Hop til indhold

Så kom forbuddet...


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Nå ja, og så er der hunde som Luna, hunde som er vant til at blive trænet med positiv forstærkning og det vil sige tonsvis af godbidder.

 

Hun kan ikke længere trænes ude i "den virkelige verden", fordi sådanne godbidder skal leveres præcist og på det rigtige tidspunkt, men er du klar over hvor svært det er når hunden har mundkurv på? Jeg har prøvet, og det er helt umuligt, man kan ikke kaste godbidden til hunden, og når man forsøger at stikke godbidden ind i mundkurven, så falder den bare ud igen fordi hunden ikke når at få fat i den.

 

Jeg kan heller ikke belønne med legetøj, fordi det kan hun ikke gribe fat i...

 

Så mine muligheder for at træne Luna er enten enormt begrænsede, eller også må jeg gå tilbage til den gammeldagsmodel med straf, fordi det kan da heldigvis stadig lade sig gøre selvom hunden har mundkurv på :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 724
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
.... så orker jeg personligt ikke at debattere det emne med jer mere

 

Det står da enhver frit for at deltage.:mrgreen:

 

Nogle gange skulle man tro at der sættes en telefonkæde i gang hvis nogen tillader sig at skrive et indlæg som går mod kamphundefortalernes overbevisning. Der bliver slået massivt ned på vedkommende med nedladende udmeldinger som det fremhævede (og det der er værre) og tilllykke, det er lykkedes jer at trætte mig :5up:

 

Men du orkede så lige at komme med lidt alligevel. Fint nok.

Men jeg har endnu ikke læst et argument der retfærdiggør et forbud mod visse hunderacer.

Mariannaa poster et link om kamphundeoverfald hver 14 dag. Ja det var situationen i februar sidste år og det førte til det forslag der nu ligger på bordet.

Men som du ville kunne læse i andre tråde så er det bevist at over halvdelen af de nævnte overfald som TV2 og Vibeke Knudsen taler om, faktisk er tale om overfald begået af andre hundetyper end kamphunde og at man derfor i min optik laver forbud på et forkert grundlag.

 

Det er blandt andet argumenter som dette at jeg oplever preller af som vand på en gås. Og jeg synes ikke det er en nedladende kommentar. Det er en almindelig talemåde.

 

 

Gav det svar på din undren i første indlæg Priceman?

 

Jeg bad ikke om svar. Det var en retorisk kommentar. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne erklære mig fuldstændig enig i dette indlæg.

 

 

 

Jeg vil dog gerne beklage til jer gode kamphunde (eller muskelhund, eller hvad man nu skal kalde dem) ejere - jeg kan godt forstå at i er kede af forbudet og føler jer stødte, det ville jeg også gøre hvis jeg var i jeres situation.

 

men set fra min egen side, så er jeg lettet over at dette forbud er kommet, så kan det måske ligefrem blive en fornøjelse at lufte sin hund når man ikke skal gå med hjertet helt oppe i halsen, af frygt for at ens lille hund bliver overfaldet og skamferet af en af de aggressive (opdraget til af idiot-ejeren) hunde.

 

Jeg har tænkt på i hele denne her diskussion om kamphunde - jer som ikke kan se, at der er et problem, hvor kommer i fra i landet?

 

Bor i et sted hvor der bor mange socialt utilpasset mennesker som holder disse her hunde som våben ?

 

Jeg spørger fordi jeg virkelig ikke fatter jeres argumenter og latterliggørelser af os som har problemer med disse hunde inde på livet.

 

Selv har jeg boet i Brabrand ved Århus (også kaldet Århus Vest) Det er et område som er omkranset af gellerupparken, Bispehaven og Holmstrup og her er der masser af aggresive opdraget kamphunde - nogen af dem opbevares i kælderrum i boligforeningerne og bruges til regulær hundekamp.

 

Da jeg boede i Brabrand hørte (og to gange så) jeg om kamphundeoverfald hver uge (jeg kendte flere af de hunde som det gik ud over)

 

I området boede der naturligvis også søde dejlige og kærlige kamphunde som var højt elskede af deres ejere, men man kan sku ikke se hvilken ejer sådan en hund tilhøre når den kommer dappende uden snor - Jeg vil skyde på at 8 ud af 10 kamphunde i området var ejet af psykopatejere.

