Hop til indhold

Hunde forstår hinanden ...


Freudika
 Share

Recommended Posts

Behøvede de et forskerhold til at finde ud af det??:shock: Dem der har hund har vel aldrig troet at hunde gøer og knurrer bare for hvad?? hvis ikke der var en mening med det kunne de lige så godt holde kæft...

Forøvrigt har jeg da selv set i Aristocats at hundene sendte meddelser til hinanden om at holde udkig efter de forsvundne killinger..Så selvfølgelig forstår de da hinanden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Behøvede de et forskerhold til at finde ud af det??:shock: Dem der har hund har vel aldrig troet at hunde gøer og knurrer bare for hvad?? hvis ikke der var en mening med det kunne de lige så godt holde kæft...

Forøvrigt har jeg da selv set i Aristocats at hundene sendte meddelser til hinanden om at holde udkig efter de forsvundne killinger..Så selvfølgelig forstår de da hinanden :mrgreen:

 

Præcis :mrgreen: Nova lyder også som en super kampterrier når hun leger, men det har altså endnu ikke skræmt nogle... hvor dumme er det lige de tror hunde er? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Behøvede de et forskerhold til at finde ud af det??:shock: Dem der har hund har vel aldrig troet at hunde gøer og knurrer bare for hvad?? hvis ikke der var en mening med det kunne de lige så godt holde kæft...

Forøvrigt har jeg da selv set i Aristocats at hundene sendte meddelser til hinanden om at holde udkig efter de forsvundne killinger..Så selvfølgelig forstår de da hinanden :mrgreen:

 

Hehe, tror du ikke, at du mener hvalpe og 101 dalmatinere? :mrgreen: Så vidt jeg husker, er der ikke nogen hunde, der efterlyser killingerne i Aristocats ;-)

 

Men ja, synes nu heller ikke, at der er noget nyt under solen :vedikke: Men ja, som MK101 siger, så skal tingene bevises videnskabeligt, før det kan overbevise visse personer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Fantastisk med "ny viden" om hunde!

 

Tænk engang, forstår dette kommunikerende flokdyr virkeligt andre af sin art :shock:

 

En gås forstår en anden gås, et egern et andet egern, en hest en hest osv osv, tænk at bruge penge på sådan noget?

Det burde give sig selv at dyr forstår deres egen art, også selvom man ikke har en stor viden om dyr.

 

De kommunikerende væsener der tilsyneladende forstår hinanden mindst er - mennesket! Dyrene klarer det fint.

 

Men HURRA for ny viden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, tror du ikke, at du mener hvalpe og 101 dalmatinere? :mrgreen: Så vidt jeg husker, er der ikke nogen hunde, der efterlyser killingerne i Aristocats ;-)

 

Men ja, synes nu heller ikke, at der er noget nyt under solen :vedikke: Men ja, som MK101 siger, så skal tingene bevises videnskabeligt, før det kan overbevise visse personer.

:mrgreen: sikkert..Jeg ser jo ikke tv/film så jeg har det kun fra en trailer fra biografen engang da ungerne var små og så den slags..Hvis du siger 101 dalmatiner har du garanteret ret :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Måske bare første gang, at det er videnskabeligt bevist? Og det er jo nogle gange hvad der skal til, for at man kan få overbevist skeptikerne...

 

Enig. Og så skal man lige huske på at i forsøget har hunden ikke den knurrende hunds kropssprog at forholde sig til, så det viser altså at de kan kommunikere med lydnuancer alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig. Og så skal man lige huske på at i forsøget har hunden ikke den knurrende hunds kropssprog at forholde sig til, så det viser altså at de kan kommunikere med lydnuancer alene.

 

Ja, og det kan da godt være at alle andre vidste det, men jeg vidste altså ikke at hunde kunne gø på hele 14 forskellige måder :oops:

 

Jeg vidste godt at der var forskellige måder at gø på, men at der var så mange som 14 forskellige, det er jeg da alligevel lidt imponeret over.

