Hop til indhold

Hillerød 1. og 2. maj


Gæst
 Share

Recommended Posts

Øv, hvor ærgeligt Drentche! :ae:

 

Flot at du ikke lukker øjnene, ja. Temperamentet er jo det vigtigste!

 

 

Vi klarede det også ganske glimrende :-D Vi var 6 hunde i klassen og fik very good, 4.v. - det er første gang, vi har fået placering OG "slået nogen" siden vores første skue i august :banan::mrgreen: Og ingen halten fra Møffe overhovedet, så dejligt :klap: Mig meget glad - havde ellers frygtet det, for vi har gået (og løbet) noget mere end vi plejer! Tilgengæld besluttede Møffe, da vi skulle ind til placering, at nu ville han lege med den her hvalp... Hva', ind og gøre sig lækker? Næh! LEGE! :ivrig: Der gik lidt tid, før jeg fik lidt "disciplin" tilbage i ham :mrgreen: Og fik en sur ringsekretær på nakken - men altså, Møffe var ikke meget godvilligt, selvom jeg forsøgte - og det lykkedes da heldigvis :lol:

 

Her er vores kritik (sry, kan ikk' la' vær').

 

Myket god. Maskulint vakkert hoved. Udfyldt næseparti. Korrekte ører. Bra krop. Gode vinkler. Benstammen ønskes noget kraftigere [hvad helvede, han har jo "ingen" muskler efter flere uger med RO]. Gode bevægelser. Bra farve og pels

 

Ikke værst :engel:

 

Derudover har vi mødt Fox og Fox-mand, BlackGSD og Ling, Sonja og Tyson og Shabi (udtales åbenbart Sabi) og til sidst, da jeg skulle til og hjem, stødte jeg omsider ind i Splinten, mor og mig og Vilya - og så fik vi lige snakket sammen lidt. Og SMM skulle lige hilse på Møffe, som lige havde fået en pause i bilen, mens jeg lige lyn-osede (fik aldrig købt noget). Havde så ikke tænkt mig, at Møffe rent faktisk skulle UD af bilen, men Møffe havde godt nok andre planer :lol: Han sad og var så hyggelig, men jeg havde ikke indset, at det hele var et led i en større flugt-plan, åbenbart. For han møvede sig lidt længere op ad mig (og tættere på udgangen) og lidt længere og lidt længere - og pludselig forsøgte han at tage springet :shock: Fik fat i selen, så han blev sat nogenlunde roligt ned på asfalten, men kunne ikke løfte ham tilbage i bilen. Nåja, så måtte han da bare være udenfor i line :vedikke::drille::mrgreen:

 

Alt i alt en rigtig hyggeligt dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 219
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun hapsede uprovokeret 3 mennesker, selvfølgelig kan det være stress, over det hele, men uanset at det var stress, skal en hund ikke reagere sådan, så bruges i mit opdræt skal hun bestemt ikke.

Sindet er det vigtigtigste for mig, det er 1. priortet, selvfølgelig er der mange ting, der skal hænge sammen, og jeg kunne snildt lukke øjnene, og få hvalpe på hende, da hun er tjekket for de sygdomme, der er i racen og har sin præmiering iorden.

Men jeg er rystet over, at se hvordan hun reagerede idag, og det er bestemt ikke noget, der skal avles på :cry:

 

Øv hvor en ærgerlig oplevelse :cry: Jeg ville jo umiddelbart tænke smerter og ikke stress... Især når det sådan kommer ud af det blå. Hun har vel været udstillet før, og oplevet den stress der er sådan et sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

er der slet ikke nogen resultater fra lørdagen? hvordan gik det alle folk? :vedikke:

 

 

Vi nåede lige at stille op foran dommeren og så åbnede himlen sig bare..

 

Men det gik godt alligevel.. EXC. og 2. vinder i mellemklasse..

