Gæst nina-c Skrevet Marts 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Marts 21, 2010 Hvor finder jeg ud af hvor stor vores apportbuk skal være har været inden og læse dkk regler men ikke jeg kan finde str på hvor tund den skal være... Håber i kan hjælpe:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Marts 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2010 Der står ikke noget om hvilke str. den skal have - og når man f.eks. kommer op i klasse tre (hvor man ikke skal have sin egen med til udlagt apportering) får man frit valg mellem tre str. Jeg vælger gerne en apport str. lige over den jeg egentlig ville afhensyn til "sigtbarheden" - tror risikoen for at hunden går i søg i stedet for apport, er større hvis man vælger en meget lille frem for stor apport. Til den race jeg bruger har jeg valgt den største slags af dem som bliver "tilbydt" til prøverne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nina-c Besvaret Marts 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2010 Ok fik at vide den skulle veje noget bestemt.... Hvad vil du andbefale til at bruge til hjemme træning han vil ikke rigtig tage bukken i munden så det noget vi skal træne her hjemme så han synes det er den bedste ting i verden:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Marts 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2010 En gang har der vist stået noget om vejledende størrelser på apportbukkende i programmet, men det er da meget muligt at der ikke gør det mere, jeg har ikke lige kigget efter for nyligt Så hvis jeg var dig, ville jeg bare vælge den størrelse du og din hund har det bedst med, selv bruger jeg ikke en ret stor apportbuk til min aussiedreng, for hvis den er for stor, har han en tendens til at holde den lidt uroligt i munden. Jeg tror at vores egen er en 250grams, jeg er dog ikke 100% sikker, det kunne også være en 450grams, med jeg tror det ikke -jeg vil ikke lige begive mig ud i at veje den lige nu, for hvis jeg nærmer mig træningstasken og oven i købet slæber apportbukken frem, så får jeg ikke fred lige forløbig :blink: Og med mindre der er meget højt græs og/eller dårlig sigtbarhed pga. blade eller lign. så vælger jeg som regle også en "mindre-mellem" størrelse, ved prøverne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 jeg hiver lige denne tråd frem i lyset igen... for tænkte, at der måske var nogle kloge-åger der gad guide mig... skal jeg købe en 150g eller en 250g til Karla? 450 er alt for stor og tung... men kan ikke rigtigt bedømme om jeg også synes 250g er for stor??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Hmm nu var jeg inde og lure lidt på Carla´s størrelse og jeg vil nok vælge en 250g. Men men hvis hun har en tilbøjelighed til at tygge / lege ville jeg vælge en mindre. Hvis hun er en glad apportør der ikke tygge / leger med den, så vælg en 250g. Det er bare ikke nemt at rådgive når man ikke kender hunden.:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Hmm nu var jeg inde og lure lidt på Carla´s størrelse og jeg vil nok vælge en 250g. Men men hvis hun har en tilbøjelighed til at tygge / lege ville jeg vælge en mindre. Hvis hun er en glad apportør der ikke tygge / leger med den, så vælg en 250g. Det er bare ikke nemt at rådgive når man ikke kender hunden.:blink: hun er en glad apportør af alt andet end apportbukke :stupid: men hun kan nu også godt lide en god omgang hyggegnavning... især i træ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Mingus har den fineste lillebitte apportbuk på 150 gram - det ser så sødt ud at han har faktisk har været i avisen hele to gange hvor han apporterer :slem: Han kan dog sagtens apportere større apporter, for han stjæler gerne nogle af de andre hundes på træningspladsen, selv labradorstørrelse Nogle hunde tygger mindre med en tung apport. Den anden dag lånte en labrador Mingus' apport, og den tyggede helt vildt, hvilket den normalt aldrig gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Louise, det hjalp jo overhovedet ikke Jeg tror jeg ender med en 150g og hvis det går strygende (som om! ) såkan jeg jo prøve at opgradere til en større og tungere model.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Louise, det hjalp jo overhovedet ikke Jeg tror jeg ender med en 150g og hvis det går strygende (som om! ) såkan jeg jo prøve at opgradere til en større og tungere model.... Hehe, havde aldrig lovet at være hjælpsom Har lige bestilt en 150 grams i Tyskland, men den er så tyk at Mingus ikke vil røre den. Synes de er svære at finde i DK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2010 Hehe, havde aldrig lovet at være hjælpsom Har lige bestilt en 150 grams i Tyskland, men den er så tyk at Mingus ikke vil røre den. Synes de er svære at finde i DK. jeg er igang med at bestille denne her http://www.*******.dk/hundetraening-udstyr-252/apporter-88/apport-ca-150g-494.html der hvor der står stjerner skal du skrive dog city i et ord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Maj 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2010 jeg er igang med at bestille denne her http://www.*******.dk/hundetraening-udstyr-252/apporter-88/apport-ca-150g-494.html der hvor der står stjerner skal du skrive dog city i et ord Den er vist magen til den Mingus har. Håber det bliver en succes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts