Hop til indhold

Allergivenlig hundeseng


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Jeg har vasket Smillas donutseng, og nu er den tomalt klumpet.:rolleyes:

 

Har været ude og kigge på forskellige. Den skal kunne flyttes rundt (være let) og kunne vaskes i vaskemaskinen.

 

 

De der plast kurve med en pude i... vil hun hade dem? Andre forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vasket Smillas donutseng, og nu er den tomalt klumpet.:rolleyes:

 

Har været ude og kigge på forskellige. Den skal kunne flyttes rundt (være let) og kunne vaskes i vaskemaskinen.

 

 

De der plast kurve med en pude i... vil hun hade dem? Andre forslag?

 

Beaglerne har lidt forskelligt herhjemme, men den de altid vender tilbage til er plastsengen med en juniordyne og et lammeskind i :) Dejlig nemt for mig at holde ren og super at mosle i for dem... Så ja, det ville jeg jo nok vælge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Beaglerne har lidt forskelligt herhjemme, men den de altid vender tilbage til er plastsengen med en juniordyne og et lammeskind i :) Dejlig nemt for mig at holde ren og super at mosle i for dem... Så ja, det ville jeg jo nok vælge...

 

Jamen det lyder da godt. Hvad størrelse har du? Jeg har tænkt på om str 60 ikke er stor nok...? :hmm: (Altså hvis der også skal være plads til lidt polstring op af siderne i form af dyne/ tæppe).

 

Kan du vaske dit lammeskind? (Ved ikke om de vaskbare er lige så attraktive for hunden). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det lyder da godt. Hvad størrelse har du? Jeg har tænkt på om str 60 ikke er stor nok...? :hmm: (Altså hvis der også skal være plads til lidt polstring op af siderne i form af dyne/ tæppe).

 

Kan du vaske dit lammeskind? (Ved ikke om de vaskbare er lige så attraktive for hunden). :-)

 

Vores er 65 og den er rigelig stor... Svea kunne sagtens nøjes med en 60 - og jeg tænker at Smilla og hende er nogenlunde samme størrelse...

 

Mit lammeskind er fra ikea... Og jeg vaskede det faktisk for første gang for en 4 dage siden... Sådan lidt, nu måtte det briste eller bære agtigt. Det røg i maskinen på 30 grader med alm sæbe i... Og så røg det faktisk i tørretumbleren bagefter :oops: Dog ikke til det var helt tørt, men tæt på. Det blev lidt stift efterfølgende, ikke selve pelsen, men skindet - dog er det fint nok nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lidt forskellige hundesenge...........

 

En "dobbeltseng" af en børnemadras af koldskum 120x60. Der ligger en rullemadras i og så har jeg en bunke faconsyede lagner som bliver skiftet jævnligt....... rullemadrassen kan vaskes og madrassen lægges ud i kulden til luftning.......

 

Så har vi to hovedpuder......... helt almindelige hovedpuder fra Jysk. De kan vaskes ved 60 grader og en bunke hovedpudebetræk sørger for "rene" senge til vufferne..........

 

Endelig har vi en helt almindelig rund sækkekurv med krøyerkugler.........

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke Vixen der har allergi, men mig. Det er derfor jeg synes Fatboy er dejlige, både hundesengene og kattesengene. Hårene borer sig ikke ned i stoffet, de er nemme at støvsuge, og betrækket kan lynes af og vaskes. Så dem har vi :-)

 

Jeg damprenser dem af og til, når jeg ikke lige har tid at vaske dem, jeg har sådan en damprenser fra Dirt Devil (fåes hos Zooplus eller Biltema), som jeg bruger til alle dyrenes ting, kattenes klatremiljø, tekstiler generelt..., Vic's legetøj (jep jeg er lidt hysse :engel:) , så får betrækket lige med den, og det dræber husstøvmider. Den er virkelig anbefalelses-værdig hvis man er allergiker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke Vixen der har allergi, men mig. Det er derfor jeg synes Fatboy er dejlige, både hundesengene og kattesengene. Hårene borer sig ikke ned i stoffet, de er nemme at støvsuge, og betrækket kan lynes af og vaskes. Så dem har vi :-)