 

En meget kort kritik:

Excellent type, kind head and expression. Good depth of body, good turn of stiffles, good coat colour, move soundly

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik rigtig super i ringen med Nelson. Han stod op på alle 4 poter under hele seancen, og det var ligesom succeskriteriet for i dag. Han fik SL, 1v (der var kun ham i klassen) og skulle i ringen igen til bedste hvalp. Der opførte han sig også eksemplarisk, men den gik alligevel ikke, så vi blev 2'er.

 

Kritikken:

 

8 mdr, bra udtryk for sin alder, endnu en anelse stort underbid, viser noget hvidt i øjnene, kort krop, med korrekte linier, bevæger sig typisk, udmærket temperament

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Øv Drentsche :cry: ... men stærk at du er så ærlig omkring din avl og dine hunde. Det er sgu dejligt at høre :5up:

 

også en :klap: til alle dem som det gik godt for.

 

Mig selv ... tja ... mine nerver slog fuldstændig klik lige inden jeg skulle ind - og det var kun en rally øvet :stupid: :damn: Vi kom banen igennem med mig som rystede på hænderne og i benene, men det var ikke kønt, for selvfølgelig ville knægten ikke præstere optimalt med sådan en freak af en fører. Ganske forståeligt egentlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tillykke til alle, som kom igennem dagen, trods bævende knæ, rystende hænder og unghundefjol :klap:

 

Mht. til Ditha, så har hun en historie med i bagagen, ( hentede hende i Holland for ½ år siden ) men den kan I få en anden gang.

 

Og hip hurra for at det ikke øsregnede, super lækkert vejr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig selv ... tja ... mine nerver slog fuldstændig klik lige inden jeg skulle ind - og det var kun en rally øvet :stupid: :damn: Vi kom banen igennem med mig som rystede på hænderne og i benene, men det var ikke kønt, for selvfølgelig ville knægten ikke præstere optimalt med sådan en freak af en fører. Ganske forståeligt egentlig.

 

:oops::stupid: da jeg læste dette gik det op for mig, at jeg jo var der da du fortalte Trine om det :stupid: sorry - men Sirius :lun:er altså dejlig at have på skødet :lol::lol: tja, det var mig der morgentræt kom farende og satte sig på græsset ved siden af Trine :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tillykke til alle, som kom igennem dagen, trods bævende knæ, rystende hænder og unghundefjol :klap:

 

Mht. til Ditha, så har hun en historie med i bagagen, ( hentede hende i Holland for ½ år siden ) men den kan I få en anden gang.

 

Og hip hurra for at det ikke øsregnede, super lækkert vejr.

 

Nå okay på den måde... Jamen jeg synes det er super fint at du piller hende ud af avlen!! Men super ærgerligt med en træls oplevelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh - vi har haft en god, god weekend! Jeg har mødt Jeanette, Karina, Fox og hr. Fox, Berner-Rikke og Aussies for Ever. Og jeg har nusset på Møffe :lun: Kæmpestore lækre hund! Og Vilya fik også hilst på Møffe - men hun var meeeget træt! Hun havde ellers haft hendes livs weekend - så mange mennesker, der kun skulle nusse hende og give godbidder - og så mange hunde, der skulle lege med hende.... kan man ønske mere? Hyggelig camping om natten, hvor hun sov lidt i ske med hendes onkel Rocket - der i øvrigt (med opdrætter Anne ved roret) ligger rigtig lunt i svinget til en landsholdsplads efter hans første to eliteprøver!