 

Fra linket som er i første indlæg fandt jeg denne her artikel

 

Kamphunde dræber hver anden uge Kamphunde dræber hver anden uge - TV 2 Nyhederne Det kan godt være at i ikke synes det er noget særligt at en hund mister livet i gennemsnit hver 14 dage pga. disse hunde, men jeg synes eddermukme det er langt ude.

 

Hej:vinken:

Nu håber jeg ikke du tager dette som "skældud", for man skal vist også passe lidt på når man ikke går ind for et forbud, men altså vil starte med at sige jeg også har kommet i Brabrand, og kender til de problemer du omtaler, har hørt mange møgunger tale om billige hunde fra polen, om at de når de når en vis alder skal spærres inde i en kælder i en periode fyldt med blod i mørke, og kun få kontakt en gang om dagen, når den skal have tæsk, bare for at gøre den rigtig "go".

 

Men ved du godt at det nye forslag slet ikke kommer til at berøre disse ejere/hunde? Men derimod hunde som fx lonnys, netop fordi hun ønskede sig en lækker hund af en lækker race, og derfor valgte en god opdrætter, der avler fra mentalt sunde linjer, og ikke ønsker aggression i sine dyr?

Citat:

"Justitsministeriet har overvejet, om der også i forhold til overgangsordningen burde gælde en form for omvendt bevisbyrde, hvor det er op til besidderen at dokumentere, at hunden ikke tilhører en af de forbudte racer eller krydsninger. Justitsministeriet finder imidlertid ikke, at det vil være rimeligt at pålægge personer, der har erhvervet en hund før lovforslagets fremsættelse, en sådan forpligtelse. Justitsministeriet lægger herved vægt på, at disse personer ikke ved erhvervelsen har haft anledning til at undersøge, om hunden tilhører en af de forbudte racer, eller til at skaffe sig dokumentation for, at dette ikke er tilfældet. I forhold til hunde omfattet af overgangsordningen vil det derfor være politiet, der i fornødent omfang skal godtgøre, at hunden tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, der er omfattet af forbuddet i § 1 a. Det indebærer i praksis, at politiet i almindelighed alene vil have anledning til at tage sager omfattet af overgangsordningen op til nærmere behandling, hvis der umiddelbart foreligger meget klare indikationer på, at den pågældende hund tilhører en af de forbudte racer eller krydsninger heraf."

 

Så længe hunden er uden papire, er den fritaget...

 

Tilgengæld, har politiet altid haft mulighed for at gribe ind over for aggressive hunde, uanset race:

"Politiet kan gribe ind, ikke blot hvis hunden angriber eller forulemper andre, men også hvis der er grundlag for at antage, at en hund kan være farlig for sine omgivelser (§6, stk. 2). Dette kan ske uden henvisning til tidligere forvoldt skade – f.eks. hvis en hundeejer anvender sin hund på en truende måde eller ligefrem træner den til at angribe."

Kilde: http://www.newluck.dk/NEWLUCK2/Links_og_gi_pote_files/Lovgivning.pdf (side 9)

 

Og jeg er overbevist om at det er dét som ejerne af de berørte racer herinde reagere så voldsomt på.

For jeg har ikke set nogen herinde som påstår der ikke er noget problem, med den form for ungdomskultur der socialt acceptere den form for adfærd, tværtimod. Hvis du vil se mennesker som VIRKELIG er trætte af de folk som bruger fx amstaff-lignende hunde som våben, så er jeg sikker på du kan finde dem blandt de som har ordentlige hunde og gerne vil beholde dem.

Det kan nok bare godt komme til at lyde sådan nogen gange, fordi tonen altid bliver lidt skinger, når det dels handler om noget så følsomt, og dels er blevet gentaget så mange gange ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår hentede vores venner deres lille pige hos dyrlægen...

Værket er lavet af en dobermann. Åbenbart en hund der gang på gang går amok på mindre hunde i deres område...

 

Det ville ikke undre mig at der kommer til at stå "kamp-eller muskelhund" i den artikkel der kommer om dette, men lur mig om denne race står på listen.

