de bare lige skulle komme ned i hendes højde :oops:

 

en anden ting hun gør, det er at (med fortænderne) lave bitte små hurtige bide bevægelser nogle gange når hun bliver nusset lidt - i et ærme eller lignende - hun napper nærmest i ærmet. Det sker sjældent, men undrer mig nu alligevel :confused:

 

Det gør Ozzie også, det der med nærmest at nippe nogle gange, når hun bliver kløet. Hun kan finde på at gøre det både på den der klør hende eller på sig selv, jeg synes det er så sødt. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det OGSÅ.

 

Der er to slags "dut": hygge, hengivenhed, underdanighedsduttet og jagtduttet, som er det hyrdehundene bruger for at få sat gang i husdyrene.

 

Sidstnævnte dut bliver fulgt op med niven og nappen hvis duttet i sig selv ikke er nok til at give den ønskede effekt.

 

Oki og tak for forklaring og så må jeg hermed erkende, at min hvalp på 4½ måned betragter mig som et husdyr, der skal duttes for at få lidt gang i det gamle kadaver :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
vinter er kommet til at dutte et par mænd hårdt 'foran', en af dem var nødt til at sætte sig ned bagefter :oops:

 

Av av av av avavavavav...

 

Selvom det ser sjovt ud for os må det bare gøre så ondt.

 

Vi havde for mange år siden en goldentæve som hilse på de mandlige venner ved at komme styrtende og hoppe op ad dem, hun ramte dem altid med forpoterne lige i kronjuvelerne og da hun havde fart på blev de så underlige i ansigtet og meget stille et stykke tid :confused:

 

Engang til en konkurrence fik hun øje på en af sine mandlige venner som stod et stykke fra og filmede hendes præstation. Hun blev så glad for at se ham, at hun i styrtløb forlod min datter og dommeren og piskede hen til Ib, som pga kameraet ikke kunne nå at følge hendes løb.

Han kom så til at mærke hende i stedet - hop lige op i :mrgreen:

 

Vi fik det dog aflært...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Av av av av avavavavav...

 

Selvom det ser sjovt ud for os må det bare gøre så ondt.

 

Vi havde for mange år siden en goldentæve som hilse på de mandlige venner ved at komme styrtende og hoppe op ad dem, hun ramte dem altid med forpoterne lige i kronjuvelerne og da hun havde fart på blev de så underlige i ansigtet og meget stille et stykke tid :confused:

 

Engang til en konkurrence fik hun øje på en af sine mandlige venner som stod et stykke fra og filmede hendes præstation. Hun blev så glad for at se ham, at hun i styrtløb forlod min datter og dommeren og piskede hen til Ib, som pga kameraet ikke kunne nå at følge hendes løb.

Han kom så til at mærke hende i stedet - hop lige op i :mrgreen:

 

Vi fik det dog aflært...

 

:mrgreen: ha ha ha, stakkels ib

 

ja, de har det hårdt de mandfolk :oops:

 

Hun dutter for det meste blidt (men kan dutte meget hårdt), og kun 'familie', men hun fik åbenbart ikke lige den opmærksomhed hun synes hun fortjente i de tilfælde.

 

...hvordan kan man aflære de hårde dut, hvis man gerne vil beholde alle de andre dut? Det sker sjældent og er svært at forudse...undrer mig om hun selv fralærer det, da hun jo ikke ender med at få opmærksomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:mrgreen: ...hvordan kan man aflære de hårde dut, hvis man gerne vil beholde alle de andre dut? Det sker sjældent og er svært at forudse...undrer mig om hun selv fralærer det, da hun jo ikke ender med at få opmærksomhed.

 

Det markerede burde aflære duttet.

Nogle hunde lærer dog bare at være endnu mere kontante hvis de ikke får opmærksomhed på en adfærd og da ville jeg nok bruge et forbudsord.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Stasia dutter, når hun vil lege, og det virker :D Tit er duttet kædet sammen med et nys.

 

 

"Nu skal der ske noget - juhuuu" fnyset :)

 

Mine hunde fnyste ofte når vi gjorde parat til tur: Ned i forparten - et ryst med hovedet og fnyss :)

Link til indlæg
Del på andre sites

"Nu skal der ske noget - juhuuu" fnyset :)

 

Mine hunde fnyste ofte når vi gjorde parat til tur: Ned i forparten - et ryst med hovedet og fnyss :)

 

Se DET er noget vi kender herhjemme, Toffi fnyser tit, når hun er glad og forventningsfuld, præcis som du beskriver kroppen, det er herligt at skue, det ser så sødt ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæhæ Vita hun ånder tungt ud, fnyser, dutter, snakker, tripper - listen er efterhånden alenlang:lol: :oops:

 

Min mormor bliver altid så forskrækket, når Vita lige går forbi og dutter hende. Min mormor ser dårligt og et sådan "hej" ud af ingenting er lidt vildt. Det er ikke altid Vita vil noget videre med sit dutten andet end lige kontakten men oftest så stiller Vita sig med bagdelen til, hvis min mormor altså gider ae hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...