 

Jeg damprenser dem af og til, når jeg ikke lige har tid at vaske dem, jeg har sådan en damprenser fra Dirt Devil (fåes hos Zooplus eller Biltema), som jeg bruger til alle dyrenes ting, kattenes klatremiljø, tekstiler generelt..., Vic's legetøj (jep jeg er lidt hysse :engel:) , så får betrækket lige med den, og det dræber husstøvmider. Den er virkelig anbefalelses-værdig hvis man er allergiker.

 

Hold da fast, du ved da også alt muligt. Har aldrig hørt om den tingest før! Laver fluks en søgning. (Det er også os mennesker, der har husstøvmideallergi. Smilla fejler heldigvis ingenting). :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke Vixen der har allergi, men mig. Det er derfor jeg synes Fatboy er dejlige, både hundesengene og kattesengene. Hårene borer sig ikke ned i stoffet, de er nemme at støvsuge, og betrækket kan lynes af og vaskes. Så dem har vi :-)

 

 

Men gemmer der sig ikke husstøvmider blandt krøyerkuglerne (eller hvad det hedder?). Eller fungerer betrækket som en barriere?

 

Har hidtil holdt mig fra fatboy'en fordi jeg tænkte at de ikke var særlige 'hyggelige for hunden'. Der er ikke nogen kant, de kan putte op af og betrækket er koldt og glat. Og så er den jo pisse dyr, hvis de ikke gider den. :mrgreen: Men måske har du et godt tip. Hvad har du lagt ovenpå - lammeskind? Kan du vaske det ved 60 grader. Jeg har også tænkt på en baby-dyne, men vi har ikke nogen tørretumbler, så det er ikke så praktisk. :hmm:

 

Er sådan en fatboy meget tung, hvis den skal flyttes rundt i huset afhængig af hvor vi er... ?:engel:

 

(Sikke mange spørgsmål) :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla elsker sin fatboy - med lammskind på - uden lammeskind - ikke interessant...

 

Hvis du gerne vil have en plastkurv har jeg en stående du må købe for en slik... er dog ikke 100% sikker på størrelsen, men den er ihvertfald stor nok til Smilla. Den har stået som reservekurv i kælderen, men Karla har ALDRIG brugt den...

 

Den er lysegrå...

 

hvis du er interesseret så sig til, så måler jeg den lige

Link til indlæg
Del på andre sites

Men gemmer der sig ikke husstøvmider blandt krøyerkuglerne (eller hvad det hedder?). Eller fungerer betrækket som en barriere?

 

Har hidtil holdt mig fra fatboy'en fordi jeg tænkte at de ikke var særlige 'hyggelige for hunden'. Der er ikke nogen kant, de kan putte op af og betrækket er koldt og glat. Og så er den jo pisse dyr, hvis de ikke gider den. :mrgreen: Men måske har du et godt tip. Hvad har du lagt ovenpå - lammeskind? Kan du vaske det ved 60 grader. Jeg har også tænkt på en baby-dyne, men vi har ikke nogen tørretumbler, så det er ikke så praktisk. :hmm:

 

Er sådan en fatboy meget tung, hvis den skal flyttes rundt i huset afhængig af hvor vi er... ?:engel:

 

(Sikke mange spørgsmål) :oops:

 

Det er et godt spørgsmål, og det ved jeg faktisk ikke.

 

Nej du har ret i at Fatboy'en ikke er særlig hyggelig og den skal pimpes for at blive hyggelig. Vi har pimpet dem med hhv. fleece-tæpper, lammeskind og nogle andre tæpper. Hvis allergien er meget slem, så vil jeg ikke anbefale lammeskind,eller andet pelsværk. Der er jo rigeligt pels i hunden. Men hellere nogle bomulds-tæpper der kan tåle 60 grader, f.eks billige sengetæpper fra Netto.