 

Hvorfor kommer jeg med dette ?? Jo fordi jeg igen syntes at dette beviser at en anden race igen er skyld i focus på kamp- og muskelhundene og ene og alene på grund af (for at være sød) en "skrivefejl" :hmm:

 

[ATTACH]23550[/ATTACH]

 

[ATTACH]23551[/ATTACH]

 

efter min mening bør baggrundsarbejdet omkring et forbud eller lovgivning, være grundiger og være fortaget af kompetente folk og ikke en flok slipsedyr, hvis kendskab til kamp-muskelhunde kommer gennem avisartikler !

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår hentede vores venner deres lille pige hos dyrlægen...

Værket er lavet af en dobermann. Åbenbart en hund der gang på gang går amok på mindre hunde i deres område...

 

Det ville ikke undre mig at der kommer til at stå "kamp-eller muskelhund" i den artikkel der kommer om dette, men lur mig om denne race står på listen.

 

Hvorfor kommer jeg med dette ?? Jo fordi jeg igen syntes at dette beviser at en anden race igen er skyld i focus på kamp- og muskelhundene og ene og alene på grund af (for at være sød) en "skrivefejl" :hmm:

 

[ATTACH]23550[/ATTACH]

 

[ATTACH]23551[/ATTACH]

 

efter min mening bør baggrundsarbejdet omkring et forbud eller lovgivning, være grundiger og være fortaget af kompetente folk og ikke en flok slipsedyr, hvis kendskab til kamp-muskelhunde kommer gennem avisartikler !

 

Åh gud hvor forfærdeligt!

Håber det er meldt til politiet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:vinken:

Nu håber jeg ikke du tager dette som "skældud", for man skal vist også passe lidt på når man ikke går ind for et forbud, men altså vil starte med at sige jeg også har kommet i Brabrand, og kender til de problemer du omtaler, har hørt mange møgunger tale om billige hunde fra polen, om at de når de når en vis alder skal spærres inde i en kælder i en periode fyldt med blod i mørke, og kun få kontakt en gang om dagen, når den skal have tæsk, bare for at gøre den rigtig "go".

 

Men ved du godt at det nye forslag slet ikke kommer til at berøre disse ejere/hunde? Men derimod hunde som fx lonnys, netop fordi hun ønskede sig en lækker hund af en lækker race, og derfor valgte en god opdrætter, der avler fra mentalt sunde linjer, og ikke ønsker aggression i sine dyr?

Citat:

"Justitsministeriet har overvejet, om der også i forhold til overgangsordningen burde gælde en form for omvendt bevisbyrde, hvor det er op til besidderen at dokumentere, at hunden ikke tilhører en af de forbudte racer eller krydsninger. Justitsministeriet finder imidlertid ikke, at det vil være rimeligt at pålægge personer, der har erhvervet en hund før lovforslagets fremsættelse, en sådan forpligtelse. Justitsministeriet lægger herved vægt på, at disse personer ikke ved erhvervelsen har haft anledning til at undersøge, om hunden tilhører en af de forbudte racer, eller til at skaffe sig dokumentation for, at dette ikke er tilfældet. I forhold til hunde omfattet af overgangsordningen vil det derfor være politiet, der i fornødent omfang skal godtgøre, at hunden tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, der er omfattet af forbuddet i § 1 a. Det indebærer i praksis, at politiet i almindelighed alene vil have anledning til at tage sager omfattet af overgangsordningen op til nærmere behandling, hvis der umiddelbart foreligger meget klare indikationer på, at den pågældende hund tilhører en af de forbudte racer eller krydsninger heraf."

 

Så længe hunden er uden papire, er den fritaget...

 

Tilgengæld, har politiet altid haft mulighed for at gribe ind over for aggressive hunde, uanset race:

"Politiet kan gribe ind, ikke blot hvis hunden angriber eller forulemper andre, men også hvis der er grundlag for at antage, at en hund kan være farlig for sine omgivelser (§6, stk. 2). Dette kan ske uden henvisning til tidligere forvoldt skade – f.eks. hvis en hundeejer anvender sin hund på en truende måde eller ligefrem træner den til at angribe."