 

Lige efter jeg havde sagt farvel til Rikke havde vi så en ikke så positiv oplevelse :evil::evil: Da vi gik tilbage over parkeringspladsen stod en del mennesker ved en bil - en bil, hvor vandet drev ned af de lukkede ruder. Inde i bilen sad en riesenschnauzer løs og to dværgschnauzere i bur.... DKK's officials kom til og tøvede længe - de kaldte og kaldte over højtalerne, men ingen kom. De fik besked fra "hovedkontoret" om, at de ikke måtte smadre ruderne før politiet enten kom eller sagde god for det. Dyrlægen var der også - heldigt, for da riesenschnauzeren gik i krampe og faldt ind over ryglænet besluttede de endelig at smadre ruden. To piger, der kendte ejeren, ringede og ringede men stadig ingen kontakt. De tre hunde kom ud - drivvåde og meget afkræftede - og blev kølet ned og fik vand. En løb ind og fandt ejeren, der grædende og meget chokeret kom ud.... det første hun sagde var, at det da ikke engang var to timer siden hun havde været ude med vand :stupid::stupid::stupid:

 

To timer???? i en bil, der stod midt på p-pladsen uden skygge. Ingen tonede ruder eller noget.... Altså hvordan f..... kan man finde på det???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Det er jo desværre ikke første gang det sker :damn:

 

Undrer mig hver eneste gang til hundeudstillingerne at folk skal kaldes over højtaler, fordi en eller flere hunde er efterladt i en bil.

 

Idag så jeg flere gange dkk-folk gå og tjekke bilerne, men det burde fandme ikke være nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh - vi har haft en god, god weekend! Jeg har mødt Jeanette, Karina, Fox og hr. Fox, Berner-Rikke og Aussies for Ever. Og jeg har nusset på Møffe :lun: Kæmpestore lækre hund! Og Vilya fik også hilst på Møffe - men hun var meeeget træt! Hun havde ellers haft hendes livs weekend - så mange mennesker, der kun skulle nusse hende og give godbidder - og så mange hunde, der skulle lege med hende.... kan man ønske mere? Hyggelig camping om natten, hvor hun sov lidt i ske med hendes onkel Rocket - der i øvrigt (med opdrætter Anne ved roret) ligger rigtig lunt i svinget til en landsholdsplads efter hans første to eliteprøver!

 

Hehe, ja, Vilya var så træt, hehe - kære vuf! Lagde ikke så meget mærke til den der vilde nusseglæde, som Fox plaprede om :mrgreen: Men hun var kær alligevel :hjerte: Og lille! :shock: Fååååck, hvor var hun lille! Var næsten bange for at brække ryggen på hende, når jeg rørte ved hende :genert: Dog kun næsten :mrgreen:

 

Lige efter jeg havde sagt farvel til Rikke havde vi så en ikke så positiv oplevelse :evil::evil: Da vi gik tilbage over parkeringspladsen stod en del mennesker ved en bil - en bil, hvor vandet drev ned af de lukkede ruder. Inde i bilen sad en riesenschnauzer løs og to dværgschnauzere i bur.... DKK's officials kom til og tøvede længe - de kaldte og kaldte over højtalerne, men ingen kom. De fik besked fra "hovedkontoret" om, at de ikke måtte smadre ruderne før politiet enten kom eller sagde god for det. Dyrlægen var der også - heldigt, for da riesenschnauzeren gik i krampe og faldt ind over ryglænet besluttede de endelig at smadre ruden. To piger, der kendte ejeren, ringede og ringede men stadig ingen kontakt. De tre hunde kom ud - drivvåde og meget afkræftede - og blev kølet ned og fik vand. En løb ind og fandt ejeren, der grædende og meget chokeret kom ud.... det første hun sagde var, at det da ikke engang var to timer siden hun havde været ude med vand :stupid::stupid::stupid:

 

To timer???? i en bil, der stod midt på p-pladsen uden skygge. Ingen tonede ruder eller noget.... Altså hvordan f..... kan man finde på det???