 

Fatboy'en er ikke tung overhovedet, den vejer vel en 6-7 kg. Det er self. en del tungere end en alm. hundeseng, men den isolerer også for kulde fra gulvet, vi bor nede ved jorden og her kan være gulvkoldt så det er en fordel for os.

 

Men de skal indrettes hyggeligt. Ellers er de ikke dejlige for hunden. Tænk på den som en seng der ikke er redt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er 65 og den er rigelig stor... Svea kunne sagtens nøjes med en 60 - og jeg tænker at Smilla og hende er nogenlunde samme størrelse...

 

Mit lammeskind er fra ikea... Og jeg vaskede det faktisk for første gang for en 4 dage siden... Sådan lidt, nu måtte det briste eller bære agtigt. Det røg i maskinen på 30 grader med alm sæbe i... Og så røg det faktisk i tørretumbleren bagefter :oops: Dog ikke til det var helt tørt, men tæt på. Det blev lidt stift efterfølgende, ikke selve pelsen, men skindet - dog er det fint nok nu...

 

Der står bagpå mit IKEA skind at det sagtens kan vaskes - jeg plejer bare at køre uld programmet på maskinen, så hænger det til tørre og kartes med sådan en hunde-pels-karte så det bliver lækkert igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla elsker sin fatboy - med lammskind på - uden lammeskind - ikke interessant...

 

Hvis du gerne vil have en plastkurv har jeg en stående du må købe for en slik... er dog ikke 100% sikker på størrelsen, men den er ihvertfald stor nok til Smilla. Den har stået som reservekurv i kælderen, men Karla har ALDRIG brugt den...

 

Den er lysegrå...

 

hvis du er interesseret så sig til, så måler jeg den lige

 

Tak skal du have. Jeg skal lige finde helt ud af, om det skal være det ene eller andet. :-)

 

Der står bagpå mit IKEA skind at det sagtens kan vaskes - jeg plejer bare at køre uld programmet på maskinen, så hænger det til tørre og kartes med sådan en hunde-pels-karte så det bliver lækkert igen :-D

 

Okay. Jeg kom til at tænke på dem, man har på sygehuse og sikkert også kan købe til baby'er osv. Gad vide om ikke de kan desinficeres endnu bedre. Måke endda 60 grader. :hmm:

 

Jeg var i petworld i dag. De fleste hundesenge kan også vaskes ved 30 grader, men ved ikke om det er nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det anbefales at vaske ved 60 grader for at komme husstøvmiderne til livs..........

 

Vi har sat hundekurven med krøyerkuglerne ud i køkkenet. Jeg var ved at blive sindsyg når hundene "trampede græs" om natten i sækkepuden....... nøj hvor det larmer......

Link til indlæg
Del på andre sites

HVad med de her? de kan jo "sprittes" af og så kan du have noget "vaskevenligt" i som madras... de er godt nok ret prebrede i prisen - men ikke vokdsomt meget mere end en Fatboy Hundeseng Læder

 

Ellers kunne disse måske være en ide: Hundeseng i træ, efter mål og leveret lige til døren.

 

Ejj, de er sgu da vildt flotte (og dyre)! :engel: Sådan en i pink er da lige smilla. :hjerte: :mrgreen:

 

Hun har en rigtig flot hvidmalet tremmeseng, som min kæreste har lavet. Men den er tung og ikke sådan at tage med. Og det skal det gerne være.

 

Tror det skal være noget let-vægts. Har også tænkt på en rigtig flet kurv (må da kunne skylles, er der ikke noget med de har godt af at blive vandede) Eller er det kun kurvestole..? :hmm:

 

Må lede videre... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...