Kilde: http://www.newluck.dk/NEWLUCK2/Links_og_gi_pote_files/Lovgivning.pdf (side 9)

 

Og jeg er overbevist om at det er dét som ejerne af de berørte racer herinde reagere så voldsomt på.

For jeg har ikke set nogen herinde som påstår der ikke er noget problem, med den form for ungdomskultur der socialt acceptere den form for adfærd, tværtimod. Hvis du vil se mennesker som VIRKELIG er trætte af de folk som bruger fx amstaff-lignende hunde som våben, så er jeg sikker på du kan finde dem blandt de som har ordentlige hunde og gerne vil beholde dem.

Det kan nok bare godt komme til at lyde sådan nogen gange, fordi tonen altid bliver lidt skinger, når det dels handler om noget så følsomt, og dels er blevet gentaget så mange gange ;-)

 

Du rammer helt præcist her, hvis jeg på nogen måde kunne fjerne disse hunde fra de mennesker som aldrig burde have haft dem, så gjorde jeg det!

 

Jeg forstår udemærket godt at folk syntes det er et problem, og jeg er helt enig, min dejlige hund bliver forbudt og påbudt mundkurv pga. de idioter!

 

Jeg er grædefærdig hver gang jeg læser om en ny episode, jeg har ikke en jordisk chance for at forhindre disse idioter i at ødelægge mit liv, jeg kan bare sidde her og føle mig totalt hjælpeløs, præcist ligesom de mennesker der føler deres frihed begrænset fordi de ikke tør lufte deres hund.

 

Men i og med at det er et menneske problem og ikke et hunde problem, så tror jeg simpelthen ikke på at et forbud løser noget, og det er jo også bevist i op til flere europæiske lande, at et forbud ikke nedbringer antallet af bidskader, de bliver nu bare forårsaget af andre hunde. Og dette mener jeg endnu engang beviser, at det er et socialt problem og ikke et hunde problem.

 

ps. og ja, jeg føler mig ramt over at jeg som har valgt en hund med stamtavle, åbenbart er den eneste der skal straffes. Det kan godt være at det er enormt egoistisk, jeg burde vel være glad for at så mange hunde slipper, men jeg syntes fandeme at det er uretfærdigt, at fordi jeg har valgt en hund med stamtavle, så er jeg den eneste der skal straffes, fordi det kun er hos mig de kan bevise hvilken race jeg har...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordom, erfaring eller bare almindelig sandsynlighedsregning..... kald det hvad du vil, men der er bare flere af de mindre racer der er kendt for at have en lav gø-tærskel og hvis du laver en rundspørge er jeg helt sikker på at det der generer folk allermest ved at andre har hund.... er at hunde gøer. Derfor er det da ikke nærliggende at forbyde hunde over en vis størrelse, for så vil der jo komme langt flere hunde af den gøende type.

 

Desuden er papillon`en ikke en af de mest gøende selskabshunde hvis du spørger mig, og der er da en del fra denne gruppe der slet ikke har den tendens, f.eks. cavalier king charles. Så jeg synes ikke at man afskærer folk fra at anskaffe små selskabshunde,... folk skal bare lære at vælge de rigtige hunde til det miljø de skal fungere i, og der er størrelsen altså ikke af nogen betydning. Det er nemlig også en udbredt fordom.

 

 

Jeg kan kun være rigtig glad for, at vi bor i et rækkehusområde, hvor der ingen regler er vedr, hvad for en hund man må anskaffe sig, det bliver jeg i hvert fald mere og mere, når jeg læser sådan et indlæg.

 

Size does matter, når man bringer sin hund med sig overalt som jeg gør. Much love til cavalier king charles spaniel, det er en dejlig hund, men det er ikke en jeg ville vælge til det formål, som jeg skal bruge en hund, nemlig som ledsager. Så bliver den altså for tung at have med i bus, tog og når vi er på ferie.

 

Vedr. om papillonen er en gøende race, der kan jeg kun fortælle hvilke fordomme vi er blevet konfronteret med, da vi fik Victor "nå det er sådan en lille hysterisk gøende satan" :mrgreen: osv. i samme kategori.