 

Jeg vidste også godt hunde kunne forstå hinandens lyde, men jeg troede rent faktisk at de havde brug for også at læse kropssproget for at kunne aflæse de mere nuancerede beskeder, men i og med at lydene kom fra en båndoptager, så betyder lyd måske mere end jeg lige gik og troede, da jeg indtil nu har lagt mest vægt på kropssproget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, jeg vidste nu heller ikke, at der var præcis 14 forskellige måder at gø på - endsige høre forskel på dem :mrgreen:

 

Men jeg vidste, at der var flere :engel:

 

Det er så næste problem, jeg kan godt høre forskel på lege gøen, og hold dig væk gøen, men derefter er jeg vist ikke i stand til at skelne flere :oops:

 

Men det er jo også et spørgsmål om øvelse vil jeg tro, f.eks. har jeg foreløbigt defineret 4 forskellige måder for Luna at pive på, alle 4 betyder at der er noget bestemt hun vil, men alt efter hvordan hun piver, så kan jeg finde ud af præcist hvad det er hun vil. Men mon ikke hun har endnu flere forskellige måder at pive på, men hendes mor fatter dem bare ikke, og giver hende i stedet det hun tror det er Luna beder om :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så næste problem, jeg kan godt høre forskel på lege gøen, og hold dig væk gøen, men derefter er jeg vist ikke i stand til at skelne flere :oops:

 

Men det er jo også et spørgsmål om øvelse vil jeg tro, f.eks. har jeg foreløbigt defineret 4 forskellige måder for Luna at pive på, alle 4 betyder at der er noget bestemt hun vil, men alt efter hvordan hun piver, så kan jeg finde ud af præcist hvad det er hun vil. Men mon ikke hun har endnu flere forskellige måder at pive på, men hendes mor fatter dem bare ikke, og giver hende i stedet det hun tror det er Luna beder om :oops:

 

:lol: jeg skulle lige til at skrive til dit sidste indlæg, at det kan godt være at hunde generelt har 14 forskellige måder at gø på, men Karla har så oveni 14 forskellige måder at pive på :lol: men det har Luna så også

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: jeg skulle lige til at skrive til dit sidste indlæg, at det kan godt være at hunde generelt har 14 forskellige måder at gø på, men Karla har så oveni 14 forskellige måder at pive på :lol: men det har Luna så også

 

Jeps, og hvis de ikke virker, så begynder hun bare at skrige :lol:

:hmm::hmm: enten har i nogle meget snaksagelige damer ... ellers er de møjforkælet og opføre sig som små prinsesser på 3-4 år når de ikke må få slik i supermarkedet...:vuf::vedikke::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm::hmm: enten har i nogle meget snaksagelige damer ... ellers er de møjforkælet og opføre sig som små prinsesser på 3-4 år når de ikke må få slik i supermarkedet...:vuf::vedikke::drille:

 

Lidt af begge dele tror jeg :lol:

 

Luna har jo lært det virker, mor hopper op springer når jeg piver, så det bliver jeg da ved med :blink:

 

Det sødeste piv hun har, er når hun ligger ved siden af mig i sofaen, så kan hun komme med det mest utilfredse, fornærmede piv, og det betyder, hent mit tæppe og læg det hen over mig, jeg fryser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm::hmm: enten har i nogle meget snaksagelige damer ... ellers er de møjforkælet og opføre sig som små prinsesser på 3-4 år når de ikke må få slik i supermarkedet...:vuf::vedikke::drille:

 

Her er begge hunde altså også meget snaksagelige... og det betyder da ikke de er forkælede, det betyder bare at deres ejere ikke arbejder hurtig nok :mrgreen:

 

Dumle har for eksempel:

 

"jeg kigger på dig og knurrer dybt" = nu skal vi altså lave noget

"jeg går rundt i cirkler og piver" = nu skal vi ud at gå gå gå gå... kom nuuuuu!

"jeg skriger i bilen" = Uh uh uh jeg kan lugte vi er på vej til træning. Så kør dog hurtigere man!

"Jeg gør lyst under træning" = hvad er det vi skal? Giv mig nu bare den godbid!

"Jeg gør lidt mørkere til træning" = Du er for langsom, jeg har allerede udført alle 10 kommandoer og du har endnu ikke klikket!

"OUOUOUOUUUUU!" = Der er noget farligt!

"Knurer dybt og løfter læben" = Gå væk! Nu! Det er mit!

"vovovovov" = uh moster kommer, moster kommer, så åben dog døren!

"hurtig knur med vov" = har ikke tid, gå lige væk

"vov, knur, haps" = av gå væk, det gør faktisk ondt lige der.

 

og lidt af Novas udvalg:

 

"vruf, vruf" = Jeg tror der er noget farligt

"Vuiiif" = jeg vil, jeg vil, jeg vil... så lad mig dog komme derhen, jeg er sikker på de elsker mig!

"vuf, vuf" = der er noget udenfor

 

og resten er piv ved hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Jeg gør lyst under træning" = hvad er det vi skal? Giv mig nu bare den godbid!