 

Hold da kæft, to timer?! :shock: De er jo ikke rigtig kloge... Ja sorry... Men for helvede da! Og så ikke engang at have vinduer åbne? :confused: Ej altså, for helvede da, hvor dum har man lov til at være! :evil:

 

Ej, en ubehagelig oplevelse! :ae: Glad for jeg ikke oplevede det, puha... :megaked: Er ikke sikker på, at jeg ville kunne være kørt ansvarligt hjem bagefter. Sidder og er fuldstændig chokeret over at nogle kan have gjort sådan :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh - vi har haft en god, god weekend! Jeg har mødt Jeanette, Karina, Fox og hr. Fox, Berner-Rikke og Aussies for Ever. Og jeg har nusset på Møffe :lun: Kæmpestore lækre hund! Og Vilya fik også hilst på Møffe - men hun var meeeget træt! Hun havde ellers haft hendes livs weekend - så mange mennesker, der kun skulle nusse hende og give godbidder - og så mange hunde, der skulle lege med hende.... kan man ønske mere? Hyggelig camping om natten, hvor hun sov lidt i ske med hendes onkel Rocket - der i øvrigt (med opdrætter Anne ved roret) ligger rigtig lunt i svinget til en landsholdsplads efter hans første to eliteprøver!

 

Lige efter jeg havde sagt farvel til Rikke havde vi så en ikke så positiv oplevelse :evil::evil: Da vi gik tilbage over parkeringspladsen stod en del mennesker ved en bil - en bil, hvor vandet drev ned af de lukkede ruder. Inde i bilen sad en riesenschnauzer løs og to dværgschnauzere i bur.... DKK's officials kom til og tøvede længe - de kaldte og kaldte over højtalerne, men ingen kom. De fik besked fra "hovedkontoret" om, at de ikke måtte smadre ruderne før politiet enten kom eller sagde god for det. Dyrlægen var der også - heldigt, for da riesenschnauzeren gik i krampe og faldt ind over ryglænet besluttede de endelig at smadre ruden. To piger, der kendte ejeren, ringede og ringede men stadig ingen kontakt. De tre hunde kom ud - drivvåde og meget afkræftede - og blev kølet ned og fik vand. En løb ind og fandt ejeren, der grædende og meget chokeret kom ud.... det første hun sagde var, at det da ikke engang var to timer siden hun havde været ude med vand :stupid::stupid::stupid:

 

To timer???? i en bil, der stod midt på p-pladsen uden skygge. Ingen tonede ruder eller noget.... Altså hvordan f..... kan man finde på det???

 

Hvor er folk langt ude... Men jeg undrede mig faktisk over, at vi ikke så nogen 'parkeringsvagter'. Da vi skulle hjem, holdt der biler hele vejen rundt om min bil. Altså, da vi kom parkerede vi i anden række med fronten mod en anden bil, og da vi så skulle hjem, var vi fuldstændig spærret inde. Vi gik så en tur (mere) rundt, og da vi kom tilbage var bilen skråt bagved kørt, så jeg kunne lige snige mig ud med 27 vendinger/fremogtilbagedrejninger. Der tænkte jeg faktisk på, at der burde gå nogen rundt, både for at hjælpe med trafik, men sandelig også til at holde øje med alle 'tosserne' (både parkerings-tosser og efterlad-hund-ibil-tosser).

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Utroligt, at man stadig finder folk på en hundeudstilling, der efterlader sine hunde i en solbeskindet bil. Og så at efterlade dem i mere end 2 timer. Jeg undres :evil:

 

Min dag i lørdags startede rigtigt fint med solskind.... Lige indtil vi nåede Tarpernøje, så blev det grådt. Og jo, jeg endte da også med at stå i en udstillingsring i regnvejr og en sur, regnvejrsforskrækket Tami, der bare ville ud af ringen og ind i kassen i tørvejr :evil: Hun fik en 1 pr. og så var den udstilling forbi. Min søster blev 3. bedste han (hvilket absolut ikke gjorde meget godt for vores søsterrevelisering, set fra min side :stupid:), så hun var nu meget godt tilfreds.

 

Synd for Drentsche med tæven, der viste sig at være en Bitch, men godt for dig, at du dét, der skal til at sige, at den så ikke skal bruges til hvalpe :5up: Det er jeg sikker på at der findes nogle der kan lære af.