Men for at bakke det op, så har jeg så også læst en del indlæg på diverse fora om folk der har problemer med at racen gøer, fordi de ikke har lært den at ignorere at reagere på lyde konstant, da den er vagtsom og nysgerrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har tænkt på i hele denne her diskussion om kamphunde - jer som ikke kan se, at der er et problem, hvor kommer i fra i landet?

 

Bor i et sted hvor der bor mange socialt utilpasset mennesker som holder disse her hunde som våben ?

 

Jeg spørger fordi jeg virkelig ikke fatter jeres argumenter og latterliggørelser af os som har problemer med disse hunde inde på livet.

 

Håber det er okay jeg kun svarer på nogle ting?

 

Der er vist ingen kamphunde ejer herinde der ikke vil stå vi har et problem i DK med slemme tilfælde.

Men et forbud mod 12-14 racer hjælper kun på folks falske tryghed de næste 10 år.

Det er kun de synlige hundeejer det vil ramme da politiet i forvejen ikek har ressourcer til at håndhæve den nuværende lovgivning og ikke har tid til at tage ret mange henvendelse "seriøs" andet end de er voldsom grove.

 

Derimod er antallet af indberettet bideskader faldet de seneste år.

 

 

Fra linket som er i første indlæg fandt jeg denne her artikel

 

Kamphunde dræber hver anden uge Kamphunde dræber hver anden uge - TV 2 Nyhederne Det kan godt være at i ikke synes det er noget særligt at en hund mister livet i gennemsnit hver 14 dage pga. disse hunde, men jeg synes eddermukme det er langt ude.

 

Den artikel kan jeg sagtens huske, tallet kommer efter DKK blev spurgt hvor mange overfald der var sket indenfor en vis periode og det blev så omformeluret til at en hund mister livet hver 14 dag og det er ikke sandt.

De har vist endda lavet en pressemeddelse eller skrivelse om dette fra DKK.

Men da jeg ikke kan finde den bliver det nok afvist som usagligt argumentation ;)

Mener de blev spurgt hvor mange overfald der var sket siden nytår (artiklen er skrevet midt i februar)

 

den har jeg ikke set før..

Tur med hunden endte i mareridt - fyens.dk - Assens

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Jeg kan kun være rigtig glad for, at vi bor i et rækkehusområde, hvor der ingen regler er vedr, hvad for en hund man må anskaffe sig, det bliver jeg i hvert fald mere og mere, når jeg læser sådan et indlæg.

 

Size does matter, når man bringer sin hund med sig overalt som jeg gør. Much love til cavalier king charles spaniel, det er en dejlig hund, men det er ikke en jeg ville vælge til det formål, som jeg skal bruge en hund, nemlig som ledsager. Så bliver den altså for tung at have med i bus, tog og når vi er på ferie.

 

Vedr. om papillonen er en gøende race, der kan jeg kun fortælle hvilke fordomme vi er blevet konfronteret med, da vi fik Victor "nå det er sådan en lille hysterisk gøende satan" :mrgreen: osv. i samme kategori.

Men for at bakke det op, så har jeg så også læst en del indlæg på diverse fora om folk der har problemer med at racen gøer, fordi de ikke har lært den at ignorere at reagere på lyde konstant, da den er vagtsom og nysgerrig.

 

Ja, jeg har selv boet under nogen som havde en rotte, den tramper godt nok hårdt når den tøffer over gulvet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den artikel kan jeg sagtens huske, tallet kommer efter DKK blev spurgt hvor mange overfald der var sket indenfor en vis periode og det blev så omformeluret til at en hund mister livet hver 14 dag og det er ikke sandt.

De har vist endda lavet en pressemeddelse eller skrivelse om dette fra DKK.

 

Her kan jeg så hjælpe, grunden til at du ikke kan finde dokumentationen, er fordi at DKK ikke lavede en pressemedelelse, men derimod sendte en privat mail til de berørte klubber:

 

Sidst i februar udtalte vi (undertegnede) i et interview i Ekstrabladet, at vi over en 10 ugers periode havde haft 5 sager, hvor den overfaldne hund var død - altså en hund hver 14. dag, hvilket bladet loyalt refererede. Efterfølgende har andre medier "skrevet sjusket af" og har omformuleret artiklen til, at DKK har foretaget en undersøgelse, som viste, at en hund blev bidt ihjel hver 14. dag.