"Jeg gør lidt mørkere til træning" = Du er for langsom, jeg har allerede udført alle 10 kommandoer og du har endnu ikke klikket!

 

Det to har Luna også under træning, først den skingre fordi hun ikke helt ved hvad det er jeg vil have hende til, og den lidt dybere når hun helt bestemt mener at hun fortjente den godbid hun ikke fik, og hvis hun så stadig ikke får den godbid, så forlader hun træningssessionen, så gider hun sgu da ikke træne med mig mere :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så næste problem, jeg kan godt høre forskel på lege gøen, og hold dig væk gøen, men derefter er jeg vist ikke i stand til at skelne flere :oops:

 

Men det er jo også et spørgsmål om øvelse vil jeg tro, f.eks. har jeg foreløbigt defineret 4 forskellige måder for Luna at pive på, alle 4 betyder at der er noget bestemt hun vil, men alt efter hvordan hun piver, så kan jeg finde ud af præcist hvad det er hun vil. Men mon ikke hun har endnu flere forskellige måder at pive på, men hendes mor fatter dem bare ikke, og giver hende i stedet det hun tror det er Luna beder om :oops:

 

Hehe, ok, jeg kan også høre forskel på legevuffen og aggressiv vuffen (sidsnævnte dog aldrig oplevet ved Møffe) - man er ikke rigtig i tvivl med de to modsætninger der.

 

Men så er der alle de andre, der kan jeg altså ikke så godt høre forskel.. Jo, der er "VOV!................................................VOV!" Det betyder: "Der er noget derude... Mor, jeg er helt sikker på, at der er noget skummelt derude... Men jeg er ikke bange!"

 

Og så er der "FNYS!...............................................FNYS!" Det betyder: "Der er noget derude... Mor, jeg er helt sikker på, at der er noget skummelt derude... Og jeg er ikke sikker på, at jeg ikke er bange for det..."

 

:mrgreen:

 

Legeknurren og knurren har jeg desværre svært ved at høre forskel på, så der må jeg bare forlade mig på min tillid til Møffe, at han aldrig har andet end leg i hovedet :mrgreen: Og det har han heldigvis aldrig haft!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er der "FNYS!...............................................FNYS!" Det betyder: "Der er noget derude... Mor, jeg er helt sikker på, at der er noget skummelt derude... Og jeg er ikke sikker på, at jeg ikke er bange for det..."

 

Hvor sjovt, herhjemme betyder FNYS, at jeg har bedt hende om at gøre noget hun ikke vil, og så vil hun lige understrege at hun altså gør det, men det er absolut imod hendes gode vilje :lol:

 

Og hos Baldur betød FNYS præcist det samme som hos Luna.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er begge hunde altså også meget snaksagelige... og det betyder da ikke de er forkælede, det betyder bare at deres ejere ikke arbejder hurtig nok :mrgreen:

:genert: øhhh kender du flere "jeg-snakker-uden-om" sætninger og "dårlige" undskyldninger :engel::engel::klap::mrgreen:

 

aii, er bare vant til en hund der ikke siger meget, der skal meget til før siger noget... vi er på bølgelængde med hinanden rent mentalt :cool::engel:

 

 

 

 

 

 

 

 

:drille::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det to har Luna også under træning, først den skingre fordi hun ikke helt ved hvad det er jeg vil have hende til, og den lidt dybere når hun helt bestemt mener at hun fortjente den godbid hun ikke fik, og hvis hun så stadig ikke får den godbid, så forlader hun træningssessionen, så gider hun sgu da ikke træne med mig mere :fornaermet:

Præcis :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: øhhh kender du flere "jeg-snakker-uden-om" sætninger og "dårlige" undskyldninger :engel::engel::klap::mrgreen:

 

aii, er bare vant til en hund der ikke siger meget, der skal meget til før siger noget... vi er på bølgelængde med hinanden rent mentalt :cool::engel:

 

 

 

 

 

 

 

 

:drille::lol:

 

Tsk tsk! Som om i er på bølgelængde mentalt så... :fornaermet: Det er man altså først når man kan holde lange samtaler sammen... jeg snakker... Dumle knurrer og nikker... jeg giver ham ret... Dumle gøer... Dumle knurrer og jeg snakker videre :mrgreen:

Som min søster siger "det er utrolig som hunden forstår alt hvad vi siger" fordi Dumle sætter sig ned når jeg kigger på ham og siger "Helt ærligt, gider du ikke godt bare sætte dig ned nu?" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...