 

Tillykke til alle andre med flotte resultater. Og flot gået med Nelson :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hunde! Hvorfor tænker folk sig ikke om?!?!

 

Så også to rotter der sad alene LÆNGE i to meget små bure...

 

Det stod i skyggen, men der var ikke tæppe eller andet over, så de havde intet læ, og var generelt ikke glade.. Gøede af alt der bevægede sig, selv langt væk.. Stakkels stakkels hund.. Da ejeren så kom efter flere timer, tog h*n kun den ENE HUND med sig.. Det andet stakkels dyr sad og brokkede sig, og havde det nu endnu værre i det lille bur.. Fatter ikke at folk kan det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå - men I skal da ikke snydes for Vilyaens resultater :cool:

 

Først udstillingen, der ikke var noget hit :evil:

 

Vi røg ud med blåt bånd (Good) og følgende kritik (som jo passer meget godt) og rigtig søde kommentarer fra dommeren, der holdt på, at hun ville være rigtig fin om ½ års tid. Han var meget vild med hendes hovede, nakke, toplinie og silhuet)

 

"Lidt ubetydelig (hvem har dog fundet på den fantastiske vending :roll: ) og ikke tilstrækkeligt udviklet i forhold til alder. Pæn silhuet. Feminint hoved og udtryk. Bra (god) hals og ryg. Brystet må udvikles. Både i bredde og dybde og særlig i fronten. Tilstrækkelig vinklet. Bevæger sig lidt trangt bag. Kunne være noget friere i bevægelsen (vi havde lige været inde i lydighed). Ikke i fuld pels."

Link til indlæg
Del på andre sites

LP1 lørdag (dommer Wagn Johansen)

 

Tandvisning: 10

Lineføring: 8,5

Stå: 8,5

Spring: 9

Stillingsskift: 10

Indkald: 9,5

Næseprøve: 9

Fællesdæk: 9,5

Helhedsindtryk: 9,5

 

Ialt 167 point, 1. præmie og 4. vinder (vi var 12)

 

LP1 søndag (dommer Erling Olsen)

 

Tandvisning: 10

Lineføring: 8,5

Stå: 8

Spring: 9

Stillingsskift: 10

Indkald: 10

Næseprøve: 9,5

Fællesdæk: 0 :evil::evil::evil: (en anden hund løb hen og stod længe og snuste lille Vilya i måsen - efter den omgang var hun ikke helt frisk på runde 2 og sprang lidt frem, da der blev lavet indkald på banen ved siden af - hun lagde sig dog igen derude)

Helhedsindtryk: 9

 

Ialt 149 point :evil: (man skal have 150 for at få en førstepræmie) og 2. præmie. Vi havde vundet klassen, hvis bare hun havde fået 9 i fællesdækken - en øvelse hun normalt er helt sikker i.

 

Jeg er bedøvende ligeglad med pointene - hun havde jo fået hendes 1. præmie lørdag. Jeg er bare træt af, at hun blev forstyrret i dækken, som hun har været SÅ god til. Hvorfor? går folk ind til en fællesdæk med en hund, som de tydeligvis ikke har nogen kontakt til og som de efterfølgende ikke engang kan kalde ind igen???? Jeg forstår det ikke....

 

Trine - nu med sur!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
:oops::stupid: da jeg læste dette gik det op for mig, at jeg jo var der da du fortalte Trine om det :stupid: sorry - men Sirius :lun:er altså dejlig at have på skødet :lol::lol: tja, det var mig der morgentræt kom farende og satte sig på græsset ved siden af Trine :mrgreen:

 

Åh det var Jer - hyggeligt at møde dig så :lol:

 

Og med hensyn til Sirius, så kan jeg jo kun give dig ret, men det er altså lidt flovt at han tror han er en pomser og bare smider sig i skødet på folk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...