 

Dansk Terrier Klubs Bull Image Gruppe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Her kan jeg så hjælpe, grunden til at du ikke kan finde dokumentationen, er fordi at DKK ikke lavede en pressemedelelse, men derimod sendte en privat mail til de berørte klubber:

 

Sidst i februar udtalte vi (undertegnede) i et interview i Ekstrabladet, at vi over en 10 ugers periode havde haft 5 sager, hvor den overfaldne hund var død - altså en hund hver 14. dag, hvilket bladet loyalt refererede. Efterfølgende har andre medier "skrevet sjusket af" og har omformuleret artiklen til, at DKK har foretaget en undersøgelse, som viste, at en hund blev bidt ihjel hver 14. dag.

 

Dansk Terrier Klubs Bull Image Gruppe

 

Det er jo desværre blandt andet den artikel der har dannet grundlag for flere udtalelser både herinde og andre steder.

En artikel hvor der ikke var taget hensyn til hunderacen. Men blot at det var sket.

 

Jeg talte med en fra DB i går og nævnte det nye lovforslag. Hun spurgte mig om hvilke hunde der så ikke skulle være på listen og sagde så at der hos DB ikke skelnes mellem PittBull og Amstaff. Hun/DB mener det er den sammen race.

Hvad er egentligt rigtigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo desværre blandt andet den artikel der har dannet grundlag for flere udtalelser både herinde og andre steder.

En artikel hvor der ikke var taget hensyn til hunderacen. Men blot at det var sket.

 

Jeg talte med en fra DB i går og nævnte det nye lovforslag. Hun spurgte mig om hvilke hunde der så ikke skulle være på listen og sagde så at der hos DB ikke skelnes mellem PittBull og Amstaff. Hun/DB mener det er den sammen race.

Hvad er egentligt rigtigt?

det er i bunden rigtigt, da amstaff'en i 193x*er blev avlet udfra pitt'en fordi den skulle bruges som udstillings hund, men det gjorde alle så ikke alligevel.

Og der kun skulle avles på adfærds sunde pitts og amstaff's.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo desværre blandt andet den artikel der har dannet grundlag for flere udtalelser både herinde og andre steder.

En artikel hvor der ikke var taget hensyn til hunderacen. Men blot at det var sket.

 

Jeg talte med en fra DB i går og nævnte det nye lovforslag. Hun spurgte mig om hvilke hunde der så ikke skulle være på listen og sagde så at der hos DB ikke skelnes mellem PittBull og Amstaff. Hun/DB mener det er den sammen race.

Hvad er egentligt rigtigt?

 

Så vidt jeg ved er pitten og amstaffen egentlig bare forskellige linjer, hvis man kan sige det sådan.. Ret mig hvis det er forkert.

Men alle hunde stammer jo fra ulven, og hvornår en linje er avlet langt nok væk fra det oprindelige til at være en ny race er jo nogen mennesker bestemmer, ofte efter udseenet. Der findes fx også racer med helt sunde linjer og linjer med store helbredsmæssige problemer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
det er i bunden rigtigt, da amstaff'en i 193x*er blev avlet udfra pitt'en fordi den skulle bruges som udstillings hund, men det gjorde alle så ikke alligevel.

Og der kun skulle avles på adfærds sunde pitts og amstaff's.

 

Og den Amerikanske Bulldog . Hvor kommer den ind i billedet. ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og den Amerikanske Bulldog . Hvor kommer den ind i billedet. ?

Ja der er forskellige holdninger til det, men hvad har jeg kunne finde ud af kom den til usa fra en bulldog i EU som vist også er den bulldog alle andre bulldogs er avlet udfra, men hvor meget bulldog der er i fra den oprindelig er usagt. OG ngoet mastiff.

 

Der startede 3 avler i USA vist nok, 2 af dem for at bruge dem som vagthunde som skulle beskytte ejerens marker og skulle dræbe uvedkommende dyr og ikke kun jage dem væk, de skulle blive væk.

Den 3. avler ville avle dem til hundekampe, men mener ikke den han fik meget succes med det. :vedikke:

 

Den dag i dag er de stadigvæk brugt meget som vagthund til store arealer med kvæg ect. imod ulve, bjørne og dyr i den duer.

Nogle områder i USA har endda lavet deres "gen" race, de har i hvert fald deres eget type bulldog navn.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/American_Bulldog#History_in_the_United_States

History in the United States

 

The original Bulldog, however, was preserved by working class immigrants who brought their working dogs with them to the American South. Small farmers and ranchers used this all-around working dog for many tasks. By the end of World War II, however, the breed was almost extinct. Mr. John D. Johnson, a returning war veteran, decided to resurrect this breed. Along with Alan Scott and several other breeders, Johnson began to carefully breed American Bulldogs, keeping careful records and always with an eye for maintaining the breed's health and working abilities. The American Bulldog was recognized by the United Kennel Club on January 1, 1999.

 

De blev brugt til bullbaiting....ligesom den "old" English Bulldog gjorde ..

 

In the time of Queen Anne of Great Britain, it was performed in London at Hockley-in-the-Hole, twice a week, and was reasonably common in the provincial towns. At Stamford and at Tutbury, a bull was annually hunted through the streets.

The bull was usually placed in a specially constructed ring for the purpose, and tied to an iron stake so that it could move in an area of about 30 feet. The object of the sport was for the dogs to immobilise the bull.

Before the event started, the bull's nose might have been blown full of pepper to enrage the animal before the baiting. The bull was often placed in a hole in the ground. A variant of bull-baiting was "pinning the bull", where specially-trained dogs would be set upon the bull one at a time, a successful attack resulting in the dog fastening his teeth strongly in the bull's snout. The now-extinct Old English Bulldog was bred especially for this sport.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ja der er forskellige holdninger til det, men hvad har jeg kunne finde ud af kom den til usa fra en bulldog i EU som vist også er den bulldog alle andre bulldogs er avlet udfra, men hvor meget bulldog der er i fra den oprindelig er usagt.

 

Der startede 3 avler i USA vist nok, 2 af dem for at bruge dem som vagthunde som skulle beskytte ejerens marker og skulle dræbe uvedkommende dyr og ikke kun jage dem væk, de skulle blive væk.

Den 3. avler ville avle dem til hundekampe, men mener ikke den han fik meget succes med det. :vedikke:

 

Den dag i dag er de stadigvæk brugt meget som vagthund til store arealer med kvæg ect. imod ulve, bjørne og dyr i den duer.

Nogle områder i USA har endda lavet deres "gen" race, de har i hvert fald deres eget type bulldog navn.

 

 

Det lyder meget rodet/uklart. Jeg kan godt forstå hvis man bliver forvirret over racerne hvis man ikke selv ejer en af dem og har sat sig ind i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det står da enhver frit for at deltage.:mrgreen:

 

Det gør det helt sikkert, der er jo ikke nogen regler der forbyder folk at udtrætte de andre debattører :vedikke:

 

Men du orkede så lige at komme med lidt alligevel. Fint nok.

 

Ja, nogle gange får man mobiliseret kræfter man ikke troede man havde... d015.gif :blink:

 

Men jeg har endnu ikke læst et argument der retfærdiggør et forbud mod visse hunderacer.

Mariannaa poster et link om kamphundeoverfald hver 14 dag. Ja det var situationen i februar sidste år og det førte til det forslag der nu ligger på bordet.

Men som du ville kunne læse i andre tråde så er det bevist at over halvdelen af de nævnte overfald som TV2 og Vibeke Knudsen taler om, faktisk er tale om overfald begået af andre hundetyper end kamphunde og at man derfor i min optik laver forbud på et forkert grundlag.

 

Det er blandt andet argumenter som dette at jeg oplever preller af som vand på en gås. Og jeg synes ikke det er en nedladende kommentar. Det er en almindelig talemåde.

 

 

 

Og jeg forstår omvendt ikke at man bevidst kan negligere og ignorere den frygt en stor del af Danmarks befolkning går i på daglig basis, jeg synes måske snarere at argumenterne preller af den anden vej, hvis vi skal blive i den optik, men sådan er der jo så meget... :vedikke:

 

 

Jeg bad ikke om svar. Det var en retorisk kommentar. :blink:

 

Nå for søren, den fangede jeg så åbenbart ikke... :engel: eller... :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på at dette forbud vil endre ret meget. Problemerne vil bare flytte til andre racer pga. de ejere som ikke kan finde ud af at holde hund på forsvarligvis vil finde andre racer at kaste sig over. Hundehandlerne vil stadig være her og vil stadig impotere hunde....:hmm:

 

De ejere som ikke er istand til at holde hund på forsvarligvis skal da stå i en database, og når man så vil høbe en hund/hvalp slår opdrætteren op i databasen. Står hvalpekøberen der skal det være ulovligt for opdrætter at sælge hund/hvalp til personen. På den måde kan en opdrætter se om en evt. køber har en "blakket" fortid med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det gør det helt sikkert, der er jo ikke nogen regler der forbyder folk at udtrætte de andre debattører :vedikke:

 

Hvad mener du med at udtrætte?

 

 

Og jeg forstår omvendt ikke at man bevidst kan negligere og ignorere den frygt en stor del af Danmarks befolkning går i på daglig basis,

 

Jeg ignorerer den ikke.

Jeg har blot spurgt til hvad den var baseret på. Og det var tydeligt ,med enkelte undtagelser at den var baseret på det billede som medierne har videreformidlet og som for en stor dels vedkommende kan tilbagevises som enten usande eller ikke omhandlende kamphunde og derfor giver er forkert / fordrejet billede af fakta.

 

 

 

Jeg synes måske snarere at argumenterne preller af den anden vej, hvis vi skal blive i den optik, men sådan er der jo så meget... :vedikke:

 

Blot fordi man kan tilbagevise et argument er det ikke ensbetydende med at de preller af.

Og jeg her ikke set et eneste argument der retfærdiggør et forbud mod specifikke hunderacer. Det er følelser og enkelte personlige tilfælde der er bragt op herinde og forbud bør ikke funderes på følelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med at udtrætte?

 

At man fletter næbbet fordi man ikke orker at diskutere med jer længere :vedikke:

 

 

Jeg ignorerer den ikke.

Jeg har blot spurgt til hvad den var baseret på. Og det var tydeligt ,med enkelte undtagelser at den var baseret på det billede som medierne har videreformidlet og som for en stor dels vedkommende kan tilbagevises som enten usande eller ikke omhandlende kamphunde og derfor giver er forkert / fordrejet billede af fakta.

 

Det giver jeg dig ikke ret i. Prøv at se på afstemningen her, den er da lidt skræmmende taget i betragtning at HF er et forholdsvis lille sted. Og den har jo netop taget højde for at det ikke handler om mediernes skræmmebillede. Jeg har specifikt spurgt til om man selv har oplevet overfald af kamphunde (OG præciseret at der ikke er tale om "almindelige" hundeuenigheder) eller har det i sin omgangskreds. Den står 50-50 og der er endda mulighed for at dem som har oplevet overfald har oplevet mere end 1...

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/13529-har-du-erfaring-med-overfald-begaet-af-en-kamphund.html

 

 

Blot fordi man kan tilbagevise et argument er det ikke ensbetydende med at de preller af.

Og jeg her ikke set et eneste argument der retfærdiggør et forbud mod specifikke hunderacer. Det er følelser og enkelte personlige tilfælde der er bragt op herinde og forbud bør ikke funderes på følelser.

 

Jeg mener ikke at du/I har tilbagevist noget som helst :vedikke: Og heller ikke at et forbud bliver funderet på følelser (se ovenstående). Det er reelle overfald vi taler om og jeg synes at det er urimeligt at påstå at vi andre er hysteriske, mindre begavede BT/Ekstrabladslæsere og hvad der ellers er kommet af påstande, fordi man selv er så heldig at man bor i et område hvor problemet er til at overse :cry:

Men som sagt, jeg orker ikke den diskussion igen, der er vist ikke meget som ikke allerede ER blevet sagt, vi bliver nok bare ikke enige :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...